abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114031881
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 20:57 schreef ATON het volgende:

[..]

:) Staat enkel en alleen in Statenvertaling. Hebben deze fout reeds gecorrigeerd in de Hernieuwde Statenvertaling. Vermoedelijk om volgende reden:

Het Hebreeuwse woord voor cherubijn is keroev, dat lijkt op het akkadische woord ka-ri-bu (betekenis: zegenende [geest]). Karibu waren onheil afwerende bewakers van de tempels en paleizen in het oude Sumerië en Babylonië. Op grond van deze (oppervlakkige) overeenkomsten meende bijvoorbeeld William F. Albright (1891 – 1971) dat het woord keroev aan het Assyrisch moest zijn ontleend. Tijdens hun ballingschap in het Babylonische Rijk zouden de Joden vertrouwd geraakt zijn met dit concept, en mogelijk om die reden is dit concept toegepast op engelen in de Bijbel en de joodse geschriften.
Ezechiel 28:16 Door de overvloed van uw handel
vulde men uw midden met geweld,
en ging u zondigen.
Daarom verbande * Ik u van de berg van God,
en deed Ik u verdwijnen, beschermende cherub,
uit het midden van de vurige stenen.

Hebreeen 9:5 * En boven op deze ark waren de cherubs van Gods heerlijkheid, die het verzoendeksel overschaduwden. Over deze dingen zullen wij nu niet stuk voor stuk spreken.

Jesaja 6:1 In * het jaar dat koning Uzzia stierf, zag ik de Heere zitten op een hoge en verheven troon, en de zomen van Zijn gewaad vulden de tempel.
2 Serafs stonden boven Hem. Ieder had * zes vleugels: met twee bedekte ieder zijn gezicht, met twee bedekte hij zijn voeten, en met twee vloog hij.
3 De een riep tot de ander:
* Heilig, heilig, heilig is de HEERE van de legermachten;
heel de aarde is vol van Zijn heerlijkheid!

Herziene statenvertaling http://www.statenvertaling.nu/index.php

Hemelse wezens zijn geopenbaard aan de profeten van de enige ware God van Hemel en Aarde en niet gekopieerd uit heidense fabels en mythologien.
pi_114032131
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serafijn

Wat een mythe achtig wezen toch.

quote:
De hemelse wezens zijn geopenbaard aan de profeten van de enige ware God van Hemel en Aarde en niet gekopieerd uit heidense fabels en mythologien.
Toch toevallig dat het allemaal op elkaar lijkt ;(
Of hadden die heidense mensen soms een beetje contact met boven? Met een slechte verbinding bijvoorbeeld?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:10:43 #153
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114032331
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 16:58 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat meen je niet !
Jawel!! *O*
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_114032395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:06 schreef BerjanII het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Serafijn

Wat een mythe achtig wezen toch.

[..]

Toch toevallig dat het allemaal op elkaar lijkt ;(
Of hadden die heidense mensen soms een beetje contact met boven? Met een slechte verbinding bijvoorbeeld?
De duivel is ook bekend met wat er allemaal in de hemel woont ja. Hij was zelf immers ook een cherub en zijn volgelingen engelen.
pi_114032725
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

De duivel is ook bekend met wat er allemaal in de hemel woont ja. Hij was zelf immers ook een cherub en zijn volgelingen engelen.
Daar gaan we weer. De oeroude leugen: Alles wat op onze religie lijkt, weten zij door de duivel.
Terwijl de duivel in de Joodse tijden nog gewoon een medewerker van God was.

En de Geschriften er ook nog trots op zijn dat Mozes alle kennis had van de Egyptenaren. En Daniel had alle kennis van de Chaldeeën.

Eigenlijk wordt je hoe langer hoe ongeloofwaardiger. Goed, je weet veel van de Bijbel. Maar van de geschiedenis van de Bijbel, daar heb je weinig kaas van gegeten. En dat voor iemand die uit Alkmaar komt.
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
pi_114033368
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:17 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Daar gaan we weer. De oeroude leugen: Alles wat op onze religie lijkt, weten zij door de duivel.
Terwijl de duivel in de Joodse tijden nog gewoon een medewerker van God was.

En de Geschriften er ook nog trots op zijn dat Mozes alle kennis had van de Egyptenaren. En Daniel had alle kennis van de Chaldeeën.

Eigenlijk wordt je hoe langer hoe ongeloofwaardiger. Goed, je weet veel van de Bijbel. Maar van de geschiedenis van de Bijbel, daar heb je weinig kaas van gegeten. En dat voor iemand die uit Alkmaar komt.
Ik kom niet uit Alkmaar.. ?

Ik kan de theorie dat omdat de egyptenaren, de babyloniers, de sumeriers, enzovoorts verhalen, mythologien, religieuze doctrines enzovoorts hebben die soms wat weg hebben van wat de joden hebben opgeschreven, ze daarom de basis ervoor vormen, niet aannemen. Omdat de bijbel zoveel hoger staat in allerlei kwaliteiten ten opzichte van de geschriften van die religies en de gebruiken, rituelen, geloven enz. van die religies ook veroordeelt.. Het is ook niet verwonderlijk dat je leugens en waarheid tezamen tegen zult komen in die religies, dat is altijd hoe je mensen tot verwarring brengt. Er is echter maar 1 bundel geschriften met de profetische kwaliteiten van de bijbel, geen enkel heilig boek komt daar ook maar bij in de buurt. Dat geeft de bijbel autoriteit en maakt de rest slechts slappe aftreksels van de waarheid. Maar zolang je niet serieus die profeties onder ogen neemt om dat zelf ook daadwerkelijk te zien, blijf je hangen in de leugens.
pi_114033499
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Hemelse wezens zijn geopenbaard aan de profeten van de enige ware God van Hemel en Aarde en niet gekopieerd uit heidense fabels en mythologien.
Dan moet ik je toch wel teleurstellen hoor. Jou profeten hebben deze " cherub's " vermoedelijk als souvenir meegebracht zoals ik reeds had geschreven:
Het Hebreeuwse woord voor cherubijn is keroev, dat lijkt op het akkadische woord ka-ri-bu (betekenis: zegenende [geest]). Karibu waren onheil afwerende bewakers van de tempels en paleizen in het oude Sumerië en Babylonië. Op grond van deze (oppervlakkige) overeenkomsten meende bijvoorbeeld William F. Albright (1891 – 1971) dat het woord keroev aan het Assyrisch moest zijn ontleend. Tijdens hun ballingschap in het Babylonische Rijk zouden de Joden vertrouwd geraakt zijn met dit concept, en mogelijk om die reden is dit concept toegepast op engelen in de Bijbel en de joodse geschriften.
Zo zie je dat ik beter in de geschiedkundige feiten ben dan citaten uit één van de vele Bijbelversies.
Had ik dat al niet meermaals aangegeven dat Genesis én Exodus maar pas in de Torah zijn verschenen ná de ballingschap ?
pi_114033703
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:10 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Jawel!! *O*
OK, waar gaat je interesse dan naar uit; de geschiedkundige of de mythologische versie ?
pi_114033856
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kan de theorie dat omdat de egyptenaren, de babyloniers, de sumeriers, enzovoorts verhalen, mythologien, religieuze doctrines enzovoorts hebben die soms wat weg hebben van wat de joden hebben opgeschreven, ze daarom de basis ervoor vormen, niet aannemen. Omdat de bijbel zoveel hoger staat in allerlei kwaliteiten ten opzichte van de geschriften van die religies en de gebruiken, rituelen, geloven enz. van die religies ook veroordeelt.. Het is ook niet verwonderlijk dat je leugens en waarheid tezamen tegen zult komen in die religies, dat is altijd hoe je mensen tot verwarring brengt. Er is echter maar 1 bundel geschriften met de profetische kwaliteiten van de bijbel, geen enkel heilig boek komt daar ook maar bij in de buurt. Dat geeft de bijbel autoriteit en maakt de rest slechts slappe aftreksels van de waarheid. Maar zolang je niet serieus die profeties onder ogen neemt om dat zelf ook daadwerkelijk te zien, blijf je hangen in de leugens.
Een van die leugens is de tijd waarin ze geschreven zijn. En dat maakt van profeties ineens navertellingen. Wist je dat Jesaja uit minimaal twee profeten bestaat en dat het gedeelte met daarin de profetieën pas veel later is geschreven?

Al die christenen die hun waarheid maar hoog houden en dat door die profetieeen die er in vermeld zouden staan. Je moet ze niet de kost geven.
Friedrich Nietzsche
pi_114034275
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:31 schreef ATON het volgende:

[..]

Dan moet ik je toch wel teleurstellen hoor. Jou profeten hebben deze " cherub's " vermoedelijk als souvenir meegebracht zoals ik reeds had geschreven:
Zo zie je dat ik beter in de geschiedkundige feiten ben dan citaten uit één van de vele Bijbelversies.
Had ik dat al niet meermaals aangegeven dat Genesis én Exodus maar pas in de Torah zijn verschenen ná de ballingschap ?
Je hebt een heleboek dingen 'aangegeven' maar is alles wat je aan hebt gegeven ook absoluut waar?

Ik lees dateringen van de Torah van op zijn vroegst 1440 voor christus en op zijn in de eerste eeuwen in het eerste millennium voor Christus. Tijdens of na de ballingschap lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk afgaande op vrij standaard tekstkritiek.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:45:20 #161
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114034325
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:34 schreef ATON het volgende:

[..]

OK, waar gaat je interesse dan naar uit; de geschiedkundige of de mythologische versie ?
Hmm, ik denk mythologisch, omdat ik niet op de hoogte ben van de bronnen die iets verklaren over zijn leven. Maar die zullen alsnog geen uitsluitsel kunnen geven over de bijzondere link die hij al dan niet met God had, en daar gaat het mij ( nu ) vooral om.

quote:
Ik wel! Ik ben daar geboren!!! w/ *O* w/ ( sorry, offtopic haha )
"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
pi_114034366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik kan de theorie dat omdat de egyptenaren, de babyloniers, de sumeriers, enzovoorts verhalen, mythologien, religieuze doctrines enzovoorts hebben die soms wat weg hebben van wat de joden hebben opgeschreven, ze daarom de basis ervoor vormen, niet aannemen.
O, dat is dan zéér duidelijk dat je niks, maar dan ook niks hebt gelezen buiten de bijbel.
quote:
Omdat de bijbel zoveel hoger staat in allerlei kwaliteiten ten opzichte van de geschriften van die religies en de gebruiken, rituelen, geloven enz. van die religies ook veroordeelt..
Tja, dat komt omdat je van de rest niks weet. Het enige boek moet dan wel het beste zijn.
quote:
Het is ook niet verwonderlijk dat je leugens en waarheid tezamen tegen zult komen in die religies, dat is altijd hoe je mensen tot verwarring brengt.
Veel leugens, weinig waarheden. Mee eens.
quote:
Er is echter maar 1 bundel geschriften met de profetische kwaliteiten van de bijbel, geen enkel heilig boek komt daar ook maar bij in de buurt.
Wat heb jij toch met profeten zeg ! Aan overschrijven is weinig profetisch hoor.
quote:
Dat geeft de bijbel autoriteit en maakt de rest slechts slappe aftreksels van de waarheid.
Vandaar dat er 101 verklaringen kunnen worden gegeven op één vers en dat bv. geen enkel evangelie gelijk is.
quote:
Maar zolang je niet serieus die profeties onder ogen neemt om dat zelf ook daadwerkelijk te zien, blijf je hangen in de leugens.
Ho, weer de zoveelste doemdenkprofeet. Enne, wanneer ging de wereld weer eens vergaan ?
pi_114034448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:37 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Een van die leugens is de tijd waarin ze geschreven zijn. En dat maakt van profeties ineens navertellingen. Wist je dat Jesaja uit minimaal twee profeten bestaat en dat het gedeelte met daarin de profetieën pas veel later is geschreven?

Al die christenen die hun waarheid maar hoog houden en dat door die profetieeen die er in vermeld zouden staan. Je moet ze niet de kost geven.
Daniël idem dito.
pi_114034458
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:37 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Nee, dat wordt vaak gezegd maar ik geloof daar niet in op basis van oa de vele overeenkomsten tussen de zogenaamd verschillende schrijvers, tekstkritiek. Het nieuwe testament verwijst zelf ook naar Jesaja met 1 auteur en niet meerdere. Ik denk dat de joden hun eigen schrijvers kenden?

quote:
Het enige jammere aan het aanvallen van de bijbel op dit punt is dat profeties vandaag de dag nog in vervulling gaan. Dat mensen dit door spirituele blindheid niet zien maakt de bijbel niet minder waar. Ik zou dus zeggen doe die oogkleppen af en kijk om je heen. De wereldgeschiedenis kruipt vooruit en profeties worden bevestigd, ook, nee met name in onze tijd. God heeft ons gewaarschuwd.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:49:00 #165
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114034575
quote:
Het enige jammere aan het aanvallen van de bijbel op dit punt is dat profeties vandaag de dag nog in vervulling gaan. Dat mensen dit door spirituele blindheid niet zien maakt de bijbel niet minder waar. Ik zou dus zeggen doe die oogkleppen af en kijk om je heen. De wereldgeschiedenis kruipt vooruit en profeties worden bevestigd, ook, nee met name in onze tijd. God heeft ons gewaarschuwd.
Kun je een voorbeeldje geven? Ik ken die profetie namelijk niet, dus ik ben wel benieuwd. Ik had het ook al eens eerder gevraagd volgens mij, maar maakt niet uit ;)

Als het maar niet weer zo'n heel vaag verhaal wordt...Het moet wel een beetje duidelijk zijn, anders is het geen goede profetie. Maar dat lijkt me logisch...
pi_114034796
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je hebt een heleboel dingen 'aangegeven' maar is alles wat je aan hebt gegeven ook absoluut waar?
Ja hoor. Enkel waar ik zeker van ben en de rest is voor later.

quote:
Ik lees dateringen van de Torah van op zijn vroegst 1440 voor christus en op zijn in de eerste eeuwen in het eerste millennium voor Christus. Tijdens of na de ballingschap lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk afgaande op vrij standaard tekstkritiek.
Aiaiaiai, verkeerde bron. Natuurlijk beweren de joden dat ook. Het is per slot hun boek. Maar spijtig genoeg spreekt archeologisch materiaal dit tegen. En wat is volgens jou ' vrij standaard tekstkritiek '?
pi_114034911
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:45 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Hmm, ik denk mythologisch, omdat ik niet op de hoogte ben van de bronnen die iets verklaren over zijn leven. Maar die zullen alsnog geen uitsluitsel kunnen geven over de bijzondere link die hij al dan niet met God had, en daar gaat het mij ( nu ) vooral om.
OK, kom hier morgen op terug.
pi_114034942
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:49 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Kun je een voorbeeldje geven? Ik ken die profetie namelijk niet, dus ik ben wel benieuwd. Ik had het ook al eens eerder gevraagd volgens mij, maar maakt niet uit ;)
Mijn excuses als ik niet overal op geantwoord heb. Hierboven staat nog een langere post van je waar ik nog op zal antwoorden maar die lange posts kosten me aanzienlijk meer tijd en energie en ik heb soms tijd nodig om me weer te verfrissen om daar fatsoenlijk op te antwoorden. Maar antwoord komt nog.

quote:
Als het maar niet weer zo'n heel vaag verhaal wordt...Het moet wel een beetje duidelijk zijn, anders is het geen goede profetie. Maar dat lijkt me logisch...
In grote lijnen beschrijft de bijbel een confederatie, een samenwerkingsverband, of een samenzwering zo je wilt, van de aardse machten onder de invloed van Satan om absoluut te heersen over de wereld en het evangelie weg te vagen uit de harten en het verstand van de mens. Hierbij spelen religieuze, politieke en economische machten een rol. Satan misleidt mensen en gebruikt hen om zelf als god op aarde te heersen. De kerk van God ontmaskert dit plan en benoemt het voor wat het is en waarschuwt mensen om niet misleid te worden maar te geloven en zich te bekeren, met vervolgingen als gevolg. Deze historie wordt symbolisch weergegeven in onder andere de profeties van Daniel en Openbaringen, en in de vele verhalen van het oude testament. En dit is exact wat er vandaag de dag plaatsvindt. De meeste mensen beleven het echter niet zo bewust omdat men het idee heeft dat alles gewoon toevallig verloopt, zonder te weten dat deze geschiedenis al in de bijbel voorzegd is, evenals het resultaat, en dat de wereld achter de schermen gemanipuleerd en sociaal geengineered wordt naar een vantevoren bepaalde uitkomst.

De vervulling hiervan zien we in hoe de wereld beetje bij beetje naar een nieuwe wereldorde omgevormd wordt via conflicten, oorlogen, propaganda en globalisatie. Het resultaat zal een wereldregering en wereldreligie zijn die niet de schepper God eert, maar de duivel. Een hoofdrolspeler in dit alles is de rooms katholieke kerk. Vlak nadat zij opnieuw (of eigenlijk voor het eerst pas absolute) wereldheerschappij bereikt heeft, is Christus' terugkomst.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-07-2012 22:03:08 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:19:49 #169
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114036403
quote:
Het resultaat zal een wereldregering en wereldreligie zijn die niet de schepper God eert, maar de duivel. Een hoofdrolspeler in dit alles is de rooms katholieke kerk.
Wow. Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ik dacht dat je de hele tijd richting het Atheïsme stuurde maar toen opeens: BAM de RK-kerk is de boosdoener. Ik heb ook niet al te veel met hen op, dat wel. En Atheïsten geloven ook niet in de duivel, dus is het ook weer logisch dat de profetie niet over hen gaat.

Maar is het niet wat vergezocht om het fundament van je geloof te bouwen op de claim dat de bijbel voorspelt dat de Rooms- Katholieke kerk Satan aan de macht probeert te helpen? Ik bedoel, al zou het zo zijn, dan is het nog niet uitgekomen op dit moment dus niet echt iets om te beoordelen of de bijbel waar is of niet.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 10 juli 2012 @ 22:20:07 #170
862 Arcee
Look closer
pi_114036418
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik zou dus zeggen doe die oogkleppen af en kijk om je heen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_114038557
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:19 schreef Uitstekelbaars het volgende:

[..]

Wow. Dat heb ik echt nog nooit gehoord. Ik dacht dat je de hele tijd richting het Atheïsme stuurde maar toen opeens: BAM de RK-kerk is de boosdoener. Ik heb ook niet al te veel met hen op, dat wel. En Atheïsten geloven ook niet in de duivel, dus is het ook weer logisch dat de profetie niet over hen gaat.

Maar is het niet wat vergezocht om het fundament van je geloof te bouwen op de claim dat de bijbel voorspelt dat de Rooms- Katholieke kerk Satan aan de macht probeert te helpen? Ik bedoel, al zou het zo zijn, dan is het nog niet uitgekomen op dit moment dus niet echt iets om te beoordelen of de bijbel waar is of niet.
Atheisme, of seculier humanisme, wordt wel degelijk ook genoemd in de bijbel maar is niet de 'boosdoener' zo je wilt. De grote 'gruwel der verwoesting' zoals hij genoemd wordt zit op de troon in Rome.

De rooms katholieke kerk is als een judas. Doet zich voor als christelijk instituut, maar misleidt haar eigen volgers en de hele wereld voor persoonlijke macht en rijkdom. Het is satans voornaamste instrument. De protestanten van de 16e eeuw begrepen dit al op basis van de profeties en hadden daarom een legitieme reden om zich volledig tegen die kerk te keren. Dit is een studie die voor iedereen toegankelijk is en ook weinig twijfel over laat.

De profeties zijn niet het fundament van mijn geloof, mijn relatie met God is het fundament van mijn geloof. De profeties zijn slechts 1 van de middelen geweest om tot dat initiele geloof te komen. Het bewijst goddelijke inspiratie van de bijbel. Maar nu zou ik ook zonder die profeties in die goddelijke inspiratie kunnen geloven omdat mijn geloof en relatie met God veel verder ontwikkeld is dan 5 jaar geleden. Profeties zijn voor mij dus nu meer een instrument voor evangelisatie dan een basis voor mijn eigen geloof.

De bijbel zelf geeft aan dat God de profeties gegeven heeft om ons te overtuigen van de waarheid van de claims van de profeten en de schrift:

Jesaja 48:3 De vorige dingen heb Ik verkondigd van toen af, en uit Mijn mond zijn zij voortgekomen, en Ik heb ze doen horen; Ik heb ze snellijk gedaan, en zij zijn gekomen;
4 Omdat Ik wist, dat gij hard zijt, en uw nek een ijzeren zenuw is, en uw voorhoofd koper;
5 Daarom heb Ik het u van toen af verkondigd, eer dat het kwam, heb Ik het u doen horen; opdat gij niet misschien zoudt zeggen: Mijn afgod heeft die dingen gedaan, of mijn gesneden beeld, of mijn gegoten beeld heeft ze bevolen.
6 Gij hebt het gehoord, aanmerkt dat alles; zult gijlieden het ook niet verkondigen? Van nu af doe Ik u nieuwe dingen horen, en verborgen dingen, en die gij niet geweten hebt.
7 Nu zijn zij geschapen, en niet van toen af, en voor dezen dag hebt gij ze ook niet gehoord; opdat gij niet misschien zeggen zoudt: Ziet, ik heb ze geweten.

Geen ander heilig boek heeft profeties vergelijkbaar met die van de bijbel, en ze zijn ook niet zomaar te interpreteren zoals we daar zelf zin in hebben.

2 Petrus 1:19 En wij hebben het profetische woord, dat zeer vast is, en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt, als op een licht, schijnende in een duistere plaats, totdat de dag aanlichte, en de morgenster opga in uw harten.
20 Dit eerst wetende, dat geen profetie der Schrift is van eigen uitlegging;
21 Want de profetie is voortijds niet voortgebracht door de wil eens mensen, maar de heilige mensen Gods, van den Heiligen Geest gedreven zijnde, hebben ze gesproken.

Indien je een beetje de huidige ontwikkelingen in de wereld met betrekking tot religie en geopolitiek bestudeert is het niet moeilijk om te herkennen dat de profeties precies in vervulling gaan. Sterker nog, het lijkt er op dat er zijn weinig profeties meer over zijn die nog niet in vervulling zijn gegaan. Er is weinig profetische tijd over. Dat betekent dat het einde nadert, en de staat van de wereld laat dit ook zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-07-2012 23:07:35 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:07:24 #172
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114039305
Je standpunt over de RK kerk is helder. Nou ja, zoals ik zei vind ik hen ook niet zo tof. Behalve dan dat ze de evolutietheorie niet meer als onzin zien. Dat vond ik wel sportief van ze ( is geen uitnodiging tot een evolutie-discussie hoor, gewoon mijn visie ).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Sterker nog, er zijn weinig profeties meer over die nog niet in vervulling zijn gegaan.
Kun je er één noemen die al in vervulling is gegaan? De vorige is ( indien waar ) nog bezig, namelijk. Dus die kan nog niet als uitgekomen bestempeld worden.
pi_114039759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:07 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Je standpunt over de RK kerk is helder. Nou ja, zoals ik zei vind ik hen ook niet zo tof. Behalve dan dat ze de evolutietheorie niet meer als onzin zien. Dat vond ik wel sportief van ze ( is geen uitnodiging tot een evolutie-discussie hoor, gewoon mijn visie ).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Kun je er één noemen die al in vervulling is gegaan? De vorige is ( indien waar ) nog bezig, namelijk. Dus die kan nog niet als uitgekomen bestempeld worden.
De komst van Christus.

Verder nog wel een aantal:
De opkomst en val van de babylonische, perzische, griekse, roomse rijken. De opkomst en val van het rooms katholieke imperium en haar vervolging van bijbelgelovige christenen. De opkomst van Islam. De opkomst en verspreiding van seculier humanisme en communisme. De opkomst van protestantisme, de Verenigde staten en haar alliantie met Rome. De hereniging van Europa. De transformatie van de VS in een tyranniek fascistisch regime, hoewel dat ook nog aan steeds aan de gang is. Evenals het vormen van een wereldstaat en wereldreligie gebaseerd op de esoterische leer van de heidengodsdiensten, spiritisme en rooms katholicisme/mysticisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-07-2012 23:30:10 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 23:33:40 #174
356004 Uitstekelbaars
The time has come...
pi_114041033
1 tegelijk! ;)

Wat is er met de komst van Christus?
pi_114042017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:33 schreef Uitstekelbaars het volgende:
1 tegelijk! ;)

Wat is er met de komst van Christus?
De start en inhoud van de missie van de Messias en Zijn dood zijn aangekondigd door de profeet Daniel lang voordat die gebeurtenissen plaats vonden. Ook andere profeten spraken over wat de messias zou doen. De profeet Daniel is hierin bijzonder omdat hij het exacte jaar van het begin van Christus' missie en dood aangeeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')