abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:00:43 #51
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114097176
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 21:48 schreef Juicyhil het volgende:
Maandag weer lessen *O*

Weet iemand trouwens hoelang het duurt totdat je voor een examen terecht kunt bij het CBR? Voor de auto kon je volgens mij de volgende dag al.

Ik ga namelijk begin augustus op vakantie. Het zou praktisch zijn het AVB examen daarvoor te doen.
Ik heb datzelfde gevraagd, maar volgens de rijschool ging ik dat niet halen :) Ca. 4 weken wachttijd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 juli 2012 @ 09:01:10 #52
37248 BertV
Handgemaakt
pi_114097179
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:29 schreef lipjes het volgende:
En niet om lessers af te schrikken, maar houd er maar rekening mee:
Verplichte APK voor alle motorfietsen in Europa
Al sinds ik motor rij krijg ik dat soort berichten te horen.
Maarr.. die EU-etters zullen het vast bovenaan hun lijstje hebben staan.
De grotere problemen kunnen nog wel even vergroot uitgesteld worden door meer lenen. :+
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_114097205
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 09:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb datzelfde gevraagd, maar volgens de rijschool ging ik dat niet halen :) Ca. 4 weken wachttijd.
Zoals al vaker gezegd, dat ligt aan de regio. Wellicht lukt het voor jou niet, voor hem wel. Al verwacht ik ook van niet, augustus is al over 2 weken.
pi_114100952
Net terug van CBR en gelukkig in een keer geslaagd voor m'n theorie-examen. :) 4 foutjes, ik ben tevreden.
pi_114101111
Gefeliciteerd! *O*
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:41:48 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114103444
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 11:30 schreef Lilliesleaf het volgende:
Net terug van CBR en gelukkig in een keer geslaagd voor m'n theorie-examen. :) 4 foutjes, ik ben tevreden.
Feli :) Netjes :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 12 juli 2012 @ 12:49:02 #57
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_114104092
Was wel grappig om te zien. Toen ik op ging voor m'n autotheorie was het overgrote deel gezakt, ik gok wel zo'n 70%. Nu was het maar een handjevol mensen dat gezakt was en juist het overgrote deel geslaagd.
pi_114106812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 12:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
Was wel grappig om te zien. Toen ik op ging voor m'n autotheorie was het overgrote deel gezakt, ik gok wel zo'n 70%. Nu was het maar een handjevol mensen dat gezakt was en juist het overgrote deel geslaagd.
ik begreep juist dat 30% zo'n theorie examen wel haalt

maar gefeliciteerd!
pi_114108666
Vraagske! Ik krijg mijn AVB examen binnenkort en heb een vraagje over de motor op de standaard zetten.

Ik heb twee verschillende instructeurs gehad en de één zegt: 1) standaard inklappen 2) dan pas op de motor gaan zitten. De andere zegt 1) eerst op de motor gaan zitten 2) pas als je op de motor zit: standaard inklappen
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:46:30 #61
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114108929
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:41 schreef Lindstrøm. het volgende:
Vraagske! Ik krijg mijn AVB examen binnenkort en heb een vraagje over de motor op de standaard zetten.

Ik heb twee verschillende instructeurs gehad en de één zegt: 1) standaard inklappen 2) dan pas op de motor gaan zitten. De andere zegt 1) eerst op de motor gaan zitten 2) pas als je op de motor zit: standaard inklappen
Volgens mij eerst inklappen en dan pas zitten, maar daar zie ik het nut eigenlijk niet van in. Nu ik een zelf een motor heb doe ik het op de 2e manier. :{
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114109100
Ik heb altijd geleerd om eerst te gaan zitten en dan pas in te klappen. Wanneer je de motor vast hebt zonder standaard uitgeklapt en je staat op 1 been kan je uit balans raken.
pi_114109211
Op het avb examen deed ik het op de eerste manier, dat willen ze ook zien. Deze manier zorgt ervoor dat je je standaard niet vergeet bij het wegrijden. Echter hebben de meeste motoren een veiligheidsmaatregel waarbij de motor afslaat mocht de standaard uitgeklapt zijn. De tweede manier is makkelijker (en stoerder) en die gebruik ik daarom ook nu.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
  donderdag 12 juli 2012 @ 14:54:12 #64
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114109282
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:50 schreef MaximumRush het volgende:
Ik heb altijd geleerd om eerst te gaan zitten en dan pas in te klappen. Wanneer je de motor vast hebt zonder standaard uitgeklapt en je staat op 1 been kan je uit balans raken.
Ja precies, maar toch heb ik het zo geleerd van mijn instructeur.
Overigens wordt je daar volgens mij niet op beoordeeld bij het examen dus eigenlijk maakt het niet uit.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:52 schreef Gkhn het volgende:
De tweede manier is makkelijker (en stoerder) en die gebruik ik daarom ook nu.
Ik doe het eigenlijk vooral omdat je dan niet kan omvallen als je je motor per ongeluk aantikt/blijft hangen met je rechter been (dat heb ik al eens bijna gehad toen ik een tasje achterop had gebonden :X ).
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  donderdag 12 juli 2012 @ 15:52:13 #65
259897 Sjef_Arie
Of gewoon Arie
pi_114111965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:52 schreef Gkhn het volgende:
Op het avb examen deed ik het op de eerste manier, dat willen ze ook zien. Deze manier zorgt ervoor dat je je standaard niet vergeet bij het wegrijden. Echter hebben de meeste motoren een veiligheidsmaatregel waarbij de motor afslaat mocht de standaard uitgeklapt zijn. De tweede manier is makkelijker (en stoerder) en die gebruik ik daarom ook nu.
Daar kwam ik bij mijn eigen motor ook achter toen ik hem net had en naar een afspraak moest. Startte prima in zijn vrij en sloeg steeds af als hij in de versnelling ging. Ik stond op het punt om de vorige eigenaar te bellen omdat ie me rotzooi had verkocht.
Toch eerst maar even gegoogled en ja hoor, standaard moest ingeklapt zijn :')
pi_114119719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 14:01 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik begreep juist dat 30% zo'n theorie examen wel haalt

maar gefeliciteerd!
Alleen zat ik vrij achterin de zaal, ergens eind 30 van de.. 45-50 mensen denk ik zo. Voor mij zaten misschien 4 mensen die gezakt waren. Vond ik echt heel weinig.
pi_114132814
Morgen weer 2 uurtjes tourtje maken van 13 tot 15 :) Hopen dat het beter gaat dan eergisteren. Moet wat aan mijn plaats op de weg werken (hoewel dat nooit goed zal zijn bij mn instructeur :') ) en de nacontrole moet duidelijker want anders ziet het CBR meneertje het niet. En natuurlijk beter vooruit kijken en geen domme fout meer maken zoals laatste keer :D Volgende week nog maar 4/6 uur lessen voordat ik 24 juli AVD heb, kost flink geld maarja, dan is de kans groter dan ik slaag, en een examen is altijd duurder.
pi_114145059
Dinsdag proefles O+
pi_114145282
Succes beiden! ^O^

Zijn er eigenlijk nog vrouwelijke lessers hier ? :P
pi_114158564
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:10 schreef Vinniiee het volgende:

Zijn er eigenlijk nog vrouwelijke lessers hier ? :P
:Y
pi_114162841
Dinsdag AVB examen voor de tweede keer. Deze week weer 2 keer gelest, wel dubbele lessen en alles ging heerlijk. Het wennen viel gelukkig erg mee. Enige onderdeel wat nog niet super gaat is de langzame slalom maar dat maakt niet zo uit. De rest gaat gelukkig wel.

Heb deze week gereden met medicatie voor mijn ADHD/ADD en het is echt een wereld van verschil. Zit zoveel rustiger op de motor waardoor alles veel beter gaat. Dinsdag om 7.30 nog twee lessen en dan om 12.15 AVB binnen koppen. Moet goed komen als ik de rust bewaar.
pi_114170687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 16:22 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

:Y
Toch nog wel ja.

