Die grotten zijn uiteindelijk amper door Amerikanen uitgekamd. Hoopjes Afghanen met wat SF support. Dat terwijl er een complete US Marine MEU gereed stond om dingen te gaan doen daar. Jammer, had behoorlijk anders kunnen aflopen.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Staat mij nu wel iets van bij. In de bergachtige gebieden toch die niet of nauwelijks toegangelijk waren voor voertuigen toen ze daar de grotten uitkamden?
Niet toen Task Force Dagger op de grond wasquote:Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef Vortix het volgende:
[..]
Die grotten zijn uiteindelijk amper door Amerikanen uitgekamd. Hoopjes Afghanen met wat SF support. Dat terwijl er een complete US Marine MEU gereed stond om dingen te gaan doen daar. Jammer, had behoorlijk anders kunnen aflopen.
Las ooit eens een stuk van een historicus oid die een trend had ontdenkt dat standbeelden waarop het paard met 4 benen op de grond stond inhield dat de bereider een natuurlijk dood had gehad, en wanneer het paard steigerde de bereider gesneuveld was. Hoop dat het voor deze kerel niet opgaat. Blijft best wel episch.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:15 schreef -Amber- het volgende:
Het American response Monument (in NY)
[ afbeelding ]
Bij gewapende diensten wed de stormketting onder de kin gedragen. Bij uitrukkende gewapende diensten in veldtenue met velduitrusting werd zo veel mogelijk de kolbak gedragen. Na 1918 werd voor het veldtenue de stalen helm ingevoerd, maar bij parades werd door de eenheden de veldjas met kolbak gedragen. - P Forbes Wels, De Nederlandse Cavalerie (Bussum 1969) p. 67quote:Op maandag 9 juli 2012 21:09 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vertel mij dan maar in welk jaar de kolbak uit actieve dienst is verdwenen. Dat zal toch echt wel rond '38 of '39 liggen.
Klopt, in Bosnié gebruikten we zgn. pak ezels voor onze spullen naar de post.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:13 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Ja maar dat was als ik me niet vergis (net als hier) als pakdieren, dus enkel voor het vervoer van materieel.
Kan ik geen antwoord op geven. Weet niet elke gevallene (naam en/of datum), enkel van onze eenheid weet ik wie gesneuveld is.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:18 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Las ooit eens een stuk van een historicus oid die een trend had ontdenkt dat standbeelden waarop het paard met 4 benen op de grond stond inhield dat de bereider een natuurlijk dood had gehad, en wanneer het paard steigerde de bereider gesneuveld was. Hoop dat het voor deze kerel niet opgaat. Blijft best wel episch.
Pfoe, ik heb momenteel niet superveel parate kennis over de eerste paar maanden van OEF maar volgens mij zit je dan alweer een paar maanden verder dan 15 MEU eigenlijk al een paar weken na 911 op de grond staat in Afghanistan. Maar goed, zou het eens allemaal moeten uitzoeken.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:17 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Niet toen Task Force Dagger op de grond was
En bij de Artillerie?quote:Op maandag 9 juli 2012 21:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Bij gewapende diensten wed de stormketting onder de kin gedragen. Bij uitrukkende gewapende diensten in veldtenue met velduitrusting werd zo veel mogelijk de kolbak gedragen. Na 1918 werd voor het veldtenue de stalen helm ingevoerd, maar bij parades werd door de eenheden de veldjas met kolbak gedragen. - P Forbes Wels, De Nederlandse Cavalerie (Bussum 1969) p. 67
Ze dragen zo te zien de fouragères en giberne, die hoorden niet bij het veldtenue maar bij het zwarte geklede tenue.
edit:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Handboek voor den soldaat deel I: algemeen voor alle wapens en dienstvakken (KMA 1940) p. 101-102
[ Bericht 49% gewijzigd door Nibb-it op 09-07-2012 21:42:57 ]
Raapte in die tijd ook wat worteltjes op, dus weet dat de marines pas later in beeld kwamen (Nov. 2001).quote:Op maandag 9 juli 2012 21:25 schreef Vortix het volgende:
[..]
Pfoe, ik heb momenteel niet superveel parate kennis over de eerste paar maanden van OEF maar volgens mij zit je dan alweer een paar maanden verder dan 15 MEU eigenlijk al een paar weken na 911 op de grond staat in Afghanistan. Maar goed, zou het eens allemaal moeten uitzoeken.
Trustenquote:
Moet je zoergen dat je pa word.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij nader inzien, ik ga ook maar eens vroeg m'n nest in. Ben een beetje moe.
Ja, jij hebt ook nog van die kleine beentjesquote:Op maandag 9 juli 2012 21:35 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij nader inzien, ik ga ook maar eens vroeg m'n nest in. Ben een beetje moe.
Pa worden? No way but thanks.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:36 schreef -Amber- het volgende:
[..]
Moet je zoergen dat je pa word.
Slaap ze
Lijkt er op dat de mannetjes allemaal gaan slapen, en dan noemen ze ons (vrouwen) het zwakke geschlacht.quote:Op maandag 9 juli 2012 21:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, jij hebt ook nog van die kleine beentjes
Slaap ze.
moe - paquote:Op maandag 9 juli 2012 21:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pa worden? No way but thanks.
Laters, komt goed met die Libelle.
quote:Op maandag 9 juli 2012 21:36 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, jij hebt ook nog van die kleine beentjes
Slaap ze.
| Forum Opties | |