inderdaad. als hij het naar buiten brengt, kon hij flink cashen! bullshit dus en waarom nu naar buiten brengen??quote:Op maandag 9 juli 2012 14:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Een van de grootste broodje-ufo-verhalen ter wereld en hij zet de doos gewoon weer op de plank,,![]()
rightttt
Het komt mij nogal knullig over: Een archief met wat dozen? De bewijzen van één van de grotere UFO raadsels wordt in een doos in een archief opgeslagen?quote:Brandon werkte tientallen jaren voor de CIA. In de jaren 90 trof hij informatie aan over het Roswellincident op het hoofdkantoor van de CIA. Hij ontdekte in een archief een doos vol bewijsmateriaal. 'Ik bekeek de inhoud, zette de doos weer op de plank en zei: Mijn god, het is echt gebeurd!', aldus Brandon. In de doos zaten volgens Brandon documenten en foto's die onomstotelijk bewezen dat er daadwerkelijk een buitenaardse schotel was neergestort.
Oh vorige week was het nog de telegraaf.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:19 schreef PicoMMP het volgende:
Tja. Kranten verkopen wel vaker onzin, en met name het AD.
Ik hoorde dat ook de Volkskrant laatst bewust fouten publiceerde.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 09:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Oh vorige week was het nog de telegraaf.
Verbazingwekkend!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:51 schreef sinepedraap het volgende:
Ik keek laatst naar Area 51 op google maps, je zag geen flikker
In het Amerikaanse leger geldt voor homo's "Don't ask, don't tell". Dus misschien zag je wel een flikker, maar mocht hij dat niet vertellen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:51 schreef sinepedraap het volgende:
Ik keek laatst naar Area 51 op google maps, je zag geen flikker
Dat er veel ufo's worden waargenomen wil toch niet zeggen dat Roswell echt was?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:42 schreef valandil25 het volgende:
tuurlijk was roswell echt we worden al jaren voor de gek gehouden,, weet je hoeveel ufo waarnemingen er zijn elke dag,,bijna geen krant schrijft er zelfs meer over..
nee maar misschien dat als iemand het zegt(mits ie de waarheid spreekt)die bij de cia heeft gewerkt..je moet je ook afvragen, wat is dan zijn motief voor een leugen als ie het zou verzinnen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:21 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat er veel ufo's worden waargenomen wil toch niet zeggen dat Roswell echt was?
waarschijnlijk heeft het verdoezelen onder meer te maken met dat deze aliens andere brandstoffen gebruiken en zelfs geen(maar 0 punt energie,, google maar)en dat doet de mensen van de olie industrie, die overal in verweven zitten, geen goed, als mensen horen dat er gratis energie is..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:52 schreef valandil25 het volgende:
er waren ook nasa fotos van buitenaardse satelieten die nasa later gefotoshopped aan de wereld heeft laten zien, volgens een oud medewerker van nasa die de originele fotos heeft gezien..
je moest is weten wat er allemaal verdoezeld wordt,, moet je een keer de film zeitgeist gaan kijken op youtube en oordeel dan zelf .. en dat is nog maar het topje van de ijsberg..
het amerikaanse leger heeft/had bepaalde toestellen (onbemand)die 3 keer sneller gingen dan het licht, voor oorlogs redenen, ze liggen opgeslagen op plekken waar geen ziel komt, maar omdat je in de gevestigde media nooit dit soort geluiden hoort weet bijna niemand hiervan..
Als hij echt bij de CIA gewerkt heeft, en hij was er direct bij betrokken, dan zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om aanvullend bewijs te kunnen leveren in plaats van zeggen 'Het is echt waar, want ik heb bij de CIA gewerkt en heb een doos met foto's gezien!'?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:27 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee maar misschien dat als iemand het zegt(mits ie de waarheid spreekt)die bij de cia heeft gewerkt..je moet je ook afvragen, wat is dan zijn motief voor een leugen als ie het zou verzinnen?
Dat is geen nieuw idee, en nee, ik verklaar je beslist niet voor gek.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:53 schreef il_Tonno het volgende:
De "vondst" van buitenaards leven in Roswell kan net zo goed een cover-up zijn voor wat er echt afspeelt in Area 51. Misschien zijn de UFO's die wij waarnemen prototypes van de US Government, NASA, ESA en kunnen we al zonder geluid, megasnel onder de radar vliegen (want "buitenaardse UFO's" worden nooit waargenomen op de radar).
Zie, je kunt het ook op een andere manier bekijken.
En ga mij eens voor gek verklaren...
In WOII werden er al UFO's waargenomen door piloten, zij werden "Foo fighters" genoemd. In eerste instantie dachten alle kampen dat deze foo fighters toebehoorden aan een ander kamp, maar men moest al snel tot de conclusie komen dat niemand in die tijd over die technologie beschikte.quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:53 schreef il_Tonno het volgende:
De "vondst" van buitenaards leven in Roswell kan net zo goed een cover-up zijn voor wat er echt afspeelt in Area 51. Misschien zijn de UFO's die wij waarnemen prototypes van de US Government, NASA, ESA en kunnen we al zonder geluid, megasnel onder de radar vliegen (want "buitenaardse UFO's" worden nooit waargenomen op de radar).
Zie, je kunt het ook op een andere manier bekijken.
En ga mij eens voor gek verklaren...
Ooit van compartmentalized security gehoord? Een kantoor van de CIA of de FBI of van het leger is niet een plek waar je zomaar even overal naar binnen loopt hoor. Alles gaat daar op een need-to-know basis en hou je je niet aan de protocollen dan loop je kans op ontslag zonder pensioen of zelfs een gevangenisstraf.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:53 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als hij echt bij de CIA gewerkt heeft, en hij was er direct bij betrokken, dan zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om aanvullend bewijs te kunnen leveren in plaats van zeggen 'Het is echt waar, want ik heb bij de CIA gewerkt en heb een doos met foto's gezien!'?
Ken je trouwens de JAL Airlines case?quote:Op woensdag 18 juli 2012 12:53 schreef il_Tonno het volgende:
(want "buitenaardse UFO's" worden nooit waargenomen op de radar).
En je denkt dat een echte CIA-agent met dit soort uitlatingen (na uit dienst treden) geen risico loopt op een gevangenisstraf of verlies van zijn pensioen? De geheimhoudingsclausule houdt niet op bij het uit dienst treden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ooit van compartmentalized security gehoord? Een kantoor van de CIA of de FBI of van het leger is niet een plek waar je zomaar even overal naar binnen loopt hoor. Alles gaat daar op een need-to-know basis en hou je je niet aan de protocollen dan loop je kans op ontslag zonder pensioen of zelfs een gevangenisstraf.
Ja dat risico loopt hij idd net zoals veel van die mensen in de Disclosure Project. Alleen als de overheid ingrijpt, dan geven ze toe dat hij de waarheid vertelt. Dat is het spelletje dat gespeeld wordt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:30 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En je denkt dat een echte CIA-agent met dit soort uitlatingen (na uit dienst treden) geen risico loopt op een gevangenisstraf of verlies van zijn pensioen? De geheimhoudingsclausule houdt niet op bij het uit dienst treden.
Maar daar hoeft hij niet bang voor te zijn aangezien hij het verhaal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit zijn dikke duim gezogen heeft. Meneer Chase Brandon is een schrijver die een (het zoveelste) boek over het 'Roswell incident' heeft uitgebracht en hoopt dat je het boek gaat kopen zodat hij er wat aan kan verdienen. Een feitje dat ik niet terugzie in de OP of het artikel van het AD. Hij heeft overigens 0,0% bewijs dat hij ooit echt foto's gezien heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:34 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja dat risico loopt hij idd net zoals veel van die mensen in de Disclosure Project. Alleen als de overheid ingrijpt, dan geven ze toe dat hij de waarheid vertelt. Dat is het spelletje dat gespeeld wordt.
http://www.theufochronicl(...)orter-billy-cox.htmlquote:Herald Tribune Reporter, Billy Cox Queries CIA On Chase Brandon's Roswell UFO Claims
CIA smacks down former employee
Whether or not Chase Brandon’s Roswell UFO story has legs obviously depends on the MSM’s inclination to run with the ball. They’ve been warming up to it since June 23, when the retired CIA operative told Coast-To-Coast AM that the Agency had UFO material from the 1947 mystery stashed in its Historical Intelligence Collection files. But if the trend holds, they’ll lose all followup ardor soon enough and it’ll be a dead duck, as usual.
And that’s too bad, because someone here is clearly lying. Last week, De Void asked the CIA if a) its HIC was in possession of Roswell data, and b) would Brandon have had access to that material?Agency PIO Jennifer Youngblood responded Tuesday afternoon: “Our historians have found nothing in the Agency’s holdings to corroborate Mr. Brandon’s specific claims. The CIA has fielded numerous inquiries related to UFOs over the years, and the definitive account of the Agency’s role in UFO studies was published in 1997 and can be found — without redaction — on our website.
“The document can be found here and stands on its own: CIA's Role in the Study of UFOs, 1947-90
That’s a link to National Reconnaissance Organization historian Gerald Haines’ dubious 1997 assertion that most Cold War UFO sightings can be attributed to U.S. spyplane activity. It has no bearing on the Roswell controversy. And that’s pretty much all the CIA has to offer on Brandon’s claims which, if true, are pure dynamite.
Reached at home, HIC curator Hayden Peake declined to provide additional information. “My comments are all in that statement released today,” he said.
Although Brandon claimed last month he had no first-hand knowledge of the event, he told national audiences he took a peek inside a boxed file labeled “Roswell” during the mid-1990s. As a result: “I absolutely know … that there was a craft from beyond this world that crashed at Roswell, that the military picked up remains of not just the wreckage but cadavers and all of that was made public for a short while … One hundred percent guarantee, in my heart and soul I say — Roswell happened.”
Brandon added his security oath prevented him from sharing more details. But what makes him worth listening to are his credentials. A 35-year CIA veteran, he was on the media radar screen — from Popular Mechanics to Mother Jones — for his foreign intrigues long before his decision to go Roswell. At about the same time Brandon claims to have seen the Roswell material, he became the CIA’s first-ever technical consultant to Hollywood, where he reviewed scripts for image and credibility issues before lending the Agency’s imprimatur to productions.
Several things are immediately suspicious about Brandon’s revelations. Foremost is the timing, which coincides with the release of his new novel, The Cryptos Conundrum, billed as a sci-fi conspiracy thriller. Then there’s the fact that nothing he discussed about Roswell goes above and beyond anything long since in the public domain.
“Chase’s claim that he saw a box of files marked ‘Roswell’ is ridiculous,” states Sarasota researcher Tony Bragalia, who has spent years investigating Roswell. “No doubt they use identifying code and project numbers [at the Archives] — not boxes marked ‘Roswell,’ ‘JFK,’ ‘Bigfoot,’ etc. And he’s got the perfect fallback because he says he can’t offer any other details due to national security. I don’t think it’s official disinformation. I think he’s kind of setting himself up for the book. And it’s too bad because there’s so much stuff about this case that’s real and interesting.”
Brandon has not responded to De Void’s query for comment.
Dan vraag ik me af wat zijn functie was, dat hij toegang had tot een archief met een doos aan bewijsmateriaal..quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ooit van compartmentalized security gehoord? Een kantoor van de CIA of de FBI of van het leger is niet een plek waar je zomaar even overal naar binnen loopt hoor. Alles gaat daar op een need-to-know basis en hou je je niet aan de protocollen dan loop je kans op ontslag zonder pensioen of zelfs een gevangenisstraf.
Hij heeft de laatste 10 jaar van zijn tijd bij de CIA doorgebracht als liaison van de entertainment industrie, Hollywood en dergelijke. Scripts van films beoordelen voor de CIA. Als je echt zo een super-duper geheim agent van de CIA bent die toegang heeft tot dit soort 'geheime documenten' dan hadden ze deze agent waarschijnlijk op een betere positie kunnen toepassen.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat zijn functie was, dat hij toegang had tot een archief met een doos aan bewijsmateriaal..
Ik heb verder geen mening over de man uit de OP, want ik ken hem niet.quote:Op maandag 9 juli 2012 23:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En een heleboel mensen die claimen dat er wel degelijk iets opmerkelijks heeft plaats gevonden bij Roswell. Hier een hele waslijst met mensen:
http://en.wikipedia.org/w(...)Roswell_UFO_incident
Hier een selectie:
*****George "Jud" Roberts was manager of radio station KGFL in Roswell. He signed an affidavit where he claimed to have been threatened if he ran an interview his station had done with Brazel. "I got a call from someone in Washington, D.C. It may have been someone in the office of [New Mexico Senators] Clinton Anderson or Dennis Chavez.
This person said, 'We understand that you have some information, and we want to assure you that if you release it, it's very possible that your station's license will be in jeopardy, so we suggest that you not to do it.' The person indicated that we might lose our license in as quickly as three days. I made the decision not to release the story."
*****Private First Class Ed Sain was an MP in the 390th Air Service Squadron. On the evening of July 7, he and Cpl. Raymond Van Why were told to report to the ambulance pool outside the base hospital and boarded a military ambulance. It was driven north of town and then west into the desert. When they got there at night somewhere in the desert, there were a few tents and a number of floodlights. They were told to guard the entrance to the site from a tent set up for that purpose and to Shoot anyone that tries to get in.
They were returned to the base at daybreak. His son Steven said his father was still reluctant to talk about it, being under a security oath and fearing for his life. According to Steven Sain, his father told both him and his brother that his job was to "guard the bodies at the crash site," which he said "were kept in one of the other tents until being transported to the base." He also thought his father had seen the craft, because he said "it was the strangest thing he had ever seen in his life." Raymond Van Whys wife, Leola, said her husband first talked about it in 1954 when he got out of the service. He told her that he had been a guard at a crash site "out in the desert" where a spaceship had crashed. "My husband told me that it was a UFO that had crashed, that it was a round disc. ..he was out there and saw it!"
*****Retired Air Force Lt. Colonel Raymond Madson was the Project Officer for the Air Force's "crash test dummy" program from 1956 to 1960 at Holloman Air Force Base. The program was used by the Air Force to debunk stories of Roswell alien bodies in their 1997 "Case Closed" report, citing Madson as a key witness. However, Madson, in a recent interview, says the crash dummy explanation was nonsense, part of a coverup, and his personal views on the Roswell case were completely misrepresented by the Air Force.
Madson instead believes that an extraterrestrial crash actually happened and that the alien bodies were stored for a period of time at Wright-Patterson AFB. This was based on his service in the early 1950s at Wright-Patterson and speaking to "others who would have been positioned to know" that there was a "very secure facility" at the base where the recovered bodies were stored. His wife was also employed at the base in the early 1950s in the medical laboratory. Madson said she was told by coworkers about child-sized beings "from another world" who had crashed to Earth sometime prior to her employment and brought to the base to be studied
Enz. enz. enz.
ja misschien vond ie het te riskant want als hij iets weghaalt dan mist er wat en dan gaan ze mensen verdenken..maar goed waarom zou ie erover liegen en zijn leven gevaar laten lopen als ie er geen geld motieven voor heeft,,,mits ie geen boek schrijft..quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:53 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als hij echt bij de CIA gewerkt heeft, en hij was er direct bij betrokken, dan zou het toch ook niet zo moeilijk moeten zijn om aanvullend bewijs te kunnen leveren in plaats van zeggen 'Het is echt waar, want ik heb bij de CIA gewerkt en heb een doos met foto's gezien!'?
En die wikipedia lijst die ik hierboven aanhaal, ook allemaal verhalen uit iemands duim?quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Maar daar hoeft hij niet bang voor te zijn aangezien hij het verhaal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid uit zijn dikke duim gezogen heeft. Meneer Chase Brandon is een schrijver die een (het zoveelste) boek over het 'Roswell incident' heeft uitgebracht en hoopt dat je het boek gaat kopen zodat hij er wat aan kan verdienen. Een feitje dat ik niet terugzie in de OP of het artikel van het AD. Hij heeft overigens 0,0% bewijs dat hij ooit echt foto's gezien heeft.
Het grappigste aan het verhaal is dat hij in een archief rondloopt en een doos ziet waar groot 'Roswell' op staat en die vol zit met foto's van een neergestort ruimtevaartuig terwijl de CIA normaal gesproken codewoorden aan dit soort onderwerpen toewijst.
Ook een leuk artikel:
[..]
http://www.theufochronicl(...)orter-billy-cox.html
Heb je het dan over Philip Corso? Die roept dat kevlar en lasers uitgevonden zijn dankzij de crash in Roswell? De ontwikkelprocessen van de zaken die hij roept zijn goed vastgelegd en nergens hebben de onderzoekers die die zaken ontwikkeld hebben hulp nodig gehad van een gecrashte UFO. En meneer Corso kwam natuurlijk ook met beweringen toen hij een boek probeerde uit te brengen, dus ook een monetair motief. Plus natuurlijk geen greintje aanvullend bewijs.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En die wikipedia lijst die ik hierboven aanhaal, ook allemaal verhalen uit iemands duim?
En de 'null hypothesis' heb je ook nooit van gehoord.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Veel plezier met lezen!
[lang verhaal]
Ik zeg er voor de zoveelste keer bij dat ik getuigenverklaringen niet als sluitend bewijs beschouw, maar ik ben ook niet bereid alles zomaar aan de kant te schuiven met redenen als "ze willen aandacht, boeken verkopen, het zijn fantasten en/of leugenaars.
Heb je een ziekte aan je ogen of zo? Ik zeg een hele waslijst met verklaringen en geef je een lijst en dan zeg jij:quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:39 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Heb je het dan over Philip Corso?
Voor jezelf mogen nadenken en een grijs gebied navigeren zonder conclusies te trekken, ooit van gehoord?quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:41 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En de 'null hypothesis' heb je ook nooit van gehoord.
Als je met ad hominems komt, dan weet ik dat je niets zinnigs te melden hebt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Heb je een ziekte aan je ogen of zo? Ik zeg een hele waslijst met verklaringen en geef je een lijst en dan zeg jij:
"Heb je het over Corso"
Tot ziens Snapcount
Ik kan prima voor mezelf nadenken, je bent het alleen niet eens met me en daar heb jij weer moeite mee gezien de ad hominems.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:45 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Voor jezelf mogen nadenken en een grijs gebied navigeren zonder conclusies te trekken, ooit van gehoord?
lees eens een boek van Stanton Friedman over de crashes ( ja .. er was er nog 1 in corona )quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:47 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik kan prima voor mezelf nadenken, je bent het alleen niet eens met me en daar heb jij weer moeite mee.
Dat doet hij niet. Hij heeft zijn conclusie al vaststaan en om dan zaken te weerleggen komt hij met debunker websites die net zo min bewijs leveren als de mensen die beweren iets gezien te hebben. Maar de debunker verklaring past in zijn wereldbeeld en daarom is het waar.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:48 schreef huupia het volgende:
[..]
lees eens een boek van Stanton Friedman over de crashes ( ja .. er was er nog 1 in corona )
daar word zat bewijsmateriaal aangeleverd .
Nee, de 'null hypothesis' is dat er in Roswell niets bijzonders gebeurd is. Jullie roepen dat er een ruimteschip is neergestort waarin buitenaardse wezens zaten. 'Extraordinary claims require extraordinary evidence' en dat bewijs heb ik nog niet gezien.quote:Op woensdag 18 juli 2012 19:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat doet hij niet. Hij heeft zijn conclusie al vaststaan en om dan zaken te weerleggen komt hij met debunker websites die net zo min bewijs leveren als de mensen die beweren iets gezien te hebben. Maar de debunker verklaring past in zijn wereldbeeld en daarom is het waar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |