Ze is psychiater, psychologen hebben ze hier niet.. Boos om hoe het gaat in de wereld en de maatschappij en de onkunde en stomheid van het gros van de mensen binnen deze maatschappij.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:42 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Heb je het gevoel dat je boos bent op de wereld, of beter gezegd: doe dingen gaan in de wereld? Misschien denk de psycholoog dat je te boos bent op de wereld, omdat je er heel moeilijk aansluiting bij weet te vinden. Denk je dat financiële aspecten een rol spelen of je problematiek versterken? Een deel is denk ik ook te verklaren aan de hand van het weer.
Lief fok!forum,quote:Op maandag 23 juli 2012 15:59 schreef robuust89 het volgende:
Omg, mijn AT, wat doe je?!Alles ziet er anders uit!
quote:Op maandag 23 juli 2012 16:12 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Lief fok!forum,
willen jullie aub met jullie fikken van de layout afblijven? we raken ervan in de war.
mvgr
het autistentopic.
Ik moet wel bekennen dat ik eerst ook even schrok. Zo van, wat is deze?quote:Op maandag 23 juli 2012 16:20 schreef Ceased2Be het volgende:
Dat is ook wel zo, maar het leende zich zo mooi om even wat commentaar op te geven.
Ja.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Moet je een abo voor hebben toch?
Nee, dat zit er niet bij inbegrepen. Je mag wel in het abo only forum.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:32 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Mag je met een abo ook bij Danny thuis komen?
Ah, oke.quote:Op maandag 23 juli 2012 18:34 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, dat zit er niet bij inbegrepen. Je mag wel in het abo only forum.
Ik kom er al een jaar niet meer geloof ikquote:
Kan het me levendig voorstellen, het gekrijs van kinderen doet mij ook gewoon fysiek pijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:58 schreef Specularium het volgende:
Jij wilt oordoppen om minder last te hebben van je kinderen?
Ik heb ze dan ook (nog) nietquote:
Ik krijg binnenkort 2 jonge, piepende kittens. Gister uitgezocht.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik heb ze dan ook (nog) niet
Voorlopig houd ik het bij mijn ratten, die maken minder herrie.
Ik gebruik zelf geen oordoppen, als ik minder prikkels wil zet ik een koptelefoon op met muziek. Dat helpt voor mij iig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:52 schreef Riddler86 het volgende:
Ik heb herriestoppers.
Gebruiken jullie ze om minder prikkels binnen te krijgen?
Ja voor rust en voor het slapen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:52 schreef Riddler86 het volgende:
Ik heb herriestoppers.
Gebruiken jullie ze om minder prikkels binnen te krijgen?
Ligt er maar net aan wat je wil dempen natuurlijk, als puur het aantal db het probleem is werkt het goed.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Oordoppen helpen geen zak. Er is geen een soort te koop die laag frequent geluid dempt
Niet in de randstad wonen helpt al een hoopquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:03 schreef EchtGaaf het volgende:
En verder is het veel te dicht bevolkt. Geen wonder dat mensen knetter worden .
Ik heb er wel baat bij.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Oordoppen helpen geen zak. Er is geen een soort te koop die laag frequent geluid dempt
Jawel, die Alpine's.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Het zal wel iets schelen als het gaat om frequenties voornamelijk boven de 500 hertz. Zeg maar spraak en alles wat daar boven ligt. Contactgeluiden zijn vrijwel niet te dempen, omdat de lage frequenties overal door heen gaan (komt door gigagolflenge)quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:04 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat je wil dempen natuurlijk, als puur het aantal db het probleem is werkt het goed.
[..]
Niet in de randstad wonen helpt al een hoop
Ah. 's Nachts heb ik ook oordoppen in. Woon opzich in een rustige straat, wel in het centrum van een middelgrote stad, maar gelukkig niet in het uitgaansgedeelte. Toch vind ik het lekker om 's nachts oordoppen in te hebbenquote:
Ik weet pas sinds kort dat ik ass heb en had voor die tijd al 2 kinderen. Ik vind je reactie erg kort door de bocht eerlijk gezegd.quote:
Hmmm misschien ook maar eens overwegen, was gisteren aan het lezen in de trein en dat ging goed tot er mensen begonnen te praten/bellenquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:07 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Ah. 's Nachts heb ik ook oordoppen in. Woon opzich in een rustige straat, wel in het centrum van een middelgrote stad, maar gelukkig niet in het uitgaansgedeelte. Toch vind ik het lekker om 's nachts oordoppen in te hebben
Ook heb ik nu een paar avonden oordoppen in gehad terwijl ik aan het lezen was of achter de computer zat en merkte dat het wel wat hielp. Die eeuwige geluidsprikkel werd toch wel gedempt, waardoor ik me beter kon concentreren en het rustiger werd in m'n hoofd.
Leukquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet pas sinds kort dat ik ass heb en had voor die tijd al 2 kinderen. Ik vind je reactie erg kort door de bocht eerlijk gezegd.
En, ik wil minder snel geirriteerd/geprikkeld raken van het geluid ja, ik probeer manieren te vinden om maar wel zo goed mogelijk te functioneren binnen het gezin wat ik nu eenmaal heb.
En als die dopjes daaraan kunnen bijdragen dan vind ik dat het proberen waard.
Je kan bij de meeste supermarkten of anders drogist eens kijken voor "Herriestoppers" Dat zijn in principe dezelfde als die 3M dingen. Er zitten 2 paar in 1 verpakking waarvan 1 paar in een blauw doosje waarop Herriestoppers staat, in gele letters. De oordopjes zijn ook geel van kleur, een soort schuimpjes. 1 paar kan je 2 keer gebruiken. Het kost iets van 3,49 euro. Je moet ze alleen wel goed in doen (vaak zie je mensen die ze niet op de juiste manier in hun oren stoppen) .quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:27 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hmmm misschien ook maar eens overwegen, was gisteren aan het lezen in de trein en dat ging goed tot er mensen begonnen te praten/bellen
Ik heb dopjes van Noizezzz, ik heb de paarse, maar je hebt dus nog 3 andere sterktes. Er zitten dopjes in verschillende maten in en een setje filters. Je kan ze hergebruiken, vaker dan van die herriestoppers...quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:03 schreef Ceased2Be het volgende:
Toch eens proberen dan, alhoewel ik meer voorstander ben van plastic.
Morgen nieuwe versterker kopen, na 22 jaar mijn stereo maar eens vervangen
Die herriestoppers gebruik ik meestal ongeveer een week. Maar zijn opzich niet zo heel duur. Een pakje van 5 paar voor +- 5 euro.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb dopjes van Noizezzz, ik heb de paarse, maar je hebt dus nog 3 andere sterktes. Er zitten dopjes in verschillende maten in en een setje filters. Je kan ze hergebruiken, vaker dan van die herriestoppers...
Heb ik ook geprobeerd, met rode filter. Maar ik vond het niets. Voor mij werken die 3M en/of Ear schuimpjes het beste. Met die herriestoppers hoor je, mits je ze goed in je oor hebt, bijna niets meer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb dopjes van Noizezzz, ik heb de paarse, maar je hebt dus nog 3 andere sterktes. Er zitten dopjes in verschillende maten in en een setje filters. Je kan ze hergebruiken, vaker dan van die herriestoppers...
Waarom mag je die opleiding niet doen, gaat het misschien om een studie met onvoldoende toekomstperspectief?quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:24 schreef summer2bird het volgende:
Hm.
Ik mag een opleiding niet doen van mijn ouders.
Mijn hoofd zit zo vol en het is zo warm.
Bah.
Ik zie het gewoon niet zitten om een heel stressvol jaar aan te gaan.
Welk grietje?quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik zie geen beren op de weg, nee, fucking Tyrannosaurussen!
En ja, dat is onhandig
Om een update te geven over dat grietje, shit is nog steeds aan! Als je dacht dat aantrekkingskracht genereren in het echt moeilijk is, dan heb je dat nog niet gedaan met berichten
Het canadese grietje dat in parijs ontmoet hebquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:05 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Welk grietje?
Had vandaag een vrije dag, lekker uitrusten dus.
RPG Jonguh!! Recht in zun bakkes!quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:53 schreef robuust89 het volgende:
Ik zie geen beren op de weg, nee, fucking Tyrannosaurussen!
En ja, dat is onhandig
Die je had gezoend? Leuk dat je daar contact mee hebt!quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:05 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Het canadese grietje dat in parijs ontmoet heb
Dagjes weg is ook niet verkeerd. Pretpark, wandeling of ga je een stad bezoeken?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:53 schreef Riddler86 het volgende:
[..]
Ik zit zelf niet op facebook. Maar merk wel dat het bijvoorbeeld hier op Fok! een stuk rustiger is. Ik ga al enkele jaren niet op vakantie, maar ga weleens dagjes weg. Wat ik ook leuk kan vinden. Denk dat er binnenkort ( binnen 1 a 2 jaar ) er wel weer een vakantie aan zit te komen.
Ik denk dat het in een stad het sociaal soms wel wat makkelijker is, zeker qua wonen. Daar ben ik het wel met je eens. Thuis wil ik in ieder geval niet teveel sociale prikkels. Een praatje maken met de buren is voor veel mensen leuk, maar voor mij kan het net de laatste druppel zijn na een dag elders sociaal te "moeten" zijn.
Heb je een leuke vakantie?
Nee, ik word alleen wel altijd erg afwezig in de volle zon, in mezelf gekeerd.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:20 schreef chappie88 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook problemen met jullie ogen?Zoals slecht tegen fel licht kunnen,felle kleuren
en ruis in je beeld zien(Visual Snow)?
Stellen hebben het gewoon veel gemakkelijker dan alleenstaanden. Ze krijgen veel meer bezoek. Stellen komen niet bij alleenstaanden, ze lijken wel persona non-grata.quote:
Dat is echt niet waar. Dat ligt aan jezelf als persoon, niet aan je vrijgezel zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Stellen hebben het gewoon veel gemakkelijker dan alleenstaanden. Ze krijgen veel meer bezoek. Stellen komen niet bij alleenstaanden, ze lijken wel persona non-grata.
Nou ja, met stellen gaat bezoek veel automatischer hoor. Zeker als ze geen ASS hebben. Een vrijgezelle ASS-er is in sociaal opzicht rijp voor de Roteb en gedoemd tot sociale isolatiequote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar. Dat ligt aan jezelf als persoon, niet aan je vrijgezel zijn.
Onzin, met zo'n zelfdestructieve houding wordt het een self-fulfilling prophecy.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een vrijgezelle ASS-er is in sociaal opzicht rijp voor de Roteb en gedoemd tot sociale isolatie
Er zijn wel meer mensen vrijgezel, ga daar dan op bezoek in plaats van bij de stellen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou ja, met stellen gaat bezoek veel automatischer hoor. Zeker als ze geen ASS hebben. Een vrijgezelle ASS-er is in sociaal opzicht rijp voor de Roteb en gedoemd tot sociale isolatie
Ik wel. Met mijn linkeroog zie ik vrij normaal maar met mijn rechter zie ik veel van die zwevende dingetjes, floaters zijn dat volgens mij, en lichtflitsjes. Ik kan met dat oog ook veel minder hebben qua licht.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 10:20 schreef chappie88 het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook problemen met jullie ogen?Zoals slecht tegen fel licht kunnen,felle kleuren
en ruis in je beeld zien(Visual Snow)?
Stellen bezoeken vaker stelletjes, ook omdat ze vaak meer gemeenschappelijk hebben (bijvoorbeeld kinderen). Als alleenstaande moet je er wat meer voor doen om sociaal te integreren. Er zijn ook andere manieren om contact te maken, bijvoorbeeld verenigingen. Er bestaan reizen voor alleenstaanden, maar als je een partner hebt, is de drempel om op vakantie te gaan wel lager. Ook weekendjes weg, dat merk ik bij collegas.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Stellen hebben het gewoon veel gemakkelijker dan alleenstaanden. Ze krijgen veel meer bezoek. Stellen komen niet bij alleenstaanden, ze lijken wel persona non-grata.
Ik kwam als alleenstaande bij vrijwel alleen maar stellen op visite, alleen als je ergens naartoe gaat is het relaxed om een even aantal te hebben. Als ze niet bij jou komen als alleenstaande ligt dat echt niet aan het feit dat je in je uppie zitquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Voor dat laatste moeten ze je vragen, en iedereen is alleen druk met zichzelf. Het is een stellensamenleving en die vragen alleen maar stellen, die overal aan moeten voldoen (standaarplaatje werk, sociaal leven etc. etc.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:24 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Stellen bezoeken vaker stelletjes, ook omdat ze vaak meer gemeenschappelijk hebben (bijvoorbeeld kinderen). Als alleenstaande moet je er wat meer voor doen om sociaal te integreren. Er zijn ook andere manieren om contact te maken, bijvoorbeeld verenigingen. Er bestaan reizen voor alleenstaanden, maar als je een partner hebt, is de drempel om op vakantie te gaan wel lager. Ook weekendjes weg, dat merk ik bij collegas.
Ga je weleens op bezoek bij mensen?
Dat eerste snap ik.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik kwam als alleenstaande bij vrijwel alleen maar stellen op visite, alleen als je ergens naartoe gaat is het relaxed om een even aantal te hebben. Als ze niet bij jou komen als alleenstaande ligt dat echt niet aan het feit dat je in je uppie zit
Spannend voor je. Ik hoop het maar voor niet...quote:Op zondag 29 juli 2012 00:23 schreef Woussie1987 het volgende:
Eind augustus krijg ik te horen of ik een vorm van autisme zou kunnen hebben.
Ben benieuwd......
Tja. Toch ga ik er mee niet druk om maken of ik het wel of niet zou hebben. Ik blijf altijd positief in het leven staan. Ik weet dat ik veel genoemde punten van een autist ken, maar ook een aantal punten niet. En als ik hulp kan krijgen, is het mooi meegenomen.quote:Op zondag 29 juli 2012 01:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Spannend voor je. Ik hoop het maar voor niet...
Ik/wij hebben er als stel echt geen moeite mee om bij een single persoon langs te gaan, als we dat wel hadden zouden we de helft van de vriendenkring moeten laten varen (volgens mij zelfs nog meer). Andersom hebben die ook geen moeite om bij ons op bezoek te komen.quote:Op zondag 29 juli 2012 01:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik.
En dat laatste is helemaal schokkend natuurlijk. Dan ga je helemaal aan alles twijfelen. Of juist niet: ik leef in in verkeerde wereld en in een verkeerde tijd (en eigenlijk wist ik dat al) .
Cool! Wat maakte het dat je het uit ging zoeken?quote:Op zondag 29 juli 2012 00:23 schreef Woussie1987 het volgende:
Eind augustus krijg ik te horen of ik een vorm van autisme zou kunnen hebben.
Ben benieuwd......
Tofquote:Op maandag 30 juli 2012 07:49 schreef robuust89 het volgende:
Top weekend gehad!bovenal een leerzame ervaring wat betreft relaties
Invloed van familie (ouders)quote:Op maandag 30 juli 2012 07:54 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Cool! Wat maakte het dat je het uit ging zoeken?
Het wordt echt tijd dat ik een baantje ga zoekenquote:
Een vakantiebaantje?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:52 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Het wordt echt tijd dat ik een baantje ga zoeken
Ik had toch wel verwacht dat ze nu in verkiezingstijd wat actiever zouden zijn..quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:05 schreef Specularium het volgende:
Politicus houdt niet op in de vakantie.
Nou hebben ze wel 30x per jaar reces.
Niet echt... leraar Frans lijkt me wel wat. Mensen de mooiste taal leren die er bestaat (wat mijn betreft).quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een vakantiebaantje?
Is politicus wat voor jou?
Zij hebben iets wat wij als Hollanders nauwelijks kennen: trots. Wij schakelen al heel snel over op het Engels en buitenlandse studenten krijgen in dit land amper de kans om Nederlands te leren.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 22:50 schreef Specularium het volgende:
Frans vond ik zo kut, mede door de Fransen zelf.
Heb het laten vallen toen ik de kans kreeg.
Ik geef je groot gelijk. Ik heb ASS en de laatste 7 jaar werd ik meer en meer kluizenaar. Altijd zelf eropuit, alleen maar familie zien, enkel online contacten, leven op 1 emotie niveau.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou ja, met stellen gaat bezoek veel automatischer hoor. Zeker als ze geen ASS hebben. Een vrijgezelle ASS-er is in sociaal opzicht rijp voor de Roteb en gedoemd tot sociale isolatie
Leg eens uit als je wilt.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 06:28 schreef robuust89 het volgende:
Nou, dat Canadese grietje blijkt dus een eendimensionale aandachtshoer te zijn, en nog een vrij onzekere ook
Okebedanktdoei.
Want... heeft ze het met meer jongemannen gedaan?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 06:28 schreef robuust89 het volgende:
Nou, dat Canadese grietje blijkt dus een eendimensionale aandachtshoer te zijn, en nog een vrij onzekere ook
Okebedanktdoei.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |