Omdat ze tegen de zwaartekracht ingroeien.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoe kan het dat de bananen krom zijn?
Ach, je snapt best wat ik bedoel. Het alternatief voor de beste man is een uitkering.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je dat ook nader onderbouwen? Je erkent de wetten in ons land niet?
Dan maak je inbreuk op andermans eigendomsrechten.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is inderdaad een regel die is opgelegd door de overheid. Maar als je de lijn doortrekt, kun je bij alle zaken die wij beschouwen als strafbaar, vraagtekens zetten. Want waarom wordt diefstal bestraft? Bezit is ook maar iets dat is bedacht door het centrale gezag.
quote:iedereen heeft de vrijheid te doen en laten wat hij wil, zolang hij geen geweld gebruikt om iemands persoon of eigendom aan te tasten (je kunt wel geweld gebruiken als verdediging tegen iemand die deze regel overtreedt)
Ik heb niets tegen frauderende bankiers, ik heb iets tegen politici die gezellig mee frauderen en dat soort bankiers nog belonen met bail outs.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
En ik meen dat TS zo'n figuur is die fel van leer trekt tegen frauderende bankiers. Iets met pot en ketel.
Je bent illegaal?quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:47 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Hoe kan het dat de bananen krom zijn?
Ja, en hoe wordt dat recht toegekend? Juist, door de wet, die weer in elkaar is gedraaid door, jawel, de overheid.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:48 schreef robin007bond het volgende:
Dan maak je inbreuk op andermans eigendomsrechten.
Daarom vind ik anarcho-kapitalisme ook iets dat veel te ver gaat.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en hoe wordt dat recht toegekend? Juist, door de wet, die weer in elkaar is gedraaid door, jawel, de overheid.
Eigendomsrecht is niet een of ander natuurlijk verschijnsel.
Prima dat jij dat vindt, maar waarom kom je dan dit topic binnenvallen met je gelul over 'ja maar de overheid...'quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom vind ik anarcho-kapitalisme ook iets dat veel te ver gaat.
In een ideale samenleving zou iedereen elkaars eigendomsrechten moeten accepteren, maar veel mensen doen dat nou eenmaal niet. Daarom is het goed dat de overheid die regels opdringt.
Omdat ik het een beetje te ver vond gaan om de beste man een crimineel te noemen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt, maar waarom kom je dan dit topic binnenvallen met je gelul over 'ja maar de overheid...'
Ja ik ben eigenlijk een oorlogsmisdadiger die een pot met goud heeft gevonden aan het einde van de regenboog.quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:51 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Daarom vind ik anarcho-kapitalisme ook iets dat veel te ver gaat.
In een ideale samenleving zou iedereen elkaars eigendomsrechten moeten accepteren, maar veel mensen doen dat nou eenmaal niet. Daarom is het goed dat de overheid die regels opdringt.zelf overtreedt.
M.a.w. je lulde de hele tijd uit je nek, want je hebt geen idee hoe je je complete identiteit/sofi-nummer kunt laten verdwijnen, terwijl je een auto blijft houden en een huurwoning gaat nemen...quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:53 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ja ik ben eigenlijk een oorlogsmisdadiger die een pot met goud heeft gevonden aan het einde van de regenboog.
Omdat? Onze maatschappij kent wetten en regels. Een daarvan is dat je belasting dient te betalen over je inkomen. Doe je dat niet, dan ben je strafbaar bezig.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:53 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Omdat ik het een beetje te ver vond gaan om de beste man een crimineel te noemen.
Gast.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
M.a.w. je lulde de hele tijd uit je nek, want je hebt geen idee hoe je je complete identiteit/sofi-nummer kunt laten verdwijnen, terwijl je een auto blijft houden en een huurwoning gaat nemen...
Figuren als Holleeder lopen, ironisch gezien het verloop van dit topic, vaak tegen de lamp omdat ze de staat belasting zijn verschuldigd.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:59 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Gast.![]()
Jij bent echt zo`n persoon zonder levenservaring en die nooit wat heeft geprobeerd merk ik dus. Waarom zou je geen auto kunnen bezitten en in een huis kunnen wonen zonder dat je werkt? Denk nou eens na man, niet dat ik mijzelf wil spiegelen aan Holleeder maar die kon dus volgens jou dus ook nooit een auto bezitten en een huis betalen. Of al die kampers die de dikste Mercedessen rijden zonder dat ze werken, hoe kan dat nou.....
Nou, verlicht mij nou eens. Ik erken in jou mijn meerdere. Zonder jouw kennis ben ik nergens.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:59 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Gast.![]()
Jij bent echt zo`n persoon zonder levenservaring en die nooit wat heeft geprobeerd merk ik dus. Waarom zou je geen auto kunnen bezitten en in een huis kunnen wonen zonder dat je werkt? Denk nou eens na man, niet dat ik mijzelf wil spiegelen aan Holleeder maar die kon dus volgens jou dus ook nooit een auto bezitten en een huis betalen. Of al die kampers die de dikste Mercedessen rijden zonder dat ze werken, hoe kan dat nou.....
Crimineel geld dus.quote:Op woensdag 11 juli 2012 22:59 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Gast.![]()
Waarom zou ik mijn reilen zeilen aan jou moeten uitleggen, word ik daar beter van?quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:02 schreef pfaf het volgende:
[..]
Nou, verlicht mij nou eens. Ik erken in jou mijn meerdere. Zonder jouw kennis ben ik nergens.
Oh ja, zo leef jij hè, alleen voor jezelf.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn reilen zeilen aan jou moeten uitleggen, word ik daar beter van?
We gaan je niet geloven puur en alleen omdat je zo lief kijkt of zo.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:05 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn reilen zeilen aan jou moeten uitleggen, word ik daar beter van?
Mwoah. Je hebt een heel zwik libertariers die hun geld verdienen met pokeren en daarmee belastingen omzeilen, kraken, etc. Er zijn heus wel manieren. Punt is wel dat zulke figuren hun eigen libertarische principes verloochenen (stemmen met je voeten) omdat zij iets willen dat nu eenmaal niet bestaat: een gratis lunch.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
De trieste waarheid is waarschijnlijk dat TS in werkelijkheid dagelijks koekjes staat in te pakken in een lokaal fabriekje en in zijn vrije uurtjes droomt van een libertarisch bestaan.
Krakende libertariërs?quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:13 schreef Terecht het volgende:
[..]
Mwoah. Je hebt een heel zwik libertariers die hun geld verdienen met pokeren en daarmee belastingen omzeilen, kraken, etc. Er zijn heus wel manieren. Punt is wel dat zulke figuren hun eigen libertarische principes verloochenen (stemmen met je voeten) omdat zij iets willen dat nu eenmaal niet bestaat: een gratis lunch.
En dan in staat zijn om in de nacht op FOK! te zitten, vind ik knap. Of ik heb zeker een laptop naast de productielijn staan.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
De trieste waarheid is waarschijnlijk dat TS in werkelijkheid dagelijks koekjes staat in te pakken in een lokaal fabriekje en in zijn vrije uurtjes droomt van een libertarisch bestaan.
Dan geloof je mij toch niet, ik zal er geen minuut minder om slapen.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
We gaan je niet geloven puur en alleen omdat je zo lief kijkt of zo.
Ik ken ze.quote:
Punt is dat je als eenvoudige arbeider in Libertopia je vaak niets anders rest dan op de grond van een grootgrondbezitter te wonen en dan wordt ook van je verwacht dat je je aan de regels houdt (respecteer eigendomsrechten!) en als die regels je niet aanstaan kun je ophoepelen (stemmen met je voeten). Maar die situatie hebben we heden ten dage in feite ook al, de grootgrondbezitters zijn de natiestaten. Er is zelfs een markt van sociaal contracten. Dat daar geen Libertopia tussen zit, is om dezelfde reden dat ik geen auto kan kopen die 500 km/u rijdt en 1:100 rijdt: er bestaan geen gratis lunches.quote:En libertariërs die hun principes verloochenen omdat ze pokeren en/of een zwart inkomen hebben? Ik zou zeggen dat je je principes als libertariër verloochent als je bij de overheid gaat werken (wat ik dus nooit zou doen), niet als je pokert, zwart werkt, in drugs handelt of in de prostitutie zit (wat ik allemaal prima vind).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |