Safety in de pits is heel belangrijkquote:Op zondag 8 juli 2012 18:38 schreef rockstah het volgende:
Sowieso snap ik niet waarom je daar een boete voor zou moeten krijgen, was vrij duidelijk een ongeluk en het is niet alsof hij daar voordeel uit heeft behaalt. Al was het wel zijn schuld.
Volgens mij zo'n 25.000 per race..quote:Op zondag 8 juli 2012 18:30 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
what the fuck... wat verdient een gemiddelde F1 rijder eigenlijk? de middelmaat zeg maar.
Drivers:quote:
Die wordt ook nog door Mercedes betaald geloof ik (dat staat hier niet bij), verder vind ik hem eerlijk gezegd ook helemaal niet zo geweldigquote:Op zondag 8 juli 2012 18:48 schreef DennisDeBengel het volgende:
Di Resta zo weinig als je ziet wat hij presteert..
Nou....quote:
150.000 / 20 races = ¤7500 p/rquote:Op zondag 8 juli 2012 18:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Drivers:
24. Charles Pic Marussia ¤150,000
Die Lotus is ook gewoon heel erg snel. We moeten Grosjean nu niet groter gaan maken dan hij is omdat Raikkonen nog steeds dezelfde blijkt, nl een prima coureur niet bij de allersnelsten.quote:Op zondag 8 juli 2012 19:28 schreef Meike26 het volgende:
Van mij mogen ze de salarissen van Grosjean en Raikkonen ook wel omdraaien, ik ben niet zo'n fan van Romijn, maar stampen kan hij wel, indrukwekkend wat hij vandaag heeft laten zien ! *Hij is niet echt veel in beeld geweest, maar gezien zijn prestatie, de vroege pitstop en zijn snelste rondes, imo de morele winnaar van Silverstone !
Ik denk alleen wel dat we vandaag de tot nu toe mooiste inhaalactie van het jaar hebben gezien, van Grosjean, bij het ingaan van Maggots....quote:Op zondag 8 juli 2012 20:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die Lotus is ook gewoon heel erg snel. We moeten Grosjean nu niet groter gaan maken dan hij is omdat Raikkonen nog steeds dezelfde blijkt, nl een prima coureur niet bij de allersnelsten.
quote:Post-race fines for Maldonado and Kobayashi 08 Jul 2012
Williams’ Pastor Maldonado and Sauber’s Kamui Kobayashi both picked up post-race fines from the British Grand Prix stewards thanks to driving indiscretions during Sunday’s Silverstone race.
Maldonado was adjudged to have caused his collision with Sergio Perez, which led to the Sauber driver’s retirement, and due to the seriousness of the incident received a double penalty in the form of a reprimand and a 25,000 euro fine.
Kobayashi overshot his pit box during a stop, knocking over three Sauber mechanics. Thankfully none was seriously injured, but stewards fined the Japanese driver 10,000 euro for ‘a very dangerous manoeuvre which had potentially serious implications’.
Vreemd dat het hier precies andersom is dan wat autosport.com meldt, eigenlijk wel logischer ditquote:
Grosjean verknalde een betere startplek door (onnodig) hard te pushen en in de grindbak te belanden.quote:Op maandag 9 juli 2012 10:35 schreef DennisDeBengel het volgende:
Het laat wel zien dat Lotus een keer op de eerste rij moet kwalificeren, dan hebben ze goede kans op een overwinning. Zodra ze vast zitten achter anderen lukt het op 1 of andere manier niet om strategisch iets uit te richten.
Die salaris lijstjes geven de verhouding aardig weer, maar ik zou ze idd ook niet 100% vertrouwen.quote:Op zondag 8 juli 2012 18:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die wordt ook nog door Mercedes betaald geloof ik (dat staat hier niet bij), verder vind ik hem eerlijk gezegd ook helemaal niet zo geweldig
Kers was gerepareerd dacht ik.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:41 schreef Marks het volgende:
[..]
Grosjean verknalde een betere startplek door (onnodig) hard te pushen en in de grindbak te belanden.
Kimi had p6, zonder kers.
Beide rijders halen uiteindelijk veel te weinig uit deze autoquote:Op maandag 9 juli 2012 14:52 schreef wimderon het volgende:
Grosjean moest gisteren al in de eerste ronde een nieuwe neus halen. Reed daarna stints van 25 en 26 rondes en reed in de slotfase nog het tempo van de leiding op oudere banden. Niet voor het eerst dat Lotus de snelste was in de race.
Dat leren ze in de GP2, waar ze nauwelijks bestraft worden voor het van de baan beuken van een andere auto.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is wel opvallend hoe vaak hij betrokken is bij incidenten.
Maldonado is snel, maar schade heeft hij net iets te vaak
Nou, je zag, ik tenminste wel ,dat Gutierrez gewoon geen controle meer had over zijn auto en ´´per ongeluk´´ tegen Cecotto aan reed. Dit gebeurd bij races, dan rijden mensen op de limiet en kan er wel eens een contact komen. Iets wat de oud coureurs niet meer lijken te snappen, waardoor je belachelijke penalties krijgt zoals tegen Schumacher in Barcelona en gisteren Maldonado tegen Kobayashi.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat leren ze in de GP2, waar ze nauwelijks bestraft worden voor het van de baan beuken van een andere auto.
Kijk naar Gutierrez, de botskoning van dit seizoen, die Cecotto van de baan beukt op een Malle Donna manier en er slechts een gridstraf voor krijgt voor de volgende race. In eerdere gevallen in onder andere Valencia en Bahrein kreeg hij helemaal geen straf voor het van de baan rijden van Van der Garde. En vorig seizoen was Jules Bianchi de botskoning van de GP2, die er ook nauwelijks voor bestraft is.
Als onze Jos nog meegedaan had dan stond ie bovenaan. Geniaal hoe die knakker kon starten in die gare knakenbak wat ie onder zn kont had.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef JohnB52 het volgende:
Opmerkelijk:
Ricciardo maakt tot nu toe de slechtste starts, Massa de beste
http://www.f1fanatic.co.u(...)tatistics/race-data/
Met Grosjean op n opmerkelijke plek 2?
Alonso heeft ruim 27% van alle rondes aan de leiding gereden
Het tegen iemand aanrijdt is (bijna) altijd per ongeluk. Het gaat om het feit of het te vermijden was en dat was imho hier het geval, net zoals bij Maldonado in Valencia (tegen Hamilton). Op het moment dat je van de baan raakt en terug komt moet je niet vol door blijven stampen (zeker niet als het nat is) en denken dat ze voor jou aan de kant gaan, maar gewoon achter diegene waarmee je aan het vechten bent, die wel op de baan is gebleven, op de baan komen en het opnieuw proberen. Doe je dat niet en je raakt iemand anders ben je gewoon fout!quote:Op maandag 9 juli 2012 20:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Nou, je zag, ik tenminste wel ,dat Gutierrez gewoon geen controle meer had over zijn auto en ´´per ongeluk´´ tegen Cecotto aan reed. Dit gebeurd bij races, dan rijden mensen op de limiet en kan er wel eens een contact komen. Iets wat de oud coureurs niet meer lijken te snappen, waardoor je belachelijke penalties krijgt zoals tegen Schumacher in Barcelona en gisteren Maldonado tegen Kobayashi.
Liever zie ik en met mij veel andere toeschouwers toch spektakel. Wat wil je dan, een race waar iedereen foutloos rijdt, iedereen vlekkeloos en als robots achter elkaar blijft rijden?
Die van Grosjean komt door Monaco, waar hij in de eerste ronde door zijn crash van 4 naar 24 ging en dus 20 plekken verloor in de eerste ronde.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef JohnB52 het volgende:
Opmerkelijk:
Ricciardo maakt tot nu toe de slechtste starts, Massa de beste
http://www.f1fanatic.co.u(...)tatistics/race-data/
Met Grosjean op n opmerkelijke plek 2?
Alonso heeft ruim 27% van alle rondes aan de leiding gereden
Button voelt zich comfortabel op p14quote:Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef JohnB52 het volgende:
Opmerkelijk:
Ricciardo maakt tot nu toe de slechtste starts, Massa de beste
http://www.f1fanatic.co.u(...)tatistics/race-data/
Met Grosjean op n opmerkelijke plek 2?
Alonso heeft ruim 27% van alle rondes aan de leiding gereden
Valt me ook op dat Alonso, Raikonnen en Rosberg als enigen nog alle races gefinished zijn.quote:Op maandag 9 juli 2012 22:48 schreef JohnB52 het volgende:
Opmerkelijk:
Ricciardo maakt tot nu toe de slechtste starts, Massa de beste
http://www.f1fanatic.co.u(...)tatistics/race-data/
Met Grosjean op n opmerkelijke plek 2?
Alonso heeft ruim 27% van alle rondes aan de leiding gereden
En Alonso is tot nu toe elke race in de punten geëindigd. Toch best knap als weet hoe matig die Ferrari in het begin was.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 17:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Valt me ook op dat Alonso, Raikonnen en Rosberg als enigen nog alle races gefinished zijn.
Altijd leuk, dit soort lijstjes![]()
Sterker nog: hij heeft maar 9 ronden buiten de punten gereden.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:31 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En Alonso is tot nu toe elke race in de punten geëindigd. Toch best knap als weet hoe matig die Ferrari in het begin was.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 | [img]https://lh3.googleusercontent.com/-AWCKyf5uqpk/T200DG0JoEI/AAAAAAAAABk/Lil6ED2d7xU/s550/Fok%2520F1%252010%2520hoc.png[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2008/10/hockenheimring2010.jpg[/img] [b]Hockenheimring Baden-Württemberg, Germany – circuit information[/b] Length: 4.574km (2.842 miles) Race distance: 67 laps (306.458km) Tyre use: Medium Brake wear: Medium-High Downforce level: High Average speed: 219kph (136mph) Pit lane time loss: 14 seconds Strategy 2010 tyres*: hard (prime, no strip), super-soft (option, green stripe) * Dit waren nog de Bridgestones [img]http://oi46.tinypic.com/2e30f3r.jpg[/img] Vrijdag German Grand Prix Free Practice 1: 10:00-11:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/57992/1/f1---german-grand-prix-practice-1-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] German Grand Prix Free Practice 2: 14:00-15:30 [url=http://www.vipbox.tv/watch/57994/1/f1---german-grand-prix-practice-2-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zaterdag German Grand Prix Free Practice 3: 11:00-12:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/57995/1/f1---german-grand-prix-practice-3-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] German Grand Prix Qualifying: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/57996/1/f1---german-grand-prix-qualifying-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] Zondag German Grand Prix: 14:00 [url=http://www.vipbox.tv/watch/57997/1/f1---german-grand-prix-race-live-stream-online.html]Stream is hier te vinden[/url] RTL7 zendt de Duitse Grand Prix Live uit op de normale zendtijden. BBC1 zendt enkel de hoogtepunten uit, op zaterdag de Quali en zondags de race. Sfeerimpressie door een rondje te rijden [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_nNw8WjAEMw[/youtube] En natuurlijk deze: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tf1w5ghNZUc[/youtube] [img]http://4.bp.blogspot.com/_bXj8YzAIKQA/TEyn4-9GUvI/AAAAAAAAKTA/2D-lRl7jEGk/s1600/Race+Podium,+Hockenheim+2010%3B.jpg[/img] [img]http://images.planetf1.com/12/07/800x600/Hockenheim_2795018.jpg[/img] thnx 2 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/61946]Googolplexian[/url] voor de banners die hij voor alle GP's heeft ontworpen ^O^ |
het is mijn taak officieel niet om het aan te passen, maar goed, je hebt zo je zinquote:Op donderdag 19 juli 2012 21:49 schreef Sinister-D- het volgende:
Oi? Wel de TT in orde brengen maar niet de code uit deze post kopiëren in de OP
Zie het alweer gebeuren dat de OP van Silverstone meegaat naar het volgende topic morgen tijdens de VT's (waarvan de streams ook in de nieuwe OP staan)
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:48 schreef Stiggie het volgende:
Schumi is trouwens nu echt de laatste altijd sneller dan Rosberg. Hij zit er weer redelijk bij met P1, op 4de plaats
twitter:ScarbsF1 twitterde op vrijdag 20-07-2012 om 15:22:44The Lotus E20 DRS appears to blow the diffuser, then blows over the beam wing when DRS is open. http://t.co/dgbiGieP reageer retweet
Wat zei je ook alweerquote:
Ik dacht het wel ja met topspeed per sectorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:43 schreef JohnB52 het volgende:
Die tijden achter hun rondetijd, zijn dat hun beste sectortijden?
De snelste tijden en topsnelheden staan van boven in het paarsquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:01 schreef Meike26 het volgende:
Snelste rondetijd / Snelste huidige 1e sectie / hoogste huidige topsnelheid 1e sectie / Snelste huidige 2e sectie... enz enz.
Wat denk je dat er gebeurt met die sector tijd als een coureur een nieuw rondje rijdtquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:12 schreef Meike26 het volgende:
Een huidige 1e en 2e sectie ? Kunnen die secties veranderen dan ?![]()
We hebben beide beetje gelijk, moet dus "Huidig snelste ... sectie " zijn
Bovenin in het paars wel, dat zijn de snelste sector tijden met daarbij horende topspeed, die rondetijd die er rechts naast staat is de "ideale" rondetijd gebaseerd op deze 3 snelste sectortijdenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt met die sector tijd als een coureur een nieuw rondje rijdt
En nee, het is niet "Huidig snelste ... sectie '', de snelste staat gewoon bovenin, en als een coureur een langzamere sector tijd heeft dan in zijn vorige ronde dan verandert die gewoon mee. Identiek zoals dat gaat bij livetiming.
Ow wachtIk ben me aan het vergissen met de race. Sorry
Maar het zijn de sector tijden van de snelste ronde per coureur. Dus niet de snelste sector tijd individueel
![]()
Dat kan kloppen, kan het zijn dat dit de eind-uitslag is van een VT ?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:43 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Wat denk je dat er gebeurt met die sector tijd als een coureur een nieuw rondje rijdt
En nee, het is niet "Huidig snelste ... sectie '', de snelste staat gewoon bovenin, en als een coureur een langzamere sector tijd heeft dan in zijn vorige ronde dan verandert die gewoon mee. Identiek zoals dat gaat bij livetiming.
Ow wachtIk ben me aan het vergissen met de race. Sorry
Maar het zijn de sector tijden van de snelste ronde per coureur. Dus niet de snelste sector tijd individueel
![]()
Tis ook na de VT. Links onder op de foto staat 15.33quote:Op vrijdag 20 juli 2012 20:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat kan kloppen, kan het zijn dat dit de eind-uitslag is van een VT ?
quote:Rosberg to get five-place grid penalty after gearbox change ahead of German GP
Nico Rosberg says he is confident going into his home grand prix weekend despite picking up a five-place grid penalty for a gearbox change prior to practice at Hockenheim.
The Mercedes driver, who won the Chinese Grand Prix earlier this season, said that he was pleased with his day's work, having set the seventh fastest time of the day and finding a reasonable balance with the W03 in all conditions.
"I learned a lot because it was dry at some points this morning so we could do some dry running and I found an initial balance there, then very wet this afternoon, then quite dry with the intermediates so there was really everything," said Rosberg.
"So I have a good understanding and I am very already for tomorrow and Sunday. Tomorrow looks like it is going to be wet and Sunday is looking like is going to be dry.
"I am going in a good direction and I am quite happy with the car initially. I like driving this track wet or dry it's always good."
Rosberg admitted that the penalty was a frustration for him.
"The only thing that makes it a lot more difficult is that I had a gearbox issue at Silverstone so we have had to change that and put a new gearbox in, and that means then that I get five places on the grid for Sunday - that doesn't make it any easier, especially since it is my home grand prix so that is not a nice thing."
quote:Red Bull's Mark Webber gets gearbox change penalty for German Grand Prix
Mark Webber will be hit with a five-place grid penalty for the German Grand Prix because of a gearbox change.
Red Bull broke the overnight curfew at Hockenheim to investigate a problem that had been detected in the gearbox.
It was found that the issue could not be resolved, therefore Red Bull opted to change the box, which will trigger the five-place penalty. Gearboxes are required to last for five events between changes.
Webber is the second driver to run into gearbox trouble this weekend as Mercedes driver Nico Rosberg will also be penalised. Lotus's Romain Grosjean is also carrying the same penalty for a post-Silverstone gearbox change.
Regulations introduced last year prevent teams from being in the circuit for a six-hour period overnight between. At Hockenheim on Saturday morning, this ran from two o'clock until eight o'clock, but Red Bull needed the time to analyse the gearbox.
This is the first time that Red Bull has broken the curfew this season. As each team has four exemptions, no action will be taken.
At Silverstone two weeks ago, McLaren, Caterham and Marussia also broke the curfew.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Handig dat die radar maar tot 11.15 gaatAltijd handig als je het weer van het afgelopen kwartier kunt voorspellen
![]()
Het is geen voorspelling, het is een meting.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:28 schreef Sinister-D- het volgende:
Handig dat die radar maar tot 11.15 gaatAltijd handig als je het weer van het afgelopen kwartier kunt voorspellen
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |