abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114134134
Rijdt Julien Simon eigenlijk wel mee deze tour? :')
pi_114134764
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:32 schreef Columbiafan het volgende:
Rijdt Julien Simon eigenlijk wel mee deze tour? :')
Hij rijdt even opvallend als zijn naamgenoot (Fouchard) inderdaad :D
Neil LOVES Carrots!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:27:23 #103
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_114175078
niets te melden over vandaag? Heb zelf helaas alleen de start kunnen zien.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_114177592
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2012 23:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Maar dat is nou juist het punt. Waarom moet er eens in de tien jaar een Tour zijn waar een tijdrijder wint en de klimmers op voorhand kansloos zijn?

Zeker nu werkt dat niet meer, want er wordt niet meer minuten gestrooid in bergetappes.
De klimmers zijn niet kansloos. De beste twee klimmers zijn er gewoonweg niet, de beste klimmer in koers werd tweede in de tijdrit en moet op inhouden vanwege zijn kopman en de andere klimmers zijn niet eens sterker dan Wiggins. Het verschil tussen één of twee tijdritten is in het geval van deze Tour tot nu toe niet meer dan een minuutje of twee bovenop de achterstand in het klassement.
pi_114195721
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
pi_114195775
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:30 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
Aerodynamisher
pi_114195782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:30 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
Minder luchtweerstand.
sig verwijderd door FA
pi_114195881
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
  zondag 15 juli 2012 @ 00:31:11 #109
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_114215396
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Martinous het volgende:
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
klopt
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  zondag 15 juli 2012 @ 01:40:02 #110
67089 Gillingham
The horror...
pi_114217366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Martinous het volgende:
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
Kwestie van kiezen of delen.
What's it going to be then, eh?
  zondag 15 juli 2012 @ 01:40:44 #111
67089 Gillingham
The horror...
pi_114217375
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2012 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eens om de 10 jaar een Tour voor tijdrijders, dat moet toch eens kunnen.
Als er dan ook eens in de 10 jaar een Tour voor klimmers is, dan moet dat zeker kunnen.
What's it going to be then, eh?
pi_114220376
Schijnt dat de helmen door een speciale constructie iets verder van je hoofd staan, waardoor er meer lucht onder/in kan komen en kan circuleren. Daarom lijken/zijn ze ook groter dan een conventionele helm. Maar iets warmer zal het zeker zijn. Valt me ook op dat het per etappe verschilt welke helm ze dragen.. In de klim etappes heb ik die helmen niet gezien..
everyone's a critic...
even you ! !
pi_114305661
Prijzengeld tot aan de 2e rustdag

Sky Procycling ¤77,920
Liquigas – Cannondale ¤57,200
Europcar ¤42,390
Lotto – Belisol ¤41,840
FDJ-BigMat ¤41,170
Radioshack – Nissan ¤40,940
Astana ¤28,740
BMC Racing ¤26,340
Team Saxo Bank – Tinkoff Bank ¤23,420
Rabobank ¤20,700
Garmin-Sharp ¤20,680
Orica – Greenedge ¤19,290
Ag2r La Mondiale ¤17,860
Omega Pharma – Quickstep ¤14,670
Lampre – ISD ¤11,480
Eusktaltel-Euskadi ¤11,030
Cofidis ¤9,120
Argos Oil – Shimano ¤7,220
Katusha ¤6,090
Saur – Sojasun ¤5,200
Vacansoleil ¤5,190
Movistar ¤3,610
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_114309490
Dat prijzengeld blijft :') :') :')
pi_114310724
Klopt. :')

Op Wimbledon krijg je p.p. al 75.000 pond als je in de 4e ronde verliest of zo... _O-

Fiets je 2 weken je helemaal naar de klote voor 78k met je hele ploeg. :')
Jack does it in real time...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 juli 2012 @ 17:28:24 #116
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114323351
Wat is eigenlijk het financiële plaatje van de organisatie? Maken die veel winst?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 17:43:12 #117
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_114323845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:28 schreef rubbereend het volgende:
Wat is eigenlijk het financiële plaatje van de organisatie? Maken die veel winst?
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.

Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 juli 2012 @ 17:46:22 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_114323947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef The_Hives het volgende:

[..]

nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.

Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
oke, dus ruimte voor meer prijzengeld is er niet echt
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_114323986
Het grootste probleem is natuurlijk dat er (bijna) geen betalende toeschouwers zijn.
pi_114326767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:47 schreef Cavalier het volgende:
Het grootste probleem is natuurlijk dat er (bijna) geen betalende toeschouwers zijn.
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.

Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.

10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
pi_114330661
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.

Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.

10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
Dat bedrag heb je er met Marianne Vos al bijna compleet weer uit :P
pi_114331337
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.

Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.

10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
Lijkt inderdaad het geval te zijn, aan de andere kant zijn er wel heel veel financiele bedrijven actief. Weliswaar is hun imago door de financiele schandalen een stuk minder geworden maar aan imago (geloofwaardigheid, eerlijkheid) hechten ze wel grote waarde, desondanks hebben ze geen problemen met sponsoring in het wielrennen.

Ik meen dat de inkomsten uit sponsoring van ploegen sinds de Protour verdrievoudigd zijn.
pi_114333109
Hmmz die schleck, dope :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_114334813
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:04 schreef Joene het volgende:
Hmmz die schleck, dope :{
Anti-dope want hij fietst voor geen meter.
pi_114336787
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef The_Hives het volgende:

[..]

nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.

Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
Het was volgens mij Maarten Ducrot die dat zei in een reactie op Herbert Dijkstra die beweerde dat de ASO heel veel geld verdiende aan de tour en steenrijk was. Daarna ontstond er een korte discussie die werd afgekapt voordat we te weten kwamen wie van de twee gelijk had. Maar aangezien er een heel aantal professionele koersen zijn die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, denk ik dat meneer Ducrot dichter in de buurt van de waarheid zat.
Shine on forever, shine on, benevolent sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')