Eerst zien, dan geloven.quote:
Negatieve vrijheid hé. Positieve vrijheid (er)kennen ze niet, dat is plaveisel voor het pad naar tirannie. Het libertarisme kent een heel nauwe definitie van vrijheid. I.t.t. wat veel libertariers doceren staat het niet in steen gebeiteld dat vrijheid zo moet zijn, of dat die vrijheid een natuurrecht is. Gelukkig heb je dat zelf ook al door. Het libertarisme heeft imo een infantiel beeld van wat vrijheid inhoudt en daaruit volgend een infantiel beeld van hoe de wereld in elkaar steekt, een soort kleuterschets van de werkelijkheid a.h.w. Als je een genealogie van het begrip vrijheid maakt houdt het voor de meeste libertariers op bij Locke, voor sommigen zelfs al bij Hobbes. Daarmee missen libertariers imo een essentieel (en groot) deel van het vrijheidsbegrip:quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:57 schreef PowerData het volgende:
Libertarisme is op zich mooi, maar mooier is de waarde waar zij voor staan: vrijheid. En om vrijheid te bereiken moet er een rechtsorde zijn, moeten voorzieningen als gezondheidszorg en een politie er zijn, en ja, moet er ook onderwijs zijn. Zonder deze dingen is er wat mij betreft mínder vrijheid, ook al moet men belasting betalen om het te betalen.
Wat mij mag Nederland best een stuk (sociaal-)liberaler, maar niet zover dat als het ideaal libertarisme dat stelt.
quote:I predict future happiness for Americans if they can prevent the government from wasting the labors of the people under the pretense of taking care of them.
Wat voor werk doe je eigenlijk? Of deed?quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En dan in staat zijn om in de nacht op FOK! te zitten, vind ik knap. Of ik heb zeker een laptop naast de productielijn staan.
Wat er ook word gevraagd, ik probeer het dan aan te bieden. Handel dus in van alles en nog wat.quote:Op donderdag 12 juli 2012 18:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je eigenlijk? Of deed?
O, je woont in Mexico.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:45 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat er ook word gevraagd, ik probeer het dan aan te bieden. Handel dus in van alles en nog wat.
quote:Op vrijdag 13 juli 2012 00:45 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Wat er ook word gevraagd, ik probeer het dan aan te bieden. Handel dus in van alles en nog wat.
Als je alles zwart doet wel ja.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Handel staat dus gelijk aan criminaliteit?
quote:
Meneer verklaart nog nooit wit gewerkt te hebben maar wel lang elke dag een tank benzine betaald te hebben en een woning of de lasten daarvan te betalen , dat alles gecombineerd met handel in alles waar vraag naar is.quote:
Dat rare luchtje wat je ruikt heet vrijheid.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 07:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Meneer verklaart nog nooit wit gewerkt te hebben maar wel lang elke dag een tank benzine betaald te hebben en een woning of de lasten daarvan te betalen , dat alles gecombineerd met handel in alles waar vraag naar is.
Hang wel een raar luchtje aan in elk geval.
Je kent de film?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 00:49 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Handel staat dus gelijk aan criminaliteit?
Leuk dat dat projectje efficiënter werkt met de vrije markt, maar heb je ook bronnen die kunnen stellen dat basisbehoeften als onderwijs, gezondheidszorg en rechtspraak goed werken in de vrije markt?quote:Op woensdag 18 juli 2012 08:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
We zijn allemaal al zo gemanipuleerd dat we geen van allen geloven dat we zonder grote overheid kunnen. een overheid die vertelt wat je mag drinken, wanneer en met wie. Of je daarbij moet staan of zitten, met wie je mag neuken en hoe. Hoe groot je huisje moet zijn. Hoe hard je mag rijden.
Het is raar dat als de meester je een kogel om je enkel doet de discussie alleen nog maar kan gaan over het formaat van de kogel. Iedereen heeft de ketenen al lang geaccepteerd.
En voor iedereen die denkt dat de overheid alles beter doet dan de vrije markt http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/07/particuliere-beemster/
Helaas zijn zulke initiatieven vandaag de dag onmogelijk. Laat de staat maar auto's bouwen en supermarkten exploiteren. Wachten we 10 jaar op een Lada of Zastava en staan we in de rij voor een lege supermarkt.
Helaas is de kwaliteit van het onderwijs en de zorg op het niveau van de Oostblokdiensten en onbetaalbaar door bureaucratie.
Het Libertarisme is het perfecte antwoord.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |