Hij rijdt even opvallend als zijn naamgenoot (Fouchard) inderdaadquote:Op donderdag 12 juli 2012 23:32 schreef Columbiafan het volgende:
Rijdt Julien Simon eigenlijk wel mee deze tour?
De klimmers zijn niet kansloos. De beste twee klimmers zijn er gewoonweg niet, de beste klimmer in koers werd tweede in de tijdrit en moet op inhouden vanwege zijn kopman en de andere klimmers zijn niet eens sterker dan Wiggins. Het verschil tussen één of twee tijdritten is in het geval van deze Tour tot nu toe niet meer dan een minuutje of twee bovenop de achterstand in het klassement.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:10 schreef Zelva het volgende:
[..]
Maar dat is nou juist het punt. Waarom moet er eens in de tien jaar een Tour zijn waar een tijdrijder wint en de klimmers op voorhand kansloos zijn?
Zeker nu werkt dat niet meer, want er wordt niet meer minuten gestrooid in bergetappes.
Aerodynamisherquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:30 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
Minder luchtweerstand.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:30 schreef Martinous het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom sommige mannen met,lijkt mij, dichte helmen rijden. Onder andere wiggins rijdt er nu mee. cavendish heeft volgens mij ook al de hele tour zo'n helm op.
wie o wie?
kloptquote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Martinous het volgende:
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
Kwestie van kiezen of delen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 15:36 schreef Martinous het volgende:
Ja logisch, maar lijkt me toch ook minder prettig. Het is vrij warm in france?
Als er dan ook eens in de 10 jaar een Tour voor klimmers is, dan moet dat zeker kunnen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Eens om de 10 jaar een Tour voor tijdrijders, dat moet toch eens kunnen.
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:28 schreef rubbereend het volgende:
Wat is eigenlijk het financiële plaatje van de organisatie? Maken die veel winst?
oke, dus ruimte voor meer prijzengeld is er niet echtquote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.
Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:47 schreef Cavalier het volgende:
Het grootste probleem is natuurlijk dat er (bijna) geen betalende toeschouwers zijn.
Dat bedrag heb je er met Marianne Vos al bijna compleet weer uitquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.
Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.
10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
Lijkt inderdaad het geval te zijn, aan de andere kant zijn er wel heel veel financiele bedrijven actief. Weliswaar is hun imago door de financiele schandalen een stuk minder geworden maar aan imago (geloofwaardigheid, eerlijkheid) hechten ze wel grote waarde, desondanks hebben ze geen problemen met sponsoring in het wielrennen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:04 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Volgens mij niet hoor, veruit de grootste inkomstenbron bij voetbal/formule 1 zijn de tv-rechten en sponsoring.
Blijkbaar leveren de tv-rechten van wielrennen niet zo veel op.
Als je kijkt naar de sponsoren dan is al snel duidelijk dat ondanks de miljoenen kijkers echt grote bedrijven niet geassocieerd willen worden met wielrennen. Ook de sponsor-bedragen zijn dus relatief laag.
10-15 miljoen per jaar door de Rabobank voor de Raboploeg is natuurlijk een schijntje als je kijkt wat voor een exposure de Rabobank daarvoor krijgt.
Het was volgens mij Maarten Ducrot die dat zei in een reactie op Herbert Dijkstra die beweerde dat de ASO heel veel geld verdiende aan de tour en steenrijk was. Daarna ontstond er een korte discussie die werd afgekapt voordat we te weten kwamen wie van de twee gelijk had. Maar aangezien er een heel aantal professionele koersen zijn die nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, denk ik dat meneer Ducrot dichter in de buurt van de waarheid zat.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 17:43 schreef The_Hives het volgende:
[..]
nee. Hoorde laatst (weet niet meer welk programma) dat de winst die ze maken met de Tour gebruikt wordt om de andere koersen die ze organiseren te financieren.
Dus met de Tour ansich maken ze wel winst, maar die gaat grotendeels weer terug naar het wielrennen.
Inderdaad.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:01 schreef 99.999 het volgende:
Was de laatste week op vakantie en heb het maar heel beperkt gevolgd. Maar weinig gemist dus?
De concurrentie te zwak vooral.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:00 schreef BlaZ het volgende:
Sky was gewoon te dominant om er een leuke tour van te maken.
Dat ook maar dan nog, ook al was iedereen aanwezig en in topvorm dan had SKY nog altijd 2 top 4 mannen gehad.quote:
en te weinig berg op wat mij betreft. Niballi heeft het één keer geprobeerd in de afdaling.....quote:Op zondag 22 juli 2012 17:47 schreef Littlecreep het volgende:
Ik moet zeggen dat het parcours me meeviel. Ik dacht een vrij 'makkelijke' tour zou worden, maar er zaten echt loodzware tussen. De Grand Colombier was een fantastische klim en paar mooie etappes.
Het is gewoon jammer dat die twee lange tijdritten in het parcours waren opgenomen. Daardoor vielen de bergetappes gewoon een beetje dood.
er heeft ook niemand geprobeerd ze kapot maken.... Froome en Wiggins te isoleren..... Maar uiteindelijk zaten ze toch maar met weinig echte toppers die met ze berg op konden.....quote:Op zondag 22 juli 2012 18:09 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat ook maar dan nog, ook al was iedereen aanwezig en in topvorm dan had SKY nog altijd 2 top 4 mannen gehad.
Die Grand Colombier komt op m'n verlanglijstje, wat een bergquote:Op zondag 22 juli 2012 17:47 schreef Littlecreep het volgende:
Ik moet zeggen dat het parcours me meeviel. Ik dacht een vrij 'makkelijke' tour zou worden, maar er zaten echt loodzware tussen. De Grand Colombier was een fantastische klim en paar mooie etappes.
Met name de camerabeelden uit de heliquote:Op maandag 23 juli 2012 01:24 schreef knep het volgende:
[..]
Die Grand Colombier komt op m'n verlanglijstje, wat een berg![]()
.
Fietsmaat die in Frankrijk was tijdens de Tour is hem opgegaan. Die zei dat de berg zich kon meten met de Ventoux, zo'n rotklim was het.quote:Op maandag 23 juli 2012 01:24 schreef knep het volgende:
[..]
Die Grand Colombier komt op m'n verlanglijstje, wat een berg![]()
.
quote:Sprinters win GC
July 23, 2012
One of the most endearing oddities about cycling is how a few race results can turn into a truism in no time. When Indurain won Giro and Tour in the same year, the Giro was “the perfect preparation” for the Tour. When he stopped riding the Giro and still won, “cycling was too hard ‘in the modern era’ to do both”.
Then Lance proved that you can only win if you have the entire team focused on winning the GC, that you cannot combine GC and sprints in one team. This was further proven by HTC, whose GC riders never got very far. Never mind that their GC riders were always on the second tier to begin with. I’ve said many times I thought this was silly, but it’s been one of the most persistent truisms of the past decade.
Anyway, I would like to propose the following new truism:
To do well on GC, you need a top sprinter on your team.
You see, there are three sprinters who have won three stages each this Tour; Cavendish, Sagan and Greipel. They ride for Sky, Liquigas and Lotto, who occupied positions 1, 2, 3 and 4 on GC in Paris. Therefore, irrefutably, you need guys who win sprints to score on GC. Also note BMC, whose sprinter Hushovd could not participate this year, and we all know what happened to Evans.
Gerard Vroomen
Drie sprintritten met veel valpartijen?quote:Op maandag 23 juli 2012 17:05 schreef Steven184 het volgende:
Voor volgend jaar:
[ [url=http://wielrennen.startpagina.nl/prikbord/addon.php?3313,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.letour.fr%2F2012%2FTDF%2FCOURSE%2Fimg%2Fgd_depart_2013_carte01.gif]afbeelding[/url] ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Sprintritten? Check het profiel van de 2e rit. Dat is dus echt geen sprintersrit.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Drie sprintritten met veel valpartijen?
Top van een niet al te hoge berg op 40 km van de finish. Sprinten zou me niks verbazen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sprintritten? Check het profiel van de 2e rit. Dat is dus echt geen sprintersrit.
Dat gaat lang geen volledig peloton meer zijn. Daarnaast loopt de aankomst ook nog eens flink heuvel op.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Top van een niet al te hoge berg op 40 km van de finish. Sprinten zou me niks verbazen.
Rit 2 endigt op een heuveltje. Rit 3 heeft ook nog een heuvel 13 km voor het einde. Meer iets voor een Sagan dan voor de echte sprinters.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Top van een niet al te hoge berg op 40 km van de finish. Sprinten zou me niks verbazen.
Bij die 2e rit nooit een sprint. Kijk eens naar de laatste drie kilometer. Ook verwacht ik geen ordinaire sprint in de derde etappe.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:45 schreef 99.999 het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |