Gewoonlijk speel ik niet op de man, en klaag ik al helemaal niet over anderen. Immers, leven en laten leven. Iedereen moet lekker doen waar ie zin in heeft.
Van Johan Cruijff daarentegen krijg ik direct braakneigingen. Ik heb niks met voetbal (een sport voor mannetjes die niks kunnen en toch miljonair worden en voor supporters die een chromosoom of wat missen) en heb dus ook niks met Johan Cruijff.
Maar wtf doet Johan Cruijff om zich overal maar mee te bemoeien? Niks is goed, alles is slecht en alleen hij heeft alle kennis in huis om de juiste beslissing te nemen. Aldus Johan zelf dan he
Nu weer een trap nageven aan van Gaal. In mijn bescheiden optiek een van de meer sympathiekere mensen in het voetbal, een man die gaat waar hij voor staat en die karweitjes afmaakt. Verlies of winst, het deert van Gaal allerminst. Het spel is het belangrijkste.
Aangezien FOK! een internationaal medium is waar megalomane mannetjes als Cruijff zich thuisvoelen even deze boodschap.
Beste Johan Cruijff,
Bedankt voor je inzet de afgelopen 30 jaar. Je bent een voorbeeld geweest voor velen en nog steeds zijn er idioten die je aanbidden.
Dat ze je die functie hebben aangepraat bij Ajax, daar zullen we het maar niet meer over hebben. Ondanks dat het een blamage eerste klas was.
Toch zou het misschien beter zijn als je gewoon met pensioen zou gaan. Gewoon uit de media verdwijnen samen met je Danny. Genieten van je oude dag, genieten van de roem die je eens hebt gehad.
In ieder geval zou ik het op prijs stelle als je je ongevraagde en ongefundeerde mening over een toptrainer als van Gaal voor je zou houden.
Laten we afspreken dat ik niet meer over je klaag, en dat jij je mond houdt over anderen. Op straffe van anale stokslagen. Deal?
Mensen die Cruijff een toppertje vinden

____!