abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113934065
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
pi_113934125
Alleen midden in de nacht hoor ik mijn buurman ieder heel uur in de wc ;( het gekletter van plassen en wc doortrekken

Verder hoor ik niks
pi_113934491
De kinderen die 3 dagen per week bij mn buurman zijn hoor ik wel eens de trappen op/af rennen. Verder niets.
pi_113934591
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
Dat dus en niet alleen van mijn naaste buren (ik woon in een flat) maar ook van buren die op hogere etages wonen boven mij.
pi_113935362
Veel. Muziek, ruzie, seks, naar de wc gaan, wasmachine, deuren, praten in het portiek etc etc...
Maar dat horen ze dus ook van ons.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:45:45 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_113935863
Ik woon in een appartement van bj 2009, goede isolatie. Ik hoor de buren dus niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:57:12 #7
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113936385
Ik hoor de bovenburen regelmatig, hetzelfde geldt voor de buren naast me. Nu zijn dat mensen met een kleurtje en die hebben een nogal schreeuwerige harde stem en manier van praten. Ook hoor ik regelmatig de kinderen door het huis drentelen. Stoor me er verder niet echt aan.
Ook hoi !
pi_113938491
Huis uit 2000 hier. Zolang je niet beweegt kun je schreeuwen wat je wilt, geen overlast oid. Maar laat je een bord op de grond stuk vallen, loop je op hakken door de woonkamer of wat dan ook, dan hoor je dat 10 huizen verderop nog. Erg irritant.

Buurman vroeg eens waarom ik 's avonds rond elven zo vaak mijn meubels verschuif. Blijkt het iemand 4 woningen verderop te zijn :').
pi_113941025
Ik woon in het bos. Enige buren waar ik last van heb is een opslagterrein van defensie waar een alarm afgaat.
Dag iedereen.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:48:22 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113941920
Hoor de wekker van de buurman 1 huis verder op, 's ochtends om half 6, geluk bij een ongeluk is dat ik er dan ook uit moet.
In het weekend hoor ik de kroeg van beneden nog weleens, maar een keertje bellen en dan gaat de muziek zachter, dus dat valt wel mee.
Verder wat random gebonk of trappenlopen elders uit de flat, niet storend over het algemeen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113942456
Tamelijk gehorig, rijtjeswoning uit 1962. Ik hoor het kind huilen, de buurvrouw lachen, de Sint Bernhard blaffen, en de buurman computerspelletjes spelen. Maar dat laatste is misschien ook de reden dat ik nooit iets in de slaapkamer hoor.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  zondag 8 juli 2012 @ 21:05:28 #12
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113942850
Valt wel mee, zegt de buurvrouw ongeveer een halve seconde nadat ik op de TT klikte.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113943439
Ik hoor letterlijk élk geluid van degene die boven mij woont. Stoel of andere spullen die over de vloer schuiven, naar de wc gaan, muziek, TV, sleutel o.i.d. die ze laat vallen (ik schrik me dan kapot van dat plotselinge lawaai), enz.

Het ergste is nog wel als ze op hakken loopt (wat ze heel vaak doet). Ik kan dan letterlijk volgen waar ze heenloopt! Als je dan een tentamen aan het leren bent, ben je echt niet blij. Alle concentratie neemt dat irritante "hakkengebonk" weg.

En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik :D

Maarja: ik woon in een studentenflat, dus kan eigenlijk niet veel klagen :P
One day I am gonna grow wings, a chemical reaction, hysterical and useless
  zondag 8 juli 2012 @ 21:32:17 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113944311
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:17 schreef Scatterbrained het volgende:
En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik :D
Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113944460
Van de benedenburen hoor ik amper wat. Maar das een oudere vrouw, man is enige tijd geleden overleden. Soms als de kinderen in het weekend langs komen dan is het wat rumoeriger in de tuin en voor de deur, maar voor de rest weinig last.

De bovenburen is een heel ander verhaal. Onze oude buurman verhuurt zn huis nu een aantal jaar aan expats en die snappen dus echt niets van oude gehorige huizen. Het stel wat er nu sinds een jaar in woont is echt irritant. Die man stampt als een olifant, 's nachts gaat de wasmachine aan, ze hebben nu een baby dus ik ben ook alle uren van de nacht wakker als die kleine gaat janken en ze 'm naar hun slaapkamer halen (die is dus recht boven die van mij) - het verwekken van de kleine heb ik ook luid en duidelijk kunnen meemaken. Op een gegeven moment waren hun een week weg en kwamen er vrienden in hun woning logeren. Die kwamen dus om half 3 's nachts aan met twee kleine kinderen die even leuk als een dolle door het huis gingen rennen :(

De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten :')
pi_113945730
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken :')
Of meedoen :P. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, nietwaar? :D
pi_113946014
quote:
De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten :')
Wat aardig van 'm! :) Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
pi_113947749
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:57 schreef Scatterbrained het volgende:

[..]

Wat aardig van 'm! :) Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
Ja, dat wel. Maar vond het ook enorm vervelend. Bleek achteraf dat het meer een samenloop van omstandigheden was. Hij lag in scheiding en was daarom 's nachts veel op en ik was toen ernstig mn longen uit mn lijf aan het hoesten. Buuf van beneden had dan weer niets gehoord.

Maar goed kan je wel vertellen dat bijna niets gebeurd in de straat wat niemand opmerkt ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 22:38:53 #19
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_113948351
In mijn vorige huis appartement uit 2000 op de 4e verdieping. Van mijn buren links rechts onder nooit wat van gehoord. Boven alleen s'nachts als het heel heel stil was vrouw op de wc en de douche het water wat op de grond klettert en af en toe hakken op hun laminaat. Verder niks eigenlijk, mijn buren links en rechts een leuk blafferig hondje maar die nooit gehoord in huis.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_113948825
Boven mij is een studentenhuis gevestigd :') . Dus ik maak maandelijks verhuizingen mee, gesleep met meubels. Mensen op de rrap. Harde muziek. Gegil en slaan met de deuren als ze na een avond stappen thuiskomen :'). Ach ja. Ze zullen ook wel eens last van mij hebben :+
  zondag 8 juli 2012 @ 22:48:23 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113948877
Ik woonde in Amsterdam in zo´n 3 hoog flat uit 1930 ofzo.
Alles wat er op de houten vloer boven gebeurde kon je horen.
Echt 0 isolatie.

Daarna zo snel mogelijk een vrijstaand huis gekocht. Dichtstbijzijnde buren 500 meter.
K*tvogels :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 9 juli 2012 @ 08:24:37 #22
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_113958307
Ik woon in een appartementenflat, maar helemaal geen last van buren gelukkig. Je hoort als je heel stil bent weleens wat, als iemand naar de wc gaat of zo, maar that's it.

De geluidshinder komt dan ook niet van mijn buren, maar van buiten...de slaapkamer heeft maar enkel glas en vlak onder ons is schijnbaar een hangplek voor jongeren. Die moeten alles schreeuwend naar elkaar communiceren en brengen altijd wat "sfeermuziek" mee... ;(

Dronken en lallend uitgaansvolk komt ook onder ons raam door 's nachts, want we wonen in een zijstraatje van het centrum. Met goed weer slaap ik dus nooit in één keer door. Wel lachen wat er soms voorbij komt, laatst nog een huilende vent die tegen deuren en ramen ging slaan en dingen als "kuthoer" riep :') vriendinnetje vreemdgegaan gok ik :P
pi_113958357
Als mijn buren met de boorhamer aan de gang gaan hoor ik het, verder helemaal niks.
pi_113959404
Er komen zo ineens weer dingen boven door dit te lezen.
Bovenbuurman houdt graag van films kijken, met extra basgeluid ofzo, voor het bioscoop effect. Als het hard genoeg staat weet ik welke film hij kijkt. Staat het iets zachter, dan lijkt het net of er steeds een motor wil starten.

Af en toe sta ik bij de benedenburen aan de deur, na 22 uur om te vragen of het wat zachter kan (die gaan dan boren ofzo.. dat moest echt nog even nu opgehangen... jaja... en daar begin je pas om 23 uur mee....) En dan zegt zij dat ze ook last heeft van mij. Kom dan langs? Nee.... Maar ik heb wel elk weekend een feestje waar ze last van heeft.
En dat zijn dus mijn buren, haar schuinbovenburen. :')

De hond van beneden hoor ik af en toe ook, maar dat is niet zo erg. Dat ze dan naar hem schreeuwen dat ie stil moet zijn vind ik erger.
pi_113967148
Ik ben heel blij dat we verhuisd zijn.
In ons vorige huis (rijtjeshuis uit 1956) kon je een gezellig gesprekje met de buren hebben als je op de wc zat. Zij hielden van seks onder de douche, en ook al hoorde je geen gekreun of gehijg, je hoorde wel het klappen van zijn kruis tegen haar billen...
Ook hadden we veel last van het feit dat zij rookten. Ik ben echt super astmatisch en hun rook trok echt regelrecht bij ons naar binnen. En je kunt die mensen toch moeilijk gaan verbieden om in hun eigen huis te roken?! Woningstichting heeft geprobeerd hier iets aan te doen, maar echt gelukt is het nooit. Ook hoorden we de buren praten, lopen, meubels verschuiven, we roken precies wat zij aten. Ik vond dat allemaal best wel vervelend.

Nu wonen we in een rijtjeshuis uit 1982. Ik hoor af en toe de klok van de buurvrouw (zo'n leuke hangklok die elke 15 minuten een riedeltje speelt), maar alleen omdat het ding niet goed kan lopen. Dan weer 5 minuten voor, dan weer 10 minuten achter.
En ik hoor de dochter van de andere buren. Maar allen omdat dat 3-jarige dinkje heeft geleerd om te hinkelen :)
En soms hoor ik haar 's nachts huilen, als ik toevallig wakker ben.
Verder is het hier heel erg rustig. Ik kan geen gesprek meer volgen als wij binnen zitten en de buren buiten (of binnen). Zelfs als zij aan de deur staan te praten, kan ik het niet volgen. Heerlijk!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:27:46 #26
378669 Piecherry
There's no place like hom
pi_113967358
Supergehorig. Elke ochtend worden we wakker gemaakt door onze onderburen die als een stel zeehonden tekeer gaan. Als ik op het toilet zit en mijn bovenbuuf ook, dan hoor ik haar tot de laatste druppel die ze eruit perst.. Nee geen flat meer voor mij!
  maandag 9 juli 2012 @ 15:51:40 #27
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113970737
^^ Jeetje zeg, er zijn echt heel veel Fok!kers die last hebben van aanzienlijk burengerucht... geen pretje!

Ik heb 20 jaar in een oud hutje in de binnenstad van een studentenstad gewoond.
Van mijn buren had ik nooit last, dat waren zeer fatsoenlijke mensen die ik - op af en toe een verbouwing na (ook oude huizen uiteraard) - nooit echt 'gehoord' heb, althans ik had er geen last van.
Wat ik hoorde was doorgaans wat ik maar zal noemen 'functioneel lawaai', van geklus en dergelijke. Nooit een centje pijn.

Maar dan - het oude hutje lag aan een heel smal straatje met hoge bebouwing, enkel glas, enkelsteensmuren - AL het geluid vanaf de straat kwam knetterhard naar binnen. Krijsende kinderen. Dronken zwervers. De overbuuf die keihard in haar mobieltje op het stoepje zat te lullen zodat ik al die gesprekken (ook zakelijke, met de belastingdienst en dergelijke) letterlijk kon volgen (best genant, want hoe zeg je hier iets van? :') ).
En als toppunt: dronken koorballen (m/v) die menen dat de stad 's nachts van hen is - geen enkel respect voor de mensen die liggen te slapen en er om 7:00 uur 's ochtends weer uit moeten. Dit dus het type student waarvan pappie en mammie eventjes een grachtenpand voor ze kopen tijdens hun studie, want ze moeten uiteraard wel op stand wonen... je kan Floris-Henk toch moeilijk in een flatje in een prachtwijk parkeren, toch? :X
Ik heb er voorgoed een hekel aan dat soort gasten overgehouden, arrogante hufters. :r

Nu: groot 1963-appartement van gewapend beton op de 8e verdieping. Dubbel glas, goed onderhouden en behoorlijk degelijk geïsoleerd want ik woon hier nu een aantal maanden en heb nog nooit iets van de buren gehoord dat ik als 'overlast' kwalificeer. Ja natuurlijk af en toe is er iemand aan het verbouwen o.i.d., maar dat vind ik dus volledig acceptabel, dat hoort er nou eenmaal bij.
Maar verder? Ach... als het mooi weer is zitten de studenten (die wonen hier ook, en die zijn van het 'normale' soort) met een kratje bier op het balkon te kletsen. Die hoor je dan ook, maar ook dat is toch prima? Ik denk dat ik de volgende keer ook eens even bij ze langs ga om een biertje te pakken! :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 9 juli 2012 @ 15:52:44 #28
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_113970776
Af en toe de honden.

Laatst konden de buren van 3 huizen verderop onze wasmachine horen centrifugeren. :X
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 9 juli 2012 @ 19:21:25 #29
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_113980069
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Jeetje zeg, er zijn echt heel veel Fok!kers die last hebben van aanzienlijk burengerucht... geen pretje!

Ik heb 20 jaar in een oud hutje in de binnenstad van een studentenstad gewoond.
Van mijn buren had ik nooit last, dat waren zeer fatsoenlijke mensen die ik - op af en toe een verbouwing na (ook oude huizen uiteraard) - nooit echt 'gehoord' heb, althans ik had er geen last van.
Wat ik hoorde was doorgaans wat ik maar zal noemen 'functioneel lawaai', van geklus en dergelijke. Nooit een centje pijn.

Maar dan - het oude hutje lag aan een heel smal straatje met hoge bebouwing, enkel glas, enkelsteensmuren - AL het geluid vanaf de straat kwam knetterhard naar binnen. Krijsende kinderen. Dronken zwervers. De overbuuf die keihard in haar mobieltje op het stoepje zat te lullen zodat ik al die gesprekken (ook zakelijke, met de belastingdienst en dergelijke) letterlijk kon volgen (best genant, want hoe zeg je hier iets van? :') ).
En als toppunt: dronken koorballen (m/v) die menen dat de stad 's nachts van hen is - geen enkel respect voor de mensen die liggen te slapen en er om 7:00 uur 's ochtends weer uit moeten. Dit dus het type student waarvan pappie en mammie eventjes een grachtenpand voor ze kopen tijdens hun studie, want ze moeten uiteraard wel op stand wonen... je kan Floris-Henk toch moeilijk in een flatje in een prachtwijk parkeren, toch? :X
Ik heb er voorgoed een hekel aan dat soort gasten overgehouden, arrogante hufters. :r

Nu: groot 1963-appartement van gewapend beton op de 8e verdieping. Dubbel glas, goed onderhouden en behoorlijk degelijk geïsoleerd want ik woon hier nu een aantal maanden en heb nog nooit iets van de buren gehoord dat ik als 'overlast' kwalificeer. Ja natuurlijk af en toe is er iemand aan het verbouwen o.i.d., maar dat vind ik dus volledig acceptabel, dat hoort er nou eenmaal bij.
Maar verder? Ach... als het mooi weer is zitten de studenten (die wonen hier ook, en die zijn van het 'normale' soort) met een kratje bier op het balkon te kletsen. Die hoor je dan ook, maar ook dat is toch prima? Ik denk dat ik de volgende keer ook eens even bij ze langs ga om een biertje te pakken! :Y
Ik had al iets gepost hierover, maar jij verwoordt helemaal goed in welke situatie ik ook dus helaas nog steeds zit! De corpsballen zijn ontzettend irritant, maar het meeste heb ik last van ehhh...tja, Marokkanen zijn het vooral. Constant ruzie zoeken, schreeuwen, alcoholflessen kapot gooien, tegen onze muur aan pissen...en uiteraard vooral 's nachts als ze zich lam hebben gezopen.

Godver, ik snap niet hoe mensen zó asociaal kunnen zijn! Het is nota bene een klein binnenstraatje met allemaal rijtjeshuizen, dus je weet dat je mensen op zo'n moment uit hun slaap haalt. :(
pi_113980564
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Stephanti het volgende:

Godver, ik snap niet hoe mensen zó asociaal kunnen zijn! Het is nota bene een klein binnenstraatje met allemaal rijtjeshuizen, dus je weet dat je mensen op zo'n moment uit hun slaap haalt. :(
Dat is dus de definitie van asociaal: geen rekening met de belangen van anderen houden. In hun perceptie hebben ze niets met jouw nachtrust van doen; het gaat om hun "bevrediging".

Hier in de buurt is ook veel uitgaansgelegenheid (Bergen aan Zee) en inderdaad, het weekeind geeft veel overlast van dronken jongeren en toeristen. Politie heeft er prioriteit op gezet; één belletje en een politieauto gaat erop af. Gaat een tijdje goed, tot het zomerseizoen weer begint. Dan is het weer raak, zoals nu in de weekeinden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:02:52 #31
323439 HetKlusKonijn
pi_113982222
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Stephanti het volgende:

[..]

Ik had al iets gepost hierover, maar jij verwoordt helemaal goed in welke situatie ik ook dus helaas nog steeds zit! De corpsballen zijn ontzettend irritant, maar het meeste heb ik last van ehhh...tja, Marokkanen zijn het vooral. Constant ruzie zoeken, schreeuwen, alcoholflessen kapot gooien, tegen onze muur aan pissen...en uiteraard vooral 's nachts als ze zich lam hebben gezopen.

Wat blomke zegt, het is inderdaad allemaal hetzelfde asociale gedrag. Gewoon geen enkele rekening houden met de andere mensen, doen alsof je jij en je vriendjes de enigen zijn die er toe doen, de rest kan 'stikke'.

Of het nou over het paard getilde corpsballen, bezopen uitgaanspubliek, of zogenaamde 'zielige' moccro's of wat dan ook, gewoon triest - en kennelijk ook nooit van hun ouders geleerd om ook eens wat rekening te houden met andere mensen. :(
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_114325007
Ik woon in een appartementencomplex en ik hoor het als de buurman de wc doorspoelt, de muziek/tv aanheeft of als hij snurkt (elke nacht). Gewone gesprekken hoor ik niet. Andere buren hoor ik alleen als er echt geschreeuwd of met deuren geslagen wordt. 's Nachts hoor ik de baby van 2 verdiepingen hoger huilen, overdag niet.
pi_114327547
Pfff.... ik weet niet hoe gehorig mijn huis is.... weet wel dat mijn nieuwe buren lekker luidruchtig zijn.... gofferdegoffer... :(
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:52:55 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115097733
Appartement uit 2006. Als ik héél stil ben en de slechthorende onderbuurvrouw haar TV maximaal hard heeft staan hoor ik wat geluid. Of je hoort de intercom van de buren als jezelf muisstil bent. Voor de rest hoor je helemaal niets.

Dat was in mijn vorige etagewoning uit 1955 wel even anders. Daar werd ik samen met de onderbuurman wakker door zijn wekker. Op zich had dat ook wel z'n charme :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:21:41 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115102650
Van de week vond mijn buurvrouw het nodig om me uit te maken voor 'kanker eene' * omdat ik snachts niet slaapte maar door huis liep. Mag kennelijk niet.

Binnenkort ga ik dr in dr bek spugen.

*Turks wijf, kanker verstond ik de rest is wat ik dacht te horen.
Ook hoi !
pi_115103469
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef Inlognaam het volgende:
Van de week vond mijn buurvrouw het nodig om me uit te maken voor 'kanker eene' * omdat ik snachts niet slaapte maar door huis liep. Mag kennelijk niet.

Binnenkort ga ik dr in dr bek spugen.

*Turks wijf, kanker verstond ik de rest is wat ik dacht te horen.
Is ze zelf niet aan de ramadam? Mijn bovenburen zijn helaas erg actief rond 3-4 uur s nachts momenteel.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:04:39 #37
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115104096
Nee, ze is gewoon gestoord. Ze hoort samen met dr man wel vaker dingen die er niet zijn en met dr praten valt er niet meer. Ben al door dr bespuugd, met schoenen bekogeld ook _O- en geslagen. Toen niets terug gedaan, maar de eer aan mezelf te houden. Volgende keer is het haar beurt.

Ik ging om 2.50 even een ommetje doen, sta even voor de deur en hoor een raam opengaan. Kijk even omhoog om gelijk het geratel van dat mens (incl sluier om) aan te horen. Dat ik dr wakker houdt, blablabla..

Kort ommetje gemaakt en toen ik een half uur later al geruime tijd weer binnen was, dacht ik 'laat ik eens kijken of het licht al uit is'. Toen was het 3.20u en brandde het licht nog gewoon in dr slaapkamer.

Ofwel; zeiken om te kunnen zeiken. Nouja, verleden heeft ze mij bespuugd, ik heb me echt voorgenomen haar de eerstkomende keer vol in dr bek te spuwen. Geen respect meer voor dat wijf. Ze noemt dr man maar 'kanker ele' of wat het dan ook was', maar niet mij.

Speelt al langer trouwens. Buurtbemiddeling is ook al ingeschakeld en hij is schizofreen.
Ook hoi !
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:08:37 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115104276
Zeg dat ze terug moet naar het hutje op de hei waar ze vandaan komt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_115113034
Ik woon in een appartement uit 1965 ofzo en dat is ook best gehorig. Hoor mn bovenburen duidelijk rondlopen, wc doorspoelen, hoesten (gast rookt ofzo, dus elke 15 minuten heel harde hoestbui), krakende deuren etc.

Woonde hiervoor in een studentenhuis met houten vloeren en dacht na de verhuizing naar bovenstaand appartement (vanwege betonnen vloeren) geen last meer te hebben van bovenburen, maar dat viel dus een beetje tegen. Heb 's avonds ook vaak een koptelefoon op, want kan me best storen aan geluiden als ik rustig tv zit te kijken ofzo :P

Verder is het 's nachts wel altijd stil, dus er is geen sprake van serieuze overlast. Maar als ik ga verhuizen zoek ik wel naar iets met modernere bouwstijl waarbij je niet elk geluidje hoort van je bovenburen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:18:33 #40
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_115134315
Ik woon 1 huis voorbij de hoek en deel dus de tuin met de buren om de hoek. Die bellen om de een of andere duistere reden graag buiten, keihard, ook midden in de nacht :(
Verder woont boven ons een Marokkaanse familie die allemaal hun schoenen uit doen bij binnenkomst dus daar hoor ik alleen af en toe wat geschuifel van, en aan de andere kant naast me zit de schuur van de buren dus die hoor ik bijna nooit.

Huis uit 1921 trouwens, dus kan niet klagen :)
an urge to help mankind overcomes me
pi_115134464
Twee onder 1 kap, je hoort helemaal niets van de buren, ideaal.
Geen referral hier.
pi_115234267
In ons vorige huis hadden we nooit veel last van de buren, maar wel van de achterburen. Die graag tot een uur of 2 's nachts in de tuin zaten. Of de achterburen die pas om 21:00 's avonds eens begonnen met zagen (buiten). Of die eerste achterbuurman die 's morgens om 5:00 z'n bedrijfsbusje (diesel) aan deed en dan om 5:30 weg te gaan. (wij sliepen aan de achterkant)

En toen zijn we verhuisd, nu horen we de overbuurman die om 5:30 z'n generator aan zet voor de melkmachine :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:27:44 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115235642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
In ons vorige huis hadden we nooit veel last van de buren, maar wel van de achterburen. Die graag tot een uur of 2 's nachts in de tuin zaten. Of de achterburen die pas om 21:00 's avonds eens begonnen met zagen (buiten). Of die eerste achterbuurman die 's morgens om 5:00 z'n bedrijfsbusje (diesel) aan deed en dan om 5:30 weg te gaan. (wij sliepen aan de achterkant)

En toen zijn we verhuisd, nu horen we de overbuurman die om 5:30 z'n generator aan zet voor de melkmachine :P
Dus je bent er door te verhuizen een half uurtje op vooruitgegaan :D
Ook hoi !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:32:03 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115235893
Oud huisje, klein straatje, aan alle kanten buren (behalve boven en onder), maar niet meer zo pal grenzend aan een studentenhuis met bijbehorende tuinfeesten.

We horen van alles, maar het stoort amper, want het is allemaal 'normaal'.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:33:06 #45
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_115235958
Als het in beiden huizen stil is hoor ik de hond weleens blaffen/piepen, de buurjongen drummen of de bel, maar daar houdt het dan ook op.
pi_115236558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:27 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dus je bent er door te verhuizen een half uurtje op vooruitgegaan :D
Het feit dat ik weet dat het echt zin heeft (die motor laten draaien sloeg echt nergens op...) want die koeien moeten toch echt gemolken worden, scheelt al heel veel.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:53:32 #47
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_127631235
Sorry voor de schop, maar dit leek me het aangewezen draadje :-)
Als ik er eens bij stilsta, is de gehorigheid hier zeer extreem. De bovenburen hebben laminaat, waardoor je voetstappen vrij goed hoort. Al het geluid van de straat vang ik ook op. De onderburen hebben een koekoeksklok. Tot rust komen is hier zo goed als onmogelijk.

Hiervoor heeft er een gezin met twee jonge kinderen gewoond. Hoe ze het 5 jaar lang hebben overleefd (toen hadden de onderburen echter geen klok), Joost mag het weten.

Bij buren op de vierde (en hoogste) verdieping waar ik laatst kwam, is het veel minder gehorig. Je zit dan ook verder van de straat. En voor die huur (440 euro, ik betaal 380) zit er ook een betere keuken bij, betegeling in de douche en ‘welkomsthal’, een wat betere isolatie en modernere deuren...

Wat verhuizen betreft, ik heb veel moeite met kiezen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door schaal_10 op 10-06-2013 19:58:38 ]
pi_127634173
Woon in een huis van 100 jaar oud. Buren naast me aan beide kanten hoor ik vrijwel nooit. Eerst wel, maar heb nu voorzetwanden neergezet, scheelt veel.
Bovenburen hoor ik heel goed, maar dat komt vooral door hun manier van leven in combinatie met de bouw van het huis. Mijn plafond is goed geïsoleerd en hun ondervloer ook, dus bij "normaal gebruik" hoor je niks.
Echter hun normaal gebruik bestaat uit springen, stampen (doen fitness en dansen ofzo binnen) en ze zijn ook dol op de trap op en af lopen.
Heb ze wel eens verteld dat dat beneden heel goed hoorbaar is en uitgenodigd om te komen luisteren, maar toen keken ze heel vies.
pi_127634700
Eigenlijk is het best gehorig met vaak harde muziek en soms luid gepraat. Maar ik ben er inmiddels immuun voor geworden. Daarnaast ga ik toch binnen twee maanden verhuizen, dus het zal mij verder een zorg zijn.
pi_127680849
Zohhhh, ik verbaas me nogal over dat sommige hier bijna bij de boven of onderburen in huis wonen (letterlijk). Dat zou een hele goede reden zijn om te verhuizen. Gelukkig zelf geen last van.
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 21:35:40 #51
244933 trovey
Nachtoele
pi_127680984
Alleen als het heel erg stil is 's nachts hoor ik eigenlijk wel eens wat....of ik stoor me er niet aan dan kan ook. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127683921
Ik hoor de buren wel eens weggaan/thuiskomen en op de trap lopen (rijtjeshuis, onze gangen grenzen aan elkaar) maar verder eigenlijk niet :) valt dus enorm mee voor een jaren 30 huis
Klussen deel 1 en 2
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:36:24 #53
331510 zaakjes
breekt je baan
pi_127688059
Van mijn eigen kamertje dacht ik eigenlijk dat ze bij de bouw van dit gebouw ietsje zijn uitgeschoten met het aantal isolatiemateriaal. ^^ Je hoort bijna niks buiten de kamer. Alleen soms wat lawaai op straat, maar dat komt door de lokatie waar ik woon. Overigens is er tóch nog altijd iemand die over lawaai zeurt. Als dit huis niet genoeg kan zijn, weet ik het ook niet meer :W
  woensdag 12 juni 2013 @ 07:49:13 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_127693798
Leuke kick :)

Hier een huis uit de jaren 80, rijtjeswoning. Ik hoor de trap van de buren aan de ene kant en hun wasmachine. Voor de rest valt het me reuze mee. Van de buren aan de andere kant hoor ik nagenoeg niets, alleen af en toe geschreeuw als dochterlief boos is :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127693932
Jaren 30 woning staat garant voor geluid.
- gasmeters gescheiden door plaatje blik van 4 Mm, ik hoor de meter van de buren klikken en pompen.
- muren zijn beperkt geluiddempend dus ik hoor de buren muziek draaien en praten als ze luider praten.
- traplopen is hoorbaar alsook toilet doorspoelen.

Tja, de tijd zal het leren als ik straks naar boven kan verhuizen. Hier beneden in het souterrain is het koel, stil en rustig :D
Laat die handjes wapperen!
pi_127693990
Als mijn buren in de tuin zitten hoor ik ze binnen praten en als ze in huis de TV wat harder zetten hoor ik dat ook. En aangezien ze in huis schreeuwen/luidruchtig praten hoor ik dat ook. Oh en het gezoem van hun airco de hele nacht door.
pi_127726654
Portiekflat in een prachtwijk uit 1960 ofzo: ik hoor de boven/onder/zijburen wel, maar vooral rondrennende en krijsende kinderen of als er veel visite is, dus over 't algemeen valt 't wel mee. Vind het eigenlijk irritanter dat ze hetzelfde ook van ons kunnen horen. Oh, en rond gebedstijden zit er ook ergens ver weg in de flat een kerel te zingen(/bidden), maar dat hoor je alleen als 't redelijk stil is.
pi_127728588
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 08:03 schreef Gieliovd het volgende:
Jaren 30 woning staat garant voor geluid.
- gasmeters gescheiden door plaatje blik van 4 Mm, ik hoor de meter van de buren klikken en pompen.
- muren zijn beperkt geluiddempend dus ik hoor de buren muziek draaien en praten als ze luider praten.
- traplopen is hoorbaar alsook toilet doorspoelen.

Tja, de tijd zal het leren als ik straks naar boven kan verhuizen. Hier beneden in het souterrain is het koel, stil en rustig :D
Hier geen last van, ook jaren 30 woning. Denk dat het ook afhankelijk is van de indeling :)
Klussen deel 1 en 2
pi_127733886
Ik heb een rijtjeshuis uit 1910. Helaas zijn de tussenmuren enkelsteens. Geluid vanaf de buren valt mee, maar hoe hoger in het huis (eerste verdieping, zoldertje), hoe erger. Ik vermoed omdat de muren beneden zijn verdikt met een raaplaag en bij de buren met voorzetwanden. Dit ontbreekt echter allemaal op de eerste verdieping.

Maar al met al ervaar ik weinig geluidsoverlast van de buren.

Mijn huis staat wel met de gevel op de straat, en die straat is een belangrijke fietsroute hier naar het centrum. Dus 's nachts overlast door schreeuwende mensen, ja, die hoor ik wel, want ik slaap aan die kant en ook nog eens met enkel-glas.
pi_127734476
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 21:33 schreef Woep het volgende:
Zohhhh, ik verbaas me nogal over dat sommige hier bijna bij de boven of onderburen in huis wonen (letterlijk). Dat zou een hele goede reden zijn om te verhuizen. Gelukkig zelf geen last van.
De enige remedie is een vrijstaande woning op een ruime kavel kopen.
pi_127743185
Jaren '50 hoekwoning met primitieve betonvloeren; de muren direct geïsoleerd met isofix want je hoorde alles, helpt goed maar niet tegen contactgeluid.
Lopen doen de buren luiddruchtig op de hielen dus altijd maar gebonk, als ze in de keuken bezig zijn hoor je gerommel, altijd gebonk op de trap die n.b. aan de kant van hun buren zit, constant gegooi met deuren, kinderen die in de slaapkamers rennen met een hoop gebonk :|W

pi_127743226
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:02 schreef pinine het volgende:
Jaren '50 hoekwoning met primitieve betonvloeren; de muren direct geïsoleerd met isofix want je hoorde alles, helpt goed maar niet tegen contactgeluid.
Lopen doen de buren luiddruchtig op de hielen dus altijd maar gebonk, als ze in de keuken bezig zijn hoor je gerommel, altijd gebonk op de trap die n.b. aan de kant van hun buren zit, constant gegooi met deuren, kinderen die in de slaapkamers rennen met een hoop gebonk :|W

[ afbeelding ]
Buurman of buurvrouw uitnodigen om te komen luisteren.
pi_127743276
ik woon in een rijtjehuis... enige wat ik weleens hoor is het toilet van de buur aan 1 kant.... dat hoor ik alleen maar als het bij mij heel stil is...

voorderest hoor ik ze nooit. heerlijk O+
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:07:12 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_127743326
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:03 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Buurman of buurvrouw uitnodigen om te komen luisteren.
En misschien ook een keer bij hun in huis poolshoogte gaan nemen. Kan best zijn dat het lijkt of ze lopen te stampen of deuren dichtgooien, maar dat het de pecht is van de constructie dat normale geluiden heel hard doorklinken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_127747750
Ik woon in een flat uit de jaren 60, ik hoor gelukkig helemaal niks, maar ik woon in wat eigenlijk de woonkamer is, en die zit in het midden van de woning, dus dat kan ook daar aan liggen :P En mijn huisgenoten zijn ook vrij rustig.

Ik hoor alleen af en toe ergens een boor, maar dat ik dan gewoon overdag dus dat stoort niet.

Alleen de onderbuurman (van nóg een verdieping lager, ik woon op 4, hij op 2) beweert mij te kunnen horen lopen 's nachts :') Ehh, wat? Mijn directe onderburen hebben nergens last van uiteraard.. Ik weet niet wat hij hoort, maar ik ben het niet, ik slaap over het algemeen ook 's nachts enzo :Y
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_127757432
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En misschien ook een keer bij hun in huis poolshoogte gaan nemen. Kan best zijn dat het lijkt of ze lopen te stampen of deuren dichtgooien, maar dat het de pecht is van de constructie dat normale geluiden heel hard doorklinken.
Je slaat de spijker op de kop maar verder interessert het ze niet want we hebben ze al 3X viltjes gegeven tegen schuivende stoelen die een rotgeluid maken maar na een paar dagen begint het gewoon weer, ze zijn gewoon lomp :|W
pi_127763891
Heel herkenbaar, misschien directe familie van mijn buren boven me. ;)
Waarom weinig geluid maken als je ook alles met een hoop kabaal kan doen? :{w

Verlang wat dat betreft terug naar mijn vorige bovenburen, hetzelfde huis, maar die hooide ik nooit, gewoon echt: nooit.
pi_127788313
Rijtjeshuis van zo'n 100+ jaar oud.
's Morgens om 06:00 gaat de wekker van de buren: een telefoon op trilstand, maar toch word ik er wakker van...
Als de buren niezen, zeggen wij "gezondheid" (en zij "dankjewel"). Soms onstaat er tijdens het zappen op tv een echo, dan weet ik meteen wat zij aan het kijken zijn....
Bij mijn volgende woning let ik echt op gehorigheid, want dit is soms toch echt niet leuk.
Dan maar iets minder charme, maar wel dikke muren :)
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:33:38 #69
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_127806602
Huidige huis is een standaard rijtjeshuis uit de jaren 80. Hoor nooit veel bijzonders, alleen de buren wel eens als ze naar de wc gaan of zo, maar dan moet het wel heel stil zijn.

Hiervoor in appartementen gewoond en daar hoorde je veel meer. Douchen, stofzuigen, wc, neukende mensen, klaarkomende mensen, gillende kinderen etc.

Op een bepaald moment ga je er aan wennen en denk je "Dan horen ze dat vast ook van ons"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:00:26 #70
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_127810738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:39 schreef R2R het volgende:
Waarom weinig geluid maken als je ook alles met een hoop kabaal kan doen? :{w
Mijn huurwoning in Den Haag 2 jaar geleden. Bovenbuurman die was lomp. Die had gegeten, ging afwassen. Tiefde letterlijk alles in de wasbak en als het dan afgewassen en gedroog was tiefde hij het de lade in. Zo klonk het. RAM BAM KLETTER.

Buurvrouw onder, muziek en peuken. Rook trok door het hele huis naar boven, nice. Praten hoorde ik ook, boven en beneden.

Wil niet weten wat ze van mij allemaal gehoord hebben ;)

Ik: muziek, films, games.

Dit huis, ben nu alleen maar aan het klussen, maar het volgende:
- Krakende vloeren van de buren (as we speak kraakt er eentje langs me)
- Zoonlief met voorliefde voor death-metal dat soort meuk, altijd leuk bij je wijntje in de zon. Buurman: Zo Gieliovd, een achtergrondmuziekje heb je ieder geval".
- Lachende, pratende mensen goed hoorbaar.

Ik: boorhamer, klopboor, muziek, timmeren, schroeven, stofzuiger... lot's and lot's of noise :X waarschijnlijk vinden ze me allemaal niet zo O-)
Laat die handjes wapperen!
pi_127824544
Onze woning heeft ankerloze spouwmuren, dus ondanks dat het een tussenwoning is hoor je niet/nauwelijks iets van de buren. Hooguit dat je 's avonds laat nog wel eens iemand de trap op hoort lopen of een deur hoort slaan.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_127825045
Bij m'n schoonvader in een flat: de buren boven ons zijn net nieuw en die hoor ik nu elke dag.. en de vorige buren heb ik nooit gehoord.

Het lijkt net of ze met klompen door het huis heen stampen.. en je hoort ze soms heeeel erg hard schreeuwen. En het getik op de verwarmings... oh verschrikkelijk. Word je wakker omdat hun de hele dag daar tegen aan zitten te bonken.

Nee.. geen leuke buren.

Verder nooit ergens last van in de flat.. ja soms de polen die hier wonen en die dan 's nachts thuis komen en ze behoefte hebben om te zingen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mokkels op 15-06-2013 15:02:09 ]
pi_127826382
Ik hoor mijn onderburen alleen als ze piano spelen, iets dat maar sporadisch voorkomt.

Verder hoor je het wel eens als een van de buren zijn fiets in de berging zet en per ongeluk tegen de (metalen) trapleuning aankomt. Dit valt eigenlijk alleen laat in de avond / in de nacht op als het verder helemaal stil is.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_127983830
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Alleen midden in de nacht hoor ik mijn buurman ieder heel uur in de wc ;( het gekletter van plassen en wc doortrekken

Verder hoor ik niks
Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?
Daarbij kan zoiets je nachtrust wel verstoren volgens mij...
pi_127986744
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ieder uur? Loopt hij dan constant bier te zuipen of heeft hij gewoon een zwakke blaas?
Of prostaathyperplasie waarbij de lediging van de blaas van de (oude?) buurman niet geheel lukt en je dus snel weer een volle blaas hebt.. Wellicht in combinatie met vocht vasthouden overdag? -> nachtplassen? Adviseer je buurman naar de uroloog te gaan want elk uur toilet is niet goed..
pi_127987060
Duidelijk, maar je blaas loopt m.i. alleen maar vol als je vocht tot je lichaam treedt dus zou het misschien geen verkeerde gedachte zijn om even niet te drinken?

Scheelt weer een advies bij een arts die je hiervoor uiteraard zal laten betalen...
pi_127987971
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:09 schreef Iwanius het volgende:
Duidelijk, maar je blaas loopt m.i. alleen maar vol als je vocht tot je lichaam treedt dus zou het misschien geen verkeerde gedachte zijn om even niet te drinken?

Scheelt weer een advies bij een arts die je hiervoor uiteraard zal laten betalen...
Ook als je 's avonds weinig drinkt zal er urine aangemaakt worden, weliswaar minder dan als je een vol glas voor het slapen achterover gooit.
Iemand gaat niet voor zijn plezier elk uur 's nachts naar het toilet. Om elk uur naar het toilet te moeten zal je of een onderliggend probleem hebben, of je hebt een liter kan ranja naast je bed en drinkt die voor 8 uur 'sochtends gedurende nacht leeg. Mijn ervaring is onderliggend lijden..
pi_128005813
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:01 schreef Eelcotje84 het volgende:

[..]

Of prostaathyperplasie waarbij de lediging van de blaas van de (oude?) buurman niet geheel lukt en je dus snel weer een volle blaas hebt.. Wellicht in combinatie met vocht vasthouden overdag? -> nachtplassen? Adviseer je buurman naar de uroloog te gaan want elk uur toilet is niet goed..
Zoiets dus, oude buurman, geen alcohol maar denk iets met blaas. Loopt al in ziekenhuis onder behandeling voor blaasproblemen maar het is wel onwijs irritant om iedere avond/nacht dat straaltje te horen ;(
pi_128007769
Ik woon in een redelijk nieuw (1998 oid gebouwd) appartement. Ik hoor eigenlijk alleen 's ochtends als ik wakker ben de bovenburen, die hebben kinderen die weleens rennen en gillen en de radio opzetten oid.. De rest van de dag hoor ik helemaal niks, van de andere buren nooit wat :P Ook geen badkamer geluiden, alleen lopen de leidingen door de muur van mn slaapkamer, dus ik hoor het wel als ze de kraan aan hebben staan. Maar dat is zo'n constant geluid, daar kan je geen last van hebben..

2 Jaar terug heb ik een apartement bewoond, daar zat tussen de buren en mij op 1 plek een simpel gipsmuurtje 8)7 Daar hoorde je echt alles dwars doorheen, ik kon zo meedoen met hun gesprekken.. En de buren waren ook nog van die zeikerds -O- Zelf waren ze niet bijzonder luidruchtig, maar ik kon nauwelijks tv kijken zonder dat ze wel weer aan de deur stonden. Ik heb zelfs een keer gehad dat ik lag te slapen met de tv nog aan, en toen kwamen zij me wakker maken om te zeggen dat ze last hadden van het geluid :z
pi_128008796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:57 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb zelfs een keer gehad dat ik lag te slapen met de tv nog aan, en toen kwamen zij me wakker maken om te zeggen dat ze last hadden van het geluid :z
Heb ik ook een keer gedaan bij bejaarde buurvrouw die met tv keihard was ingeslapen in slaapkamer naast mij. Viel echt niet mee in slaap te vallen, dus ben je dan een zeikerd?
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:30:15 #81
394203 Pienata
Altijd de Pieneut.
pi_128020291
Ik woon in Amsterdam Oud-Zuid in de laagbouw uit eind jaren '20, nogal gehorig dus, maar heb zeer weinig overlast omdat ik zelf alleen op verdieping 3 woon, terwijl mijn buren verdieping 2 en 3 bezitten en bijna alles op verdieping 2 hebben zitten. :) (ik hoor aan de ene kant overigens wel mijn buurvrouw schreeuwen als ze ruzie heeft, volgens mij met zichzelf, want die man hoor ik nooit...)

Ik heb ook niemand boven me, dat scheelt. Mijn onderbuurman heeft meer last, als ik per ongeluk iets laat vallen o.i.d. klinkt het bij hem alsof het appartement instort. Dat is dus het voordeel van boven wonen. ;) We hebben verder goed contact en ik hou gewoon rekening met hem, ik heb ook een goede ondervloer gelegd, de vorige bewoner had kennelijk de vloer gewoon direct op de houten verdieping gepleurd.
pi_128029462
Pff, gehorig, ja dat is mijn appartement ook. Ik woonde hiervoor in een nieuwbouwstudio, en daarvoor antikraak, dus was het niet echt gewend. Ik heb er zelf overigens geen moeite mee om geluiden van anderen te horen, echter mijn bovenburen denken daar klaarblijkelijk anders over.

Toen ik er net woonde had ik nog niet door hoe gehorig het was en stonden de twee huizen naast me leeg, dus ik dacht dat de muziek wel wat harder kon. Stond meteen de beheerder voor mijn deur, blijkt het geluid door een of andere buis vooral naar boven door te trekken. Sindsdien enorm op gelet, doe echt niets vreemds (geen feestjes, nooit harde muziek, loop bijna altijd op blote voeten), staat de bovenbuurman een jaar later voor de deur omdat ie me seks hoorde hebben. Nou ben ik single dus dat komt echt niet vaker dan eens in de 1-2 maanden voor bij mij thuis, en op één dronken keer na heb ik sindsdien ook dat muisstil gedaan.

Kreeg ik vorige maand een officiele klacht wegens geluidsoverlast (niet nader benoemd wat voor een overlast precies). Wtf? :')

Deels snap ik het wel, ik hoor de baby van de bovenburen ook regelmatig huilen 's avonds, en geschuifel op de vloer, deuren, soms zelfs stekkers in het stopcontact. Maar 99% van de tijd ben ik toch echt muisstil, ben ook best weinig thuis. Pff, gehorige woningen, echt nooit meer.
pi_128032059
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gedaan bij bejaarde buurvrouw die met tv keihard was ingeslapen in slaapkamer naast mij. Viel echt niet mee in slaap te vallen, dus ben je dan een zeikerd?
Maar ik ben geen bejaarde :P Hij stond gewoon zacht op, op de achtergrond. Als het keihard staat is het natuurlijk anders.
pi_128080717
Mja ruzies kunnen we van meegenieten, traplopen horen we, de muziek horen we.. Eigenlijk horen we zowat alles.

Maja ben toch niet van plan hier nog lang te wonen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128284947
Sinds onze buren een nieuwe keuken hebben laten plaatsen, hoor je bij wijze van spreken zelfs een hagelslagkorreltje op hun aanrecht kletteren. Hun keuken grenst aan onze woonkamer.

Voorheen hoorde ik vrijwel nooit geluiden uit hun keuken, of er moest iets echt zwaars vallen en dan was het nog niet echt storend.
  woensdag 26 juni 2013 @ 19:57:57 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128292544
We horen de buren alleen als ze een huis vol hebben met een verjaardag. Ik vrees dat zij andersom heel wat meer van ons horen. :@
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:36:22 #87
323439 HetKlusKonijn
pi_128301444
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 16:34 schreef GwaddYr het volgende:
Sinds onze buren een nieuwe keuken hebben laten plaatsen, hoor je bij wijze van spreken zelfs een hagelslagkorreltje op hun aanrecht kletteren. Hun keuken grenst aan onze woonkamer.

Voorheen hoorde ik vrijwel nooit geluiden uit hun keuken, of er moest iets echt zwaars vallen en dan was het nog niet echt storend.
Wat maf, zat die voormalige oude keuken aan de andere kant van het huis of zo?

Lijkt me knap irritant.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:38:49 #88
3185 Adelante
To let it go now
pi_128301592
Wij horen praktisch alles, enkelsteens niet geisoleerd jaren '30 huis. Houd het levendig. :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_128301930
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:38 schreef Adelante het volgende:
Wij horen praktisch alles, enkelsteens niet geisoleerd jaren '30 huis. Houd het levendig. :P
Ja heb ik dus ook ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:58:40 #90
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_128302928
Mijn buren hebben ruzie op dit moment.Maar ik kan ze niet verstaan, dus zo gehorig is het niet.
pi_128316464
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:28 schreef admiraal_anaal het volgende:

Zoiets dus, oude buurman, geen alcohol maar denk iets met blaas. Loopt al in ziekenhuis onder behandeling voor blaasproblemen maar het is wel onwijs irritant om iedere avond/nacht dat straaltje te horen ;(
Maar dat straaltje verdwijnt in het niet als je soms van die verhalen hoort van mensen die in huizen wonen (trappenhuizen) en waar sommigen om 00:00 uur in de avond laat gaan douchen en de buren onder een hele waterval aan water horen stromen door de leidingen. :D
pi_128317132
Bij vrienden van me hadden ze gebruik gemaakt van vrij dunne betonvloeren in het complex.
Dan liep de afvoer van de douche van de bovenburen door de betonnen vloer, en daarna een pijpje boven hun douche langs om naar de standleiding te gaan.

Als er boven iemand stond te douchen hoorde je dus blub blub blub etc., vrij hard. En de slaapkamer was er direct naast. :') Nouja het went.

En je had dus een PVC pijpje aan je plafond hangen dat niet weg kon.
pi_128336474
Ik hoorde pas geleden mijn bovenbuurman met zijn vriendin flink tekeer gaan (in zijn woonkamer). Ik dacht bijna ik bel de Privé (hij is BN'er).
Als hij heen en weer loopt hoor ik het en als zijn tv/radio hard staat. Verder nergens last van.
  donderdag 4 juli 2013 @ 20:46:07 #94
406245 Ivy_Mike
Zo'n grote paddowolk BAM
pi_128594720
Ik woon in een nieuw appartement dat 2 jaar geleden is gebouwd.
Gesprekken van buren hoor ik amper, hoewel buurman schuin beneden mij heeft enkele keren tot laat in de nacht mensen over de vloer waar je vaag gemompel hoort, maar soms ook de muziek te hard heeft staan, van dat irritante bonk muziek }:|

Uiteraard hoor je buren dat ze op de plee zeiken, maar het doorspoelen hoor je niet.
En wat contactgeluiden, want ik weet dat de benedenbuurman wakker is, je hoort dat de gordijnen worden opengetrokken.
De buurvrouw naast mij loopt af en toe op hoge hakken waardoor je goed 'klop klop klop' geluiden hoort jawel! slecht geisoleerd laminaatvloer.

Sowieso is laminaatvloeren een ramp voor in flatgebouwen en appartementen, door het stugheid van het vloer kan het contactgeluid makkelijk verspreiden, zeker als je een voorwerp op laat vallen.
'It's a boy'
  vrijdag 5 juli 2013 @ 09:33:51 #95
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_128610946
In mijn oude appartement (jaren 30) hoorde je letterlijk alles. Houten vloeren, enkelsteens muurtjes. Als de buren kuchen hoorde je het en van de bovenburen wist je precies waar ze wat wanneer aan het doen waren. Door enkelglas hoorde je ook nog eens alles van de straatkant.

De flat waar ik nu woon is een jaren 50 flat. Wel allemaal beton maar nog altijd best gehorig. Als de bovenbuurman (buitenlander) aan het bellen is kan ik het gesprek letterlijk volgen en hij kickt erop om met sandalen met houten zool over het laminaat te lopen en om een uur of 11 's avonds gaat ie in de kamer boven onze slaapkamer allemaal dingen doen. Schuin boven hebben ze een paar keer per jaar een verjaardag waarbij ze het voor elkaar weten te krijgen een mannetje of 30 in een flat van 50m2 te proppen, dat hoor je ook wel zeg maar. Ook pissen en doortrekken van de wc van buren hoor je goed.

En dan heeft de neger naast ons soms zijn muziek fors hard aan maar dat is niet zo vaak gelukkig.

Vooral de buurman boven ons heeft ons doen besluiten te vertrekken, die man leeft 's nachts en slaapt volgens mij nooit. Meerdere keren met hem gepraat en hij houdt zich nu redelijk koest maar toch, elke keer is ie dat na een paar weken weer vergeten.

Nu een hoekwoning gekocht uit 1984 in mijn oude buurt. Nog 3 weken en dan gaan we over, nu druk aan het klussen en je merkt duidelijk dat het een stuk rustiger is en ook de atmosfeer is toch heel anders dan in een flattencomplex waar je altijd wel wat hoort.

Overigens bizar hoeveel fokkers burenoverlast hebben zeg, jeetje. Dat krijg je als je alles zo op elkaar geprakt bouwt als in dit land. Met bv rijtjes huizen toch snel op te lossen door de huizen niet tegen elkaar te bouwen maar met een halve meter ertussen. Dan voorkom je in elk geval de contactgeluiden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_128611085
Ik hoor vrijwel alles.
Als een van mijn onderburen de TV aan heeft op normaal niveau, dan weet ik welke zender ze kijken.
Dan is mijn ene onderbuur (zelfbenoemde :') ) DJ, dus mijn klazen staan altijd ver van de rand van het kastje.

Gelukkig is er wel veel coulance, en doordeweeks na 12 uur weet iedereen zich meestal rustig te houden.
Ze horen van mij ook elke stap die ik zet in mijn woning. Er is helaas niets aan te doen. Maar ik heb ook pas 2 keer klachten gekregen, en die waren begrijpelijk. (1 keer om 3 uur snachts de muziek vergeten zachter te zetten. :') Was ook dom van me) Dus dat is allemaal wel te doen.

Toch zou ik graag verhuizen. Soms heb ik een dag dat ik een keertje slaap wil inhalen en om 10 uur mijn bed in wil. Dat is niet echt mogelijk. :')
pi_128776905
Ik woon in een jaren 40-50 huis en het is gehorig.
Spreek de buurman niet zo vaak,maar weet wel dat hij een 1 minute man is.
pi_133342233
Woon in een huis gebouwd in 1984 en ben niet superblij met de isolatie. Contactgeluiden en stemmen wanneer er luid gepraat wordt.

Maar heb goede buren, dus niet echt veel last van. Maar hoor wel de wc, het stofzuigen en nog wat dingen.

Kut is ook dat het een portiekwoning is, dan hoor je toch heel wat meer. Ga verhuizen naar een ander huis, geen portiek en ik heb al gezien dat er voornamelijk ouderen wonen :D.
pi_133342543
Ik zit sinds augustus in mijn nieuwe woning (nieuwbouw tussenwoning) en je hoort er echt niets :) .
pi_133342817
Ik woon nu sinds ruim een jaar samen in een appartementje in een oud pand in de binnenstad. Je hoort alleen de bovenburen goed door de houten vloeren heen, en de afvoerleidingen achter de gespannen linnen 'muren'. Had hier toen we voor deze woning gingen kijken nooit echt bij stilgestaan, in mijn vorige woning (nieuw appartement in de binnenstad) had je alleen last van buitengeluid. Geluiden en gehorigheid is in ieder geval een van de eerste dingen waar ik op ga letten mocht ik weer gaan verhuizen, moest er in het begin enorm aan wennen.
  zondag 17 november 2013 @ 16:36:54 #101
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_133345691
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 19:41 schreef Dieter_Dengler het volgende:
Huis uit 2000 hier. Zolang je niet beweegt kun je schreeuwen wat je wilt, geen overlast oid. Maar laat je een bord op de grond stuk vallen, loop je op hakken door de woonkamer of wat dan ook, dan hoor je dat 10 huizen verderop nog. Erg irritant.

Buurman vroeg eens waarom ik 's avonds rond elven zo vaak mijn meubels verschuif. Blijkt het iemand 4 woningen verderop te zijn :').
Waarschijnlijk tunnelbouw. Onze rij eengezinswoning (2009)is volledig los van elkaar gebouwd, alleen de buitenmuren en het dak zitten aan elkaar en zijn dus de enige geluidsbrug.

Heb de buren eigenlijk nog nooit gehoord.
  zondag 17 november 2013 @ 16:59:26 #102
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133346463
Ik woon in een jaren 60 woning, op de hoek. Het is redelijk gehorig. En bij buitenkomst ruik je soms de wietlucht van de buurjongen van 2 huizen verder. :r Per 1 december verhuis ik naar een nieuwbouw appartement wat 8 november is opgeleverd. Ga er maar vanuit dat ik daar weinig tot niks hoor.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133350551
Ik woon aan het einde van een rijtje. Hoor hooguit de buren als ze de trap op stampen (lees: als één van de kinderen BOOS is) en wat geroezemoes als het huis vol bezoek zit. Komt niet vaak voor.

Buurvrouw slaapt heel licht, dus toen ik er een paar weken woonde vroeg ze me of ik misschien de slaapkamerdeur wat zachter dicht wilde doen. Ik had het zelf niet eens in de gaten. :@ Stripjes ertussen en beetje opletten en het gaat prima. Waarschijnlijk hebben zij meer last van mijn katten die in de tuin om hun ontbijt zitten te loeien als ik een keer uitslaap. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133396416
Ik woon in een benedenwoning. Ik hoor hier de buren amper, praten sowieso niet. Heerlijk rustig. Denk dat ik het meeste lawaai maak en heb 4 honden die af en toe de kamer en tuin rondrennen :')
  maandag 18 november 2013 @ 22:49:54 #105
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_133396679
ik hoor autos door de straat rijden, thats it
pi_133398126
Volgens mij ligt het ook erg aan de personen die boven je wonen hoe gehorig het is. Woon zelf in een redelijk gehorig appartement, maar heb ook wel het idee dat mn bovenbuurman gewoon vrij lomp is. Vallen constant dingen hard op de grond en hoor ook vaak een soort houten kast hard krakend dichtslaan. Als ik dat soort geluiden zelf zou moeten reproduceren dan moet ik echt bewust hard met kastdeuren slaan. Zelfde als zn gewaggel door het huis. Dan moet ik echt bewust hard op mn hakken op de vloer gaan stampen om een zelfde gedreun te veroorzaken :') Maar ja, kan me er niet meer zo druk over maken. Had het ook erger kunnen treffen met een tokkiegezin oid. boven me :P
pi_133398276
Als mijn oudere benedenbuurvrouw GTST kijkt kan ik (bijna) horen wat er gezegd wordt, best vervelend aangezien ik het ook kijk en met digitale tv achter loop op de kabel! Verder heeft ze een hardnekkige keelpijn en hoor ik haar vaak haar keel schrapen, maar verder heeft ze denk ik meer last van mij..
Al zegt ze gelukkig dat je tochgewoon moet kunnen leven, ook met elkaar! Het is best een lieverd!,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')