Wat me opvalt is dat vrouwelijke motorrijders meestal gaan rijden doordat ze 'verslaafd' zijn geraakt door hun man of vriend. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een vrouw/jongedame uit zichzelf is gaan lessen/rijden :P
pi_114171240
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 20:55 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Toch nog wel ja.

Wat me opvalt is dat vrouwelijke motorrijders meestal gaan rijden doordat ze 'verslaafd' zijn geraakt door hun man of vriend. Heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een vrouw/jongedame uit zichzelf is gaan lessen/rijden :P
Pap heeft op zijn 18de ook z'n motorrijbewijs gehaald en heel erg veel gereden in zijn jongere jaren, maar sinds mijn geboorte is hij min of meer gestopt. Ben een paar keer achterop geweest als klein meisje en vond het echt geweldig. Ik roep al sinds ik een jaar of 6 ben dat ik mijn motorrijbewijs zou gaan halen.

Pap had altijd zoiets van: ja ja, dat zien we nog wel. Toen ik een jaartje terug ook écht plannen begon te maken en begon te sparen, zag pap dat het menens was en zei hij op mijn 17de verjaardag: weetje wat, ik weet hoe belangrijk motorrijden voor mij was toen ik jouw leeftijd had, dus ik ga in ruil voor alle komende cadeaumomenten (kerst, verjaardagen, diploma..) jouw rijlessen etc betalen.

Ik blij, want nu kon ik al dat geld opzij zetten voor een motor ipv lessen. Zijn toen afgelopen winter wezen kijken naar motoren en ik zag eentje die ik heel erg mooi vond, een antraciet kleurige Bandit.. ik zei tegen pap: voor zo'n motor ga ik sparen. Maar, voor een 17 jarige was even 1500-2000 euro sparen niet iets wat bepaald snel ging.. Ik dus de hele tijd kijken op hun site of die motor er nog was en maand na maand na maand was hij er nog.. en toen.. op een dag stond hij er niet meer omdat hij verkocht was. Ik was echt heel teleurgesteld toen..

Uiteindelijk bleek pap hem voor me gekocht te hebben en kreeg ik een motor van mijn vader voor m'n 18de verjaardag, net als mijn vader van zijn vader een motor had gekregen op z'n 18de.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 21:12:10 #74
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_114171402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:08 schreef Lilliesleaf het volgende:
Zijn toen afgelopen winter wezen kijken naar motoren en ik zag eentje die ik heel erg mooi vond, een antraciet kleurige Bandit.. ik zei tegen pap: voor zo'n motor ga ik sparen. Maar, voor een 17 jarige was even 1500-2000 euro sparen niet iets wat bepaald snel ging.. Ik dus de hele tijd kijken op hun site of die motor er nog was en maand na maand na maand was hij er nog.. en toen.. op een dag stond hij er niet meer omdat hij verkocht was. Ik was echt heel teleurgesteld toen..

Uiteindelijk bleek pap hem voor me gekocht te hebben en kreeg ik een motor van mijn vader voor m'n 18de verjaardag
_O_ _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bandit 600n's zijn mooie dingetjes, die stonden als 2e op m'n shortlist. :Y
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_114171709
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 21:12 schreef mstx het volgende:

[..]

_O_ _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik was ook echt.. naja, sprakeloos letterlijk.

Ik had echt zoiets van, pap, hoe kun je dit nou doen? In totaal is dit namelijk wel snel een grapje van 3000-3500 euro.. en zo breed hebben we het ook niet bepaald. Totaal niet eigenlijk.

Het enige wat pap zei toen ik vertelde dat ik dit eigenlijk niet vond kunnen: Luister. Ja het is erg veel geld, maar dat weegt niet op tegen wat je er voor terug krijgt. Ik wéét hoe belangrijk dit voor je is, dat was het voor mij namelijk ook, en daarom vind ik het niet erg om dit voor je te doen en daarom wil ik ook niet dat jij je hier schuldig over gaat zitten voelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')