![2mf0o78.jpg]()
Tour du Jour, voorheen RTL 7 Tour du Jour is een sportpraatprogramma dat uitgezonden wordt door RTL 4. In een studio discussiëren analytici en presentator Wilfred Genee over de Tour de France. Daarnaast worden er fragmenten getoond van de etappe in de Tour. Tour du Jour werd in de zomer van 2011 uitgezonden en het programma is voortgekomen uit het programma VI Oranje dat een succes was. Er schoven gasten uit de wielersport aan en Johan Derksen bracht het laatste voetbalnieuws. Tijdens de Tour de France 2012 wordt er opnieuw een serie Tour du Jour gemaakt. Ditmaal op RTL 4.
Tour du Jour is elke dag te zien vanaf 22:30 tot 00:00 uur op RTL 4. Een brede groep wielerliefhebbers dagelijks op een laagdrempelige en aanstekelijke manier de Tour de France mee te laten beleven. Hiermee gaat RTL 4 dus de concurrentie aan met Mart Smeets op Nederland 1, die al jaren op de late avond een wielertalkshow maakt en veel betere kijkcijfers haalt.
De Hoofdrolspelers
![di-ENN8.gif]()
Overige Characters
![di-I4MR.gif]()
![di-OGML.png]()
![9r5bg5.png]()
De Vaste Crew
![af8tw7.gif]()
![dvt21k.png]()
Vaste onderdelen• De etappe van vandaag
• Groep die de Alpe d’Huez beklimt
• De rondemiss
• Live schakeling naar Erik & Wytse
• Culinaire tips van de Rabo kok
• Gert komt uit de kas
• Tour du Sofa klassement
• Muzikale bijdrage van Danny Vera & Dries Roelvink
• Elke maandag en vrijdag voetbalnieuws van Johan Derksen.
Vragen stellen?Je kunt vragen stellen door te mailen naar kijkersvragen@tourdujour.nl of door te twitteren met #tourdujour.
Aflevering gemist?Terugkijken kan via
RTL XL of de mp4 die je kunt vinden op
SigaarSnor. Meestal vind je vrij snel na de uitzending in dit topic ook een .mp4-link naar de uitzending.
Tour du SofaVerder is er dit jaar een soort spel, daarmee kun je tijdens de etappe allemaal dingen voorspellen en dergelijke. Meer informatie vind je op
Tour du SofaNummersSPOILER: Danny Vera, Gertje Jakobs & Mooi Wark en Dries Roelvink
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
GastenlijstSPOILER: Gasten t/m di 10/7
♔ KoningenUitGroningen ♔
Die polonaise van vier man is wel goud!
Jullie moeten echt de herhaling van De Mart show kijken, paard slaat op hol aan het eind. Hilarisch.
quote:
bewijs 't tegendeel maar. zo doen we dat hier met de rechtstaat
There are only 151 Pokémon.
Hoe moet dat nu voor mobiele users met zo'n OP?
quote:
daar zijn ze al 10 jaar mee bezig. er ligt nog niets hards op tafel.
wie heeft mijn OP veranderd!?
quote:
gedeeltelijk ja, maar ik had m geupdate. why change a winning team?
ja maar al die extra gifjes zijn best wel kut als je op je mobiel zit. En veel mensen zitten met hun mobiel op fok, mezelf incluis.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op maandag 9 juli 2012 23:58 schreef ajacied4lf het volgende:[..]
Ik vind het zielig eigenlijk. Het is allemaal oud, dus ik zou zeggen laat maar zitten en probeer de wielrenners nu beter te controleren.
En als je Armstrong zo onder de loep neemt, doe dat dan ook bij alle andere wielrenners uit het verleden.
Ik vind die heksenjacht ook belachelijk. Maar als er bewijzen zijn, dan mag je hem natuurlijk gewoon pakken.
En dat laatste is juist waarom ik het zelf juist ook wel weer terecht vind dat ze achter hem aanzitten. Al zijn concurrenten zijn geschorst, waarbij een groot deel zelfs nooit betrapt is.
Het zou natuurlijk oneerlijk als hij er wel mee weg komt en de rest niet.
Zelf ben ik er van overtuigd dat hij gebruikt heeft. Maar hoop nu wel dat het eens een keer afgelopen is. Pak hem of zet er een streep onder. Nu weten we het wel.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.