Ik heb het over grote veranderingen, niet die dingetjes die jij bedoelt waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee hoor. Mijn ervaring heeft me geleerd dat mijn gevoel een goede graadmeter is en heeft me ook al menig veranderings- en verbeterproces laten doormaken.
De lengte van je relaties heb je nog niet opgeschreven, nee. Nou, vooruit met de goat.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:02 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Stop het analyseren en het zoeken. Het slaat nergens op, en het is niet dat ik alles heb opgeschreven.
Al 2 of 3x in de reeksen. Dit is een herhaling van een analysering die al geweest is.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:04 schreef Disorder het volgende:
[..]
De lengte van je relaties heb je nog niet opgeschreven, nee. Nou, vooruit met de goat.
Wat is het fucking punt nou? Mensen zijn nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:05 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Al 2 of 3x in de reeksen. Dit is een herhaling van een analysering die al geweest is.
Zand erover?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb dat deze avond ook absoluut niet gedaan, dus vandaar dat ik zo heftig reageerde. Je hete eerder, veel subtieler, ergens op gewezen, en dat heb ik ter harte genomen.
Dank je voor je excuses.
Denk dat we dat vaker willen dan willen toegeven.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft het gevoel te hoeven veranderen als persoon.
Hmmm, het ligt nog net wat genuanceerder denk ik. Gevoel zegt aan de ene kant juist dat het niet helemaal goed voelt hoe je je gedraagt of voordoet, of plaatst in de wereld. Aan de andere kant maakt het je angstig wanneer je daar iets aan veranderen wil. Gemak wil dat je geen actie onderneemt, die je aanvankelijk rationaliseert, om laat jezelf af te vragen waarom je in vredesnaam geen actie ondernam.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:59 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is een bewuste zet die je moet nemen, niet op gevoel. Je gevoel zegt namelijk nooit dat je moet veranderen, want de hersenen willen lui zijn zoals ik al zei.
Vele jaren totaan een aantal weken/maanden. Net zoals elk ander mens.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:06 schreef Disorder het volgende:
[..]
Wat is het fucking punt nou? Mensen zijn nieuwsgierig.
Genoeg wel, anderen totaal niet, en een ander deel zal nooit toegeven hoeveel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:01 schreef ikWilSpoilersKunnenLezen het volgende:
oja idereen op fok heeft natuurlijk op zijn 25e al meer dan 20 vrouwen geneukt
Dat heb ik momenteel ook hoor. Maar tegelijk is er altijd iets nieuws om uit te proberen, want de wereld is oneindig complex en variabel.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Zand erover?
[..]
Denk dat we dat vaker willen dan willen toegeven.
[..]
Hmmm, het ligt nog net wat genuanceerder denk ik. Gevoel zegt aan de ene kant juist dat het niet helemaal goed voelt hoe je je gedraagt of voordoet, of plaatst in de wereld. Aan de andere kant maakt het je angstig wanneer je daar iets aan veranderen wil. Gemak wil dat je geen actie onderneemt, die je aanvankelijk rationaliseert, om laat jezelf af te vragen waarom je in vredesnaam geen actie ondernam.
Juist dat binaire denken van wel of niet lijkt het zo lastig te maken dat uiteindelijk geen verbetering optreedt. Vaak genoeg op je bek gaan, door bijvoorbeeld (overdreven) veel acties te ondernemen (zoals jij met vrouwen benaderen doet) laat je uiteindelijk inzien dat het denken in zijn geheel je remt, niet het ja of nee-denken. Nog later besef je dat uberhaupt de hele actie niet belangrijk meer is, maar je het op zijn beloop laat. Mocht je een leuke vrouw tegenkomen, dan zal je daar in volledige vrijheid mee omgaan. Zonder verwachtingen, gedachten en oordelen, maar met plezier en genot van elk moment dat je met haar beleeft.
Ik denk dat je die tweede fase nog gaat mee maken, gezien je huidige ontwikkeling, maar wie weet.
Je bent helemaal niet "bezig". Je doet het zelfde riedeltje over en over totdat je dood bent. Je zit in een sleur. Koppel je totaal los en probeer vanalles.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:08 schreef El_Matador het volgende:
Grappig; miss_sly en ik hebben samen zo'n 40 jaar date-ervaring (nee, niet met elkaar) maar "masterplayer" firefly vertelt wel even hoe we fout bezig zijn.
![]()
Ik hoop dat je uiteindelijk die oneindig complexe en variabele wereld in een enkel persoon zal tegenkomen en elk moment samen iets nieuws brengt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:08 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Dat heb ik momenteel ook hoor. Maar tegelijk is er altijd iets nieuws om uit te proberen, want de wereld is oneindig complex en variabel.
De dingetjes die jij bedoelt?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:03 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik heb het over grote veranderingen, niet die dingetjes die jij bedoelt waarschijnlijk.
Je bent "verliefd". Kijk uit dat je niet van houden van naar wanhoop gaatquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:12 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik hoop dat je uiteindelijk die oneindig complexe en variabele wereld in een enkel persoon zal tegenkomen en elk moment samen iets nieuws brengt.
Goede analysequote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:08 schreef El_Matador het volgende:
Grappig; miss_sly en ik hebben samen zo'n 40 jaar date-ervaring (nee, niet met elkaar) maar "masterplayer" firefly vertelt wel even hoe we fout bezig zijn.
![]()
Vanwaar deze angst toch steeds? Bij verliefd zijn hoort ook dat je soms wanhopig bent. Volstrekt normaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent "verliefd". Kijk uit dat je niet van houden van naar wanhoop gaat
Zal ik het zo zeggen: Mensen veranderen niet zomaar. Je doet alsof het even je gevoel volgen is en dat je opeens anders bent.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De dingetjes die jij bedoelt?
Wat zou ik bedoelen, dan? Jij kunt kennelijk heel goed voor anderen denken, dus vertel het me eens.
Ben niet verliefd op iemand hoor.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:15 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent "verliefd". Kijk uit dat je niet van houden van naar wanhoop gaat
Ik kan ook gek zijn op een vrouw hoor, maar tegelijkertijd besef ik ook dat de wereld oneindig variabel is.quote:
Nope. Als je bedoelt dat je van verschillende vrouwen tegelijk kunt 'genieten' en dan wel een diepe band op kunt bouwen zit je er flink naast.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik kan ook gek zijn op een vrouw hoor, maar tegelijkertijd besef ik ook dat de wereld oneindig variabel is.
Je kunt beiden wereld tegelijk pakken zeg maar.
Nee, dat doe ik niet. Jij zegt dat je gevoel nooit zegt dat je moet veranderen, en dat bestrijd ik, omdat ik anders ervan heb. Veranderen op zichzelf is niet gemakkelijk en dat kost energie en tijd, maar de aanzet kan wel,degelijk vanuit je gevoel komenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Zal ik het zo zeggen: Mensen veranderen niet zomaar. Je doet alsof het even je gevoel volgen is en dat je opeens anders bent.
Die twee wereld zijn dezelfde. Dat is een inzicht dat ik je toewens om ooit te krijgen. Je lijkt al wel dat pad te belopen, al lijk je nog niet te kijken naar de wereld waar dat pad in ligt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:18 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik kan ook gek zijn op een vrouw hoor, maar tegelijkertijd besef ik ook dat de wereld oneindig variabel is.
Je kunt beiden wereld tegelijk pakken zeg maar.
Menneke toch... Afgelopen zaterdag ging het iets verder dan "vingeren op de dansvloer".quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:10 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent helemaal niet "bezig". Je doet het zelfde riedeltje over en over totdat je dood bent. Je zit in een sleur. Koppel je totaal los en probeer vanalles.
Nope. Het kan, leer het.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:18 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nope. Als je bedoelt dat je van verschillende vrouwen tegelijk kunt 'genieten' en dan wel een diepe band op kunt bouwen zit je er flink naast.
Denk niet dat je dezelfde verandering bedoelt als ik, dat je uit je comfort zone gaat etc. Want als je uit je comfort zone gaat , ga je tegen je gevoel in namelijk. Anders heet het geen comfort zone meerquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet. Jij zegt dat je gevoel nooit zegt dat je moet veranderen, en dat bestrijd ik, omdat ik anders ervan heb. Veranderen op zichzelf is niet gemakkelijk en dat kost energie en tijd, maar de aanzet kan wel,degelijk vanuit je gevoel komen
Maar je geeft weer geen antwoord. Welke dingetjes bedoel ik dan volgens jou?
Waarom? Misschien hebben anderen daar helemaal geen behoefte aan. Waarom zouden ze dat dan "moeten kunnen/leren"?quote:
Je bent teveel op de liefde/romantische toerquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:22 schreef Gray het volgende:
[..]
Die twee wereld zijn dezelfde. Dat is een inzicht dat ik je toewens om ooit te krijgen. Je lijkt al wel dat pad te belopen, al lijk je nog niet te kijken naar de wereld waar dat pad in ligt.
Ah, lekker duidelijk weer.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:36 schreef firefly3 het volgende:
Dingetjes in het algemeen, ik doel dus op het verkleinwoordje, dus dat het iets kleins is.
Alle soorten types komen op je af. Er valt geen speld aan vast te knopen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:28 schreef Murvgeslagen het volgende:
Firefly, zou het kunnen dat je met deze manier alleen een bepaald type dames zou versieren, of zou iedereen hier voor vallen?
Ik heb sterk het idee, dat de zaken die hier gepost worden ten eerste onrecht zouden doen aan mij als persoon, en mij ten tweede het mij niet het slag dames zou 'opleveren' die ik wel leuk vindt....
Slap geouwehoer eromheen. Vertel danquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Menneke toch... Afgelopen zaterdag ging het iets verder dan "vingeren op de dansvloer".
Denk toch niet dat je anderen kent. En mij al helemaal niet.
Jouw probleem is dat je jezelf helemaal niet kent. Wellicht ben je daarmee bezig, maar mijns inziens op een verkeerde want obsessieve, bijna drugsverslaafde manier.
Omdat het ooit weleens handig kan zijnquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom? Misschien hebben anderen daar helemaal geen behoefte aan. Waarom zouden ze dat dan "moeten kunnen/leren"?
Teveel nog wel. Mag Gray dat misschien zelf bepalen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent teveel op de liefde/romantische toer
Ik vertel genoeg details hier. Meer dan wie ook.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Slap geouwehoer eromheen. Vertel dan
Ja, en?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Omdat het ooit weleens handig kan zijn
Al gedaan, been there done that. Het gaat weer over mij als persoon, niet over de actiesquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vertel genoeg details hier. Meer dan wie ook.
Laat jij eerst maar eens foto's van jezelf en je "veroveringen" zien, dan praten we verder.
Nu leef ik niet in het moment, volg ik niet mijn gevoel en ben ik niet expressief.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en?
Als je leeft in het moment, denk je helemaal niet aan dat "ooit".
Liefde is de basis waarop zowel jij als ik draaien. We beleven het alleen op een andere wijze.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:37 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je bent teveel op de liefde/romantische toer
Niet echt mee eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Liefde is de basis waarop zowel jij als ik draaien. We beleven het alleen op een andere wijze.
+1quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vertel genoeg details hier. Meer dan wie ook.
Laat jij eerst maar eens foto's van jezelf en je "veroveringen" zien, dan praten we verder.
Dat denk ik ook. Op het moment lijkt juist die sterke overtuiging een gevoel van vrijheid te geven, maar ook dat zal onvoldoende blijken. Het is vorm van controle, of macht, die je eigenlijk niet hebt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het ergste is; je bent volledig van jezelf overtuigd. Dat ga je een keer keihard tegenkomen. Welkom in de bad comfort zone.
Dat ooit bestaat nog helemaal niet. Je kan nooit anders leven dan in het moment. Niet in het moment leven is niet leven, maar projecteren; leven in een toekomst die wellicht nooit komt.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, en?
Als je leeft in het moment, denk je helemaal niet aan dat "ooit".
Ik draai meer op mezelf, meer out of the box thinking imho.quote:
Wie is die zelf waar jij op draait? Welke box denk je buiten?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:48 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ik draai meer op mezelf, meer out of the box thinking imho.
Je kunt net zoveel liefde geven en nemen als dat je zelf wilt. Het is allemaal abstract en maakt allemaal niet uit. Je kunt ook zonder of heel veel nodig hebben.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:49 schreef Gray het volgende:
[..]
Wie is die zelf waar jij op draait? Welke box denk je buiten?
Je kunt ook happy zijn met de huidige situatie zonder per se in de supermarkt vrouwen te hoeven vingeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt net zoveel liefde geven en nemen als dat je zelf wilt. Het is allemaal abstract en maakt allemaal niet uit. Je kunt ook zonder of heel veel nodig hebben.
Liefde noemen ze niet voor niets blind, onvoorwaardelijk. Dat kan je niet in een hokje vangen, of doseren naar wens. Denken dat het wel zo is is een trucje van het ego om je niet open te stellen (en dus kwetsbaar op te stellen) voor het ontvangen en geven van liefde. Gedachten zijn beperkt, iets wat je zelf ook al inziet, en toepast in het charmeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:52 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je kunt net zoveel liefde geven en nemen als dat je zelf wilt. Het is allemaal abstract en maakt allemaal niet uit. Je kunt ook zonder of heel veel nodig hebben.
Wedden dat als er een super leuke vrouw voor je staat in de supermarkt en in je oor fluistert of je mee zou gaan naar een opslagruimte om haar te vingeren dat je het vast wel zou doen?quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kunt ook happy zijn met de huidige situatie zonder per se in de supermarkt vrouwen te hoeven vingeren.
Oh nee, dat niet, want als je dat niet wil, krijg je een reprimande dan wel veroordeling van wie je bent van firefly.
Je kunt het wel zien vanuit een ander perspectief, waarbij je jezelf zeg maar van bovenaf ziet. Gevoelens zijn overigens daadwerkelijk te versterken/verzwakken en te veranderen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Liefde noemen ze niet voor niets blind, onvoorwaardelijk. Dat kan je niet in een hokje vangen, of doseren naar wens. Denken dat het wel zo is is een trucje van het ego om je niet open te stellen (en dus kwetsbaar op te stellen) voor het ontvangen en geven van liefde. Gedachten zijn beperkt, iets wat je zelf ook al inziet, en toepast in het charmeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |