quote:
Waar kan ik dat vinden dan? Ik heb even zitten zoeken, maar zie het niet zo 1,2,3...
quote:
Op maandag 9 juli 2012 09:16 schreef rechtsedirecte het volgende:[..]
stopwatch (of eierwekker) als je bijv. weet waar ieder km-punt is op je route.
Maar ik zou zeggen, iemand met jouw loopkwaliteiten zal zeer zeker plezier en profijt hebben van een GPS horloge
Zaterdag had ik wel iedere 2,5 km een indicatie, maar had het liefst iedere km een punt gehad, misschien inderdaad voor de volgende keer goed de km punten in mijn hoofd prenten.
quote:
Op maandag 9 juli 2012 09:24 schreef Freeflyer het volgende:[..]
vertrouw niet blind op techniek zou ik willen zeggen.
hoe mooi een GPS horloge ook is, ik zou persoonlijk eerst proberen te leren voelen hoe hard je loopt. mijn schoonzusje bijvoorbeeld loopt al vele jaren en draagt geen sporthorloge, GPS of wat dan ook, toch weet zij exact met wat voor snelheid ze loopt. Ze voelt dat aan haar lijf zegt ze.
de looptrainers, van het pre GPS tijdperk, hebben daar ook altijd veel tijd aan besteed en eerlijk is eerlijk, met alleen de tijd en je kilometerpunten weet je al heel veel. probeer het maar eens uit op een stuk van exact 1 km. pak daar 5 rondjes op verschillende tempo's en voor je op je horloge kijkt aan het einde moet je een inschatting geven. herhaal datzelfde met 2km rondjes.
ook hier is interval training erg behulpzaam. de 400 en 800 mtr intervallen leren je ook heel goed inschatten hoe hard je loopt.
en dan de GPS, een van de grootste nadelen van de GPS is dat je al heel snel niet meer naar je lijf luistert en in een modus komt waarbij je denkt; ik loop altijd min/km of km/uur en nu niet. stapje harder doen dus terwijl je lijf misschien wel aangeeft dat dat er niet inzit. om dan blind op een GPS te vertrouwen zou ik niet doen althans niet voor ik weet wat de signalen die mijn lichaam geeft betekenen en wat voor effect ze hebben.
los daarvan, mooi speeltje, handig en snel alle info zonder na te denken etc.
Dat wil ik ook graag, luisteren naar mijn lijf en daar de snelheden bij weten, maar wat dat betreft ben ik echt een beginner, want als ik wegga met een bepaalde snelheid in mijn hoofd, merk ik dat ik toch altijd de eerste km's veel te hard loop (vaak 20-30 sec sneller dan ik van plan was). Maar het zijn goede tips van die kilometers, omdat ik vaak train op een parcours waar km punten op de weg zijn gezet omdat er 1 keer per jaar een wedstrijd is op dat parcours
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>