ik weet niet hoeveel jouw katten schijten maar mijn grit kost 5 euro per 25 kgquote:Op zondag 8 juli 2012 20:48 schreef BrandX het volgende:
wat meteen naar boven komt bij mij is:
telefoonabonnement
televisieabonnement
ziektekostenverzekering
kattengrit (met twee katten toch zeker 4-8 euro per week, afh. van het merk/type spul)
hij heeft toch een auto al in zijn lijstje staan?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Licht, of schaar je dat onder elektriciteit? Geld reserveren voor het openbaar vervoer elke maand?
houtkorrels bij de AH vandaan, 2 zakken per weekquote:Op zondag 8 juli 2012 20:51 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik weet niet hoeveel jouw katten schijten maar mijn grit kost 5 euro per 25 kg![]()
Ja, maar het kan eventueel ook allebei hè!quote:Op zondag 8 juli 2012 20:52 schreef Shispeed het volgende:
[..]
hij heeft toch een auto al in zijn lijstje staan?
oh ja ik koop van die grit die ze in autogarages gebruiken wanneer er olie is gelektquote:Op zondag 8 juli 2012 20:52 schreef BrandX het volgende:
[..]
houtkorrels bij de AH vandaan, 2 zakken per week
waarom zou je met het OV gaan als je een auto hebt?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:53 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, maar het kan eventueel ook allebei hè!
Pff, ik heb het niet zo voor al die verzekeringen.quote:
Ik moet toch gaan werken met de auto.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:55 schreef dakpan90 het volgende:
Als je alles al te duur vindt, dan zou ik ook niet én 2 katten willen nemen én een auto willen hebben.
Dit was toch een serieus topic?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:55 schreef bojan het volgende:
[..]
Pff, ik heb het niet zo voor al die verzekeringen.
Ik ben belg.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef Nerys het volgende:
Ben je niet verplicht verzekerd tegen ziektenkosten in Nederland?
quote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef Nerys het volgende:
Ben je niet verplicht verzekerd tegen ziektenkosten in Nederland?
met telefoonabo bedoelde ik je mobielquote:Op zondag 8 juli 2012 20:53 schreef bojan het volgende:
- Telefoonabonnement heb ik niet nodig want ik heb genoeg aan mijn GSM
- Televisie ga ik momenteel nog niet aanschaffen aangezien ik echt heel weinig TV kijk, dus de eerstkomende maanden niet prioritair.
- Ziektekostenverzekering: nooit gehad, en ga ik ook niet nemen denk ik. Al genoeg kosten aan mijn hoofd.
- Kattengrit: ja ok, is een lichte kost.
- Inboedelverzekering: ga ik niet nemen, te duur
- brandverzekering: valt op de kap van mijn huisbaas aangezien ik een appartement ga huren
- Belastingen: Daar weten wij in België alles van. Meeste belastingen van Europa.![]()
- Rioolrecht: dafuq?
ik vraag me sowieso af of je katten in een appartement moet houden, of je moet op de begane grond wonenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef bojan het volgende:
[..]
Ik moet toch gaan werken met de auto.![]()
1 kat vind ik een beetje zielig voor dat beestje, aangezien ik soms 8 uur weg ben... dan hebben die katjes tenminste elkaars gezelschap.
Ik zou adviseren om nog even te wachten met die katten. Kijk hoeveel je gemiddeld per maand over houdt van je inkomen en besluit na verloop van tijd om één of twee katten te nemen. Met een beetje pech gaan de dierenartskosten behoorlijk oplopen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:56 schreef bojan het volgende:
[..]
Ik moet toch gaan werken met de auto.![]()
1 kat vind ik een beetje zielig voor dat beestje, aangezien ik soms 8 uur weg ben... dan hebben die katjes tenminste elkaars gezelschap.
Hoezo? Lukt toch ook perfect op de 2de of 3de verdieping?quote:Op zondag 8 juli 2012 20:57 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik vraag me sowieso af of je katten in een appartement moet houden, of je moet op de begane grond wonen
dat klinkt handig en goedkoop! waar haal je dat? en werkt het goed? olie absorberen of kattepis zijn natuurlijk verschillende dingenquote:Op zondag 8 juli 2012 20:53 schreef Shispeed het volgende:
[..]
oh ja ik koop van die grit die ze in autogarages gebruiken wanneer er olie is gelekt
Ja dat wel. Misschien best daar even een maandje of twee mee wachten.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:58 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Ik zou adviseren om nog even te wachten met die katten. Kijk hoeveel je gemiddeld per maand over houdt van je inkomen en besluit na verloop van tijd om één of twee katten te nemen. Met een beetje pech gaan de dierenartskosten behoorlijk oplopen.
En inentingen en castraties.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:59 schreef Nerys het volgende:
Oh, en als je katten neemt moet je rekening houden met vlooienspul en wormenkuur. Vooral die eerste is aardig aan de prijs.
Eerlijk gezegd; heb jij je prioriteiten wel op een rijtje? Een sportschoolabonnement nemen, maar dan geen inboedelverzekering? Ik moest hem een jaar geleden ook afsluiten; heb voor 70 euro een WA en inboedel voor het hele jaar voor iets van 20 of 30.000 euro. Meer dan genoeg voor mij + partner maar zeker je WA is wel belangrijk hoor, schade is snel gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:53 schreef bojan het volgende:
- Telefoonabonnement heb ik niet nodig want ik heb genoeg aan mijn GSM
- Televisie ga ik momenteel nog niet aanschaffen aangezien ik echt heel weinig TV kijk, dus de eerstkomende maanden niet prioritair.
- Ziektekostenverzekering: nooit gehad, en ga ik ook niet nemen denk ik. Al genoeg kosten aan mijn hoofd.
- Kattengrit: ja ok, is een lichte kost.
- Inboedelverzekering: ga ik niet nemen, te duur
- brandverzekering: valt op de kap van mijn huisbaas aangezien ik een appartement ga huren
- Belastingen: Daar weten wij in België alles van. Meeste belastingen van Europa.![]()
- Rioolrecht: dafuq?
Maar wat is de reden dat je wel een autoverzekering neemt maar geen inboedel/WA? zoals ik al zei is het nogal handig, niet bijzonder duur en volgens mij ben je ook verplicht om een WA te nemen dacht ik?quote:Op zondag 8 juli 2012 21:09 schreef bojan het volgende:
Ok. Ga dus nog even wachten met die katten tot alles lekker loopt...
Ziektekostenverzekering heb ik niet nodig. Als je in België naar de dokter gaat krijg je daar een groot deel terug van de mutualiteit. En daarbij, de laatste 5 jaar heb ik slechts eenmaal een dokter nodig gehad.
Enige wat ik neem ik ga nemen van verzekering is een autoverzekering.
Autoverzekering is verplicht in België. Aansprakelijkheidsverzekering (WA) is misschien wel het overwegen waard. Ga eens nagaan hoeveel de prijs daarvan is.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Maar wat is de reden dat je wel een autoverzekering neemt maar geen inboedel/WA? zoals ik al zei is het nogal handig, niet bijzonder duur en volgens mij ben je ook verplicht om een WA te nemen dacht ik?
Door mijn verhuis ben ik nu ook genoodzaakt om te stoppen met studeren. Had liever nog wat bijgestudeerd, helaas. Misschien over enkele jaren terug de draad oppikken.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Maar wat is de reden dat je wel een autoverzekering neemt maar geen inboedel/WA? zoals ik al zei is het nogal handig, niet bijzonder duur en volgens mij ben je ook verplicht om een WA te nemen dacht ik?
en wat betreft de sportschool; kan je dat niet doen via bv. een studentenvereniging (weet niet of je studeert?) of gewoon hardlopen/fietsen/skeeleren etc ? Ik vind de sportschool ook erg leuk maar die 40 euro p/m kan ik toch echt voor andere dingen beter gebruiken m'n WA bijvoorbeeld![]()
In België ook niet hoor, maar is misschien wel handigquote:Op zondag 8 juli 2012 21:15 schreef Karina het volgende:
AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren ) is niet verplicht hoor, tenminste in Nederland niet.
Inderdaad. Ik spaar zeker 100 euro aan water uit door dat ik me daar douch dus dat maakt dat het nog 260 euro per jaar kost. Daar haal ik echt heel veel ontspanning uit, ga ik me beter door in mijn vel voelen, goed voor sociale contacten enzovoort. Dat is het zeker waard.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:53 schreef Tikbalang het volgende:
Het leven is idd duur. Maar op de juiste manier je uitgaven bijhouden kan al heel veel schelen. Die katten idd nog even laten. En die sportschool moet je je niet druk over maken. Een beetje sporten als hobby erbij kost al snel 500E en meer. Sportschool van 360 is zeker niet duur en daar je daar ook nog douched scheelt dat in je gas en water rekening.
Water opwarmen doe je met je boiler, die gas verbruikt.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:36 schreef bojan het volgende:
[..]
Hoe het aan gas bespaart, snap ik wel niet?
Het is toch hetgeen, wat je als eerste zult moeten schrappen als het krap wordt. Je levensstijl moet idd gaan veranderen bij zo'n grote stap.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:11 schreef bojan het volgende:
Sportschoolabonnement is een must, daar kan ik echt niet aan onderuit. Sport heb ik nodig.
Dan ben ik nog eerder geneigd om het uitgaan te laten vallen.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:57 schreef J-Style het volgende:
[..]
Het is toch hetgeen, wat je als eerste zult moeten schrappen als het krap wordt. Je levensstijl moet idd gaan veranderen bij zo'n grote stap.
Langs de andere kant is het ook weggesmeten geld, daar ik het (waarschijnlijk) niet nodig ga hebbenquote:Op zondag 8 juli 2012 23:21 schreef heiden6 het volgende:
Als je een miljoen op je rekening hebt, zijn die verzekeringen overbodig, maar juist als je maar een klein inkomen hebt is het verstandig om je in te dekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |