quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:07 schreef new_moon het volgende:
[..]
omdat een medicijn bedoeld is om mensen te genezen, toch?
Omdat je dat vind is niet echt een onderbouwing hequote:
I know. Ik wou vooral aangeven dat je zelfs in een ideale wereld die vergelijking moet maken.quote:Op woensdag 11 juli 2012 11:36 schreef Re het volgende:
Er zijn geen medicijnen zonder bijwerkingen helaas. En vergeet de verzekering niet in dit plaatje
(beter is de vergelijking A en B met A 10 miljoen en een kwaliteit van leven van 100% vs B voor 1 miljoen en 10% kwaliteit van leven... Rara welk medicijn wordt vergoed)
Hm, ik kan me niet herinneren dat ik mezelf een bepaalde ideologie aangemeten heb. Afhankelijk van de situatie maak ik mijn keuzes, die misschien soms in de ene ideologie passen en soms in de andere. Zolang het maar goed is, of zo lijkt in mijn ogen dan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 08:53 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Gray, puur uit nieuwsgierigheid dus zie dit niet als een of andere verkapte steek onder water of zo, maar ik dacht me te herinneren van een paar maanden geleden toen ik best veel postte dat je jezelf vooral een libertarische ideologie aanmat, Die post die je quote van mij (wat ik trouwens leuk vind dat je het er mee eens bent / lijkt te zijn) staat ongeveer loodrecht tegenover de libertarische ideeen, dus eigenlijk vroeg ik me af of ik het me verkeerd herinnerde of dat je van mening bent verandert?
Huh? dit begirjp ik niet.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef new_moon het volgende:
Ik vind het verwerpelijk dat artsen een eed (of belofte) afleggen, waarin ze verklaren:
“Ik zal de patiënt geen schade doen en zal mij open en toetsbaar opstellen”.
Een arts moet altijd het belang van de patient vooropstellen en nooit het belang van de industrie!!!!
http://www.wanttoknow.nl/(...)ing-van-de-mensheid/
Meende me te herinneren dat je groot Ron Paul fan was, maar misschien beter verder in SC?quote:Op woensdag 11 juli 2012 12:09 schreef Gray het volgende:
[..]
Hm, ik kan me niet herinneren dat ik mezelf een bepaalde ideologie aangemeten heb. Afhankelijk van de situatie maak ik mijn keuzes, die misschien soms in de ene ideologie passen en soms in de andere. Zolang het maar goed is, of zo lijkt in mijn ogen dan.
Dus misschien heb je gelijk en ben ik van mening veranderd, maar dat weet ik niet zeker. Weet je nog waar ik mezelf een libertarische ideologie leek aan te meten?
Wat is daar verachtelijk aan?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:53 schreef new_moon het volgende:
Ik vind het verwerpelijk dat artsen een eed (of belofte) afleggen, waarin ze verklaren:
“Ik zal de patiënt geen schade doen en zal mij open en toetsbaar opstellen”.
Een arts moet altijd het belang van de patient vooropstellen en nooit het belang van de industrie!!!!
http://www.wanttoknow.nl/(...)ing-van-de-mensheid/
ze handelen niet altijd in het belang van de patient en dát vind ik verwerpelijkquote:Op woensdag 11 juli 2012 13:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Huh? dit begirjp ik niet.
Je vind dat artsen altijd in het belang van de patient moeten handelen maar vind het slecht dat ze dit ook daadwerkelijk beloven (en daarmede dus ook verplicht) zijn te doen?
of ben je het er niet mee eens, dat artsen het belang vd patient voorop moeten stellen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Huh? dit begirjp ik niet.
Je vind dat artsen altijd in het belang van de patient moeten handelen maar vind het slecht dat ze dit ook daadwerkelijk beloven (en daarmede dus ook verplicht) zijn te doen?
neee dat bedoelde ik natuurlijk nietquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:04 schreef oompaloompa het volgende:
ooooh zeg dat dan
Nu klinkt het alsof je zegt dat het belachelijk is dat doktoren die eed afleggen.
Beetje een inkoppertje, maar waarom ben je dan tegen HPV vaccinatie pomdat dat maar 200 mensen per jaar in NL zou kunnen redden?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:08 schreef new_moon het volgende:
kijk mijn probleem met dit soort onderwerpen is een beetje het volgende,
ik ben veel te idealistisch....
Ik zou willen dat....
- er geen mensen onnodig sterven
- iedereen de zorg en hulp krijgt die ze nodig hebben
- iedereen gelukkig en blij is
etc etc
en dit is eenillusie
de werkelijkheid is dat somige mensen geleid worden door hebzucht,
naar geld, macht.
Het stoort me als dit mensen zijn "aan de top" want dit gaat dan bijna automatisch ten koste van andere mensen!
waarom én vaccineren voor 12 jaar én bevolkingsonderzoek vanaf 30,quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:12 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Beetje een inkoppertje, maar waarom ben je dan tegen HPV vaccinatie pomdat dat maar 200 mensen per jaar in NL zou kunnen redden?
Ik krijg kronkels.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:30 schreef new_moon het volgende:
[..]
waarom én vaccineren voor 12 jaar én bevolkingsonderzoek vanaf 30,
dubbele kosten?
en laten we vervolgens lekker gaan bezuinigen op ouderenzorg, jouw en mijn ouders!
het artikel is misschien enigzins ongestructureerd, maar is dat een reden om de volledige inhoud terzijde te schuiven dan?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:24 schreef oompaloompa het volgende:
Voor de rest trouwens een nogal zelfingenomen, bevooroordeeld en wazig bijeengeraapt stuk, gebeurt wel vaker bij dat soort bronnen, 200 dingen als feiten presenteren en er van uit gaan dat niemand het controleert.
Nog een specifiek onderdeel van dat artikel waar je op in wilt gaan? Neem aan dat mijn uitspraak dat het een k*tartikel is je niet erg zal overtuigen, maar neem ook aan dat je zelf niet heel dat artikel gaat lopen controleren. Heb ik zelf ook vrij weinig zin in, dus is er een stukje waar je op in wilt gaan?
Overigens heb ik wel een nieuw woord / beroep geleerd vandaag orthomoleculair arts. Denk dat ik me vanaf vandaag ook maar zo ga noemen, klinkt wel sjiek.
en je blijft maar zuigen, zuigen zuigennnnnquote:Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik krijg kronkels.
Eerst zeg je dat we vooral wanneer het over mensenlevens gaat het niet over geld mogen hebben
Daarna zeg je dat er niemand onnodig dood mag gaan
en nu mogen mensen wel onnodig dood gaan als dat maar geld bespaart?
Nee, dat is juist de reden waarom ik je vraag waar je op in wilt gaan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef new_moon het volgende:
[..]
het artikel is misschien enigzins ongestructureerd, maar is dat een reden om de volledige inhoud terzijde te schuiven dan?
Oh nee, komt de cognitieve dissonantie weer te dichtbij en moet je weer op de man spelen?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:32 schreef new_moon het volgende:
[..]
en je blijft maar zuigen, zuigen zuigennnnn
Je bent in de war met dadgad denk ik. Sommige ideeen van RP stonden me wel aan, zoals een opt-out voor zorgverzekering, maar fan zou ik mezelf niet noemen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 13:58 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Meende me te herinneren dat je groot Ron Paul fan was, maar misschien beter verder in SC?
Maar dadgad was daar toch op teruggekomen en van Ron Paul omgeslagen naar Chomskyaans anarchisme?quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Je bent in de war met dadgad denk ik. Sommige ideeen van RP stonden me wel aan, zoals een opt-out voor zorgverzekering, maar fan zou ik mezelf niet noemen.
Ik ben wel voor een opt-out.
Ook ja.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dadgad was daar toch op teruggekomen en van Ron Paul omgeslagen naar Chomskyaans anarchisme?
Dat wel ja.quote:Op woensdag 11 juli 2012 14:41 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar dadgad was daar toch op teruggekomen en van Ron Paul omgeslagen naar Chomskyaans anarchisme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |