abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114063360
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 11-07-2012 15:22:44 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:12:42 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114063399
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:09 schreef V1z0R het volgende:
Die badkamertegeltjes! O+

[..]

Alleen de 2e zou ik eventueel overwegen...

_O- @ die kartonnen dozen bij de eerste :')
Yep, de indeling ziet er bij de eerste krap en onhandig uit. Die tweede ziet er leuk uit en is ook leuk ingericht :Y.

Echt een mooi huis, An! O+. Die ramen in de slaapkamer O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_114063437
Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd An, maar ik snap niet dat jouw huis niet sneller verkocht wordt! Het ziet er zo leuk uit, en die vloer! O+
Heb je verder niks aan, maar toch. :')
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_114063530
Mjah, ik heb ook al zo veel bezoekers gehad, maar banken ketsen het af. De laatste keer was ik er bijna. Jong stel wilde het kopen, stonden op het punt om een bod te doen. Strandt de relatie ;(
pi_114063652
Leuk wel An :) , snap wel dat het moeilijk is te verkopen, indeling ziet er toch vrij apart uit doordat de twee apartementen zijn samengetrokken en de doelgroep verhuist misschien juist weg uit Dordrecht.
Heb je al he spullen nu ook verhuisd naar Freud? Of staat alles er nog zoals op de foto's? Leuk gestyled!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114063657
:{w ze hadden toch makkelijk bij elkaar kunnen blijven omwille het huis...
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:12 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Yep, de indeling ziet er bij de eerste krap en onhandig uit. Die tweede ziet er leuk uit en is ook leuk ingericht :Y.

Echt een mooi huis, An! O+. Die ramen in de slaapkamer O+.
Als lang persoon heb ik een hekel aan schuine muren :P En de staat van de eerste (dak bijvoorbeeld) lijkt me al niet te jofel.

Derde, nee, die zielige wipkip ook ernaast :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:20:18 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114063790
Maar sporten he...

Het maakt toch feitelijk niet uit wat je doet?
Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Weet ik veel wat, verzin het maar.. Het gaat toch om beweging en wat je zelf leuk vind?
Het moet vol te houden zijn, je moet er plezier in hebben.
Als is het aquajogging bij de plaatselijke bejaardencentrum, who cares?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114063815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:17 schreef Novem het volgende:
Leuk wel An :) , snap wel dat het moeilijk is te verkopen, indeling ziet er toch vrij apart uit doordat de twee apartementen zijn samengetrokken en de doelgroep verhuist misschien juist weg uit Dordrecht.
Heb je al he spullen nu ook verhuisd naar Freud? Of staat alles er nog zoals op de foto's? Leuk gestyled!
Het zijn geen twee samengetrokken apartementen hoor! Het zijn twee herenpanden, horizontaal gesplitst, om twee apartementen te kunnen creeren.

Maar je hebt wel gelijk, hij is bedoeld voor een bepaalde doelgroep. Alles staat er zoals op de foto's inderdaad.
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:21:19 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114063839
Zet het huis van An even in de OT, misschien dat het helpt :P
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114063957
Leeuk huis ja! Vooral die ramen!
~ Bonito La Risa ~
pi_114064211
Huizen, tsja, ik kan de komende 2 jaar toch nog niet kopen. En op zich zit ik hier prima in Utrecht.. Zie me hier nog wel een paar jaar wonen. Tenzij ik naar het buitenland vertrek.
En al zou ik nu kunnen kopen dan zou ik het niet doen. De kans is nu groot, erg groot zelfs, dat prijzen verder dalen. Dan zou je instappen op een dalende markt. Dan moet je alleen kopen als je een huis ziet die je echt wil hebben en er minimaal een jaar of 15 in zou willen wonen. Anders ben je dief van je eigen portemonnee. Tot die tijd eerst studieschuld af betalen, zal hooguit 3000 euro zijn.. En als ik eenmaal werk eerst sparen en beleggen. Ik hoop nog wat klappers te maken met beleggen zodat ik een huis voor een groot gedeelte kan betalen. Laatste tijd kom ik te weinig aan beleggen toe..

Maar 50.000 waardevermindering is echt erg veel op een huis! Woon nu zelf in een appartement en die staan nu 20.000 goedkoper te koop dan tijdens de piek in 2008/2009..
pi_114064598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar sporten he...

Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Weet ik veel wat, verzin het maar.. Het gaat toch om beweging en wat je zelf leuk vind?
Ja dat zeker. maar ben gewoon benieuwd!
Worry is a misuse of imagination
pi_114064715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Maar sporten he...

Wandelen
Zwemmen
Fietsen
Ijzerhangen
Klimmen

Maakt mij ook geen reet uit :P
Tenzij je en bepaald doel wilt nastreven, kracht in je bovenlichaam kweek je niet door km's te gaan wandelen :P
Beweging is sowieso gezond en beter dan niets! :Y

Maar iemand die minder opziet tegen veel wandelen dan tegen 3x een uur stevig bewegen kan je zo wel duidelijk maken dat het weinig uitmaakt.

Of je kunt het stereotype 40+ huisvrouw dat met de grootste tegenzin een 2km in 50min. gesjokt heeft op een loopband, die door d'r hongerdieet elke zaterdag in een grote schranspartij vervalt en vervolgens klaagt dat ze alles geprobeerd heeft maar niets helpt, met een gerust hart voor d'r harses meppen.

In dat laatste zat een beetje frustratie :+
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:39:59 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114064766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:29 schreef the85mc het volgende:
Huizen, tsja, ik kan de komende 2 jaar toch nog niet kopen. En op zich zit ik hier prima in Utrecht.. Zie me hier nog wel een paar jaar wonen. Tenzij ik naar het buitenland vertrek.
En al zou ik nu kunnen kopen dan zou ik het niet doen. De kans is nu groot, erg groot zelfs, dat prijzen verder dalen. Dan zou je instappen op een dalende markt. Dan moet je alleen kopen als je een huis ziet die je echt wil hebben en er minimaal een jaar of 15 in zou willen wonen. Anders ben je dief van je eigen portemonnee. Tot die tijd eerst studieschuld af betalen, zal hooguit 3000 euro zijn.. En als ik eenmaal werk eerst sparen en beleggen. Ik hoop nog wat klappers te maken met beleggen zodat ik een huis voor een groot gedeelte kan betalen. Laatste tijd kom ik te weinig aan beleggen toe..

Maar 50.000 waardevermindering is echt erg veel op een huis! Woon nu zelf in een appartement en die staan nu 20.000 goedkoper te koop dan tijdens de piek in 2008/2009..
Daar heb jij ook weer helemaal gelijk in. Tegelijkertijd is het zo zonde om zo'n hoog bedrag aan huur uit te geven, zeker als je daardoor ook niet meer zo veel kunt sparen voor een huis.

Het is echt een duivelsdilemma: huren of kopen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_114064865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Daar heb jij ook weer helemaal gelijk in. Tegelijkertijd is het zo zonde om zo'n hoog bedrag aan huur uit te geven, zeker als je daardoor ook niet meer zo veel kunt sparen voor een huis.

Het is echt een duivelsdilemma: huren of kopen :').
Tsja, als je huis 6000 per jaar minder waard wordt (wat niet eens onrealistisch is) dan zijn je effectieve maandlasten van kopen 500 euro per maand hoger puur door dalende prijzen.. Dan kun je beter huren naar mijn idee..
pi_114064920
Zal ik heel ontopic eens een voorlopig lijstje doen?

O: speltzuurdesembrood met kaas en roerei, beker thee met melk
T: 1 cappucino met koekje, een thee met koekje
L: caesarsalade met een halve italiaanse bol, cola light
T: shake van sinaasappelsap, kokosmelk en ananas
D: nog geen idee
S: yogales
T: veel thee
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:44:11 #17
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_114064996
Die van mij

s. jillian 2
o. speltboterham met verse boter
t. appel + speltboterham met verse boter
l. tostie kaas (2x volkoren + plak kaas)
t. boterham met jam + plak kaas
d. geen idee, maar ik heb zin om uit eten te gaan
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_114065042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef An24 het volgende:
Zal ik heel ontopic eens een voorlopig lijstje doen?

O: speltzuurdesembrood met kaas en roerei, beker thee met melk
T: 1 cappucino met koekje, een thee met koekje
L: caesarsalade met een halve italiaanse bol, cola light
T: shake van sinaasappelsap, kokosmelk en ananas
D: nog geen idee
S: yogales
T: veel thee
Goed idee! Doe mee!
O 4 bth ham, smeerkaas paturain
L 4 bth ham honing, tomaten
T muesli met melk
D weet niet, huisgenoot kookt
S denk even krachttraining en als het droog is uurtje fietsen. En mn halters zijn te licht. Kan er geen spierpijn meer door krijgen. Dus dilemma, of meer gewichten kopen of sportschool..
pi_114065163
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 13:37 schreef Novem het volgende:

[..]

Goed plan ^O^ Spaargeld :9

Ik betaal tegenwoordig bijna alles met CC, heb er een van de Bijenkorf en voor alles wat ik er mee betaal krijg ik punten, waarmee ik dan weer gratiesch kan shoppen bij de Bij :9
Ik ook! En dat sparen gaat heel rap. Zeker als je ook alle vliegtickets ed ervan betaalt. Dus als ik dan bij de Bijenkorf ben kan ik bijna altijd dat wat ik koop met punten betalen.

Over vliegtickets gesproken..........eerste horde genomen en het verteld. Plan om een tijd op reis te gaan volgend jaar krijgt steeds meer vorm. Wel heb ik echt way te weinig spaargeld. Dus ik denk dat ik ergens in de herfst een schilderijenuitverkoop ga houden. Dus als iemand tegen die tijd een witte muur heeft die voor weinig gevuld moet worden, dan geef maar een gil, krijg je ook een uitnodiging. :+

Verder hoorde ik net dat T. vrijdag op Schiphol landt. Dussssss.

Huren > kopen voor mij big time. Nergens zorgen om.

Nu heb ik overal op gereageerd geloof ik. :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:48:03 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114065212
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Tsja, als je huis 6000 per jaar minder waard wordt (wat niet eens onrealistisch is) dan zijn je effectieve maandlasten van kopen 500 euro per maand hoger puur door dalende prijzen.. Dan kun je beter huren naar mijn idee..
Ja.

Nou ja, ik ga het allemaal even op een rijtje zetten tzt en eens informeren hoe het met mijn groei zit op het werk. Krijg er jaarlijks wel een paar procent bij, maar dat schiet ook niet heel hard op. Zit ik vanaf januari nog steeds pas op 2140 bruto.
Niet meer actief op Fok!
pi_114065300
Was Nallie toch die met puistjes zat trouwens? :@
Ben nu zelf een week weer aan de brandnetelthee en m'n huid is veeeel rustiger (en zachter :o).

Co, ik wel (eventueel), moeten het niet de prijzen zijn die P. hanteert... :@
Vind die van Bob Dylan echt wel gaaf, maar niet voor die prijs (ons bint zuunig)
pi_114065392
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:49 schreef V1z0R het volgende:
Was Nallie toch die met puistjes zat trouwens? :@
Ben nu zelf een week weer aan de brandnetelthee en m'n huid is veeeel rustiger (en zachter :o).

Co, ik wel (eventueel), moeten het niet de prijzen zijn die P. hanteert... :@
Vind die van Bob Dylan echt wel gaaf, maar niet voor die prijs (ons bint zuunig)
uh ja, nou het zijn ook mijn eigen schilderijen die in de uitverkoop gaan. :P Denk niet dat P. het op prijs stelt dat ik mijn reis bekostig met het in de ramsj gooien van zijn werk. :+
pi_114065415
Zo dan! Vanaf komende maandag heb ik 6 weken vakantie. Dan moet ik 4 weken werken, en vervolgens heb ik 19 weken verlof. Dat betekent dus dat ik t/m 1 februari 2013 in totaal 4 weken en 2 dagen moet werken :+
pi_114065446
Ik eet sowieso al geen pangasius filet, maar dit wist ik nog niet, brrr: http://www.demorgen.be/dm(...)T_lcKSmgssT.facebook
Worry is a misuse of imagination
pi_114065462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:47 schreef conleche het volgende:

[..]

I

Over vliegtickets gesproken..........eerste horde genomen en het verteld. Plan om een tijd op reis te gaan volgend jaar krijgt steeds meer vorm. Wel heb ik echt way te weinig spaargeld. Dus ik denk dat ik ergens in de herfst een schilderijenuitverkoop ga houden. Dus als iemand tegen die tijd een witte muur heeft die voor weinig gevuld moet worden, dan geef maar een gil, krijg je ook een uitnodiging. :+

wat een gaaf plan zeg!!! Gaaf dat je het ook echt meer concreet gaat maken!
En ik wil dan best wel een uitnodiging.. Zoek al tijden naar iets leuks voor aan den muur O-) En heb mooie dingen voorbij zien komen van jou @ facebook
Life is what happens while you are busy making other plans...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')