Hij rijdt even opvallend als zijn naamgenoot (Fouchard) inderdaadquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:32 schreef Columbiafan het volgende:
Rijdt Julien Simon eigenlijk wel mee deze tour?
De klimmers zijn niet kansloos. De beste twee klimmers zijn er gewoonweg niet, de beste klimmer in koers werd tweede in de tijdrit en moet op inhouden vanwege zijn kopman en de andere klimmers zijn niet eens sterker dan Wiggins. Het verschil tussen één of twee tijdritten is in het geval van deze Tour tot nu toe niet meer dan een minuutje of twee bovenop de achterstand in het klassement.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar dat is nou juist het punt. Waarom moet er eens in de tien jaar een Tour zijn waar een tijdrijder wint en de klimmers op voorhand kansloos zijn?
Zeker nu werkt dat niet meer, want er wordt niet meer minuten gestrooid in bergetappes.
Aerodynamisherquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:30 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
Minder luchtweerstand.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:30 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
kloptquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Martinous het volgende:
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
Kwestie van kiezen of delen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Martinous het volgende:
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
Als er dan ook eens in de 10 jaar een Tour voor klimmers is, dan moet dat zeker kunnen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eens om de 10 jaar een Tour voor tijdrijders, dat moet toch eens kunnen.
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:28 schreef rubbereend het volgende:
Wat is eigenlijk het financiële plaatje van de organisatie? Maken die veel winst?
oke, dus ruimte voor meer prijzengeld is er niet echtquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.
Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:47 schreef Cavalier het volgende:
Het grootste probleem is natuurlijk dat er (bijna) geen betalende toeschouwers zijn.
Dat bedrag heb je er met Marianne Vos al bijna compleet weer uitquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.
Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.
10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
Lijkt inderdaad het geval te zijn, aan de andere kant zijn er wel heel veel financiele bedrijven actief. Weliswaar is hun imago door de financiele schandalen een stuk minder geworden maar aan imago (geloofwaardigheid, eerlijkheid) hechten ze wel grote waarde, desondanks hebben ze geen problemen met sponsoring in het wielrennen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.
Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.
10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
Het was volgens mij Maarten Ducrot die dat zei in een reactie op Herbert Dijkstra die beweerde dat de ASO heel veel geld verdiende aan de tour en steenrijk was. Daarna ontstond er een korte discussie die werd afgekapt voordat we te weten kwamen wie van de twee gelijk had. Maar aangezien er een heel aantal professionele koersen zijn die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, denk ik dat meneer Ducrot dichter in de buurt van de waarheid zat.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.
Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |