Ja computer en taal heb ik bij vaardigheden staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Je kunt er eventueel nog je taalbeheersing en computervaardigheden aan toevoegen. Sommige mensen menen dat zelfs hobby's op het cv moeten worden vermeld. Over dat laatste twijfel ik een beetje, zeker als het niet duidelijk is waarom dat jou geschikter maakt voor de vacature waarop je solliciteert.
Ik heb te horen gekregen dat buitenwerkse activiteiten in het bedrijfsleven meer op prijs worden gesteld dan in academiaquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:38 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Ik heb ook gewoon hobbies vermeld hoor. Heb wel eens keer gehad van "O! Jij sport (voer willekeurige sport) ook. Waar? Oh ja, ik ook! Blablabla"
En sommige werkgevers vinden het ook fijn als je actief bezig bent. Het hoeft niet zozeer met je functie te maken hebben, maar het kan handig en leuk zijn.
Daarnaast voor (zware) fysieke beroepen zal het ongetwijfeld een must zijn...
Tip: als je de mogelijkheid hebt om een opleiding te doen, doe het. Je bent nu nog jong genoeg om er mee te beginnen, over 15 jaar kan het niet meer zo makkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:51 schreef RadioSlut het volgende:
Werkloze meldt zich![]()
Ben al sinds februari werkloos.
En ik zoek gewoon simpel werk, want ik heb voor de rest alleen een havodiploma.
Dat ben ik ook van planquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Tip: als je de mogelijkheid hebt om een opleiding te doen, doe het. Je bent nu nog jong genoeg om er mee te beginnen, over 15 jaar kan het niet meer zo makkelijk.
Ik denk dat er voldoende diploma's zijn van opleidingen met een bullshitniveau. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe bij een aantal hogescholen. Maar toch geeft het hebben van een diploma wel een positief signaal af. Je hebt immers doorzettingsvermogen nodig om een opleiding tot een goed einde te brengen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:57 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat ben ik ook van planIk weet alleen begod niet wat, en mijn focus ligt nu voornamelijk op het zoeken van werk.
Al is het maar om tegen de schenen te schoppen van die mensen die zeggen dat diploma's bullshit zijn en dat je je 'alleen' omhoog moet werken.
Dankje voor de tip!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik denk dat er voldoende diploma's zijn van opleidingen met een bullshitniveau. Denk bijvoorbeeld aan het gedoe bij een aantal hogescholen. Maar toch geeft het hebben van een diploma wel een positief signaal af. Je hebt immers doorzettingsvermogen nodig om een opleiding tot een goed einde te brengen.
Het kiezen van een opleiding was voor mij ook erg moeilijk en ik ben uiteindelijk ook verschillende keren van opleiding gewisseld. Wat ik me voor en tijdens mijn studie nog niet realiseerde, is dat het ook belangrijk is hoe je informatie opneemt en verwerkt. Sommige mensen kunnen heel goed uit de voeten met bijna alleen theorie, terwijl andere echt een duidelijke praktische component in de opleiding nodig hebben om dingen goed te doorgronden. Tot die laatste groep behoor ik ook en dan wordt een opleiding waar je wordt doodgegooid met theorie echt een vervelende onderneming worden. Met andere woorden kies een opleiding die je interesse heeft, maar ook aansluit bij hoe jij informatie verwerkt.
Heb je wel al een insteek? kwa richting?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:18 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dankje voor de tip!
Mij maakt dat niet uit. Ik kan zó theorie opnemen, maar praktijk is voor mij ook geen probleem.
Iets met creativiteit. Al is dat maar de vraag of je daar iets aan hebt. Bij kunstacademies vraag ik me af of ik daarmee verder kom en of ik daarmee serieu word genomen (met verschillende studies), maar iets als communiatie en mediadeisgn (oid) vind ik dan weer niks, want dat doen al zoveel mensen. Dan heb je over een paar jaar een flink overschot.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:19 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je wel al een insteek? kwa richting?
Vind je het niets vanwege het overschot? Of lijkt de studie je niets. Je moet uitgaan van je eigen kracht je kunt wel een studie gaan doen waar veel werk in is maar als je er niets aan vind dan heb je er ook niets aan. Hetzelfde natuurlijk voor die kunstacademie als je op de kunstacademie iets meer de design kant kiest kun je heel goed in dezelfde soort baantjes als als zo'n communicatie studie terecht komen alleen met een andere insteek. Trouwens hebben alle vrienden die ik ken die kunstacademie hebben gedaan (een stuk of 9) allemaal een baan bij een ontwerp studio of zelf een ontwerp studio dus zo kansloos is een kunstacademie niet!quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:21 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Iets met creativiteit. Al is dat maar de vraag of je daar iets aan hebt. Bij kunstacademies vraag ik me af of ik daarmee verder kom en of ik daarmee serieu word genomen (met verschillende studies), maar iets als communiatie en mediadeisgn (oid) vind ik dan weer niks, want dat doen al zoveel mensen. Dan heb je over een paar jaar een flink overschot.
Tja je moet het maar willen al die administratieve rompslop etc. Ik wil gewoon werken, beetje mijn eigen onderzoek puzzelen... maarja dat kan niet want dan ook moet je administratieve rompslomp etc. gaan bijhouden en lobbyen en beurzen binnenhalen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik wil ooit nog een eigen bedrijf beginnen maar dat is echt hard werken. Ene kant ook erg leuk als je ervan kunt gaan leven.
Dat valt dan weer mee wat je zegtquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:24 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vind je het niets vanwege het overschot? Of lijkt de studie je niets. Je moet uitgaan van je eigen kracht je kunt wel een studie gaan doen waar veel werk in is maar als je er niets aan vind dan heb je er ook niets aan. Hetzelfde natuurlijk voor die kunstacademie als je op de kunstacademie iets meer de design kant kiest kun je heel goed in dezelfde soort baantjes als als zo'n communicatie studie terecht komen alleen met een andere insteek. Trouwens hebben alle vrienden die ik ken die kunstacademie hebben gedaan (een stuk of 9) allemaal een baan bij een ontwerp studio of zelf een ontwerp studio dus zo kansloos is een kunstacademie niet!
Dat is wel zo. Lastigquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja je moet het maar willen al die administratieve rompslop etc. Ik wil gewoon werken, beetje mijn eigen onderzoek puzzelen... maarja dat kan niet want dan ook moet je administratieve rompslomp etc. gaan bijhouden en lobbyen en beurzen binnenhalen...het wordt er allemaal niet leuker op
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaftquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:30 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Dat valt dan weer mee wat je zegt
Het is eigenlijk een combinatie van beide. Ik vind de studie niet echt iets, en het idee dat er veel te veel mensen die studie gaan/willen (/)doen staat me gewoon niet aan. Niet dat ik hipster over wil komen maar het moet wel een beetje baankansen hebben
Ik denk dat dat soort dingen alleen maar lastiger worden over tijd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:34 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Lastig. Vooral de eerste jaren
.
Dafuq.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaften toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan
)
Ik heb geen recht meer op een uitkering.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geniet gewoon van je uitkering, werken kan je ook in de winter
Uitkering, was het maar zo'n feest....quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
Geniet gewoon van je uitkering, werken kan je ook in de winter
Trol.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Damn.... geen uitkering![]()
Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet![]()
Dit jaquote:
Ik heb eer van mijn werkquote:
Als het ministerie blijft betalen en de studenten zijn zo gek om zich aan te melden. Waarom zou je dan stoppen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:35 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Achja baankansen zijn er altijd wel zelfs voor mensen die niet-westerse antropologie studeren of een leraren opleiding voor een niet (meer) bestaand vak (dat stond in de HP de tijds opleidingenwijzer als slechte opleiding om te kiezen ik kan me niet meer herinneren wat het was maar het was een opleiding voor leraar voor een vak op de middelbare school dat inmiddels is afgeschaften toch namen ze nog nieuwe leerlingen aan
)
Was het maar zo makkelijk.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Damn.... geen uitkering![]()
Nou... dat word dan de handen uit de mouwen steken, zal je net zien dat de zomer pas echt begint op het moment dat je aan de bak moet![]()
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.quote:
Dat merk ik ook bij m'n vriend. Hij zit al bijna 10 jaar in vaste dienst, en zegt tegen mij dat 'maar eventjes' moet solliciteren en 'maar eventjes' moet gaan werken. Ja hallo, alsof het komt aanwaaienquote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.
Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Ooh ik ben niet zo moeilijk hoor... het probleem is gewoon dat er te weinig banen zijn in Nederland om iedereen aan het werk te houden. Veel jobs die we bedenken zijn er alleen maar opgericht om mensen bezig te houden i.p.v. ze nuttig werk te laten verzetten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 15:42 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is altijd erg eenvoudig om met de ogen van een werkende naar een nietwerkende te kijken. Ik ga me denk ik van de week maar weer eens aanmelden bij de ladderfabriek vorig jaar zeiden ze dat ik best terug mocht komen als ik geen werk had.
Ik heb ook een hekel aan sollicitatiegesprekken, meestal als ik het 'te serieus' vind worden m.a.w. ze stellen zich te afstandelijk op, geef ik zelf al aan dat het niet is wat ik zoek. Niet alleen ik solliciteer maar het bedrijf ookquote:Al zou ik eigenlijk een baan moeten vinden op niveau... maar ik vind het verdomd lastig om uberhaupt te solliciteren, ik ben eigenlijk altijd gevraagd voor werk... dus dat is een stukje ontwikkeling die ik nog niet heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |