drolhoofdquote:Op zondag 8 juli 2012 23:34 schreef Jellereppe het volgende:
Bij supermarkten hebben ze al ingecalculeerd dat ze zoveel derving hebben per week. Bij een kleine supermarkt zit je al aan duizenden euro's derving per week. Dan bedoel ik geen buurtsupertjes, maar de iets grotere supermarkten.
Door het doorgeslagen kwaliteitsbeleid van zowel de VWA als de ketens. Alles wat er weggeflikkerd wordt is nog een week te eten.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:34 schreef Jellereppe het volgende:
Bij supermarkten hebben ze al ingecalculeerd dat ze zoveel derving hebben per week. Bij een kleine supermarkt zit je al aan duizenden euro's derving per week.
Melkproducten kun je anders aardig ziek van worden.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door het doorgeslagen kwaliteitsbeleid van zowel de VWA als de ketens. Alles wat er weggeflikkerd wordt is nog een week te eten.
quote:
Er wordt inderdaad heel nauw naar gekeken door de supermarkten. Ze geven ook wel zoveel procent korting om het toch aan de man te krijgen. Zie je vooral bij zuivelproducten.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Door het doorgeslagen kwaliteitsbeleid van zowel de VWA als de ketens. Alles wat er weggeflikkerd wordt is nog een week te eten.
Dat het moet worden weggegooid heeft te maken met fraude bestrijdingquote:Op zondag 8 juli 2012 23:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je het een dag achterin je warme auto laat liggen, ja. Als je een dicht pak melk gewoon in de koelkast laat staan is het zeker vijf dagen langer houdbaar dan wat erop staat.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:37 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Melkproducten kun je anders aardig ziek van worden.
Als je die melk in de koelkast zet , open maakt en dan nog 1 dag laat staan is het al bedorven hoor.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je het een dag achterin je warme auto laat liggen, ja. Als je een dicht pak melk gewoon in de koelkast laat staan is het zeker vijf dagen langer houdbaar dan wat erop staat.
Alleen de voor de hand liggende producten als kip en vis vallen er een beetje buiten, maar als supermarkten vlees aan de datum bevroren zouden verkopen scheelt dat weer onnoemelijk veel vernietigd prima eetbaar voedsel.
Worden (volgens mij) vaak op bestelling gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:46 schreef lachebekje het volgende:
Jullie bedoelen dus dat b.v. kleding dan heel goedkoop wordt verkocht (outlet) of teruggaat naar de verkoper, begrijp ik dat goed. En hoe zit het dan met meubels?
Wat dacht je van de showroommodellen?quote:Op zondag 8 juli 2012 23:47 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Worden (volgens mij) vaak op bestelling gemaakt.
Die gaan er dan heel goedkoop uit. Nooit een bordje gezien dat het model is afgeprijst, want showroommodel?quote:Op zondag 8 juli 2012 23:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de showroommodellen?
Natuurlijk, maar de vraag was wat er met die spullen gebeurt, nu geef je gelukkig zelf al het antwoord.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:50 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die gaan er dan heel goedkoop uit. Nooit een bordje gezien dat het model is afgeprijst, want showroommodel?
Je hebt gelijk. Maar het is zo voor de hand liggend dat ik aannam dat TS dat zelf wel zou begrijpen.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:51 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar de vraag was wat er met die spullen gebeurt, nu geef je gelukkig zelf al het antwoord.
Klopt.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:34 schreef Jellereppe het volgende:
Bij supermarkten hebben ze al ingecalculeerd dat ze zoveel derving hebben per week. Bij een kleine supermarkt zit je al aan duizenden euro's derving per week. Dan bedoel ik geen buurtsupertjes, maar de iets grotere supermarkten.
Groente en fruit gaat eigenlijk alleen weg als het rot is, de verspilling van brood daarentegen is nog veel erger.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:04 schreef Gemaskerde het volgende:
[..]
Klopt.
Belachelijk eigenlijk als je ziet wat ze per dag weggooien. Vooral groente en fruit.
Nee, die gaan retour.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:11 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik vroeg me dit ook af bij tijdschriften. Vooral weekbladen, op dinsdag komen vaak de nieuwe bladen uit gooide ze de oude bladen dan weg?
Dat begrijp ik maar wat doet de uitgever ermee? Neem aan dat die ze niet bewaard?quote:
Je ziet soms in de winkel wel eens van die pakketten met een paar oude nummers van een tijdschrift voor een paar euro. Ter kennismaking. Of in leesmappen in wachtkamers/kapper e.d. Alleen zal een groot deel denk ik ook gewoon bij het oud papier terechtkomen.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:11 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Ik vroeg me dit ook af bij tijdschriften. Vooral weekbladen, op dinsdag komen vaak de nieuwe bladen uit gooide ze de oude bladen dan weg?
Daar zijn outlet stores voor. Elektronica ga je ook niet vernietigen als er een nieuw model in de winkel komt, dat wordt een dure grap.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:18 schreef Palomar het volgende:
[..]
Je ziet soms in de winkel wel eens van die pakketten met een paar oude nummers van een tijdschrift voor een paar euro. Ter kennismaking. Of in leesmappen in wachtkamers/kapper e.d. Alleen zal een groot deel denk ik ook gewoon bij het oud papier terechtkomen.
Verder wordt kleding e.d. vaak volgens mij ook gewoon vernietigd. Anders wordt het concurrentie voor de verkoop van nieuwe modellen.
Ik neem aan een beperkte oplage wel, voor als er eens iemand een nummer wil nabestellen. De rest zal wel worden gerecycled denk ik.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar wat doet de uitgever ermee? Neem aan dat die ze niet bewaard?
Die vakantiepakketten nu in de supermarkt '10 bladen voor 10,-' ofzoiets zijn vaak al maanden oud.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:11 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Dat vraag ik mij dus af. Veel producten hebben gewoon een erg lage kostprijs (noem bijv. kleding van H&M). Ik denk dat het gunstiger is om het te vernietigen/recyclen, zodat de mensen gewoon in de winkel weer de volle mep betalen voor de huidige modellen.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar zijn outlet stores voor. Elektronica ga je ook niet vernietigen als er een nieuw model in de winkel komt, dat wordt een dure grap.
Vandaar de outlet stores. Maar in het geval van een H&M weet ik niet wat ze met de kleding doen, zou me niets verbazen als dat echt tegen dumpprijzen wordt ingekocht en ergens in azie/afrika opduikt.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:32 schreef Palomar het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij dus af. Veel producten hebben gewoon een erg lage kostprijs (noem bijv. kleding van H&M). Ik denk dat het gunstiger is om het te vernietigen/recyclen, zodat de mensen gewoon in de winkel weer de volle mep betalen voor de huidige modellen.
Apple producten hoef je dan ook niet tegen dumpprijzen te verkopen als retailer omdat je toch wel van je oude voorraad af komt.quote:Bij elektronica zal dit iets anders liggen, maar bijv. Apple-producten zie ik nooit voor dumpprijzen in de aanbieding. Enkel het nieuwste model is altijd te koop (bij de telefoons houden ze de oude 3GS er dan weer bewust in voor de lagere budgetten).
Is in beginsel geen handelsvoorraad, maar wordt vaak verkocht tegen heel lage prijzen.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:47 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de showroommodellen?
Verdwijnen inderdaad allemaal in grote containers ter reclycingquote:Op maandag 9 juli 2012 00:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik neem aan een beperkte oplage wel, voor als er eens iemand een nummer wil nabestellen. De rest zal wel worden gerecycled denk ik.
Leesmapquote:Op maandag 9 juli 2012 00:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar wat doet de uitgever ermee? Neem aan dat die ze niet bewaard?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |