Narsingh en Assaidi niet mee op trainingskamp
Dokkum | Luciano Narsingh en Oussama Assaidi zijn vanmiddag niet met sc Heerenveen afgereisd naar Terschelling voor het vierdaagse trainingskamp. Het tweetal hervatte vandaag de training, maar vanwege de fysieke gesteldheid achtte de staf het niet wenselijk het tweetal mee te nemen. ,,Ze hebben twee weken achterstand op de rest en moeten eerst opgetraind worden”, zei Marco van Basten, die nog niet met de aanvallers heeft gesproken.
Een optie om de beide spelers mee te nemen was er niet, volgens de trainer. ,,We hebben er daar geen mensen voor om dat er bij te doen en dat goed te begeleiden”, reageerde Van Basten op de transferperikelen rond de aanvallers. ,,Het is gewoon hoe de situatie momenteel is en daar hebben alle clubs mee te maken. Ik heb daar als trainer geen invloed op. Het is aan andere mensen en daar meng ik me niet in.”
Toch zou Van Basten het duo Narsingh/Assaidi graag bij zijn selectie houden. ,,Zolang ze nog nergens hebben getekend kun je ervan uitgaan dat ze blijven. Ik heb ze er ook het liefst bij, want daar wordt de selectie alleen maar sterker van. Dat is gemakkelijk zat”, aldus Van Basten. Het tweetal zal eerst de achterstand moeten inhalen alvorens ze eventueel bij de groep kunnen aansluiten. ,,Narsingh heeft bij Oranje gezeten en zal wat minder tijd nodig hebben om fit te worden dan Assaidi.”
Heerenveen slaat bod PSV af
PSV heeft gisteravond een verbeterd bod op Narsingh neergelegd bij Heerenveen, nadat Ajax eerder deze week al met een nieuw bod kwam, dat lager was dan het eerst bod van de Eindhovenaren. Wat betreft Assaidi is de deal met Galatassaray voorlopig stukgelopen op aanvullende eisen van zijn zaakwaarnemer Mino Raiola. Heerenveen bereikte twee weken terug al een akkoord met de Turkse club.
De Friese club verwacht vandaag groen licht te krijgen vanuit Mallorca over de huur van verdediger Gianni Zuiverloon. De vereiste handtekening vanuit Spanje liet gisteren nog op zich wachten. Heerenveen had de verdediger gisteravond, onder rugnummer twee, al wel op papier bij het oefenduel in Dokkum.
,,We zijn blij met elke goede speler die een versterking is. Qua verdediging zijn de posities dubbel bezet en zitten we ruim in ons vel. We proberen alle faceten van het team versterken, want het is toch een samenspel. En wat nieuwe spelers betreft is het nog even afwachten wat er mogelijk is”, bekende Van Basten.