abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 14:04:58 #271
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116600187
Welke coffeeshops? En stond je er wel al ingeschreven?
De coffeeshops die ik af en toe bezoek, zijn stuk voor stuk streng in hun beleid, maar als ze je kennen hoeven ze niet allemaal weer je id te zien.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_116601020
In tilburg had ik afgelopen donderdag nog een poging gedaan om de toermalijn binnen te komen, maar die hadden toch echt nog een extra iets nodigs dat ik zeker in tilburg/NL woon. Ik zei tegen hun zoek mijn achternaam in het telefoonboek op, ik ben de enigste me deze achternaam in tilburg, maar dat was toch niet voldoende. Zodoende afgelopen vrijdag maar weer drugstoerist gespeeld door naar nijmegen te gaan.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, daar gaat het toch ook helemaal niet over. Er is niemand meer tegen de wietpas dan ik. Maar het gaat erover dat Hoes een uitspraak deed en dat D'66 vond dat dat niet kon. Lees maar even terug, dan weet je waar het over gaat. Alleen over de stelling dat Maastrichtse drugstoeristen crimineler zijn dan Amsterdamse. Dat, alleen dat, zonder mening verder. Alleen of die stelling waar is.
Dat is dan afhankelijk wie je tot de drugstoeristen rekent als je de harddrugsjunks er ook toe rekent ja dan kan het zijn dat deze meer overlast geven, maar om die dan over 1 kam te scheren met de wietkoop toeristen dat klopt gewoon niet, en juist in die context zei meneer hoes dat.
  maandag 10 september 2012 @ 14:42:19 #273
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_116601362
quote:
5s.gif Op maandag 10 september 2012 14:04 schreef Copycat het volgende:
Welke coffeeshops? En stond je er wel al ingeschreven?
De coffeeshops die ik af en toe bezoek, zijn stuk voor stuk streng in hun beleid, maar als ze je kennen hoeven ze niet allemaal weer je id te zien.
Geen zin om die shops te naaien, maar ben er voor de rest maar 2x eerder geweest dus ze kennen mij er niet en ik sta er ook niet ingeschreven.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 10 september 2012 @ 14:45:00 #274
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116601452
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 14:42 schreef Drinky het volgende:

Geen zin om die shops te naaien, maar ben er voor de rest maar 2x eerder geweest dus ze kennen mij er niet en ik sta er ook niet ingeschreven.
Te naaien?
Zijn de shops aangeschreven bij de belangenvereniging? Want ik vind het serieus heel vreemd dat jij zo makkelijk binnenkomt, terwijl de praktijk die ik tegenkom zoveel anders is.
  maandag 10 september 2012 @ 14:45:27 #275
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_116601462
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:02 schreef Drinky het volgende:

[..]

Ik heb in Eindhoven eigenlijk weinig van die pas gemerkt. Je, of ik in ieder geval ben tot nu toe meerdere shops zonder legitimatie binnengekomen, daar waar andere mensen met ID zelfs geweigerd werden. Het lijkt een beetje selectief. Mijn broertje woont in Maastricht en wordt constant aangesproken of hij wiet wil kopen, terwijl dat voor de wietpas nog niet zo was en in Eindhoven merk ik het ook steeds meer. Dat die pas niet werkt is wel duidelijk, behalve voor die mongool van Teeven :')
Laatst ging ik in Eindhoven naar binnen met iemand die wel een pas had, maar ik moest buiten wachten omdat ik er geen had en ook geen wilde.

En schijnbaar zie ik er heel onschuldig uit want ik werk in het centrum van Maastricht maar ben nog nooit aangesproken terwijl ik iedere keer toch vanaf het station met de voet naar mijn werk ga.
吴 曼 迪
  maandag 10 september 2012 @ 14:54:06 #276
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_116601750
quote:
5s.gif Op maandag 10 september 2012 14:45 schreef Copycat het volgende:

[..]

Te naaien?
Zijn de shops aangeschreven bij de belangenvereniging? Want ik vind het serieus heel vreemd dat jij zo makkelijk binnenkomt, terwijl de praktijk die ik tegenkom zoveel anders is.
ik vond het ook raar dat ik zomaar binnen kwam, aangezien er nog 2 andere gasten na mij zonder ID of met ID maar zonder wietpas gelijk werden weggestuurd.

Dat het geluk zou kunnen zijn zou voor 1 shop mischien kunnen gelden, maar bij 2 verschillende shops waar ik bijna nooit kom?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 10 september 2012 @ 14:55:39 #277
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_116601802
Maar of ze zijn aangesloten en welke shops het betreft? DM me anders eens, ben echt benieuwd.
  maandag 10 september 2012 @ 17:49:44 #278
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_116608831
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 22:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Moord en corrupte politie! Mexicaanse toestanden!
quote:
quote:
De politie heeft vandaag een tweede wietkwekerij gevonden in de zaak-Kekerdom. Gisteren trof de politie een 50-jarige man en zijn 47-jarige vriendin dood aan in een woning in het Gelderse Kekerdom, naast het lichaam van een eveneens dode 59-jarige bewoner, een politieman en de ex van de vrouw.

In het huis werd later op de dag een wietkwekerij aangetroffen. Ook werd bekend dat de recherche een tweede huis, het huis van het dode stel in Millingen aan de Rijn, onderzocht in verband met de zaak. Daar is nu dus eveneens een hennepkwekerij aangetroffen.

Het pand van het stel werd aan hen verhuurd door een andere medewerker van het korps Gelderland-Zuid. Het is nog niet duidelijk of hij op de hoogte was van de kwekerij.
Politiekorps = drugskartel

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_116719282
Bem benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
pi_116719775
Nouja, Teeven heeft in ieder geval een erectie.
  Forum Admin woensdag 12 september 2012 @ 23:34:53 #281
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_116719819
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:27 schreef -Dries- het volgende:
Bem benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Denk dat dit het einde van de wietpas is. Ik vermoed dat voorlopig het oude "gedoogbeleid" gehandhaafd gaat worden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_116720595
Dan moet de PvdA dat afdwingen.
  woensdag 12 september 2012 @ 23:49:22 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116721102
quote:
9s.gif Op maandag 10 september 2012 13:39 schreef Specularium het volgende:
Van die dronken Engelsen heb je meer last.
Die nemen geen auto mee..
  woensdag 12 september 2012 @ 23:50:05 #284
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116721168
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Denk dat dit het einde van de wietpas is. Ik vermoed dat voorlopig het oude "gedoogbeleid" gehandhaafd gaat worden
Tuurlijk niet, we gaan gewoon op oude voet verder, misschien krijgen we het zelfs voro elkaar om het nog dommer te maken *O*
pi_116722642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 23:50 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, we gaan gewoon op oude voet verder, misschien krijgen we het zelfs voro elkaar om het nog dommer te maken *O*
Dat je naast een paspoort en een uittreksel uit het bevolkingsregister ook een loonstrook en een foto van je oma bij je moet hebben om een coffeeshop binnen te komen.
pi_116727120
We dronken een glas, we deden een plas..en alles bleef..zoals het was .........
pi_116839558
Spong nu bij Eva Jinek, wat een baas. En die Jorritsma probeert dat gedrocht van een pas te verdedigen.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_116839658
Annemarie heeft ook werkelijk geen idee waar ze het over heeft.

Al kon ze wel de voorspelling maken dat het veel strenger gaat worden.
pi_116839701
Echt, wat een onuitstaanbaar wijf. Ze spreekt zichzelf ook tegen steeds: in Almere was (of is) lang geen shop en dus daarom overlast door straathandel, maar wel voor een wietpas zijn die aantoonbaar die overlast veroorzaakt.
pi_116840144
Vorige week was er een 3-delige reportage op Radio 1 over de wietpas. Wel leuk om te luisteren, ongeveer 6 minuten per deel.

Deel 1

Deel 2

Deel 3
pi_116936409
Overheid die wiet gedoogt holt rechtshandhaving uit

De wettelijke maatregel waar ik het meest naar uitzie, is de invoering van de wietpas. Die is over drieënhalve maand overal in Nederland verplicht. En dat gaat vast helemaal mis. De wietpas is zo evident onbruikbaar, slecht doordacht en schadelijk voor de rechtshandhaving dat ik me al stilletjes verheug op het rechtsomkeert dat bestuurders straks zullen maken.

In het Zuiden bestaat de wietpas al, en daar zien we de eerste barsten. Opbloei van de illegale handel, matige belangstelling voor de wietpas, leegloop in de coffeeshop, pashouders die op straat doorverkopen aan buitenlanders et cetera. Het Openbaar Ministerie, dat vergeefs hogere straffen eist tegen deze groep doorverkopers. Het is bijna komisch.

Maar het wordt pas echt spannend als de wietpas Amsterdam bereikt. Dan moeten immers de Amerikaanse cruisetoeristen en de Britse feestgangers de toegang tot de coffeeshop ontzegd worden. En wel louter en alleen omdat ze buitenlander zijn. Dat wordt nog wat. De tijden van slegs vir blankes en no blacks herleven. Het gedoogbeleid heeft een nieuwe absurde loot. Dat Terneuzen, Venlo en Maastricht moesten ophouden met de verkoop aan koeriers uit de Franse banlieues en de Duitse binnensteden valt niet zo op. Maar Amsterdam is de enige wereldstad in Nederland. Het hard discrimineren van buitenlanders is straks een internationale kwestie. Ik zie de kop in de InternationalHerald Tribune voor me. Dutch refuse pot to foreigners, Apartheid redefined.

Maar eerst even de regel zelf. Wie na 1 januari ongehinderd cannabis wil aanschaffen, dient lid van een coffeeshop, boven de achttien en Nederlander te zijn. Om je als gebruiker in te schrijven, zijn een uittreksel uit het bevolkingsregister en een identiteitsbewijs nodig. De coffeeshop registreert deze vaste klanten op naam, postcode, woonplaats en geboortedatum. Meer dan tweeduizend leden per jaar inschrijven mag niet. Het lidmaatschap is beperkt tot één coffeeshop. Behalve buitenlanders weren is het doel ook het beperken van de omvang van de coffeeshops. Drugsketens als Bulldog en megastores als Checkpoint in Terneuzen – dat wil Justitie niet meer. De coffeeshop van de toekomst lijkt op die uit het knusse verleden. Klein, alleen voor lokaal gebruik, door autochtonen.

Zoals bekend hebben andere Europese burgers in Nederland echter vrije verkeersrechten. Die kunnen beperkt worden, maar dan moeten middel en doel wel tot elkaar in redelijke verhouding staan. En dat valt voor de wietpas ernstig te betwijfelen. Dat is namelijk een puur buitenlanderverbod. De Wietpaswet houdt iedere buitenlander in beginsel voor een overlast veroorzakende hasjcrimineel die de toegang ontzegd moet worden. Gaat de rechter dit straks proportioneel vinden?

Ik haal dit voorbeeld uit het vorige week verschenen boekje De hypocrisie van de achterdeur van strafrechtadvocaat Gerard Spong, waar ik me zeer mee heb vermaakt. Goed, Spong is natuurlijk wijdlopig en ijdel, maar ook slim, goed op de hoogte en een prima strafrechtkenner. Hij citeert instemmend de Maastrichtse hoogleraar André Klip, die schreef dat de overheid met de wietpas feitelijk medeplichtig is aan het plegen van misdrijven. Een overheid die stilzit bij lichte overtredingen van de Opiumwet is principieel iets anders dan een overheid die een stelsel van voorwaarden opzet, „inclusief een gebruikerspasje”.

Die redenering volgde Spong ook in zijn verdediging van de exploitanten van de (enige) coffeeshop in Almere, ook wel bekend als de ‘blowboot’. Zij werden door Justitie gepakt op een veel te grote handelsvoorraad. Wel zestig kilo, waar vijfhonderd gram is toegestaan. Spong kreeg in april de rechtbank Zwolle-Lelystad zover om deze vervolging als onredelijk te laten staken. In jargon: het OM was niet ontvankelijk.

Als de overheid een goed functionerende coffeeshop wil, hoort daar een normale voorraad bij. Ook het gerechtshof Den Haag – in de zaak tegen de megacoffeeshop Checkpoint – en de rechtbank Middelburg deden zulke uitspraken. Daarmee is volgens Spong dit jaar de gedooghypocrisie rond de coffeeshops door de strafrechter definitief doorgeprikt.

Een overheid die de verkoop van cannabis aan klanten reguleert, kan niet tegelijkertijd de bevoorrading als een zwaar strafbaar feit vervolgen. De volgende stap leidt natuurlijk naar de nu streng verboden kweek. Als wiet van de overheid verkocht mag worden en van de strafrechter in ruime voorraad mag worden genomen, is het vervolgen van de kwekers toch evidente rechtsongelijkheid?

Voor de Almeerse coffeeshop zocht de gemeente zelf per advertentie een exploitant, juist om illegale handel te voorkomen. Feitelijk was de bestrijding van drugsoverlast geheel uitbesteed aan de coffeeshop zelf. Dat proces van verwachtingen wekken, normen oprekken, initiatieven nemen en zeggenschap delen, heeft consequenties. Wie met pek omgaat…
pi_116936527
Iemand hier dat boek van Gerard Spong gelezen?
pi_116943297
quote:
Meer overlast bij Bredase coffeeshops

BREDA - Sinds coffeeshops geen buitenlanders meer mogen toelaten en klanten moeten registreren, wordt in Breda meer geklaagd over overlast op straat en over illegale drugshandel. Dat blijkt uit een eerste meting die de gemeente heeft laten uitvoeren. Het aantal buitenlandse drugstoeristen is volgens het onderzoek 'fors afgenomen'.

Ook het aantal lokale klanten van de shops is flink gedaald. De acht Bredase shops hebben 8.375 geregistreerde leden, terwijl ze er 16.000 hadden mogen hebben.
In het zuiden van Nederland gelden de regels sinds 1 mei. De meting is uitgevoerd in de maanden mei en juni van dit jaar.
Currency War, Trade War, Real War
pi_116943426
quote:
Het aantal buitenlandse drugstoeristen is volgens het onderzoek 'fors afgenomen'.
:').
pi_116943504
8.375 sukkels toch nog :o
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_116972350
quote:
Raad Maastricht eist uitleg over uitlatingen
Hoes wekt woede met ’drugsuitschot’

Burgemeester Onno Hoes van Maastricht ligt onder vuur nu een groot deel van de gemeenteraadsfracties opheldering van hem eist over diens uitlatingen over de coffeeshopbezoekers die hij ’uitschot’ en ’criminele drugstoeristen’ heeft genoemd. Hoes zal tijdens de komende commissievergadering uitleg moeten geven.

Hoes maakte in Amsterdam tijdens een interview onderscheid tussen rijke Amerikanen op een cruiseschip die sofdrugs komen kopen en criminele drugstoeristen die Maastricht bezoeken.

Bert Jongen, fractievoorzitter van coalitiepartij D66, geeft aan verbaasd te zijn. „Ik heb schriftelijke vragen gesteld. Ik kan niet duiden waarom de burgemeester drugstoeristen in Maastricht uitschot vindt en die in Amsterdam luxe drugstoeristen. Waarom maakt hij daar verschil tussen?”

„Een burgemeester dient dergelijke uitspraken niet te doen”, zegt Esmiralda Thieme, fractievoorzitter van Partij Veilig Maastricht. „Hoes trekt de conclusie dat alle (buitenlandse) coffeeshopbezoekers uitschot dan wel criminelen zijn. Indirect zegt hij hiermee ook dat alle Nederlandse coffeeshopbezoekers hetzelfde stempel krijgen.

Tenenkrommend

De Vereniging van Officiële Coffeeshops Maastricht betitelt de uitlatingen van burgeneester Hoes als tenenkrommend. Volgens deze organisatie maakt de Maastrichtse burgemeester zich schuldig aan het schofferen van buitenlandse bezoekers van coffeeshops.

Onno Hoes zelf geeft aan op 3 oktober tijdens de eerstkomende commissievergadering te reageren op de ontstane ophef. „Voor die tijd geef ik hier geen commentaar op. De Maastrichtse burgemeester noemt het opzetten van de Facebookpagina ’Onno Hoes moet weg als burgemeester van Maastricht’ door inwoners van de stad ’niet leuk‘.

Nawee

„Ik wil daar wel aan toevoegen dat ik bij internet altijd uitzoek wie er achter zo’n actie zit. Dat verontrust me in deze niet. Ik denk dat dit een nawee is van de hele kwestie rond de invoering van de wietpas. Je wilt niet weten wat ik toen allemaal over me heen gekregen heb.
bron

Boehoe, wat moet dat toch naar voor je zijn geweest. Verder opzouten met deze gast :r.
  woensdag 19 september 2012 @ 11:08:25 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116972531
Nou ja, goeie afleidingsmanoeuvre van de raad natuurlijk, dat dan weer wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116973232
quote:
De Maastrichtse burgemeester noemt het opzetten van de Facebookpagina ’Onno Hoes moet weg als burgemeester van Maastricht’ door inwoners van de stad ’niet leuk‘.
pi_116973419
quote:
Je wilt niet weten wat ik toen allemaal over me heen gekregen heb.
pi_116974206
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 18:07 schreef Masyl het volgende:
Meer overlast bij Bredase coffeeshops
[..]
Uit de monitor blijkt verder dat de overlast rond coffeeshops is toegenomen. In 2011 gaf 61 procent van de omwonenden aan geen overlast te ervaren van de shops, nu is dat 48 procent. Buurtbewoners noemen de toegenomen straathandel als voornaamste reden.
[..]
De meting is uitgevoerd in de maanden mei en juni van dit jaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:48 schreef tong80 het volgende:
Burgemeesters van Eindhoven, Tilburg, Den Bosch en Breda gaan niet mee met hun Maastrichtse collega Onno Hoes, die plots voor afschaffing van de wietpaswet pleit. Volgens de burgemeesters is er 'geen aantoonbare waarneembare overlast door straathandel', die in Maastricht de spuigaten uit loopt.
:{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')