abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:42:30 #176
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114328482
Ik vind dat als je daar niet rationeel mee om kan gaan dat je dan beter met een andere doelgroep kan gaan werken, juist die weerstand hoort er bij en daar kan niemand wat aan doen daar moet je even doorheen.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114328632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:42 schreef Logician78 het volgende:
Ik vind dat als je daar niet rationeel mee om kan gaan dat je dan beter met een andere doelgroep kan gaan werken, juist die weerstand hoort er bij en daar kan niemand wat aan doen daar moet je even doorheen.
Exact.
pi_114329098
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:42 schreef Logician78 het volgende:
Klopt maar toch in praktijk zie je het te weinig.Het is allemaal maar een beetje dingen uitproberen
en dan lukt het niet gooien ze je in een kliniek bijvoorbeeld of ze stoppen er mee.Ik weet ook
wel dat niet alle hulpverlening zo is,maar een groot gedeelte ook wel.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 19:56:09 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114329252
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:53 schreef chappie88 het volgende:

[..]

Klopt maar toch in praktijk zie je het te weinig.Het is allemaal maar een beetje dingen uitproberen
en dan lukt het niet gooien ze je in een kliniek bijvoorbeeld of ze stoppen er mee.Ik weet ook
wel dat niet alle hulpverlening zo is,maar een groot gedeelte ook wel.
Deze hulpverleners, hebben die positieve of negatieve reviews op http://www.zorgkaartnederland.nl/ ? Als je negatieve ervaringen hebt zet ze alsjeblieft daar neer zodat anderen weten dat ze niet bij hun terecht moeten :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114364283
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 19:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Deze hulpverleners, hebben die positieve of negatieve reviews op http://www.zorgkaartnederland.nl/ ? Als je negatieve ervaringen hebt zet ze alsjeblieft daar neer zodat anderen weten dat ze niet bij hun terecht moeten :).
De geflipte TIZ psychiater staat er niet eens op :o
-weg-
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:21:53 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114364593
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:16 schreef Auti het volgende:

[..]

De geflipte TIZ psychiater staat er niet eens op :o
Dan kun je een review schrijven waar je een boekje over hem open doet. Dan letten mensen wel op waar ze heen gaan :). Zo kun je je mede-cliënten helpen! is ie nog wel clean in het BIG register?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114364745
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan kun je een review schrijven waar je een boekje over hem open doet. Dan letten mensen wel op waar ze heen gaan :). Zo kun je je mede-cliënten helpen! is ie nog wel clean in het BIG register?
De hele "zorginstelling" staat er niet eens op, en ik weet dat ze zonder certificaat werken. Ik ben dan ook bezig deze instelling aan te pakken. Kan ik zomaar het BIG register raadplegen?
-weg-
  woensdag 18 juli 2012 @ 15:27:30 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114364924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 15:24 schreef Auti het volgende:

[..]

De hele "zorginstelling" staat er niet eens op, en ik weet dat ze zonder certificaat werken. Ik ben dan ook bezig deze instelling aan te pakken. Kan ik zomaar het BIG register raadplegen?
http://www.bigregister.nl
Een gedicht over Maanvis
pi_114365076
quote:
Hmm, hij heeft een lastige achternaam.. morgen als ik bij de huisarts ben eens even vragen.
Bedankt iig.
-weg-
pi_114404730
Ik heb hem gevonden.. Hij is wel BIG geregistreerd. Vond nog een leuk stukje tekst;

quote:
Dr. med. X, Facharzt für Psychiatrie und Psychotherapie, arbeitet seit gut einem Jahr in einer Klinik für psychisch Kranke nahe Amsterdam. In Deutschland kam er, „wenn es gut lief“, bei einer 50-bis 60-Stunden-Woche inklusive 24 Stunden Wochenenddienste sowie Überstunden auf 3 200 Euro netto monatlich. In den Niederlanden verdient er schon bei einer Viertage-woche entschieden mehr.
Die is hier louter heen gekomen om minder te werken en meer te verdienen.. ook wonen is hier goedkoper. :{
-weg-
pi_114406008
Zo... zojuist ontslag genomen bij m'n huidige werkgever... 4 uur mentale voorbereiding nodig gehad maar dan is het toch gelukt :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_114409483
^O^ ceased2be
Fake it till you make it...
pi_114411457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:40 schreef Nijna het volgende:
^O^ ceased2be
Ja vond ik ook :)
Gelukkig was mijn directe leidinggevende heel begrijpend, hij had het al maanden eerder verwacht zei hij :D
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_114425368
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ja vond ik ook :)
Gelukkig was mijn directe leidinggevende heel begrijpend, hij had het al maanden eerder verwacht zei hij :D
Blijkbaar heb je toch genoeg signalen (al dan niet onbewust) afgegeven dat je niet op je plek was.
pi_114425585
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2012 18:34 schreef Specularium het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je toch genoeg signalen (al dan niet onbewust) afgegeven dat je niet op je plek was.
Ik had mijn ongenoegen over het gebrek aan werk ook al een aantal keren kenbaar gemaakt, dat scheelt ook. Maar ik ga schijnbaar ook heel verveeld kijken als ik niets te doen heb :D
pi_114428634
Maar hoe gaat dat nu verder?

Krijg je begeleiding bij het zoeken naar een nieuwe baan of ben je voorlopig 'gewoon' werkeloos?
pi_114428768
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2012 19:51 schreef Specularium het volgende:
Maar hoe gaat dat nu verder?

Krijg je begeleiding bij het zoeken naar een nieuwe baan of ben je voorlopig 'gewoon' werkeloos?
O ik heb al nieuw werk, ik had gisteren mijn salarisonderhandeling bij mijn nieuwe werkgever. Ik zit dus geen dag zonder. :)
pi_114428889
Netjes. 14.gif.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 19:42:18 #194
297051 schaal_9
Caissière B
pi_114506493
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:00 schreef Auti het volgende:
Ik heb vandaag op advies van mijn "nieuwe" psych de behandeling stop gezet. Volgens haar ben ik te boos op de wereld en daar kan ze mij niet mee helpen.

Het ligt in 1 lijn met waar ze in de gezondheidszorg mee bezig zijn. Meer zelf doen, zelfhulp, zelfredzaamheid, zelfmedicatie, mantelzorg, etc.
Heb je het gevoel dat je boos bent op de wereld, of beter gezegd: doe dingen gaan in de wereld? Misschien denk de psycholoog dat je te boos bent op de wereld, omdat je er heel moeilijk aansluiting bij weet te vinden. Denk je dat financiële aspecten een rol spelen of je problematiek versterken? Een deel is denk ik ook te verklaren aan de hand van het weer.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_114506739
Aankomende week wordt het in ieder geval gelukkig weer wat beter weer. :)

Hopelijk dat augustus een mooie zomermaand gaat worden voordat we het einde van het jaar ingaan. :)
pi_114507004
Ik geloof er niet zo in dat het weer een factor van belang is voor het totaalplaatje.

Tijdens de lange avonden in de winter voel ik me het meest op mijn gemak. Maar ik hou niet van dat grauwe weer.
Wat dat betreft heb ik liever de zon maar ik hou weer niet van die plotselinge vrolijkheid van alles om me heen.

Daar zit een tegenstrijdigheid.
  zondag 22 juli 2012 @ 17:29:41 #197
297051 schaal_9
Caissière B
pi_114535409
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:51 schreef Riddler86 het volgende:
Aankomende week wordt het in ieder geval gelukkig weer wat beter weer. :)

Hopelijk dat augustus een mooie zomermaand gaat worden voordat we het einde van het jaar ingaan. :)
Dat wordt tijd... zeker aangezien het aantal mensen met ASS dat met vakantie gaat, te verwaarlozen is. Weinig aandacht op Facebook trouwens, het is echt komkommertijd.

Hier in Frankrijk is het dit weekend fris: de temperatuur blijft 4 graden onder de normale waarde, en bij een matige tot vrij krachtige wind voel je dat. Morgen weer terug in Nederland en ben er wel uit dat ik (ook op vakantie) meer van steden houd dan van het platteland. Ben niet zo van de sociale interactie die je in een dorp meer hebt.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_114548257
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 17:29 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat wordt tijd... zeker aangezien het aantal mensen met ASS dat met vakantie gaat, te verwaarlozen is. Weinig aandacht op Facebook trouwens, het is echt komkommertijd.

Hier in Frankrijk is het dit weekend fris: de temperatuur blijft 4 graden onder de normale waarde, en bij een matige tot vrij krachtige wind voel je dat. Morgen weer terug in Nederland en ben er wel uit dat ik (ook op vakantie) meer van steden houd dan van het platteland. Ben niet zo van de sociale interactie die je in een dorp meer hebt.
Ik zit zelf niet op facebook. Maar merk wel dat het bijvoorbeeld hier op Fok! een stuk rustiger is. Ik ga al enkele jaren niet op vakantie, maar ga weleens dagjes weg. Wat ik ook leuk kan vinden. Denk dat er binnenkort ( binnen 1 a 2 jaar ) er wel weer een vakantie aan zit te komen. :)

Ik denk dat het in een stad het sociaal soms wel wat makkelijker is, zeker qua wonen. Daar ben ik het wel met je eens. Thuis wil ik in ieder geval niet teveel sociale prikkels. Een praatje maken met de buren is voor veel mensen leuk, maar voor mij kan het net de laatste druppel zijn na een dag elders sociaal te "moeten" zijn.

Heb je een leuke vakantie?
pi_114548406
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 20:01 schreef Specularium het volgende:
Ik geloof er niet zo in dat het weer een factor van belang is voor het totaalplaatje.

Tijdens de lange avonden in de winter voel ik me het meest op mijn gemak. Maar ik hou niet van dat grauwe weer.
Wat dat betreft heb ik liever de zon maar ik hou weer niet van die plotselinge vrolijkheid van alles om me heen.

Daar zit een tegenstrijdigheid.
Daar kan ik ook niet zo goed tegen inderdaad. Maar probeer me er niet al te veel van aan te trekken en gewoon van de zon te genieten.
's Winters krijgen we daarnaast collectief een vitamine D - tekort.. Dat lijkt me een van de grote redenen waarom zoveel mensen niet zo goed tegen de winter kunnen. Zouden we niet allemaal verplicht aan de zonnebank moeten in de winter, al is het alleen al voor onze ( psychische èn fysieke ) gezondheid? :P
pi_114557442
Hier wel op vakantie, de rest van het gezin stelt het wel op prijs, maar ik vind het maar niks...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')