Dat dus en niet alleen van mijn naaste buren (ik woon in een flat) maar ook van buren die op hogere etages wonen boven mij.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenkenquote:Op zondag 8 juli 2012 21:17 schreef Scatterbrained het volgende:
En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik![]()
Of meedoenquote:Op zondag 8 juli 2012 21:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken
Wat aardig van 'm!quote:De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten
Ja, dat wel. Maar vond het ook enorm vervelend. Bleek achteraf dat het meer een samenloop van omstandigheden was. Hij lag in scheiding en was daarom 's nachts veel op en ik was toen ernstig mn longen uit mn lijf aan het hoesten. Buuf van beneden had dan weer niets gehoord.quote:Op zondag 8 juli 2012 21:57 schreef Scatterbrained het volgende:
[..]
Wat aardig van 'm!Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
Ik had al iets gepost hierover, maar jij verwoordt helemaal goed in welke situatie ik ook dus helaas nog steeds zit! De corpsballen zijn ontzettend irritant, maar het meeste heb ik last van ehhh...tja, Marokkanen zijn het vooral. Constant ruzie zoeken, schreeuwen, alcoholflessen kapot gooien, tegen onze muur aan pissen...en uiteraard vooral 's nachts als ze zich lam hebben gezopen.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Jeetje zeg, er zijn echt heel veel Fok!kers die last hebben van aanzienlijk burengerucht... geen pretje!
Ik heb 20 jaar in een oud hutje in de binnenstad van een studentenstad gewoond.
Van mijn buren had ik nooit last, dat waren zeer fatsoenlijke mensen die ik - op af en toe een verbouwing na (ook oude huizen uiteraard) - nooit echt 'gehoord' heb, althans ik had er geen last van.
Wat ik hoorde was doorgaans wat ik maar zal noemen 'functioneel lawaai', van geklus en dergelijke. Nooit een centje pijn.
Maar dan - het oude hutje lag aan een heel smal straatje met hoge bebouwing, enkel glas, enkelsteensmuren - AL het geluid vanaf de straat kwam knetterhard naar binnen. Krijsende kinderen. Dronken zwervers. De overbuuf die keihard in haar mobieltje op het stoepje zat te lullen zodat ik al die gesprekken (ook zakelijke, met de belastingdienst en dergelijke) letterlijk kon volgen (best genant, want hoe zeg je hier iets van?).
En als toppunt: dronken koorballen (m/v) die menen dat de stad 's nachts van hen is - geen enkel respect voor de mensen die liggen te slapen en er om 7:00 uur 's ochtends weer uit moeten. Dit dus het type student waarvan pappie en mammie eventjes een grachtenpand voor ze kopen tijdens hun studie, want ze moeten uiteraard wel op stand wonen... je kan Floris-Henk toch moeilijk in een flatje in een prachtwijk parkeren, toch?![]()
Ik heb er voorgoed een hekel aan dat soort gasten overgehouden, arrogante hufters.![]()
Nu: groot 1963-appartement van gewapend beton op de 8e verdieping. Dubbel glas, goed onderhouden en behoorlijk degelijk geïsoleerd want ik woon hier nu een aantal maanden en heb nog nooit iets van de buren gehoord dat ik als 'overlast' kwalificeer. Ja natuurlijk af en toe is er iemand aan het verbouwen o.i.d., maar dat vind ik dus volledig acceptabel, dat hoort er nou eenmaal bij.
Maar verder? Ach... als het mooi weer is zitten de studenten (die wonen hier ook, en die zijn van het 'normale' soort) met een kratje bier op het balkon te kletsen. Die hoor je dan ook, maar ook dat is toch prima? Ik denk dat ik de volgende keer ook eens even bij ze langs ga om een biertje te pakken!
Dat is dus de definitie van asociaal: geen rekening met de belangen van anderen houden. In hun perceptie hebben ze niets met jouw nachtrust van doen; het gaat om hun "bevrediging".quote:Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Stephanti het volgende:
Godver, ik snap niet hoe mensen zó asociaal kunnen zijn! Het is nota bene een klein binnenstraatje met allemaal rijtjeshuizen, dus je weet dat je mensen op zo'n moment uit hun slaap haalt.
Wat blomke zegt, het is inderdaad allemaal hetzelfde asociale gedrag. Gewoon geen enkele rekening houden met de andere mensen, doen alsof je jij en je vriendjes de enigen zijn die er toe doen, de rest kan 'stikke'.quote:Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Stephanti het volgende:
[..]
Ik had al iets gepost hierover, maar jij verwoordt helemaal goed in welke situatie ik ook dus helaas nog steeds zit! De corpsballen zijn ontzettend irritant, maar het meeste heb ik last van ehhh...tja, Marokkanen zijn het vooral. Constant ruzie zoeken, schreeuwen, alcoholflessen kapot gooien, tegen onze muur aan pissen...en uiteraard vooral 's nachts als ze zich lam hebben gezopen.
Godver, ik snap niet hoe mensen zó asociaal kunnen zijn! Het is nota bene een klein binnenstraatje met allemaal rijtjeshuizen, dus je weet dat je mensen op zo'n moment uit hun slaap haalt.
Is ze zelf niet aan de ramadam? Mijn bovenburen zijn helaas erg actief rond 3-4 uur s nachts momenteel.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef Inlognaam het volgende:
Van de week vond mijn buurvrouw het nodig om me uit te maken voor 'kanker eene' * omdat ik snachts niet slaapte maar door huis liep. Mag kennelijk niet.
Binnenkort ga ik dr in dr bek spugen.
*Turks wijf, kanker verstond ik de rest is wat ik dacht te horen.
Dus je bent er door te verhuizen een half uurtje op vooruitgegaanquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
In ons vorige huis hadden we nooit veel last van de buren, maar wel van de achterburen. Die graag tot een uur of 2 's nachts in de tuin zaten. Of de achterburen die pas om 21:00 's avonds eens begonnen met zagen (buiten). Of die eerste achterbuurman die 's morgens om 5:00 z'n bedrijfsbusje (diesel) aan deed en dan om 5:30 weg te gaan. (wij sliepen aan de achterkant)
En toen zijn we verhuisd, nu horen we de overbuurman die om 5:30 z'n generator aan zet voor de melkmachine
Het feit dat ik weet dat het echt zin heeft (die motor laten draaien sloeg echt nergens op...) want die koeien moeten toch echt gemolken worden, scheelt al heel veel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:27 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Dus je bent er door te verhuizen een half uurtje op vooruitgegaan
Hier geen last van, ook jaren 30 woning. Denk dat het ook afhankelijk is van de indelingquote:Op woensdag 12 juni 2013 08:03 schreef Gieliovd het volgende:
Jaren 30 woning staat garant voor geluid.
- gasmeters gescheiden door plaatje blik van 4 Mm, ik hoor de meter van de buren klikken en pompen.
- muren zijn beperkt geluiddempend dus ik hoor de buren muziek draaien en praten als ze luider praten.
- traplopen is hoorbaar alsook toilet doorspoelen.
Tja, de tijd zal het leren als ik straks naar boven kan verhuizen. Hier beneden in het souterrain is het koel, stil en rustig
De enige remedie is een vrijstaande woning op een ruime kavel kopen.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 21:33 schreef Woep het volgende:
Zohhhh, ik verbaas me nogal over dat sommige hier bijna bij de boven of onderburen in huis wonen (letterlijk). Dat zou een hele goede reden zijn om te verhuizen. Gelukkig zelf geen last van.
Buurman of buurvrouw uitnodigen om te komen luisteren.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:02 schreef pinine het volgende:
Jaren '50 hoekwoning met primitieve betonvloeren; de muren direct geïsoleerd met isofix want je hoorde alles, helpt goed maar niet tegen contactgeluid.
Lopen doen de buren luiddruchtig op de hielen dus altijd maar gebonk, als ze in de keuken bezig zijn hoor je gerommel, altijd gebonk op de trap die n.b. aan de kant van hun buren zit, constant gegooi met deuren, kinderen die in de slaapkamers rennen met een hoop gebonk![]()
[ afbeelding ]
En misschien ook een keer bij hun in huis poolshoogte gaan nemen. Kan best zijn dat het lijkt of ze lopen te stampen of deuren dichtgooien, maar dat het de pecht is van de constructie dat normale geluiden heel hard doorklinken.quote:Op donderdag 13 juni 2013 11:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Buurman of buurvrouw uitnodigen om te komen luisteren.
Je slaat de spijker op de kop maar verder interessert het ze niet want we hebben ze al 3X viltjes gegeven tegen schuivende stoelen die een rotgeluid maken maar na een paar dagen begint het gewoon weer, ze zijn gewoon lompquote:Op donderdag 13 juni 2013 11:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En misschien ook een keer bij hun in huis poolshoogte gaan nemen. Kan best zijn dat het lijkt of ze lopen te stampen of deuren dichtgooien, maar dat het de pecht is van de constructie dat normale geluiden heel hard doorklinken.
Mijn huurwoning in Den Haag 2 jaar geleden. Bovenbuurman die was lomp. Die had gegeten, ging afwassen. Tiefde letterlijk alles in de wasbak en als het dan afgewassen en gedroog was tiefde hij het de lade in. Zo klonk het. RAM BAM KLETTER.quote:Op donderdag 13 juni 2013 20:39 schreef R2R het volgende:
Waarom weinig geluid maken als je ook alles met een hoop kabaal kan doen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Mokkels op 15-06-2013 15:02:09 ]
Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?quote:Op zondag 8 juli 2012 18:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alleen midden in de nacht hoor ik mijn buurman ieder heel uur in de wchet gekletter van plassen en wc doortrekken
Verder hoor ik niks
Of prostaathyperplasie waarbij de lediging van de blaas van de (oude?) buurman niet geheel lukt en je dus snel weer een volle blaas hebt.. Wellicht in combinatie met vocht vasthouden overdag? -> nachtplassen? Adviseer je buurman naar de uroloog te gaan want elk uur toilet is niet goed..quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?
Daarbij kan zoiets je nachtrust wel verstoren volgens mij...
Ook als je 's avonds weinig drinkt zal er urine aangemaakt worden, weliswaar minder dan als je een vol glas voor het slapen achterover gooit.quote:Op woensdag 19 juni 2013 14:09 schreef Iwanius het volgende:
Duidelijk, maar je blaas loopt m.i. alleen maar vol als je vocht tot je lichaam treedt dus zou het misschien geen verkeerde gedachte zijn om even niet te drinken?
Scheelt weer een advies bij een arts die je hiervoor uiteraard zal laten betalen...
quote:Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?
Daarbij kan zoiets je nachtrust wel verstoren volgens mij...
Zoiets dus, oude buurman, geen alcohol maar denk iets met blaas. Loopt al in ziekenhuis onder behandeling voor blaasproblemen maar het is wel onwijs irritant om iedere avond/nacht dat straaltje te horenquote:Op woensdag 19 juni 2013 14:01 schreef Eelcotje84 het volgende:
[..]
Of prostaathyperplasie waarbij de lediging van de blaas van de (oude?) buurman niet geheel lukt en je dus snel weer een volle blaas hebt.. Wellicht in combinatie met vocht vasthouden overdag? -> nachtplassen? Adviseer je buurman naar de uroloog te gaan want elk uur toilet is niet goed..
Heb ik ook een keer gedaan bij bejaarde buurvrouw die met tv keihard was ingeslapen in slaapkamer naast mij. Viel echt niet mee in slaap te vallen, dus ben je dan een zeikerd?quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:57 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb zelfs een keer gehad dat ik lag te slapen met de tv nog aan, en toen kwamen zij me wakker maken om te zeggen dat ze last hadden van het geluid
Maar ik ben geen bejaardequote:Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Heb ik ook een keer gedaan bij bejaarde buurvrouw die met tv keihard was ingeslapen in slaapkamer naast mij. Viel echt niet mee in slaap te vallen, dus ben je dan een zeikerd?
Wat maf, zat die voormalige oude keuken aan de andere kant van het huis of zo?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:34 schreef GwaddYr het volgende:
Sinds onze buren een nieuwe keuken hebben laten plaatsen, hoor je bij wijze van spreken zelfs een hagelslagkorreltje op hun aanrecht kletteren. Hun keuken grenst aan onze woonkamer.
Voorheen hoorde ik vrijwel nooit geluiden uit hun keuken, of er moest iets echt zwaars vallen en dan was het nog niet echt storend.
Ja heb ik dus ook ^^quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:38 schreef Adelante het volgende:
Wij horen praktisch alles, enkelsteens niet geisoleerd jaren '30 huis. Houd het levendig.
Maar dat straaltje verdwijnt in het niet als je soms van die verhalen hoort van mensen die in huizen wonen (trappenhuizen) en waar sommigen om 00:00 uur in de avond laat gaan douchen en de buren onder een hele waterval aan water horen stromen door de leidingen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 21:28 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zoiets dus, oude buurman, geen alcohol maar denk iets met blaas. Loopt al in ziekenhuis onder behandeling voor blaasproblemen maar het is wel onwijs irritant om iedere avond/nacht dat straaltje te horen
Waarschijnlijk tunnelbouw. Onze rij eengezinswoning (2009)is volledig los van elkaar gebouwd, alleen de buitenmuren en het dak zitten aan elkaar en zijn dus de enige geluidsbrug.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:41 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Huis uit 2000 hier. Zolang je niet beweegt kun je schreeuwen wat je wilt, geen overlast oid. Maar laat je een bord op de grond stuk vallen, loop je op hakken door de woonkamer of wat dan ook, dan hoor je dat 10 huizen verderop nog. Erg irritant.
Buurman vroeg eens waarom ik 's avonds rond elven zo vaak mijn meubels verschuif. Blijkt het iemand 4 woningen verderop te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |