De tijd die je er aantoonbaar al mee bezig was voor je ontslag zal je niet gekort worden. Heb je er geen tijd aan besteed voor je ontslag dan mag je er ook niets mee doen na je ontslag, prioriteit moet zijn om werk te vinden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Naar het zich laat aanzien word ik op korte termijn werkloos. Nu had ik naast mijn fulltime 'dayjob' nog een ieniemienie eenmanszaakje. Dusdanig klein dat ik in 2012 nog geen factuur verstuurd heb.
Heeft dit invloed op mijn ww rechten?
Ah je moet het trouwens al wel bij aanvraag van je WW aangeven, anders heb je pechquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
De tijd die je er aantoonbaar al mee bezig was voor je ontslag zal je niet gekort worden. Heb je er geen tijd aan besteed voor je ontslag dan mag je er ook niets mee doen na je ontslag, prioriteit moet zijn om werk te vinden.
Maar nu je geen eigen werkcoach meer hebt en iedere werkcoach een workload van 100 uitkeringstrekkers heeft hoef je sowieso niet zo bang te zijn voor controleKut UWV
Welja. Zet mensen anders even aan tot belasting- én uitkeringsfraudequote:Op woensdag 11 juli 2012 12:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
Klopt.
Maar je kan t ook zwart doen. Hou je je WW + nog een extra zakcentje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@TS: hoeveel uur word je werkloos en hoeveel uur besteedde je tot nu toe aan je eigen zaak? Of deed je het naast een fulltime loondienstverband?r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Lees ook de spoilers, zeebonk!quote:
Dit en veel werkcoaches zijn vrouwen die parttime werken!quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:06 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Maar nu je geen eigen werkcoach meer hebt en iedere werkcoach een workload van 100 uitkeringstrekkers heeft hoef je sowieso niet zo bang te zijn voor controleKut UWV
Naast fulltime loondienst. En mijn fulltime baan vervalt nu dus. En zoals gezegd heb ik in 2011 1 factuur verstuurd vanuit mijn tokootje en dit jaar nog nietsquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:40 schreef r_one het volgende:
@TS: hoeveel uur word je werkloos en hoeveel uur besteedde je tot nu toe aan je eigen zaak? Of deed je het naast een fulltime loondienstverband?
Ja, op beide. In het eerste jaar dat je werkloos wordt korten ze op het aantal uren. Als jij 8 uur hebt gewerkt, korten ze je 8 uur. Het domme van dat systeem is wel dat je, als je voor minder gaat werken dan je uitkering, er dus op achteruit gaat. Ik wilde toendertijd wel postbezorger worden ter afleiding, maar omdat ik er dan op achteruit zou gaan heb ik dat niet gedaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Ok, dit klinkt allemaal goedWas even bang dat die ene factuur die ik in 2011 verstuurd had aanleiding zou zijn voor het korten op de uitkering. Maar daar hoef ik dus niet bang voor te zijn.
Mocht ik tijdens mijn ww uitkering inkomsten hebben uit dat bedrijfje moet ik dat uiteraard opgeven en zal dat gekort worden op de uitkering neem ik aan.
Die uren besteedde ik alleen in de avonduren aan mijn bedrijfje. Ik heb gebeld met het UWV en schijnt niet van invloed te zijn tot ik uiteraard meer uren ga maken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ja, op beide. In het eerste jaar dat je werkloos wordt korten ze op het aantal uren. Als jij 8 uur hebt gewerkt, korten ze je 8 uur. Het domme van dat systeem is wel dat je, als je voor minder gaat werken dan je uitkering, er dus op achteruit gaat. Ik wilde toendertijd wel postbezorger worden ter afleiding, maar omdat ik er dan op achteruit zou gaan heb ik dat niet gedaan.
Kijk, dat is beter werk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die uren besteedde ik alleen in de avonduren aan mijn bedrijfje. Ik heb gebeld met het UWV en schijnt niet van invloed te zijn tot ik uiteraard meer uren ga maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |