Hoezo? Je staat toch los van het resultaat?quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:55 schreef firefly3 het volgende:
En als klap op de vuurpijl: verleg je eigen grenzen en groei door voor de knapste vrouw te gaan in heel de club ongeacht wat de situatie in het moment is. Ga er vanuit dat je haar al hebt. Durf je zo te voelen
dat doe jij ook niet, want toen ik he uitbodigde om met mij op stap tegaan kam je met de gekste "regeltjes" en toen bleek dat ik met alles akkoord ging haakte je af.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:36 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Denk niet dat je dezelfde verandering bedoelt als ik, dat je uit je comfort zone gaat etc. Want als je uit je comfort zone gaat , ga je tegen je gevoel in namelijk. Anders heet het geen comfort zone meer
Dingetjes in het algemeen, ik doel dus op het verkleinwoordje, dus dat het iets kleins is.
Regeltjes?quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:28 schreef ook_gek het volgende:
[..]
dat doe jij ook niet, want toen ik he uitbodigde om met mij op stap tegaan kam je met de gekste "regeltjes" en toen bleek dat ik met alles akkoord ging haakte je af.
Op dat moment had je uit je comfort zone kunnen stappen, kunnen groeien als mens, kunnen leren van de complexe wereld. In het moment leven en jaja daar is die dan, leven in het moment!
Maar ja, jij durfd niet en dat wuif je weg als, ik heb geen zin.
Lekker he knul, die comfort zone
Uit mijn hoofd,quote:
Je mag je omgeving toch je toch niet laten beinvloeden? Je moet toch tegen je gevoel in gaan? Je moet toch in het moment leven?quote:Op woensdag 11 juli 2012 10:04 schreef miss_sly het volgende:
Nou ja, op zich heeft hij daar wel een punt. Ik zou ook niet graag op stap gaan me iemand waarmee ik het niet kan vinden.
Ben het helemaal met je eens. Met de technieken is niks mis. De manier waarop sommige mensen er gebruik van maken daar in tegen. Het lijkt bijna wraak voor het verleden waar in ze door vrouwen niet gewaardeerd werden.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik denk dat firefly zijn manier (ofwel rsd) wel in bepaalde mate werkt.
Waarom? Omdat het (onzekere) mensen aanzet tot actie, om toch telkens te doen wat je normaal niet doet. Zo doe je ervaring op, en zul je eerder succes hebben met (bepaalde) dames.
Persoonlijk vind ik alleen de achterliggende fixatie op vrouwen en het doel om zoveel vrouwen in bed te krijgen verwerpelijk, omdat het vrouwen als object neerzet i.p.v. personen. (maar dat is persoonlijk) Daarnaast denk ik dat het inderdaad aanspreekt bij sociaal onhandige en onzekere personen, met daarbij wel dat het een opvulling probeert aan te reiken voor een gat wat op deze manier niet te vullen is.
Die ene dame is dus nooit genoeg, want er loopt altijd 'iets beters' rond. Dat is tegelijkertijd de objectivering van de vrouw alsook het opvullen van het gat wat die dame ervoor ook niet kon opvullen.
Neehoor, als ik met vrouwen het bed in wil duiken, wil ik ook dat ze persoonlijk leuk zijn. Er zijn trouwens genoeg vrouwen die alleen willen neuken, en verder niks. Dus hoezo object?quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:05 schreef Murvgeslagen het volgende:
Persoonlijk vind ik alleen de achterliggende fixatie op vrouwen en het doel om zoveel vrouwen in bed te krijgen verwerpelijk, omdat het vrouwen als object neerzet i.p.v. personen. (maar dat is persoonlijk)
Ik heb het niet over jou, dus dat scheeltquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:11 schreef Kogeltje het volgende:
[..]
Neehoor, als ik met vrouwen het bed in wil duiken, wil ik ook dat ze persoonlijk leuk zijn. Er zijn trouwens genoeg vrouwen die alleen willen neuken, en verder niks. Dus hoezo object?
En verder, mannen moeten nou eenmaal neuken, en anders trek je jezelf af. Je kan er niet omheen, iets met voorplantingsdrang.
Ik denk dat je theorie nogal zal fluctueren per persoon. Sommige mensen prefereren nou eenmaal veel bedpartners en hoeven misschien wel helemaal geen relatie.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou, dus dat scheelt
Mensen willen dat inderdaad, maar mensen willen ook eten en rusten. Feit is dat datgene wat op zichzelf goed en fijn kan zijn, in de verkeerde aantallen desastreus kan zijn. Binnen de context van dit topic denk ik dat als je zo gefocust bent op vrouwen, om maar datgene te kunnen halen wat telkens net buiten je bereik ligt, je uiteindelijk alleen maar op uiterlijk en sex gefocust bent dat je problemen gaat krijgen met langdurige relaties.
Daar ga ik misschien niet van iedereen gelijk bij krijgen, maar de tijd zal het uitwijzen.
Heb je de objectivering wel eens omgedraaid? Zouden mannen ook niet als object beschouwd kunnen worden? Is de manier waarop vrouwen mannen zien, dan ook niet objectmatig te noemen? Het geldt niet alleen voor dames, maar ook voor heren.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:50 schreef Murvgeslagen het volgende:
Die mensen heb ik er bewust buiten gelaten, ik heb daarom ook bewust onderstreept "binnen de context van dit topic". Maar ook voor die mensen zorgt het voor een objectivering van dames, dat ze daarmee niet worden geconfronteerd in een relatie dat is wat anders.
Persoonlijk vindt ik het narcistische trekjes hebben, maar dat is mijn eigen waardeoordeel.
Je houd van een scharrel evenveel als van iemand waarmee je een relatie hebt? Wat versta je onder een scharrel?
Dat kan inderdaad, maar binnen de context van dit topic heeft dat geen toegevoegde waarde.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:07 schreef Kogeltje het volgende:
[..]
Heb je de objectivering wel eens omgedraaid? Zouden mannen ook niet als object beschouwd kunnen worden? Is de manier waarop vrouwen mannen zien, dan ook niet objectmatig te noemen? Het geldt niet alleen voor dames, maar ook voor heren.
Als je iemand leuk vind ga je daar bewust bij stil staan? Zo iets als "auto, check. dik salaris, check, erg zorgzaam, check. Top, ik wordt nu verlieft op je en ga een relatie aan!" ? Dan ben je één van de weinige ben ik bang.quote:Überhaupt is het hele dating-proces objectmatig. Voldoet hij/zij aan deze eis? Verdient hij/zij goed? Woont hij/zij zelfstandig? Enz.
Buiten de klik om zijn dit allemaal waarden, variabelen die als object beschouwd kunnen worden en meetellen.
Ik kom zeker niet tot dezelfde conclusie als jij. Ik weet ook niet wat je met je voorbeeld van de media wilt aangeven, maar ik stel de media absoluut niet gelijk aan de maatschappij. Ongemerkt generaliseer je zelf nogal.quote:Concluderend, in welke hoeveelheid is dat daten an sich al niet objectiverend? De media zet mannen en vrouwen überhaupt al neer als objecten, met een eisenpakket. Neem alleen al die glamour bladen al?
De objectivering die jij zo schuwt wordt nog het minste veroorzaakt door het hebben van veel bedpartners, maar meer door maatschappelijke en culturele contexten. Verder generaliseer je nogal met de objectivering, het is puur persoonlijk.
Ja, dus je moet je gevoel volgen en er voor gaan. Dat principe snap je nog steeds niet na zoveel posts. Juist dan ga je erop afquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:01 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Hoezo? Je staat toch los van het resultaat?
Je simplisme is aandoenlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, dus je moet je gevoel volgen en er voor gaan. Dat principe snap je nog steeds niet na zoveel posts. Juist dan ga je erop af
Dat klopt dat ik dat nog niet snap, omdat je dat nog niet overtuigend hebt weten over te brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:49 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Ja, dus je moet je gevoel volgen en er voor gaan. Dat principe snap je nog steeds niet na zoveel posts. Juist dan ga je erop af
Leer jezelf te vermaken bij het uitgaan zonder drank en hou het een maand vol. Kijken hoe je dan bent, trust me.quote:Op woensdag 11 juli 2012 09:54 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd,
Geen drank, geen club waar je bekende tegen kan komen, enz enz maar na alles prima gezegt te hebben haakte hij af met de reden "we kunnen niet eens op het forum goed met elkaar omgaan, dus stappen ook niet"
Blijf maar heerlijk in je comfort zone, mag van mij hoorquote:Op woensdag 11 juli 2012 17:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je simplisme is aandoenlijk.
Firefly's tips werken voor de sociaal-onhandigen, maar hij faalt bij de normale versierders.
Zoals ook_gek al heel duidelijk heeft beschreven, hulde voor die post.
Je moet je eigen grenzen verleggen zonder resultaat te willen(nodig hebben).quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:22 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat klopt dat ik dat nog niet snap, omdat je dat nog niet overtuigend hebt weten over te brengen.
Als je alleen je gevoel hoeft te volgen om op haar af te gaan is er toch helemaal niks vreemds aan de hand? Dat heeft echter niks met grenzen verleggen te maken.
Maar als je wel je grenzen wilt verleggen ben je nooit los van het resultaat, want je bent op zoek naar het resultaat dat je leuke gesprekken kunt voeren met die mooie dames.
Blijf maar heerlijk mijn persoontje visualiseren en niet lezen wat ik schrijf. Het diskwalificeert jezelf alleen maar, beginner.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:24 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Blijf maar heerlijk in je comfort zone, mag van mij hoorOf wees een vent en probeer ook vaker zonder alcohol uit te gaan en je eigen grenzen te verleggen. Als je dansen nodig hebt om een vrouw te "versieren" ben je nog zwaar beginner.
Onmogelijk, je kan niet én je grenzen verleggen én los staan van resultaat. Zoals ik al zei is het resultaat een onderdeel van grenzen verleggen. Resultaat is onderdeel van al het menselijk handelen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Je moet je eigen grenzen verleggen zonder resultaat te willen(nodig hebben).
Dat kan alleen door te genieten van je eigen acties, en niet door het af te laten hangen door input van haar. Dus zelfs als ze je keihard afwijst moet je genoten hebben van je eigen actie, en dan heb je echt je eigen gevoel gevolgd op dat moment. (En niet eens nagedacht over haar eventuele reactie.)
Altijd voor de knapste gaan. Ben je het er niet mee eens? Vertel het me dan, in plaats van eromheen te lullen en eerst over mij te gaan praten. Dan praat ik ook niet over jou.quote:Op woensdag 11 juli 2012 18:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blijf maar heerlijk mijn persoontje visualiseren en niet lezen wat ik schrijf. Het diskwalificeert jezelf alleen maar, beginner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |