Ongeveer net zo groot als de kans dat Ron Paul de volgende president van de VS wordt.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:24 schreef PKRChamp het volgende:
http://www.libertarischepartij.nl/
Nog liefhebbers van deze partij hier op FOK!? En hoe groot zou de kans zijn dat ze daadwerkelijk een zetel krijgen in de tweede kamer?
Het zit wel diep he dat hij ondanks alles toch nog zo ver is gekomen.quote:Op maandag 9 juli 2012 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ongeveer net zo groot als de kans dat Ron Paul de volgende president van de VS wordt.
Heb je het partijprogramma van D66 wel eens gelezen? Vol met tegenstrijdigheden en dat vind men blijkbaar wel normaal.quote:
Het is maar wat jij realistisch vind, de LP is tenminste een echt alternatief tegenover de rest van de partijen. Ik moet toegeven dat het mij op sommige punten ook wat te ver gaat maar het is voor mij vooral bedoelt om de ongekende belastingdruk en regelgeving een halt toe te brengen en mischien eens kunnen denken aan een kleinere overheid.quote:Het is een voorspelbare en onrealistische partij met bovendien een bizar doel. En een paar zetels, laat me niet lachenIk zou zeer verbaasd zijn als ze überhaupt de kiesdrempel halen.
Dat is alsnog een stuk duidelijker en bruikbaarder. Om maar niet te spreken over de tegenstrijdigheden in het partijprogramma van je LP.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:14 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Heb je het partijprogramma van D66 wel eens gelezen? Vol met tegenstrijdigheden en dat vind men blijkbaar wel normaal.
Een echt alternatief?quote:[..]
Het is maar wat jij realistisch vind, de LP is tenminste een echt alternatief tegenover de rest van de partijen. Ik moet toegeven dat het mij op sommige punten ook wat te ver gaat maar het is voor mij vooral bedoelt om de ongekende belastingdruk en regelgeving een halt toe te brengen en mischien eens kunnen denken aan een kleinere overheid.
Nadat ik mij eigen er doorheen heb geworsteld had ik nog een paar vragen die ik in het D66 topic heb gesteld. En heel verassend heb ik daar geen antwoord op gekregen.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is alsnog een stuk duidelijker en bruikbaarder. Om maar niet te spreken over de tegenstrijdigheden in het partijprogramma van je LP.
Wat een gelul, dus jij vind dat heel Nederland niet in staat is om voor zichzelf te zorgen?quote:[..]
Een echt alternatief?Omdat ze als enige iets aanhangen wat compleet onhaalbaar is en onze maatschappij eeuwen terug in de tijd werpt?
quote:Op maandag 9 juli 2012 08:55 schreef Farenji het volgende:
Het libertarisme is een leuk, filosofisch gedachte-experiment om lekker over te dromen, maar de gemiddelde mens is er niet klaar voor staat behoorlijk los van de realiteit.
http://www.libertarischep(...)op-de-lp-te-stemmen/quote:Het is wel zeker dat de LP na de verkiezingen niet wordt uitgenodigd voor coalitiebesprekingen. Ook met één of meerdere zetels in de Tweede Kamer is de libertarische invloed op het regeringsbeleid waarschijnlijk gering. Het kan zelfs zijn dat de LP geen enkele zetel wint. Waarom zou je dan toch de LP steunen?
1. Libertarisme is stoer. Libertariers zijn zelfstandig denkende mensen die hun opvattingen en gedrag niet laten afhangen van conventies en normen die in het klaslokaal of het 8-uur-journaal worden voorgekauwd.
Voor zichzelf zorgen misschien wel. Maar met particuliere ordehandhaving en justitie en minimaal toezicht van de overheid creëer je een ieder-voor-zich schurkenstaat, geregeerd door corruptie en vriendjespolitiek. In no-time willen mensen meer macht dan ze van nature hebben, gaan dat met geweld opeisen en dan heb je de facto een nieuwe overheid.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nadat ik mij eigen er doorheen heb geworsteld had ik nog een paar vragen die ik in het D66 topic heb gesteld. En heel verassend heb ik daar geen antwoord op gekregen.
[..]
Wat een gelul, dus jij vind dat heel Nederland niet in staat is om voor zichzelf te zorgen?
Daarom zeg ik ook dat ik het met veel punten eens ben niet met alles. En je kan natuurlijk ook wel begrijpen dat dat niet haalbaar is omdat er nog een hele kamer vol andersdenkenden zitten. Maar er is tenminste een helder en duidelijk doel, dat is iets wat ik bij de andere partijen mis.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Voor zichzelf zorgen misschien wel. Maar met particuliere ordehandhaving en justitie en minimaal toezicht van de overheid creëer je een ieder-voor-zich schurkenstaat, geregeerd door corruptie en vriendjespolitiek. In no-time willen mensen meer macht dan ze van nature hebben, gaan dat met geweld opeisen en dan heb je de facto een nieuwe overheid.
Hij is juist totaal niet ver gekomen, exact zoals voorspeld en zoals de vorige keerquote:Op maandag 9 juli 2012 17:08 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het zit wel diep he dat hij ondanks alles toch nog zo ver is gekomen.![]()
Een paar zetels? Besef je wel hoeveel stemmen je daarvoor moet halen? Dat is minstens 130.000 stemmen. Dat haal je niet vanuit het niets. Daarnaast is het natuurlijk gewoon weer een kansloos clubje en mensen zijn niet zo van de weggegooide stemmen.quote:Een paar zetels moet toch wel lukken lijkt mij ze zijn helaas niet zo bekend maar een ieder die onderneemt en die een voorstander is van een echt vrije maatschappij zou dus eigenlijk op deze partij moeten stemmen.
Autarkie lijkt me inderdaad geheel onhaalbaar voor een land als Nederland in deze tijd.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:19 schreef PKRChamp het volgende:
Wat een gelul, dus jij vind dat heel Nederland niet in staat is om voor zichzelf te zorgen?
En zoals verwacht is men ook weer dol op complotten namens de linkse media en bevooroordeeld onderwijsquote:Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.libertarischep(...)op-de-lp-te-stemmen/
Wacht even, dus uit een soort puberale identiteitscrisis (want zo ben ik stoer en onconventioneel) moet ik maar op de Libertarische Partij stemmen?
Dus de veiligheid van het hele land hangt af van een grote groep willekeurige VvE'en. Zoals je vaak zat ziet bij flatgebouwen werkt het systeem niet altijd, maar in dit scenario staat dan 60% van Nederland onder water.quote:Hoe kunnen dijken en wegen worden gefinancierd zonder belasting?
In een libertarische samenleving kunnen de dijken van polders, net zoals winkelstraten en straten in woonwijken eigendom zijn van een vereniging van eigenaren, net zoals de liften en gangen in een flatgebouw nu. De verplichting om een bijdrage te betalen aan een VvE wordt vrijwillig aangegaan, en is dus geen belasting. Doorgaande wegen en snelwegen kunnen worden gefinancierd met (elektronische) tolheffing. Uiteraard is dit slecht een voorspelling. De vrije markt levert waarschijnlijk veel betere en efficiëntere oplossingen op dan dat wij nu kunnen bedenken.
Zoals je in een groot deel van Afrika en Azië kunt zien, leidt de afwezigheid van minimumlonen tot afschuwelijke armoede, werkomstandigheden grenzend aan slavernij, kinderarbeid en meer. Het is veel te optimistisch te veronderstellen dat alleen mensen die de verdiencapaciteit niet hebben hier van profiteren, compleet zonder neveneffecten. Zodra de minimumlonen worden afgeschaft storten de lonen in bij grote bedrijven. Het is nu al zo dat de AH (om maar eens iets te noemen) zijn gang kan gaan omdat er voor iedere vakkenvuller nog honderd klaar staan. En als de lonen omlaag gaan wordt dat niet anders.quote:Waarom is het libertarisme tegen een wettelijk minimumloon ?
Het libertarisme gaat uit van de volledige contractvrijheid van personen. Dientengevolge is het aan de overheid niet toegestaan om aan een van de contractanten, de werkgever, een minimumloon op te leggen. Verder lijdt het minimumloon in de praktijk tot de uitsluiting van een grote groep mensen wiens verdiencapaciteit lager ligt dan het wettelijk minimumloon. Doordat deze mensen niet de kans krijgen om tot de arbeidsmarkt toe te treden is (langdurige) werkloosheid het gevolg.
De vervuiling moet gereguleerd worden door een objectief rechtsstelsel, maar zonder overheid?quote:Wij zijn voor de ontwikkeling van een objectief rechtsstelsel dat eigendomsrechten definieert in lucht en water, en voor de privatisering van alle grond en wateren in staatseigendom. Wij vinden dat slachtoffers van milieuvervuiling, of dit nu via de lucht, het water, straling, of geluidsoverlast plaatsvindt, recht hebben op een schadevergoeding van de vervuiler. Volledige aansprakelijkheid – niet de overheid – moet de vervuiling van het milieu reguleren.
Oh man. Dit is wel erg slecht.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
http://www.libertarischep(...)op-de-lp-te-stemmen/
Wacht even, dus uit een soort puberale identiteitscrisis (want zo ben ik stoer en onconventioneel) moet ik maar op de Libertarische Partij stemmen?
Bij VvE's word je ook gewoon gedwongen te betalen. En aangezien in Nederland iedereen in principe lid is van de VvE van Nederland, veranderd er niks. Snap ook niet wat ze hiermee bedoelen.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:37 schreef Tchock het volgende:
Er staan in dat partijprogramma zo ongelofelijk veel onzindingen. Willekeurig voorbeeldje:
[..]
Dus de veiligheid van het hele land hangt af van een grote groep willekeurige VvE'en. Zoals je vaak zat ziet bij flatgebouwen werkt het systeem niet altijd, maar in dit scenario staat dan 60% van Nederland onder water.
Fixedquote:Nog eentje:
[..]
Zoals je in een groot deel van Afrika en Azië Duitsland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, Italië, Finland, Ijsland kunt zien, leidt de afwezigheid van minimumlonen tot afschuwelijke armoede, werkomstandigheden grenzend aan slavernij, kinderarbeid en meer. Het is veel te optimistisch te veronderstellen dat alleen mensen die de verdiencapaciteit niet hebben hier van profiteren, compleet zonder neveneffecten. Zodra de minimumlonen worden afgeschaft storten de lonen in bij grote bedrijven. Het is nu al zo dat de AH (om maar eens iets te noemen) zijn gang kan gaan omdat er voor iedere vakkenvuller nog honderd klaar staan. En als de lonen omlaag gaan wordt dat niet anders.
Ze zijn niet tegen de rechterlijke macht. Die gaat dat vaststellen natuurlijk.quote:De vervuiling moet gereguleerd worden door een objectief rechtsstelsel, maar zonder overheid?Compleet onwerkbaar in de praktijk. Zeker als je bedenkt dat het dan dus door een particulier bedrijf vastgesteld moet worden. Een bedrijf met winstoogmerk, dat objectieve normen vast moet gaan stellen? Wat?
Zo kan ik nog wel tien posts doorgaan. Het hele idee van de partij is onrealistisch, onbruikbaar en onzinnig. De enige mensen die hier op stemmen zijn nog simpeler dan de PVV en SP-stemmers die altijd dom worden gevonden.
Aha en die moet wetten hebben om aan te toetsen? En iemand moet die wetten opstellen? En iemand moet ze handhaven? etc etc etc?quote:Op maandag 9 juli 2012 18:25 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Fixed
[..]
[..]
Ze zijn niet tegen de rechterlijke macht. Die gaat dat vaststellen natuurlijk.
De tweede kamer maakt die wetten.quote:Op maandag 9 juli 2012 18:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha en die moet wetten hebben om aan te toetsen? En iemand moet die wetten opstellen? En iemand moet ze handhaven? etc etc etc?
En deelname aan de VvE is nog vrijwillig ook volgens de LP. Dus er zullen altijd mensen blijven die alle verantwoordelijkheid afschuiven en/of het geld dat ze zelf hebben verdient zelf willen houden.quote:Op maandag 9 juli 2012 17:37 schreef Tchock het volgende:
Er staan in dat partijprogramma zo ongelofelijk veel onzindingen. Willekeurig voorbeeldje:
[..]
Dus de veiligheid van het hele land hangt af van een grote groep willekeurige VvE'en. Zoals je vaak zat ziet bij flatgebouwen werkt het systeem niet altijd, maar in dit scenario staat dan 60% van Nederland onder water.
Om nog maar te zwijgen over het punt dat mensen schade ondervonden van vervuiling moeten kunnen verhalen op degene die verantwoordelijk is voor die vervuiling, dat zal me een heel gedoe worden om te bepalen of de vervuiling wel veroorzaakt is door de verantwoordelijk gestelde, en welke klachten veroorzaakt worden door de vervuiling en welke klachten niet, en welk prijskaartje daar dan aanhangt.quote:[..]
De vervuiling moet gereguleerd worden door een objectief rechtsstelsel, maar zonder overheid?Compleet onwerkbaar in de praktijk. Zeker als je bedenkt dat het dan dus door een particulier bedrijf vastgesteld moet worden. Een bedrijf met winstoogmerk, dat objectieve normen vast moet gaan stellen? Wat?
Dit dus.quote:Zo kan ik nog wel tien posts doorgaan. Het hele idee van de partij is onrealistisch, onbruikbaar en onzinnig. De enige mensen die hier op stemmen zijn nog simpeler dan de PVV en SP-stemmers die altijd dom worden gevonden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |