Helpt natuurlijk ook geen reet.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:46 schreef Elfletterig het volgende:
Hard nodig, die grens naar 18: Jongen geeft agent een kopstoot
Maar nog veel beter zou het zijn om accijnzen te verhogen.
Net als al die mensen die zeiden dat roken echt niet meer zou gebeuren en ze echt zouden stoppen met roken als een pakje sigaretten 10 gulden zou zijn.quote:
Nee je verplaatst de verantwoordelijk met 18 JUIST naar de kinderen en de ouders. De staat zegt: MOET JIJ NIET DOENquote:Op maandag 9 juli 2012 01:04 schreef Injetta het volgende:
Helpt volgens mij niet het comazuipen tegen te gaan. Dat zijn kinderen van 14,15 dus dat blijft zo.
Ze kunnen veel beter ouders goede adviezen geven wat verstandig is. Als je tot je 18de iets niet mag, dan kun je er ineens goed mee omgaan?
En waarom zou zo'n grens helpen tegen het geven van kopstoten?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:46 schreef Elfletterig het volgende:
Omdat iedereen weet dat je van bier echt zo zat kan worden dat je alle controle kwijt bent voordat je vol zit en moet overgeven alleen al vanwege de hoeveelheid water in je buik, in tegenstelling tot sterke drank. Sterke drank kan deze jongen bovendien toch al niet gehad hebben want het is verboden. Als iets verboden is dan stoppen ze ermee en is het helemaal niet cool meer om toch te doen.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En waarom zou zo'n grens helpen tegen het geven van kopstoten?
Ik hoorde enkele weken terug een meisje van 16 in de supermarkt nog zeggen tegen een vriendin: "Ik ben zo blij dat ik eindelijk 16 ben, nu kan ik eindelijk zoveel halen als ik wil".quote:Op maandag 9 juli 2012 01:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Of niets en dan ineens bij het bereiken van de 16-jarige leeftijd vol gas zuipen, want dan mag het, met alle gevolgen van dien.
Ja. Hoewel dat met dertien echt niet gebeurde en ik daar toen ook de interesse niet in had.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik naar mezelf en mijn leeftijdgenoten van vroeger kijk, dan denk ik juist dat het goed was dat wij er geleidelijk mee te maken kregen en en door onze ouders begeleid werden. Dan mocht je op je 13e bij een speciale gelegenheid eens een pilsje drinken en met je 14e 2 en zo werd je geleidelijk gewend aan het omgaan met alcohol. De eerste keer dat je echt dronken was, dan was je al gauw een jaar of 17. Vantevoren kwam je niet in de verleiding te gaan comazuipen, want je wist al hoe het smaakte en er werd door volwassenen ook niet spastisch over gedaan.
Nu doen ze dat wel, dus gaan jongeren onder die leeftijd stiekem wat proberen, zonder ouders.
Samen een fles wodka leeg drinken. Of niets en dan ineens bij het bereiken van de 16-jarige leeftijd vol gas zuipen, want dan mag het, met alle gevolgen van dien.
Ouders. Maar die gaan nog steeds vrijuit bij deze maatregel.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:19 schreef OProg het volgende:
Dan vraag ik me toch af waar dat allemaal vandaan komt.
Was laatst zo'n programma op tv waar ze politie-agenten volgen, ditmaal volgens mij in Canada. Gingen die agenten zo achterom bij iemand de tuin in omdat daar mensen stonden, stond daar een meisje van 20 jaar oud met een biertje in haar handen. Werd ze gearresteerd en mocht ze geboeid mee naar het politiebureauquote:
Hopelijk hebben ze haar keihard geslagen vanwege het overtreden van de wet.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Was laatst zo'n programma op tv waar ze politie-agenten volgen, ditmaal volgens mij in Canada. Gingen die agenten zo achterom bij iemand de tuin in omdat daar mensen stonden, stond daar een meisje van 20 jaar oud met een biertje in haar handen. Werd ze gearresteerd en mocht ze geboeid mee naar het politiebureau
Zie nu dat in Canada de drinking age 19 jaar oud is en in sommige provincies 18 jaar oud. Dit zal dus toch in de VS zijn geweest.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze haar keihard geslagen vanwege het overtreden van de wet.
Dit soort dingen doe je gewoon niet.
Ja en? Moeten we die klotejeugd van tegenwoordig maar hun gang laten gaan? Zal een mooie boel worden hier. Ik zeg de knoet erover. Strafkampen zonder internet en mobieltjes en de eerste dag roepen ze al om hun moeder.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:24 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Werd ze gearresteerd en mocht ze geboeid mee naar het politiebureau
Anaal vernederen zoals in Libië werkt ook goed hoor ik. Als we daar gewoon een wet voor maken betekent het namelijk meteen dat het de juiste actie is. Hopelijk hebben ze haar vrienden ook opgepakt want iemand van 18 een biertje laten drinken is gewoon gestoord.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:26 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hopelijk hebben ze haar keihard geslagen vanwege het overtreden van de wet.
Dit soort dingen doe je gewoon niet.
Jup, laat de accijnzen maar omhoog gaan, goede oplossing wel, dan gaan er ook veeeeeeeel minder mensen aan de zuip. Tuurlijk, jezelf voor de gek houden.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:46 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor Opstelten alweer met zn favoriete zinnetje: 'keihard aanpakken!!'quote:Op maandag 9 juli 2012 00:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Of je straft de combinatie gewoon af; niets geen halve maatregelen meer maar gewoon aantoonbaar alcohol op in de auto = misdrijf.
Kijk eens naar de Scandinaviers. Thuis drinken ze niet heel veel omdat het echt rete duur is daar. e7.50 voor een biertje in Kopenhagen bijvoorbeeld. Maar moet je eens kijken zodra ze hun zuiderlijke grens oversteken. Niet normaal meer... Zuipen als ketters en dat voor volwassen mensen. 'Het kan een keer'.quote:Op maandag 9 juli 2012 01:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Anaal vernederen zoals in Libië werkt ook goed hoor ik. Als we daar gewoon een wet voor maken betekent het namelijk meteen dat het de juiste actie is. Hopelijk hebben ze haar vrienden ook opgepakt want iemand van 18 een biertje laten drinken is gewoon gestoord.
Ik ga binnenkort naar mijn tweede introweek van een universiteit. Bij de eerste hadden een hoop kinders nog nooit gedronken. Heb nog een bewusteloos meisje naar boven gedragen waarvan niemand behalve de taxi chauffeur die haar dropte wist of ze echt in dat huis verbleef. Vast een fijne gedachte voor mama en papa dat hun strikte opvoeding heeft geleid tot de ideale omstandigheden voor een fijne verkrachting en een echte matiging in alcohol gebruik.
Hahahaha.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:49 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Er is vast wel een gewillige fokker die je dronken wilt voeren in ruil voor je gebruikte slipje
Dit inderdaad. Ik ben op mijn 17e naar de VS verhuisd, en mijn leeftijdsgenoten daar konden echt niet met alcohol omgaan. Alcoholvergiftiging, dronken rijden en ander wangedrag. Waarom moeten we zo fanatiek de verkeerde kant op in Nederland?quote:Op maandag 9 juli 2012 01:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Als ik naar mezelf en mijn leeftijdgenoten van vroeger kijk, dan denk ik juist dat het goed was dat wij er geleidelijk mee te maken kregen en en door onze ouders begeleid werden. Dan mocht je op je 13e bij een speciale gelegenheid eens een pilsje drinken en met je 14e 2 en zo werd je geleidelijk gewend aan het omgaan met alcohol. De eerste keer dat je echt dronken was, dan was je al gauw een jaar of 17. Vantevoren kwam je niet in de verleiding te gaan comazuipen, want je wist al hoe het smaakte en er werd door volwassenen ook niet spastisch over gedaan.
Nu doen ze dat wel, dus gaan jongeren onder die leeftijd stiekem wat proberen, zonder ouders.
Samen een fles wodka leeg drinken. Of niets en dan ineens bij het bereiken van de 16-jarige leeftijd vol gas zuipen, want dan mag het, met alle gevolgen van dien.
De vergrijzing. Bejaarden zijn automatisch bang voor jongeren omdat ze hun eigen slechte gedrag vergeten zijn en iedere dag in de krant kunnen lezen wat die rekels nu weer hebben gedaan.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik ben op mijn 17e naar de VS verhuisd, en mijn leeftijdsgenoten daar konden echt niet met alcohol omgaan. Alcoholvergiftiging, dronken rijden en ander wangedrag. Waarom moeten we zo fanatiek de verkeerde kant op in Nederland?
Waar komt dat verbodsfetisjisme toch vandaan?
hypocriete babyboomers. jezelf doodzuipen en alle soorten drugs gebruiken en nu alles willen verbieden.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, dat denk ik juist niet. Juist de ouderen gingen vroeger op heel relaxte wijze met alcohol om. Het is juist een groep van mensen rond de 30, 40 die alles afkeurt en bang is dat de jeugd nergens meer mee om kan gaan. Een soort nieuw calvinisme of zo.
Het is geen toeval dat in de tijd dat er veel mensen van onder de 30 waren er een hoop versoepeld is en nu er een grote golf 60+ mensen aankomt alles anders moet.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee, dat denk ik juist niet. Juist de ouderen gingen vroeger op heel relaxte wijze met alcohol om. Het is juist een groep van mensen rond de 30, 40 die alles afkeurt en bang is dat de jeugd nergens meer mee om kan gaan. Een soort nieuw calvinisme of zo.
http://www.geenstijl.nl/quote:Zuipleeftijd naar 18 vanwege 15-jarige comazuipers
oie_9929346rqjhu9N.gifDaar is hij weer. De roep om het verhogen van de alcoholleeftijd van 16 naar 18 voor licht alcoholische dranken. De ChristenUnie, PvdA, CDA, SGP, PvdD, SP en GroenLinks dienen daartoe morgen een wetsvoorstel in. De gemiddelde leeftijd van een comazuiper is namelijk gezakt van 15,6 naar 15,3 jaar. Stukje politieke logica ten koste van een bevolkingsgroep die toch geen stemrecht heeft. De alcoholgrens verhogen van 16 naar 18 omdat teveel pubers tussen de 12 en de 16 kneiterhard gaan op drank. Juist, dus het verbod op alcohol vanaf 16 jaar werkt ook al voor geen enkele meter en daar moet de groep 16 tot 18 voor boeten. Bovendien, alsof alcohol boven de 18 ineens miraculeus wel goed is voor de mensen en iedereen vanaf die leeftijd wel weet hoe je gezond, verstandig en veilig met alcohol om moet gaan. Nooit op een dorpsbraderie geweest, zeker, die politici. Afijn, de CU, CDA, SGP, PvdA, SP en de PvdD blijken nog steeds niet te snappen wat de reactie is van tieners op een algeheel zuipverbod. Maar goed, als het doel van het verhogen van de zuipleeftijd is dat comazuipers over een jaar gemiddeld niet 15,3 maar 17,3 jaar oud zijn, dan kunnen ze hun geluk niet op straks. Want zodra die jongelui booze te pakken hebben tijdens de drooglegging voor minderjarigen, gaan ze natuurlijk kapot. Wanneer volgt trouwens het verbod op reclame maken over, het bespreken van en het linken naar alcohol op internet om de tere kinderzieltjes te beschermen? Gooien wij nog even snel deze link online. Niet klikken als je jonger bent dan 18, aub. Kan dodelijk zijn. Net als dit wetsvoorstel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |