abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113934065
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
pi_113934125
Alleen midden in de nacht hoor ik mijn buurman ieder heel uur in de wc ;( het gekletter van plassen en wc doortrekken

Verder hoor ik niks
pi_113934491
De kinderen die 3 dagen per week bij mn buurman zijn hoor ik wel eens de trappen op/af rennen. Verder niets.
pi_113934591
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 18:04 schreef 78rt21 het volgende:
Ben wel benieuwd wat jullie allemaal meekrijgen qua geluid van de buren. De gesprekken van hiernaast zijn soms woordelijk te volgen, net als het pissen in het toilet, slaan van deuren etc. Lijkt mij best wel extreem dus mijn vraag: hoe gehorig is jullie huis?
Dat dus en niet alleen van mijn naaste buren (ik woon in een flat) maar ook van buren die op hogere etages wonen boven mij.
pi_113935362
Veel. Muziek, ruzie, seks, naar de wc gaan, wasmachine, deuren, praten in het portiek etc etc...
Maar dat horen ze dus ook van ons.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:45:45 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_113935863
Ik woon in een appartement van bj 2009, goede isolatie. Ik hoor de buren dus niet.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 8 juli 2012 @ 18:57:12 #7
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113936385
Ik hoor de bovenburen regelmatig, hetzelfde geldt voor de buren naast me. Nu zijn dat mensen met een kleurtje en die hebben een nogal schreeuwerige harde stem en manier van praten. Ook hoor ik regelmatig de kinderen door het huis drentelen. Stoor me er verder niet echt aan.
Ook hoi !
pi_113938491
Huis uit 2000 hier. Zolang je niet beweegt kun je schreeuwen wat je wilt, geen overlast oid. Maar laat je een bord op de grond stuk vallen, loop je op hakken door de woonkamer of wat dan ook, dan hoor je dat 10 huizen verderop nog. Erg irritant.

Buurman vroeg eens waarom ik 's avonds rond elven zo vaak mijn meubels verschuif. Blijkt het iemand 4 woningen verderop te zijn :').
pi_113941025
Ik woon in het bos. Enige buren waar ik last van heb is een opslagterrein van defensie waar een alarm afgaat.
Dag iedereen.
  zondag 8 juli 2012 @ 20:48:22 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113941920
Hoor de wekker van de buurman 1 huis verder op, 's ochtends om half 6, geluk bij een ongeluk is dat ik er dan ook uit moet.
In het weekend hoor ik de kroeg van beneden nog weleens, maar een keertje bellen en dan gaat de muziek zachter, dus dat valt wel mee.
Verder wat random gebonk of trappenlopen elders uit de flat, niet storend over het algemeen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113942456
Tamelijk gehorig, rijtjeswoning uit 1962. Ik hoor het kind huilen, de buurvrouw lachen, de Sint Bernhard blaffen, en de buurman computerspelletjes spelen. Maar dat laatste is misschien ook de reden dat ik nooit iets in de slaapkamer hoor.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  zondag 8 juli 2012 @ 21:05:28 #12
377249 Seksgod_beta_v1
De weg is saai.
pi_113942850
Valt wel mee, zegt de buurvrouw ongeveer een halve seconde nadat ik op de TT klikte.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_113943439
Ik hoor letterlijk élk geluid van degene die boven mij woont. Stoel of andere spullen die over de vloer schuiven, naar de wc gaan, muziek, TV, sleutel o.i.d. die ze laat vallen (ik schrik me dan kapot van dat plotselinge lawaai), enz.

Het ergste is nog wel als ze op hakken loopt (wat ze heel vaak doet). Ik kan dan letterlijk volgen waar ze heenloopt! Als je dan een tentamen aan het leren bent, ben je echt niet blij. Alle concentratie neemt dat irritante "hakkengebonk" weg.

En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik :D

Maarja: ik woon in een studentenflat, dus kan eigenlijk niet veel klagen :P
One day I am gonna grow wings, a chemical reaction, hysterical and useless
  zondag 8 juli 2012 @ 21:32:17 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_113944311
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:17 schreef Scatterbrained het volgende:
En sowieso hoor ik het wanneer ze seks heeft. Ze is ook super luidruchtig: ze blijft maar kreunen/gillen, alsof ze een continu orgasme heeft ofzo. Als dat ook daadwerkelijk zo is (maar vermoed van niet), dan is dat vriendje een ware "seksgod" geloof ik :D
Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_113944460
Van de benedenburen hoor ik amper wat. Maar das een oudere vrouw, man is enige tijd geleden overleden. Soms als de kinderen in het weekend langs komen dan is het wat rumoeriger in de tuin en voor de deur, maar voor de rest weinig last.

De bovenburen is een heel ander verhaal. Onze oude buurman verhuurt zn huis nu een aantal jaar aan expats en die snappen dus echt niets van oude gehorige huizen. Het stel wat er nu sinds een jaar in woont is echt irritant. Die man stampt als een olifant, 's nachts gaat de wasmachine aan, ze hebben nu een baby dus ik ben ook alle uren van de nacht wakker als die kleine gaat janken en ze 'm naar hun slaapkamer halen (die is dus recht boven die van mij) - het verwekken van de kleine heb ik ook luid en duidelijk kunnen meemaken. Op een gegeven moment waren hun een week weg en kwamen er vrienden in hun woning logeren. Die kwamen dus om half 3 's nachts aan met twee kleine kinderen die even leuk als een dolle door het huis gingen rennen :(

De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten :')
pi_113945730
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:32 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik zal haar de volgende keer wat minder genot schenken :')
Of meedoen :P. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd, nietwaar? :D
pi_113946014
quote:
De overlast is hier dus vooral 's nachts je hoort gewoonweg alles in dit huizenblok uit 1930. Vorig jaar was ik ziek, moest 's nachts echt mega hoesten iedere keer. Toen kwam de schuinonderbuurman vragen hoe het met me ging, omdat ie me 's nachts iedere keer zo hoorde hoesten :')
Wat aardig van 'm! :) Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
pi_113947749
quote:
14s.gif Op zondag 8 juli 2012 21:57 schreef Scatterbrained het volgende:

[..]

Wat aardig van 'm! :) Betrokken buurman.
Maar wel vervelend dat -ie je dus zo heeft horen hoesten natuurlijk. En hij woont nog wel schuinonder...
Ja, dat wel. Maar vond het ook enorm vervelend. Bleek achteraf dat het meer een samenloop van omstandigheden was. Hij lag in scheiding en was daarom 's nachts veel op en ik was toen ernstig mn longen uit mn lijf aan het hoesten. Buuf van beneden had dan weer niets gehoord.

Maar goed kan je wel vertellen dat bijna niets gebeurd in de straat wat niemand opmerkt ;)
  zondag 8 juli 2012 @ 22:38:53 #19
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_113948351
In mijn vorige huis appartement uit 2000 op de 4e verdieping. Van mijn buren links rechts onder nooit wat van gehoord. Boven alleen s'nachts als het heel heel stil was vrouw op de wc en de douche het water wat op de grond klettert en af en toe hakken op hun laminaat. Verder niks eigenlijk, mijn buren links en rechts een leuk blafferig hondje maar die nooit gehoord in huis.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_113948825
Boven mij is een studentenhuis gevestigd :') . Dus ik maak maandelijks verhuizingen mee, gesleep met meubels. Mensen op de rrap. Harde muziek. Gegil en slaan met de deuren als ze na een avond stappen thuiskomen :'). Ach ja. Ze zullen ook wel eens last van mij hebben :+
  zondag 8 juli 2012 @ 22:48:23 #21
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_113948877
Ik woonde in Amsterdam in zo´n 3 hoog flat uit 1930 ofzo.
Alles wat er op de houten vloer boven gebeurde kon je horen.
Echt 0 isolatie.

Daarna zo snel mogelijk een vrijstaand huis gekocht. Dichtstbijzijnde buren 500 meter.
K*tvogels :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 9 juli 2012 @ 08:24:37 #22
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_113958307
Ik woon in een appartementenflat, maar helemaal geen last van buren gelukkig. Je hoort als je heel stil bent weleens wat, als iemand naar de wc gaat of zo, maar that's it.

De geluidshinder komt dan ook niet van mijn buren, maar van buiten...de slaapkamer heeft maar enkel glas en vlak onder ons is schijnbaar een hangplek voor jongeren. Die moeten alles schreeuwend naar elkaar communiceren en brengen altijd wat "sfeermuziek" mee... ;(

Dronken en lallend uitgaansvolk komt ook onder ons raam door 's nachts, want we wonen in een zijstraatje van het centrum. Met goed weer slaap ik dus nooit in één keer door. Wel lachen wat er soms voorbij komt, laatst nog een huilende vent die tegen deuren en ramen ging slaan en dingen als "kuthoer" riep :') vriendinnetje vreemdgegaan gok ik :P
pi_113958357
Als mijn buren met de boorhamer aan de gang gaan hoor ik het, verder helemaal niks.
pi_113959404
Er komen zo ineens weer dingen boven door dit te lezen.
Bovenbuurman houdt graag van films kijken, met extra basgeluid ofzo, voor het bioscoop effect. Als het hard genoeg staat weet ik welke film hij kijkt. Staat het iets zachter, dan lijkt het net of er steeds een motor wil starten.

Af en toe sta ik bij de benedenburen aan de deur, na 22 uur om te vragen of het wat zachter kan (die gaan dan boren ofzo.. dat moest echt nog even nu opgehangen... jaja... en daar begin je pas om 23 uur mee....) En dan zegt zij dat ze ook last heeft van mij. Kom dan langs? Nee.... Maar ik heb wel elk weekend een feestje waar ze last van heeft.
En dat zijn dus mijn buren, haar schuinbovenburen. :')

De hond van beneden hoor ik af en toe ook, maar dat is niet zo erg. Dat ze dan naar hem schreeuwen dat ie stil moet zijn vind ik erger.
pi_113967148
Ik ben heel blij dat we verhuisd zijn.
In ons vorige huis (rijtjeshuis uit 1956) kon je een gezellig gesprekje met de buren hebben als je op de wc zat. Zij hielden van seks onder de douche, en ook al hoorde je geen gekreun of gehijg, je hoorde wel het klappen van zijn kruis tegen haar billen...
Ook hadden we veel last van het feit dat zij rookten. Ik ben echt super astmatisch en hun rook trok echt regelrecht bij ons naar binnen. En je kunt die mensen toch moeilijk gaan verbieden om in hun eigen huis te roken?! Woningstichting heeft geprobeerd hier iets aan te doen, maar echt gelukt is het nooit. Ook hoorden we de buren praten, lopen, meubels verschuiven, we roken precies wat zij aten. Ik vond dat allemaal best wel vervelend.

Nu wonen we in een rijtjeshuis uit 1982. Ik hoor af en toe de klok van de buurvrouw (zo'n leuke hangklok die elke 15 minuten een riedeltje speelt), maar alleen omdat het ding niet goed kan lopen. Dan weer 5 minuten voor, dan weer 10 minuten achter.
En ik hoor de dochter van de andere buren. Maar allen omdat dat 3-jarige dinkje heeft geleerd om te hinkelen :)
En soms hoor ik haar 's nachts huilen, als ik toevallig wakker ben.
Verder is het hier heel erg rustig. Ik kan geen gesprek meer volgen als wij binnen zitten en de buren buiten (of binnen). Zelfs als zij aan de deur staan te praten, kan ik het niet volgen. Heerlijk!
  maandag 9 juli 2012 @ 14:27:46 #26
378669 Piecherry
There's no place like hom
pi_113967358
Supergehorig. Elke ochtend worden we wakker gemaakt door onze onderburen die als een stel zeehonden tekeer gaan. Als ik op het toilet zit en mijn bovenbuuf ook, dan hoor ik haar tot de laatste druppel die ze eruit perst.. Nee geen flat meer voor mij!
  maandag 9 juli 2012 @ 15:51:40 #27
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113970737
^^ Jeetje zeg, er zijn echt heel veel Fok!kers die last hebben van aanzienlijk burengerucht... geen pretje!

Ik heb 20 jaar in een oud hutje in de binnenstad van een studentenstad gewoond.
Van mijn buren had ik nooit last, dat waren zeer fatsoenlijke mensen die ik - op af en toe een verbouwing na (ook oude huizen uiteraard) - nooit echt 'gehoord' heb, althans ik had er geen last van.
Wat ik hoorde was doorgaans wat ik maar zal noemen 'functioneel lawaai', van geklus en dergelijke. Nooit een centje pijn.

Maar dan - het oude hutje lag aan een heel smal straatje met hoge bebouwing, enkel glas, enkelsteensmuren - AL het geluid vanaf de straat kwam knetterhard naar binnen. Krijsende kinderen. Dronken zwervers. De overbuuf die keihard in haar mobieltje op het stoepje zat te lullen zodat ik al die gesprekken (ook zakelijke, met de belastingdienst en dergelijke) letterlijk kon volgen (best genant, want hoe zeg je hier iets van? :') ).
En als toppunt: dronken koorballen (m/v) die menen dat de stad 's nachts van hen is - geen enkel respect voor de mensen die liggen te slapen en er om 7:00 uur 's ochtends weer uit moeten. Dit dus het type student waarvan pappie en mammie eventjes een grachtenpand voor ze kopen tijdens hun studie, want ze moeten uiteraard wel op stand wonen... je kan Floris-Henk toch moeilijk in een flatje in een prachtwijk parkeren, toch? :X
Ik heb er voorgoed een hekel aan dat soort gasten overgehouden, arrogante hufters. :r

Nu: groot 1963-appartement van gewapend beton op de 8e verdieping. Dubbel glas, goed onderhouden en behoorlijk degelijk geïsoleerd want ik woon hier nu een aantal maanden en heb nog nooit iets van de buren gehoord dat ik als 'overlast' kwalificeer. Ja natuurlijk af en toe is er iemand aan het verbouwen o.i.d., maar dat vind ik dus volledig acceptabel, dat hoort er nou eenmaal bij.
Maar verder? Ach... als het mooi weer is zitten de studenten (die wonen hier ook, en die zijn van het 'normale' soort) met een kratje bier op het balkon te kletsen. Die hoor je dan ook, maar ook dat is toch prima? Ik denk dat ik de volgende keer ook eens even bij ze langs ga om een biertje te pakken! :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 9 juli 2012 @ 15:52:44 #28
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_113970776
Af en toe de honden.

Laatst konden de buren van 3 huizen verderop onze wasmachine horen centrifugeren. :X
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  maandag 9 juli 2012 @ 19:21:25 #29
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_113980069
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 15:51 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ Jeetje zeg, er zijn echt heel veel Fok!kers die last hebben van aanzienlijk burengerucht... geen pretje!

Ik heb 20 jaar in een oud hutje in de binnenstad van een studentenstad gewoond.
Van mijn buren had ik nooit last, dat waren zeer fatsoenlijke mensen die ik - op af en toe een verbouwing na (ook oude huizen uiteraard) - nooit echt 'gehoord' heb, althans ik had er geen last van.
Wat ik hoorde was doorgaans wat ik maar zal noemen 'functioneel lawaai', van geklus en dergelijke. Nooit een centje pijn.

Maar dan - het oude hutje lag aan een heel smal straatje met hoge bebouwing, enkel glas, enkelsteensmuren - AL het geluid vanaf de straat kwam knetterhard naar binnen. Krijsende kinderen. Dronken zwervers. De overbuuf die keihard in haar mobieltje op het stoepje zat te lullen zodat ik al die gesprekken (ook zakelijke, met de belastingdienst en dergelijke) letterlijk kon volgen (best genant, want hoe zeg je hier iets van? :') ).
En als toppunt: dronken koorballen (m/v) die menen dat de stad 's nachts van hen is - geen enkel respect voor de mensen die liggen te slapen en er om 7:00 uur 's ochtends weer uit moeten. Dit dus het type student waarvan pappie en mammie eventjes een grachtenpand voor ze kopen tijdens hun studie, want ze moeten uiteraard wel op stand wonen... je kan Floris-Henk toch moeilijk in een flatje in een prachtwijk parkeren, toch? :X
Ik heb er voorgoed een hekel aan dat soort gasten overgehouden, arrogante hufters. :r

Nu: groot 1963-appartement van gewapend beton op de 8e verdieping. Dubbel glas, goed onderhouden en behoorlijk degelijk geïsoleerd want ik woon hier nu een aantal maanden en heb nog nooit iets van de buren gehoord dat ik als 'overlast' kwalificeer. Ja natuurlijk af en toe is er iemand aan het verbouwen o.i.d., maar dat vind ik dus volledig acceptabel, dat hoort er nou eenmaal bij.
Maar verder? Ach... als het mooi weer is zitten de studenten (die wonen hier ook, en die zijn van het 'normale' soort) met een kratje bier op het balkon te kletsen. Die hoor je dan ook, maar ook dat is toch prima? Ik denk dat ik de volgende keer ook eens even bij ze langs ga om een biertje te pakken! :Y
Ik had al iets gepost hierover, maar jij verwoordt helemaal goed in welke situatie ik ook dus helaas nog steeds zit! De corpsballen zijn ontzettend irritant, maar het meeste heb ik last van ehhh...tja, Marokkanen zijn het vooral. Constant ruzie zoeken, schreeuwen, alcoholflessen kapot gooien, tegen onze muur aan pissen...en uiteraard vooral 's nachts als ze zich lam hebben gezopen.

Godver, ik snap niet hoe mensen zó asociaal kunnen zijn! Het is nota bene een klein binnenstraatje met allemaal rijtjeshuizen, dus je weet dat je mensen op zo'n moment uit hun slaap haalt. :(
pi_113980564
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Stephanti het volgende:

Godver, ik snap niet hoe mensen zó asociaal kunnen zijn! Het is nota bene een klein binnenstraatje met allemaal rijtjeshuizen, dus je weet dat je mensen op zo'n moment uit hun slaap haalt. :(
Dat is dus de definitie van asociaal: geen rekening met de belangen van anderen houden. In hun perceptie hebben ze niets met jouw nachtrust van doen; het gaat om hun "bevrediging".

Hier in de buurt is ook veel uitgaansgelegenheid (Bergen aan Zee) en inderdaad, het weekeind geeft veel overlast van dronken jongeren en toeristen. Politie heeft er prioriteit op gezet; één belletje en een politieauto gaat erop af. Gaat een tijdje goed, tot het zomerseizoen weer begint. Dan is het weer raak, zoals nu in de weekeinden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 9 juli 2012 @ 20:02:52 #31
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113982222
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 19:21 schreef Stephanti het volgende:

[..]

Ik had al iets gepost hierover, maar jij verwoordt helemaal goed in welke situatie ik ook dus helaas nog steeds zit! De corpsballen zijn ontzettend irritant, maar het meeste heb ik last van ehhh...tja, Marokkanen zijn het vooral. Constant ruzie zoeken, schreeuwen, alcoholflessen kapot gooien, tegen onze muur aan pissen...en uiteraard vooral 's nachts als ze zich lam hebben gezopen.

Wat blomke zegt, het is inderdaad allemaal hetzelfde asociale gedrag. Gewoon geen enkele rekening houden met de andere mensen, doen alsof je jij en je vriendjes de enigen zijn die er toe doen, de rest kan 'stikke'.

Of het nou over het paard getilde corpsballen, bezopen uitgaanspubliek, of zogenaamde 'zielige' moccro's of wat dan ook, gewoon triest - en kennelijk ook nooit van hun ouders geleerd om ook eens wat rekening te houden met andere mensen. :(
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114325007
Ik woon in een appartementencomplex en ik hoor het als de buurman de wc doorspoelt, de muziek/tv aanheeft of als hij snurkt (elke nacht). Gewone gesprekken hoor ik niet. Andere buren hoor ik alleen als er echt geschreeuwd of met deuren geslagen wordt. 's Nachts hoor ik de baby van 2 verdiepingen hoger huilen, overdag niet.
pi_114327547
Pfff.... ik weet niet hoe gehorig mijn huis is.... weet wel dat mijn nieuwe buren lekker luidruchtig zijn.... gofferdegoffer... :(
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:52:55 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115097733
Appartement uit 2006. Als ik héél stil ben en de slechthorende onderbuurvrouw haar TV maximaal hard heeft staan hoor ik wat geluid. Of je hoort de intercom van de buren als jezelf muisstil bent. Voor de rest hoor je helemaal niets.

Dat was in mijn vorige etagewoning uit 1955 wel even anders. Daar werd ik samen met de onderbuurman wakker door zijn wekker. Op zich had dat ook wel z'n charme :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 18:21:41 #35
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115102650
Van de week vond mijn buurvrouw het nodig om me uit te maken voor 'kanker eene' * omdat ik snachts niet slaapte maar door huis liep. Mag kennelijk niet.

Binnenkort ga ik dr in dr bek spugen.

*Turks wijf, kanker verstond ik de rest is wat ik dacht te horen.
Ook hoi !
pi_115103469
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 18:21 schreef Inlognaam het volgende:
Van de week vond mijn buurvrouw het nodig om me uit te maken voor 'kanker eene' * omdat ik snachts niet slaapte maar door huis liep. Mag kennelijk niet.

Binnenkort ga ik dr in dr bek spugen.

*Turks wijf, kanker verstond ik de rest is wat ik dacht te horen.
Is ze zelf niet aan de ramadam? Mijn bovenburen zijn helaas erg actief rond 3-4 uur s nachts momenteel.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:04:39 #37
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115104096
Nee, ze is gewoon gestoord. Ze hoort samen met dr man wel vaker dingen die er niet zijn en met dr praten valt er niet meer. Ben al door dr bespuugd, met schoenen bekogeld ook _O- en geslagen. Toen niets terug gedaan, maar de eer aan mezelf te houden. Volgende keer is het haar beurt.

Ik ging om 2.50 even een ommetje doen, sta even voor de deur en hoor een raam opengaan. Kijk even omhoog om gelijk het geratel van dat mens (incl sluier om) aan te horen. Dat ik dr wakker houdt, blablabla..

Kort ommetje gemaakt en toen ik een half uur later al geruime tijd weer binnen was, dacht ik 'laat ik eens kijken of het licht al uit is'. Toen was het 3.20u en brandde het licht nog gewoon in dr slaapkamer.

Ofwel; zeiken om te kunnen zeiken. Nouja, verleden heeft ze mij bespuugd, ik heb me echt voorgenomen haar de eerstkomende keer vol in dr bek te spuwen. Geen respect meer voor dat wijf. Ze noemt dr man maar 'kanker ele' of wat het dan ook was', maar niet mij.

Speelt al langer trouwens. Buurtbemiddeling is ook al ingeschakeld en hij is schizofreen.
Ook hoi !
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:08:37 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_115104276
Zeg dat ze terug moet naar het hutje op de hei waar ze vandaan komt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_115113034
Ik woon in een appartement uit 1965 ofzo en dat is ook best gehorig. Hoor mn bovenburen duidelijk rondlopen, wc doorspoelen, hoesten (gast rookt ofzo, dus elke 15 minuten heel harde hoestbui), krakende deuren etc.

Woonde hiervoor in een studentenhuis met houten vloeren en dacht na de verhuizing naar bovenstaand appartement (vanwege betonnen vloeren) geen last meer te hebben van bovenburen, maar dat viel dus een beetje tegen. Heb 's avonds ook vaak een koptelefoon op, want kan me best storen aan geluiden als ik rustig tv zit te kijken ofzo :P

Verder is het 's nachts wel altijd stil, dus er is geen sprake van serieuze overlast. Maar als ik ga verhuizen zoek ik wel naar iets met modernere bouwstijl waarbij je niet elk geluidje hoort van je bovenburen.
  zondag 5 augustus 2012 @ 13:18:33 #40
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_115134315
Ik woon 1 huis voorbij de hoek en deel dus de tuin met de buren om de hoek. Die bellen om de een of andere duistere reden graag buiten, keihard, ook midden in de nacht :(
Verder woont boven ons een Marokkaanse familie die allemaal hun schoenen uit doen bij binnenkomst dus daar hoor ik alleen af en toe wat geschuifel van, en aan de andere kant naast me zit de schuur van de buren dus die hoor ik bijna nooit.

Huis uit 1921 trouwens, dus kan niet klagen :)
an urge to help mankind overcomes me
pi_115134464
Twee onder 1 kap, je hoort helemaal niets van de buren, ideaal.
Geen referral hier.
pi_115234267
In ons vorige huis hadden we nooit veel last van de buren, maar wel van de achterburen. Die graag tot een uur of 2 's nachts in de tuin zaten. Of de achterburen die pas om 21:00 's avonds eens begonnen met zagen (buiten). Of die eerste achterbuurman die 's morgens om 5:00 z'n bedrijfsbusje (diesel) aan deed en dan om 5:30 weg te gaan. (wij sliepen aan de achterkant)

En toen zijn we verhuisd, nu horen we de overbuurman die om 5:30 z'n generator aan zet voor de melkmachine :P
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:27:44 #43
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115235642
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 12:57 schreef Sweetpea8472 het volgende:
In ons vorige huis hadden we nooit veel last van de buren, maar wel van de achterburen. Die graag tot een uur of 2 's nachts in de tuin zaten. Of de achterburen die pas om 21:00 's avonds eens begonnen met zagen (buiten). Of die eerste achterbuurman die 's morgens om 5:00 z'n bedrijfsbusje (diesel) aan deed en dan om 5:30 weg te gaan. (wij sliepen aan de achterkant)

En toen zijn we verhuisd, nu horen we de overbuurman die om 5:30 z'n generator aan zet voor de melkmachine :P
Dus je bent er door te verhuizen een half uurtje op vooruitgegaan :D
Ook hoi !
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:32:03 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115235893
Oud huisje, klein straatje, aan alle kanten buren (behalve boven en onder), maar niet meer zo pal grenzend aan een studentenhuis met bijbehorende tuinfeesten.

We horen van alles, maar het stoort amper, want het is allemaal 'normaal'.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:33:06 #45
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_115235958
Als het in beiden huizen stil is hoor ik de hond weleens blaffen/piepen, de buurjongen drummen of de bel, maar daar houdt het dan ook op.
pi_115236558
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 13:27 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

Dus je bent er door te verhuizen een half uurtje op vooruitgegaan :D
Het feit dat ik weet dat het echt zin heeft (die motor laten draaien sloeg echt nergens op...) want die koeien moeten toch echt gemolken worden, scheelt al heel veel.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:53:32 #47
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_127631235
Sorry voor de schop, maar dit leek me het aangewezen draadje :-)
Als ik er eens bij stilsta, is de gehorigheid hier zeer extreem. De bovenburen hebben laminaat, waardoor je voetstappen vrij goed hoort. Al het geluid van de straat vang ik ook op. De onderburen hebben een koekoeksklok. Tot rust komen is hier zo goed als onmogelijk.

Hiervoor heeft er een gezin met twee jonge kinderen gewoond. Hoe ze het 5 jaar lang hebben overleefd (toen hadden de onderburen echter geen klok), Joost mag het weten.

Bij buren op de vierde (en hoogste) verdieping waar ik laatst kwam, is het veel minder gehorig. Je zit dan ook verder van de straat. En voor die huur (440 euro, ik betaal 380) zit er ook een betere keuken bij, betegeling in de douche en ‘welkomsthal’, een wat betere isolatie en modernere deuren...

Wat verhuizen betreft, ik heb veel moeite met kiezen :)

[ Bericht 8% gewijzigd door schaal_10 op 10-06-2013 19:58:38 ]
pi_127634173
Woon in een huis van 100 jaar oud. Buren naast me aan beide kanten hoor ik vrijwel nooit. Eerst wel, maar heb nu voorzetwanden neergezet, scheelt veel.
Bovenburen hoor ik heel goed, maar dat komt vooral door hun manier van leven in combinatie met de bouw van het huis. Mijn plafond is goed geïsoleerd en hun ondervloer ook, dus bij "normaal gebruik" hoor je niks.
Echter hun normaal gebruik bestaat uit springen, stampen (doen fitness en dansen ofzo binnen) en ze zijn ook dol op de trap op en af lopen.
Heb ze wel eens verteld dat dat beneden heel goed hoorbaar is en uitgenodigd om te komen luisteren, maar toen keken ze heel vies.
pi_127634700
Eigenlijk is het best gehorig met vaak harde muziek en soms luid gepraat. Maar ik ben er inmiddels immuun voor geworden. Daarnaast ga ik toch binnen twee maanden verhuizen, dus het zal mij verder een zorg zijn.
pi_127680849
Zohhhh, ik verbaas me nogal over dat sommige hier bijna bij de boven of onderburen in huis wonen (letterlijk). Dat zou een hele goede reden zijn om te verhuizen. Gelukkig zelf geen last van.
Jij altijd met je patat en appelmoes. Zo wordt het natuurlijk nooit wat met onze relatie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')