abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114086214
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Hoe kan het dat de bananen krom zijn?
Omdat ze tegen de zwaartekracht ingroeien.
pi_114086238
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kan je dat ook nader onderbouwen? Je erkent de wetten in ons land niet?
Ach, je snapt best wat ik bedoel. Het alternatief voor de beste man is een uitkering.

Dan heb ik toch echt liever dat hij dit doet. :P

Ik ben verder ook van mening dat je gewoon belasting behoort te betalen. Gewoon om de basale collectieve voorzieningen nog draaiend te houden.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is inderdaad een regel die is opgelegd door de overheid. Maar als je de lijn doortrekt, kun je bij alle zaken die wij beschouwen als strafbaar, vraagtekens zetten. Want waarom wordt diefstal bestraft? Bezit is ook maar iets dat is bedacht door het centrale gezag.
Dan maak je inbreuk op andermans eigendomsrechten.

En ja, verder ben ik ook moe aan het worden van het belasting = diefstal principe. Alleen hardcore-anarchisten willen dat nog echt serieus aandragen.

Het is trouwens wel enigszins te verklaren waarom ze die lijn niet doortrekken. Zie het non-agressieprincipe:

quote:
iedereen heeft de vrijheid te doen en laten wat hij wil, zolang hij geen geweld gebruikt om iemands persoon of eigendom aan te tasten (je kunt wel geweld gebruiken als verdediging tegen iemand die deze regel overtreedt)
pi_114086260
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
En ik meen dat TS zo'n figuur is die fel van leer trekt tegen frauderende bankiers. Iets met pot en ketel.
Ik heb niets tegen frauderende bankiers, ik heb iets tegen politici die gezellig mee frauderen en dat soort bankiers nog belonen met bail outs.
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:50:09 #229
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_114086316
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:48 schreef robin007bond het volgende:
Dan maak je inbreuk op andermans eigendomsrechten.
Ja, en hoe wordt dat recht toegekend? Juist, door de wet, die weer in elkaar is gedraaid door, jawel, de overheid.

Eigendomsrecht is niet een of ander natuurlijk verschijnsel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_114086374
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, en hoe wordt dat recht toegekend? Juist, door de wet, die weer in elkaar is gedraaid door, jawel, de overheid.

Eigendomsrecht is niet een of ander natuurlijk verschijnsel.
Daarom vind ik anarcho-kapitalisme ook iets dat veel te ver gaat.

In een ideale samenleving zou iedereen elkaars eigendomsrechten moeten accepteren, maar veel mensen doen dat nou eenmaal niet. Daarom is het goed dat de overheid die regels opdringt.
pi_114086416
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In een ideale samenleving zou iedereen elkaars eigendomsrechten moeten accepteren, maar veel mensen doen dat nou eenmaal niet. Daarom is het goed dat de overheid die regels opdringt.
Prima dat jij dat vindt, maar waarom kom je dan dit topic binnenvallen met je gelul over 'ja maar de overheid...'
pi_114086454
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima dat jij dat vindt, maar waarom kom je dan dit topic binnenvallen met je gelul over 'ja maar de overheid...'
Omdat ik het een beetje te ver vond gaan om de beste man een crimineel te noemen.
pi_114086459
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je bent illegaal?
Ja ik ben eigenlijk een oorlogsmisdadiger die een pot met goud heeft gevonden aan het einde van de regenboog.
pi_114086467
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:51 schreef robin007bond het volgende:

[..]

In een ideale samenleving zou iedereen elkaars eigendomsrechten moeten accepteren, maar veel mensen doen dat nou eenmaal niet. Daarom is het goed dat de overheid die regels opdringt.zelf overtreedt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 11 juli 2012 @ 22:55:45 #236
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_114086589
quote:
14s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:53 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ja ik ben eigenlijk een oorlogsmisdadiger die een pot met goud heeft gevonden aan het einde van de regenboog.
M.a.w. je lulde de hele tijd uit je nek, want je hebt geen idee hoe je je complete identiteit/sofi-nummer kunt laten verdwijnen, terwijl je een auto blijft houden en een huurwoning gaat nemen...
pi_114086605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:53 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Omdat ik het een beetje te ver vond gaan om de beste man een crimineel te noemen.
Omdat? Onze maatschappij kent wetten en regels. Een daarvan is dat je belasting dient te betalen over je inkomen. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar bezig.

Nu kun je natuurlijk vraagtekens plaatsen bij bepaalde door de overheid opgelegde wetten. Wie zich niet hield aan de Neurenberg-wetten, werd in nazi-Duitsland ook beschouwd als een crimineel, terwijl wij deze wetten nu terecht abject vinden. Echter, het is niet meer dan normaal om belasting te betalen in de samenleving als de onze, temeer omdat we daar met zn allen van profiteren.

Om een lang verhaal kort te maken; TS is strafbaar bezig en dus een crimineel.
pi_114086778
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:55 schreef pfaf het volgende:

[..]

M.a.w. je lulde de hele tijd uit je nek, want je hebt geen idee hoe je je complete identiteit/sofi-nummer kunt laten verdwijnen, terwijl je een auto blijft houden en een huurwoning gaat nemen...
Gast. :')

Jij bent echt zo`n persoon zonder levenservaring en die nooit wat heeft geprobeerd merk ik dus. Waarom zou je geen auto kunnen bezitten en in een huis kunnen wonen zonder dat je werkt? Denk nou eens na man, niet dat ik mijzelf wil spiegelen aan Holleeder maar die kon dus volgens jou dus ook nooit een auto bezitten en een huis betalen. Of al die kampers die de dikste Mercedessen rijden zonder dat ze werken, hoe kan dat nou..... _O-
pi_114086876
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 22:59 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Jij bent echt zo`n persoon zonder levenservaring en die nooit wat heeft geprobeerd merk ik dus. Waarom zou je geen auto kunnen bezitten en in een huis kunnen wonen zonder dat je werkt? Denk nou eens na man, niet dat ik mijzelf wil spiegelen aan Holleeder maar die kon dus volgens jou dus ook nooit een auto bezitten en een huis betalen. Of al die kampers die de dikste Mercedessen rijden zonder dat ze werken, hoe kan dat nou..... _O-
Figuren als Holleeder lopen, ironisch gezien het verloop van dit topic, vaak tegen de lamp omdat ze de staat belasting zijn verschuldigd.
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:02:05 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_114086902
quote:

[..]

Nou, verlicht mij nou eens. Ik erken in jou mijn meerdere. Zonder jouw kennis ben ik nergens.
pi_114086923
quote:

[..]

Crimineel geld dus.

Maar ook zij moeten zo hun dekmantels hebben om hun inkomsten te kunnen verklaren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114087130
quote:
5s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:02 schreef pfaf het volgende:

[..]

Nou, verlicht mij nou eens. Ik erken in jou mijn meerdere. Zonder jouw kennis ben ik nergens.
Waarom zou ik mijn reilen zeilen aan jou moeten uitleggen, word ik daar beter van?
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:07:30 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_114087228
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:05 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Waarom zou ik mijn reilen zeilen aan jou moeten uitleggen, word ik daar beter van?
Oh ja, zo leef jij hè, alleen voor jezelf. :D
Je kunt het ook uit aardigheid doen, omdat ik benieuwd ben hoe jij zonder eigen bedrijf of uitkering kunt leven.
pi_114087239
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:05 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

We gaan je niet geloven puur en alleen omdat je zo lief kijkt of zo.
pi_114087358
De trieste waarheid is waarschijnlijk dat TS in werkelijkheid dagelijks koekjes staat in te pakken in een lokaal fabriekje en in zijn vrije uurtjes droomt van een libertarisch bestaan.
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:13:31 #246
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114087605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
De trieste waarheid is waarschijnlijk dat TS in werkelijkheid dagelijks koekjes staat in te pakken in een lokaal fabriekje en in zijn vrije uurtjes droomt van een libertarisch bestaan.
Mwoah. Je hebt een heel zwik libertariers die hun geld verdienen met pokeren en daarmee belastingen omzeilen, kraken, etc. Er zijn heus wel manieren. Punt is wel dat zulke figuren hun eigen libertarische principes verloochenen (stemmen met je voeten) omdat zij iets willen dat nu eenmaal niet bestaat: een gratis lunch.
pi_114087835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:13 schreef Terecht het volgende:

[..]

Mwoah. Je hebt een heel zwik libertariers die hun geld verdienen met pokeren en daarmee belastingen omzeilen, kraken, etc. Er zijn heus wel manieren. Punt is wel dat zulke figuren hun eigen libertarische principes verloochenen (stemmen met je voeten) omdat zij iets willen dat nu eenmaal niet bestaat: een gratis lunch.
Krakende libertariërs? :')

En libertariërs die hun principes verloochenen omdat ze pokeren en/of een zwart inkomen hebben? Ik zou zeggen dat je je principes als libertariër verloochent als je bij de overheid gaat werken (wat ik dus nooit zou doen), niet als je pokert, zwart werkt, in drugs handelt of in de prostitutie zit (wat ik allemaal prima vind).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_114088067
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
En dan in staat zijn om in de nacht op FOK! te zitten, vind ik knap. Of ik heb zeker een laptop naast de productielijn staan. :')
pi_114088103
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

We gaan je niet geloven puur en alleen omdat je zo lief kijkt of zo.
Dan geloof je mij toch niet, ik zal er geen minuut minder om slapen.
  woensdag 11 juli 2012 @ 23:25:09 #250
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_114088263
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 23:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Krakende libertariërs? :')
Ik ken ze. :')
quote:
En libertariërs die hun principes verloochenen omdat ze pokeren en/of een zwart inkomen hebben? Ik zou zeggen dat je je principes als libertariër verloochent als je bij de overheid gaat werken (wat ik dus nooit zou doen), niet als je pokert, zwart werkt, in drugs handelt of in de prostitutie zit (wat ik allemaal prima vind).
Punt is dat je als eenvoudige arbeider in Libertopia je vaak niets anders rest dan op de grond van een grootgrondbezitter te wonen en dan wordt ook van je verwacht dat je je aan de regels houdt (respecteer eigendomsrechten!) en als die regels je niet aanstaan kun je ophoepelen (stemmen met je voeten). Maar die situatie hebben we heden ten dage in feite ook al, de grootgrondbezitters zijn de natiestaten. Er is zelfs een markt van sociaal contracten. Dat daar geen Libertopia tussen zit, is om dezelfde reden dat ik geen auto kan kopen die 500 km/u rijdt en 1:100 rijdt: er bestaan geen gratis lunches.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')