Klootviool.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een doemdenkers hier, dan vliegt er wel een stop uit.
Vertinnen mag ook niet want daarmee verhoog je de weerstand van de geleider !, de enige juiste optie is het toepassen van adereindhulzen. Je zou wel aders mogen vertinnen als het aangesloten vermogen niet heel groot is. Max. 20 watt oid.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vertinnen mag ook. Ik gebruik hulsjes, omdat ik geen tijd heb om te solderen.
Akkoord, ik meende dat het geen probleem was. In de beveiliging doe ik niet anders. En daar liggen inderdaad de vermogens lager.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vertinnen mag ook niet want daarmee verhoog je de weerstand van de geleider !, de enige juiste optie is het toepassen van adereindhulzen. Je zou wel aders mogen vertinnen als het aangesloten vermogen niet heel groot is. Max. 20 watt oid.
-knip-
Vaak heb je dan in de componenten ook geen ruimte om iets goed te kunnen klemmen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Akkoord, ik meende dat het geen probleem was. In de beveiliging doe ik niet anders. En daar liggen inderdaad de vermogens lager.
Dat is het probleem niet. Het solderen gebeurt in de centrale zelf, omdat daar de draden bijeen komen.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vaak heb je dan in de componenten ook geen ruimte om iets goed te kunnen klemmen.
maar bij slecht contact onstaat warmte en dan kan de tin weer smelten.....quote:Op dinsdag 10 juli 2012 20:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Vertinnen mag ook. Ik gebruik hulsjes, omdat ik geen tijd heb om te solderen.
offtopic:quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:41 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Vertinnen mag ook niet want daarmee verhoog je de weerstand van de geleider !, de enige juiste optie is het toepassen van adereindhulzen. Je zou wel aders mogen vertinnen als het aangesloten vermogen niet heel groot is. Max. 20 watt oid.
Verder wil ik nog even wat toevoegen
Wanneer je een kabel aansluit die is opgebouwd uit soepele-aders en die sluit je zonder adereindhulzen aan (op een stekker, o.i.d.) dan beschadig je bij het monteren vaak
een aantal of misschien wel de meeste koperen draadjes of ze breken zelfs af.
Gevolg hiervan is dat het contact oppervlak van je draden verminderd en je verbinding minder stroom aankan. Bij toestellen met een groot vermogen zoals een wasmachine, wasdroger, oven, etc. is het van belang dat het contact oppervlak volledig en zonder beschadiging is.
Een slechte verbinding kan warm worden en kan in het ergste geval brand veroorzaken
Daar zijn ze juist voor bedoeldquote:Op woensdag 11 juli 2012 22:33 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
offtopic:
mag je wel een kroonklem gebruiken om een kabel met soepele aders aan te sluiten op een massieve kabel?
Conrad.nl of een installatiebedrijf.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 18:45 schreef Wokkel het volgende:
Nu verkopen ze bij de bouwmarkten en eurowinkels wel altijd kroonsteentjes, maar waar kan ik die adereindhulzen kopen?
Zullen ze niet moeilijk over doen. Conrad levert per zakje, á 100 stuks.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef gateway het volgende:
den dat je die 2 a 3 adereindhulsjes zo meekrijgt bij een installatiebedrijfbij conrad kosten ze iets van 10 a 15 cent per stuk (en vraag me af of je er losse kan bestellen?)
Er is dan nog wel een speciale tang voor nodigom de aderhuls er op te knijpen.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:32 schreef gateway het volgende:
den dat je die 2 a 3 adereindhulsjes zo meekrijgt bij een installatiebedrijfbij conrad kosten ze iets van 10 a 15 cent per stuk (en vraag me af of je er losse kan bestellen?)
die kan je bij dezelfde installateur ook wel ff lenen denk ikquote:Op vrijdag 13 juli 2012 21:33 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Er is dan nog wel een speciale tang voor nodigom de aderhuls er op te knijpen.
Een hitte bestendig snoer aan een wasmachine is natuurlijk onzin, dat de isolatie van de draad verbrand is komt waarschijnlijk door een los contact en geen gebruik van adereindhulzenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:38 schreef pjens het volgende:
Wasmachineschakelaar vervangen en het snoer van de wasmachine vervangen voor een 3x2,5mm2 hitte bestendige.
Bij het strippen van de isolatie goed uitkijken dat je niks van de koperen kern beschadigd.
Gebeurt dit wel kunnen de draadjes te warm worden door de lopende stroom en dit tot gevolg hebben.
Klusje van een half uurtje.
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:12 schreef exlurker het volgende:
[..]
Een hitte bestendig snoer aan een wasmachine is natuurlijk onzin, dat de isolatie van de draad verbrand is komt waarschijnlijk door een los contact en geen gebruik van adereindhulzen
Dit.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 16:12 schreef exlurker het volgende:
[..]
Een hitte bestendig snoer aan een wasmachine is natuurlijk onzin, dat de isolatie van de draad verbrand is komt waarschijnlijk door een los contact en geen gebruik van adereindhulzen
Hittebestendig snoer is nergens voor nodig; ts moet hoogstens de wasmachineschakelaar vervangen als de contacten daarvan heel erg ingebrand zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 12:38 schreef pjens het volgende:
Wasmachineschakelaar vervangen en het snoer van de wasmachine vervangen voor een 3x2,5mm2 hitte bestendige.
Bij het strippen van de isolatie goed uitkijken dat je niks van de koperen kern beschadigd.
Gebeurt dit wel kunnen de draadjes te warm worden door de lopende stroom en dit tot gevolg hebben.
Klusje van een half uurtje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |