Jailbait lovergirltopic.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 20:48 schreef Reptillian77 het volgende:
Ik ga weer offline maar ik zal een klein beetje oplichten van de sluier.
Meerdere openbare mishandelingen.
Woningoverval terwijl kinderen thuis waren.
Mensenhandel.
Drugs.
Maar ook blijven herhalen en geen spijt hebben. Niet bevatten en gewoon leven alsof er niets aan de hand is. Ze is nu 15 jaar.
In het moment zelf zou ik zeggen ja, veel mensen zijn tot heel wat in staat. Wat experimenten zoals die van milgram wel laten zien of mensen die dingen doen in groepsverband wat ze anders nooit zouden doen. Maar de kans is aanwezig dat diezelfde mensen achteraf zich wel schuldig voelen (geweten).quote:Op zondag 10 februari 2013 00:17 schreef AnimeFan het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk dat ik denk dat iedereen z'n geweten uit kan schakelen als ie dat echt wil. Maar of dat diegene dan een sociopaat maakt hoeft natuurlijk niet.
http://www.scientias.nl/c(...)-lijkt-onjuist/67746quote:Op zondag 10 februari 2013 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In het moment zelf zou ik zeggen ja, veel mensen zijn tot heel wat in staat. Wat experimenten zoals die van milgram wel laten zien of mensen die dingen doen in groepsverband wat ze anders nooit zouden doen. Maar de kans is aanwezig dat diezelfde mensen achteraf zich wel schuldig voelen (geweten).
Interessant.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://www.scientias.nl/c(...)-lijkt-onjuist/67746
Ook bij de andere experimenten, is het belangrijk om geen zwart/wit conclusies te trekken.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:45 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Interessant.Bedankt voor de link.
Maar ik had ook een ander voorbeeld kunnen nemen.
Absoluut, daarom nuanceerde ik in mijn post ook dat het niet met geweten te maken hoeft te hebben dat die mensen zoiets doen, omdat er achteraf wel degelijk sprake kan zijn van schuldgevoelens.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook bij de andere experimenten, is het belangrijk om geen zwart/wit conclusies te trekken.
Al zal de oorspronkelijke conclusie van het Milgram experiment wel kloppen, dan is dat nog steeds niet te vergelijken met het gewetenloze van een sociopaat/psychopaat.
Het staat vast, dat wij mensen tot veel in staat zijn. Daar heb je eigenlijk geen wetenschappelijk onderzoek voor nodig, maar enkel en alleen geschiedenis en nieuws.
Maar voor de meeste mensen moet de situatie ons daar wel toe aanzetten, en dat hoeft bij een sociopaat/psychopaat niet.
Exact.quote:Op zondag 10 februari 2013 00:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Absoluut, daarom nuanceerde ik in mijn post ook dat het niet met geweten te maken hoeft te hebben dat die mensen zoiets doen, omdat er achteraf wel degelijk sprake kan zijn van schuldgevoelens.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:57 schreef ddavidd5 het volgende:
Hallo, ik ben in kontakt met iemand waarvan ik denk dat deze persoon sociopatisch is aangelegd.
Telkens merk ik dat deze persoon (zeer waarschijnlijk) tegen mij liegt om maar wat aan geld en andere materiële dingen te geraken.Wat bijna nooit lukt , overigens.Soms , als ik het zelf wil, ga ik wel wat met die persoon eten op resto. Ik praat er graag wat mee aan de telefoon, maar mijdt het om ze echt te ontmoeten, omdat ze graag eindeloos getrakteerd wordt op vanalles en nog wat en me onder druk zet om materieel goed te verwerven.Zelf iets geven zit er trouwens nooit in, ook al heeft ze vaak beloofd om zelf eens (terug)te geven.Ze schijnt ook nooit een echt levensplan te hebben of serieuze job.Opvallend is; dat ze weigert om nu eens duidelijk te vertellen waar ze precies vandaan komt en bij welke vriendin ze nu eigenlijk verblijft hier in de stad.Ze beweert althans bij een vriendin te verblijven, maar of dat waar is...
Het lijkt wel of deze persoon een soort van "geheim agent"is , nooit is zo iemand openhartig, .Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik in korte tijd nog iemand anders heb gekend (via m'n vriendin)die een gelijkaardige persoonlijkheid heeft en ook veel beliegt en steelt en manipuleert...en nog subtieler is.Twee socio's in een korte tijd ontmoet?
Of het zo kan zijn...
quote:
wat weet jij er nou van, jij leeft op straat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Moet je voor de grap de politiek in gaan, ben je er mee omringt.
OH EH HA HE HA HE HA HEquote:Op zaterdag 14 september 2013 14:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
wat weet jij er nou van, jij leeft op straat.
Ja snoeiharde corruptie, miljarden heb ik gekregen van de sp.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:24 schreef Maanvis het volgende:
Dus bij de SP zitten sociopaten?
en hoe heb je dat huisje gekregen? Corruptie zeker!
SP=Sociopaten Partij!quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:24 schreef Maanvis het volgende:
Dus bij de SP zitten sociopaten?
en hoe heb je dat huisje gekregen? Corruptie zeker!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |