Dat is nu juist de grote vraag HV'tje.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 15:46 schreef HyperViper het volgende:
Stel dat de planeet onleefbaar wordt en je gaat in dat witte licht, wat dan? Waar kom je dan weer tevoorschijn?
Volgens mij gaan ook zij voorbij aan de bedoeling van het leven dan, nl "leven"quote:Op woensdag 1 augustus 2012 14:43 schreef De_kluizenaar het volgende:
Maar je leven wijden aan de verlichting is misschien alleen voor de meesters weggelegd (die tijd over hebben en zich afzonderen van de wereld en zijn problemen ) .
Dat denk ik ook. Mediteren kan op elk moment van de dag. Het is immers niets anders dan puur zijn, volledig bewust handelen. Ironisch genoeg zeggen ze dat zelf ook.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 16:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Volgens mij gaan ook zij voorbij aan de bedoeling van het leven dan, nl "leven"
Volgens mij kan de bedoeling van het leven niet zijn om continu onder een boom te gaan zitten mediteren, dan leef je niet.
Ik heb het ook niet zo goed geformuleerd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 12:25 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ascenden is dan ook een new age term, waar blavatsky en dergelijke niks van af weten. Voor haar zijn al die meesters gewoon mensen, levend in de Himalaya. En niet voorbij de stoffelijke, astrale of emotionele wereld. Volgens mij worden hier wat dingen door elkaar gehaald, maar dat gebeurt wel vaker met new age en theosofie.
De meesters sterven wel, maar doet dat bewust. Sterven is volgens de meesters het rust krijgen van de ziel. Voor een gewoon mens is dat gemiddeld 1500 jaar lang. Voor een mens die aan de stof gekluisterd is zal dat korter duren. En voor meesters is dat nog korter, maar dan zelf gekozen.
http://www.askrealjesus.nl/node/1113quote:In werkelijkheid doordringen het spirituele rijk en het materiële universum elkaar. Het spirituele rijk is hier om je heen, zoals radiogolven van verschillende frequenties de kamer waar je dit zit te lezen nu doordringen. Je ziet het spirituele rijk niet, omdat de radio van je geest afgesteld is op een station dat het materiële universum heet. Toch heeft je geest het potentieel om af te stemmen op het spirituele rijk en je eigen hogere wezen.
Ik probeer je te volgen met dat vervluchtigen en al.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo goed geformuleerd.
Er bestaat volgens mij naast een stoffelijke wereld ook een astrale (emotionele), mentale en spirituele wereld, die elkaar en de stoffelijke wereld doordringen, en de persoonlijkheid van de mens heeft behalve een stoffelijk aanzicht ook een fijnstoffelijk astraal en fijnstoffelijk mentaal aanzicht.
Wil een mens vrijkomen van het wiel van geboorte en dood dat moet hij kunnen leven uit het spirituele bewustzijnsaanzicht, dat voor vrijwel alle mensen latent is (ik bedoel hiermee niet een beetje spiritueel of zweverig doen).
Dat is een aanzicht dat boven het astrale en mentale aanzicht uitgaat.
Als een mens sterft dan legt hij zijn stoffelijke lichaam af, en in zijn astrale lichaam leeft hij dan bewust verder in de astrale wereld.
Na verloop van tijd vervluchtigt ook dit astrale lichaam en in zijn mentale lichaam, wat weliswaar nog maar weinig ontwikkeld is, gaat hij de mentale wereld binnen, waarin hij vervolgens bewust verder leeft.
Ook dit mentale lichaam vervluchtigt na verloop van tijd, en dan is zijn hele persoonlijkheid opgelost en is de enige manier om zich nog verder te kunnen uitdrukken een nieuwe persoonlijkheid te verwerven via reïncarnatie.
Tenzij er een voldoende ontwikkeling van zijn spirituele aanzicht heeft plaatsgevonden, dan kan hij op basis hiervan zijn ontwikkeling in de spirituele wereld blijvend voortzetten, en is hij vrijgekomen van de noodzaak tot reïncarnatie.
In deze toestand kan hij er echter ook voor kiezen vrijwillig te reïncarneren, waarbij hij zijn binding met het spirituele rijk niet hoeft op te geven omdat dit de lagere rijken doordringt.
Dus ook geïncarneerde meesters kunnen toch uit het spirituele rijk leven, hoewel ze op stoffelijk niveau existeren:
[..]
http://www.askrealjesus.nl/node/1113
Er is wel enig verschil tussen Boeddha en een boeddhistische monnikquote:Op maandag 30 juli 2012 23:45 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een BBC docu waaruit bleek dat Jezus zowel Isa, Boeddha, als Youza Asaph is:
Mocht je niet de hele docu willen zien, skip dan naar 38:28.
Ligt aan het niveau van verlichting van de monnik, kan je beredeneren.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:15 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Er is wel enig verschil tussen Boeddha en een boeddhistische monnik
Ik denk dat dit inderdaad zo is. Iemand als Rudolf Steiner beweert hetzelfde.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 08:47 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Slecht gedrag in een vorig leven hoeft niet persé op eenzelfde manier rechtgezet worden in een volgend leven. Het is niet omdat je een moord gepleegd hebt dat je in een volgend leven zelf vermoord zult worden. Het kan evengoed zijn dat je in een volgend dan iemand (die persoon of iemand persoon) moet dienen/verzorgen/...
Of het kan zijn dat je met veel verdriet geconfronteerd worden in je omgeving, zodat je ervaart wat bijv familieleden ervaren van diegenen die jij gedood had.
Totdat de persoonlijkheid verdwenen is. Er zijn nog wel hogere aanzichten aanwezig, anders zou er niets kunnen zijn wat zou kunnen reïncarneren, maar zonder persoonlijkheid is er geen bewustzijn en geen mogelijkheid zich uit te drukken.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:43 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik probeer je te volgen met dat vervluchtigen en al.
Je doet het uitschijnen alsof je blijft vervluchtigen tot ... tot er niets meer is ?
De reïncarnatie die vervolgens volgt is het gevolg van een natuurwet. Er is geen mogelijkheid die te weigeren en er is ook niets wat die zou kunnen weigeren.quote:De enige manier om verder te gaan is reincarneren ? Anders ben je ... weg ?
Nee, ik geloof niet in een leven alleen op de aarde. Ik denk dat er op vrijwel een oneindig aantal werelden leven bestaat, en ook dat veel mensen die momenteel op aarde geïncarneerd zijn vroegere incarnaties hebben gehad op andere werelden.quote:Geloof je dan alleen in een leven hier op Aarde ? Al die miljaaaaarden andere sterren en planeten hangen daar gewoon voor niets ?
Een leven in een wereld waarin geen sterfelijkheid, afgescheidenheid, liefdeloosheid, onwetendheid en ziekte en lijden bestaan.quote:Of wat bedoel je dan met verdere ontwikkeling in de spirituele wereld ?
Oké, maar ik bedoel met Boeddha: Siddharta Gautama.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:16 schreef Gray het volgende:
[..]
Licht aan het niveau van verlichting van de monnik, kan je beredeneren.
Dan zeker ja.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 13:21 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Oké, maar ik bedoel met Boeddha: Siddharta Gautama.
De gechannelde Jezus zou volgens eigen zeggen Jezus zijn, die in dit geval wordt gechanneld door Kim Michaels.quote:
Wat betreft de Australiër die beweert Jezus te zijn.quote:
Hier kan ik op zich niks mee. Wel weet ik dat dit in het Westen geintroduceerd is door de theosofen. Dit is een Oosterse leer. Al zal het wel wat veranderd zijn door de Westerse denkwijze.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 21:16 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet zo goed geformuleerd.
Er bestaat volgens mij naast een stoffelijke wereld ook een astrale (emotionele), mentale en spirituele wereld, die elkaar en de stoffelijke wereld doordringen, en de persoonlijkheid van de mens heeft behalve een stoffelijk aanzicht ook een fijnstoffelijk astraal en fijnstoffelijk mentaal aanzicht.
Er is geen vrijkomen van het wiel. Ieder mens zal ooit eens sterven. Maar als je leeft in je hogere zelf dan zul je dit bewust kunnen doen en dus je geleerde dingen meenemen naar een volgend leven. Ook ben je minder afhankelijk van karma, en kan je dus meer invloed uitoefenen op je geboorte en je leven.quote:Wil een mens vrijkomen van het wiel van geboorte en dood dan moet hij kunnen leven uit het spirituele bewustzijnsaanzicht, dat voor vrijwel alle mensen latent is (ik bedoel hiermee niet een beetje spiritueel of zweverig doen).
...quote:Dat is een aanzicht dat boven het astrale en mentale aanzicht uitgaat.
Dit is nou het probleem met new age en dat soort zaken. Men leeft niet bewust verder. Men sterft en dan zal men onbewust verder gaan. Dit is althans de leer der theosofen (en die is zeker niet heilig want niks is heilig) en de new age heeft het "geerft" van de theosofen. Maar die leer is niet leuk voor de massa, daarom doet men alsof het een goed nieuws show is. Zolang je niet bewust bent als je droomt, waarom denk je dan dat je wel bewust kan sterven? Slaap en dood zijn broeders.quote:Als een mens sterft dan legt hij zijn stoffelijke lichaam af, en in zijn astrale lichaam leeft hij dan bewust verder in de astrale wereld.
Ik had het er meer over dat de meesters nooit gezegd hadden dat zij spirituele wezens waren. Gewoon verdergeevolueerde mensen die leerden hoe je je lichaam in bedwang kan houden. Zo is ook de "channeling" van madame Blavatsky tot stand gekomen overigens.quote:Na verloop van tijd vervluchtigt ook dit astrale lichaam en in zijn mentale lichaam, wat weliswaar nog maar weinig ontwikkeld is, gaat hij de mentale wereld binnen, waarin hij vervolgens bewust verder leeft.
Ook dit mentale lichaam vervluchtigt na verloop van tijd, en dan is zijn hele persoonlijkheid opgelost en is de enige manier om zich nog verder te kunnen uitdrukken een nieuwe persoonlijkheid te verwerven via reïncarnatie.
Tenzij er een voldoende ontwikkeling van zijn spirituele aanzicht heeft plaatsgevonden, dan kan hij op basis hiervan zijn ontwikkeling in de spirituele wereld blijvend voortzetten, en is hij vrijgekomen van de noodzaak tot reïncarnatie.
In deze toestand kan hij er echter ook voor kiezen vrijwillig te reïncarneren, waarbij hij zijn binding met het spirituele rijk niet hoeft op te geven omdat dit de lagere rijken doordringt.
Dus ook geïncarneerde meesters kunnen toch uit het spirituele rijk leven, hoewel ze op stoffelijk niveau existeren:
[..]
http://www.askrealjesus.nl/node/1113
De theosofie heeft het voor het eerst in de openbaarheid gebracht, maar het is niet specifiek Oosters. De Westerse esoterie leert onafhankelijk hiervan hetzelfde en kent ook meesters van een hoog spiritueel niveau.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 21:26 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Hier kan ik op zich niks mee. Wel weet ik dat dit in het Westen geintroduceerd is door de theosofen. Dit is een Oosterse leer. Al zal het wel wat veranderd zijn door de Westerse denkwijze.
Dat ieder mens ooit zal sterven staat los van het vrijkomen van het wiel van geboorte en dood.quote:[..]
Er is geen vrijkomen van het wiel. Ieder mens zal ooit eens sterven.
Ik vraag me af waarop je baseert dat de theosofie zou leren dat de mens niet bewust verder leeft in de astrale wereld. Ik zou daar wel eens graag een uitspraak van Blavatsky of geestverwanten van willen hebben.quote:[..]
...
[..]
Dit is nou het probleem met new age en dat soort zaken. Men leeft niet bewust verder. Men sterft en dan zal men onbewust verder gaan. Dit is althans de leer der theosofen (en die is zeker niet heilig want niks is heilig) en de new age heeft het "geerft" van de theosofen.
Een esotericus als Max Heindel, en hij is niet de enige, windt er geen doekjes om dat mensen in de astrale wereld bewust zijn, en geen droomleven leiden.quote:[quote] Zolang je niet bewust bent als je droomt, waarom denk je dan dat je wel bewust kan sterven? Slaap en dood zijn broeders.
Dat ze niet zeggen dat ze spirituele wezens zijn zegt er natuurlijk weinig over of ze dat zijn of niet zijn.quote:[..]Ik had het er meer over dat de meesters nooit gezegd hadden dat zij spirituele wezens waren. Gewoon verdergeevolueerde mensen die leerden hoe je je lichaam in bedwang kan houden. Zo is ook de "channeling" van madame Blavatsky tot stand gekomen overigens.
Je kunt ook het een doen en het ander niet laten, maar van mij hoef je geen channelings van Jezus te lezen.quote:Ik ben momenteel "de hermetische schakel" van Slavenburg aan het lezen. Erg interessant, die je beter kan bestuderen dan een channeling van Jezus.
Voor de Westerling is het westers esoterisme misschien beter maar voor iemand die sanskriet kent of in elk geval de termen is dat niet onbegrijpelijk. Maar dat is logisch.quote:De theosofie heeft het voor het eerst in de openbaarheid gebracht, maar het is niet specifiek Oosters. De Westerse esoterie leert onafhankelijk hiervan hetzelfde en kent ook meesters van een hoog spiritueel niveau.
De Westerse esoterie is ook duidelijker omdat deze niet doorspekt is met talloze vrijwel onbegrijpelijke Sanskriet termen.
Rozekruisers zijn Hermetisten las ik net in mijn boek van Slavenburg. Dus dan kun je beter dat bestuderen dan rozekruis.quote:Een goede basis van de esoterie wordt gegeven in :
De wereldbeschouwing der Rozenkruisers Max Heindel (Rozenkruisers standaardwerk)
De Wijsbegeerte der Rozenkruisers – in vragen en antwoorden Max Heindel
Maar dat duurt veel langer dan wat er tegenwoordig geleerd wordt. Vooral paranirvana.quote:Dat ieder mens ooit zal sterven staat los van het vrijkomen van het wiel van geboorte en dood.
Dit laatste wil namelijk zeggen dat de noodzaak tot een volgende incarnatie is vervallen, en men zijn ontwikkeling in het spirituele rijk kan voortzetten, of hoe men dat ook wil noemen, bijvoorbeeld het Koninkrijk der Hemelen of paranirvana.
Boeddha was dan ook helemaal verlicht volgens de leer. Dat halen de meeste mensen niet, daar hebben ze vele levens voor nodig. Volgens de leer.quote:Dat sluit niet uit dat men vrijwillig tot een incarnatie kan besluiten, om de mensheid op een betere manier van dienst te kunnen zijn.
Uiteraard is het mogelijk los te komen van het wiel, zei Boeddha immers niet dat dit zijn laatste incarnatie was? En Blavatsky beweert hetzelfde.
Ik lees niks over een astrale wereld, daar gaan de schimmen heen. Maar onze ware zelf gaat naar devachan. Daar zal het dromen. Er wordt wel gezegd dat alles helder is en zo, maar toch is het een illusie, het is onze eigen verbeeldingskracht. Alle leuke dingen en spirituele wensen gaan daar in vervulling terwijl wij het ons verbeelden. Dat bedoel ik met onbewust, men is zich namelijk niet bewust dat het allemaal nep is.quote:Ik vraag me af waarop je baseert dat de theosofie zou leren dat de mens niet bewust verder leeft in de astrale wereld. Ik zou daar wel eens graag een uitspraak van Blavatsky of geestverwanten van willen hebben.
Dit klopt wel ja. Maar alles wat men beleeft is een droom.quote:Dat de theosofie de tijd tussen 2 incarnaties als een rustperiode beschouwt houdt uiteraard niet in dat de mens zich in die periode niet bewust is, zij het anders bewust.
Sorry, maar met termen als astrale wereld en spirituele rijk kan ik eigenlijk niks. Het zijn mooie woorden, dat wel.quote:Het betekent gewoon dat veel van de moeiten en lasten van een aardeleven in de hogere regionen van de astrale wereld niet bestaan, dit heeft een min of meer hemels karakter (niet te verwarren met de ware hemel: het spirituele rijk)
Zo zijn er vele mensen en zie door de bomen het bos maar. Daarom ben ik ook een agnost op dit punt. We zien het wel, of niet.quote:Een esotericus als Max Heindel, en hij is niet de enige, windt er geen doekjes om dat mensen in de astrale wereld bewust zijn, en geen droomleven leiden.
Maar men is nog niet dood, dus of het een hersenspinsel is of echt dat moet je maar afvragen.quote:Je kunt uit het feit dat wij in onze dromen niet helder bewust zijn niet de conclusie trekken dat we dat na de dood in de astrale sfeer ook niet zullen zijn, want de dood is een ingrijpende verandering, ook voor de bewustzijnstoestand, en het astrale rijk is dan de wereld waarin men leeft, en niet meer de stoffelijke wereld.
Een aanwijzing dat dit inderdaad zo is zijn de bijna dood ervaringen, waarvan de beschrijvingen duidelijk aangeven dat men zich klaar bewust is in de onstoffelijke wereld.
Daar heb ik nooit wat van gelezen. Wel dat men in hun hogere zelf moest leven en hun ego opofferen. Dat ze daarna gaven kregen, en die moesten gebruiken om hun medemensen te helpen.quote:Ook zijn er mensen die lucide kunnen dromen, dus bewust dromen, en dit kan men ook oefenen, wat al aangeeft dat het mogelijk is bewust te zijn in zijn dromen.
Feitelijk is het zelfs zo dat de esoterische scholing in de theosofie mede ten doel had zijn bewustzijn gedurende zijn droomleven te handhaven, of in staat te zijn bewust uit te treden, en bewust te kunnen waarnemen in de astrale sfeer.
Ik heb die boeken eens bekeken op de site maar volgens mij is dat niet juist. Die man roept geen mensen op die verder leven in een astrale wereld. Maar het zijn de schimmen van de heengegane ware zelfen. De echte ware zelfen hebben rust en worden niet gestoord. Heb ik een link van gevonden op de theosofie site:quote:Hier bestaan ook goede verslagen van.
Lees bijvoorbeeld eens de boeken van van der Zeeuw:
Wonderen of wetten
Helder weten
Of de meesters waren gewoon mensen die zich verder ontwikkeld hadden. En toen men daar niks meer van hoorde hebben de mensen van new age die termen overgenomen om hun leringen uit te leggen.quote:Dat ze niet zeggen dat ze spirituele wezens zijn zegt er natuurlijk weinig over of ze dat zijn of niet zijn.
Maar er zijn 2 mogelijkheden:
Of hun bewustzijn gaat niet verder dan mentaal niveau en reikt niet tot in het spirituele rijk.
In dat geval zijn het meesters van een lagere niveau waarvan de leringen nooit tot bevrijding kunnen leiden.
Of ze reikt inderdaad tot het spirituele rijk en dan mogen ze terecht meesters genoemd worden.
Ik geloof niet zo in openbaringen, sorry.quote:Je kunt ook het een doen en het ander niet laten, maar van mij hoef je geen channelings van Jezus te lezen.
Alleen moet je niet denken dat een enkele bron ooit de volledige waarheid zal onthullen, zelfs alle bronnen die er bestaan bij elkaar doen dat niet.
Deze site heeft ook helemaal niet de pretentie dat te doen of voorgaande openbaringen te vervangen, het is een schakel in een voortgaande reeks progressieve openbaringen.
Interessante links om te lezen. Hier zit veel waars in.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 20:13 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Ik lees niks over een astrale wereld, daar gaan de schimmen heen. Maar onze ware zelf gaat naar devachan. Daar zal het dromen. Er wordt wel gezegd dat alles helder is en zo, maar toch is het een illusie, het is onze eigen verbeeldingskracht. Alle leuke dingen en spirituele wensen gaan daar in vervulling terwijl wij het ons verbeelden. Dat bedoel ik met onbewust, men is zich namelijk niet bewust dat het allemaal nep is.
http://www.theosofie.net/onlineliteratuur/wgendd/devachan.html
http://www.theosofie.net/onlineliteratuur/bron/103devachan.html
[..]
Ik heb die boeken eens bekeken op de site maar volgens mij is dat niet juist. Die man roept geen mensen op die verder leven in een astrale wereld. Maar het zijn de schimmen van de heengegane ware zelfen. De echte ware zelfen hebben rust en worden niet gestoord. Heb ik een link van gevonden op de theosofie site:
http://www.theosofie.net/onlineliteratuur/wgendd/overledenen.html
Deze legt het precies uit zoals ik het bedoel.
Als je wilt weten wat met astraal bedoeld wordt raad ik je aan het boek "de Wereldbeschouwing der Rozenkruisers" te lezen. Duidelijker en gedetailleerder uitgelegd vind je het volgens mij nergens.quote:Sorry, maar met termen als astrale wereld en spirituele rijk kan ik eigenlijk niks. Het zijn mooie woorden, dat wel.
Ja, zijn twee verschillende dingen idd.. ene channelen en ander in een fysiek lichaam. Op zich staan er best mooie dingen bij de channelingen, maar ik zou het altijd erg kritisch bekijken. Voordat je het weet heb je een geloof in iets geaccepteerd, wat een verdraaide waarheid is ofzo. Ik weet niet, ik snap niet zo goed waarom iemand zich Jezus wil noemen, dan wantrouw ik het eigenlijk al. Wel grappig dat ze zelf waarschuwen voor misleiding en kryon enzo. Ik zou toch echt willen weten wie het is en waar de kennis vandaan komt. Ik weet nu uit ervaring dat zelfs als het "goed" voelt, het een onwaarheid kan zijn. Meestal zijn dat halve waarheden, zodat je in de war raakt. Ergens resoneert het, maar ergens klopt het ook niet helemaal.Zulke dingen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 20:32 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
De gechannelde Jezus zou volgens eigen zeggen Jezus zijn, die in dit geval wordt gechanneld door Kim Michaels.
Als je wilt weten wat channeling inhoudt en wat de haken en ogen ervan zijn zou je deze beschouwingen kunnen lezen:
Channeling
Dictaat Cursus in Wonderen
Kryon en Kirael
[..]
Wat betreft de Australiër die beweert Jezus te zijn.
Ik heb me daar niet zo grondig in verdiept maar enkele gedachten die in me opkomen zijn:
Op de eerste plaats geloof ik niet dat Jezus Christus nog ooit zal reïncarneren, dus door een normaal menselijk geboorteproces zal heengaan.
Misschien dat hij zich nog eens op materieel niveau zou willen manifesteren maar daarvoor heeft hij dan andere mogelijkheden.
Op de tweede plaats: gesteld dat hij werkelijk de reïncarnatie zou zijn van Jezus, dan zou hij toch nog niet het recht hebben om te zeggen: "ik ben Jezus", want iemand is niet dezelfde als degene die hij was in zijn vorige incarnatie.
Op de derde plaats ben ik vooral geïnteresseerd in wat iemand inhoudelijk heeft te zeggen, en ik heb wat dat betreft niet veel interessants weten te vinden, in geen enkel opzicht vergelijkbaar met deze site.
Ja, de muziek industrie in de VS daar kan je veel over vinden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:16 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Mooie nummers![]()
Doet me denken aan wat ik een tijdje geleden had gelezen. Een stuk wat Lauryin geschreven had over de muziekindustrie en haar gevoel hieraan te moeten ontsnappen om zichzelf niet te verliezen.
http://vigilantcitizen.co(...)-the-music-business/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door sientelo op 06-08-2012 00:14:19 ]Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
Ik geloof zeker nog wel in karma en ik geloof zeker in lijden ja, want dat gebeurt nu eenmaal dagelijks. Maar ik geloof wel dat het karma geen eerlijk systeem is, en dat de ideeen erover het niet juist weergeven. Ons wordt verteld dat karma een systeem is waardoor iedereen zich door daden of keuzes uit vorige levens in zijn/haar huidige situatie bevindt. Ik denk gewoon niet dat dat waar is, en dat karma allesbehalve rechtvaardig is. Op het moment hou ik er de visie op na dat karma oneerlijk verdeeld wordt, en aangezien ik nu de visie heb dat ons universum geregeerd wordt door duistere krachten heb ik het ook het idee karma op die manier verdeeld wordt. Hoe meer je de dualiteit in stand houdt, en het duister voedt, hoe meer je "beloond" wordt. Degenen die die het rijkst zijn, de meeste macht hebben en de meeste invloed kunnen uitoefenen in de wereld kunnen toch echt niet diegenen zijn met de "beste" karma. Dit is gewoon geen wereld voor de echt pure en liefdevolle wezens onder ons, en daarom zullen zij ook het meeste lijden. Degenen die het allemaal prima vinden zo, en die de makkelijkste levens hebben en meer bovenaan de piramide staan, staan daar omdat ze geen enkele bedreiging vormen en wordt hen dus geen strobreed in de weg gelegd.quote:Op zondag 29 juli 2012 08:00 schreef Bastard het volgende:
Je veegt het wel een beetje bij elkaar zo denk ik, maar kort gezegd geloof je niet in de term karma en het lijden meer?
Ik denk dat veel gebeurtenissen vooropgezet zijn en zo georchestreerd worden. In het groot zie ik het universum als iets wat nu doordrenkt is door het duister. Het is een duistere creatie bovenop de echte ware creatie als het ware. Ik zie het zo dat wij "vastzitten" in dat duistere deel. Alles in het universum is 1 grote cyclus, en daarin bevinden zich weer allerlei kleinere cyclussen, cyclussen binnenin cyclussen. Het is als een soort draaimolen of een achtbaan die maar door blijft gaan, met af en toe leuke stukken, en af en toe enge stukken, maar het blijft doordraaien, en op een gegeven moment begint het gewoon opnieuw. Als je nagaat dat alles onderhevig is aan de grootste cyclusprocessen in het universum kun je vaststellen dat wij als mensen maar een zeer beperkte vrije wil hebben. Alles heeft invloed op ons, want alles staat met elkaar in verbinding. De planeten, de maan enz. Als ik beschrijvingen lees van mijn horoscoop of mijn levenspadnummer komt dat heel erg overeen met mezelf als persoon, en hetzelfde is het geval als ik naar mijn vrienden kijk. Maar als dat dus zo is, dan wil dat dus zeggen dat we dus als heel erg voorgeprogrammeerd zijn vanaf het moment dat we geboren worden. Hoe kun je dan ooit van echte vrijheid of vrije wil spreken? Zoiets bestaat gewoon simpelweg niet in onze realiteit. Althans, het bestaat wel, maar ik denk wel dat het menselijk lichaam opzettelijk op zo'n manier is gecreeerd om vooral te leven naar geautomatiseerde processen ipv echt bewust zijn. Stom voorbeeld, ik kies er niet voor om elke maand ongesteld te worden, toch gebeurt het. Veel van wat ik doe gebeurt automatisch zonder dat ik er zelf bewust voor kies. Hoe je het ook wendt of keert, en ondanks dat "bewust leven" tegenwoordig heel modieus is, veel mensen handelen op basis van de automatische piloot.quote:Gebeurtenissen gebeuren gewoon, of hoe zie je dat nu, als je van gedachte veranderd bent ben ik wel nieuwsgierig naar je nieuwe visie
Dit soort uitspraken gaan mijn tenen toch best krom van staan. Zoiets kun je nooit weten. Bovendien klinkt het ook totaal niet logisch. Stel, stel dat het echt zo is dat nieuwe zielen zouden moeten "wennen" aan de aardse trilling, dan zou het logischer zijn als ze beginnen met een heel makkelijk leven, om te wennen zeg maar. Dan klinkt het juist niet logisch om dan gelijk zo'n heeeel zwaar leven uit te kiezen als hongerig kindje in een of ander oorlogsgebied. Bovendien loop je dan het gevaar met het idee te leven dat lijden noodzakelijk is, dat iedereen ervoor kiest, dat we het moeten accepteren, en dat we elkaar niet hoeven te helpen in dit leven, want ja, als de mensen die nu lijden doodgaan incarneren ze later toch in een "beter leven". Niet dat ik jou hiervan wil beschuldigen, maar ik heb weleens gehoord van een blanke, welgestelde vrouw die nogal fan was van Rudolf Steiner dat we ons geen zorgen hoefde te maken over al die donkere mensen in de wereld die lijden, want over een paar levens zullen zij toch verder evolueren en reincarneren in blanke lichamen waar ze dan betere levens zullen hebben.quote:Op zondag 29 juli 2012 14:58 schreef valandil25 het volgende:
even over dat incarneren in afrika en dan dood gaan op je tweede,, dit zijn veelal jonge zielen die aan hun eerste levens bezig zijn, zij moeten eerst even wennen aan de aardse trilling, als ze daarna dood gaan dan keren ze weer terug naar de astrale sferen om te ''rusten''en dan incarneren ze opnieuw.
je hebt mijn tekst verkeerd geinterpeteerd misschien.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:49 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken gaan mijn tenen toch best krom van staan. Zoiets kun je nooit weten. Bovendien klinkt het ook totaal niet logisch. Stel, stel dat het echt zo is dat nieuwe zielen zouden moeten "wennen" aan de aardse trilling, dan zou het logischer zijn als ze beginnen met een heel makkelijk leven, om te wennen zeg maar. Dan klinkt het juist niet logisch om dan gelijk zo'n heeeel zwaar leven uit te kiezen als hongerig kindje in een of ander oorlogsgebied. Bovendien loop je dan het gevaar met het idee te leven dat lijden noodzakelijk is, dat iedereen ervoor kiest, dat we het moeten accepteren, en dat we elkaar niet hoeven te helpen in dit leven, want ja, als de mensen die nu lijden doodgaan incarneren ze later toch in een "beter leven". Niet dat ik jou hiervan wil beschuldigen, maar ik heb weleens gehoord van een blanke, welgestelde vrouw die nogal fan was van Rudolf Steiner dat we ons geen zorgen hoefde te maken over al die donkere mensen in de wereld die lijden, want over een paar levens zullen zij toch verder evolueren en reincarneren in blanke lichamen waar ze dan betere levens zullen hebben.Zo'n gedachtegoed zou je er toch niet op na willen houden.
ook denk ik dat karma hierin wel een rol speelt,,maar ik vind dat niet echt een slecht systeem zoals jij het vind misschien..quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:49 schreef Kroketvulling het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken gaan mijn tenen toch best krom van staan. Zoiets kun je nooit weten. Bovendien klinkt het ook totaal niet logisch. Stel, stel dat het echt zo is dat nieuwe zielen zouden moeten "wennen" aan de aardse trilling, dan zou het logischer zijn als ze beginnen met een heel makkelijk leven, om te wennen zeg maar. Dan klinkt het juist niet logisch om dan gelijk zo'n heeeel zwaar leven uit te kiezen als hongerig kindje in een of ander oorlogsgebied. Bovendien loop je dan het gevaar met het idee te leven dat lijden noodzakelijk is, dat iedereen ervoor kiest, dat we het moeten accepteren, en dat we elkaar niet hoeven te helpen in dit leven, want ja, als de mensen die nu lijden doodgaan incarneren ze later toch in een "beter leven". Niet dat ik jou hiervan wil beschuldigen, maar ik heb weleens gehoord van een blanke, welgestelde vrouw die nogal fan was van Rudolf Steiner dat we ons geen zorgen hoefde te maken over al die donkere mensen in de wereld die lijden, want over een paar levens zullen zij toch verder evolueren en reincarneren in blanke lichamen waar ze dan betere levens zullen hebben.Zo'n gedachtegoed zou je er toch niet op na willen houden.
Maar de gechannelde Jezus zegt in feite toch niets anders dan wat je al in veel new age literatuur kunt lezen? Ik geloof er zelf niks van dat dit daadwerkelijk Jezus is overigens. Sowieso geloof ik dus niet in reincarnatie en karma als een noodzakelijk systeem om lessen te leren. Deze Jezus lijkt mij van het zelfde laken een pak als Neale Donald Walsche's god.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 18:27 schreef kleinduimpje3 het volgende:
Dat ontkennen ze zelf nadrukkelijk, maar dat zegt natuurlijk niets, iedereen kan dit wel ontkennen.
Toch vind ik de gechannelde opgevaren meester “Jezus” geloofwaardig, en ik ben er ook van overtuigd dat reïncarnatie en karma bestaan.
Wat Jezus betreft is het natuurlijk ook de vraag of hij werkelijk bestaan heeft, en wat er allemaal al dan niet waar is van die mythe. Ik ben zelf geneigd te geloven dat hij wel echt bestaan heeft, maar dat het officiele geloof Christendom er een heel verhaal omheen verzonnen heeft wat zijn grondslag heeft in zonaanbidding, iets wat ver voor Jezus al bestond. Heel veel religies doen aan zonverering, en dat is op zich niet raar als je bedenkt dat de zon juist de bron is om al het leven in ons universum of althans, in ons sterrenstelsel in stand te houden. Velen zien de zon als iets goeds, als iets wat ons leven geeft en leven schenkt. Zonder de zon zou het leven op aarde niet meer kunnen bestaan.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |