Lekker toch....quote:Op zondag 8 juli 2012 13:30 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Wat een contrast met de afgelopen paar dagen.
Zomer genoeg... voor mij al zelfs teveelquote:
+1quote:Op zondag 8 juli 2012 16:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zomer genoeg... voor mij al zelfs teveel![]()
(niets persoonlijks)
Maar een mens die denkt dat een zomer alleen
maar zon en hoge temperaturen moet zijn
quote:Op zondag 8 juli 2012 16:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
(niets persoonlijks)
Afgelopen twee weken prima zomerweer gehad hier in brabant (maar gisteren ook in Haarlem heerlijk).quote:Op zondag 8 juli 2012 16:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
(niets persoonlijks)
Een bescheiden puntje is al genoegquote:
quote:Foute weersvoorspelling afstraffen'
De PvdA-fractie in Hoek van Holland wil dat weermannen en -vrouwen worden afgerekend op verkeerde weerberichten. De fractie zegt dat ondernemers door "de miskleunen van weerinstituten" dagelijks zo'n 100.000 euro mislopen.
Voor woensdag en donderdag was regen en onweer voorspeld in Hoek van Holland, maar volgens de PvdA-fractieleden scheen de zon en was het er 28,7 graden Celsius. Toeristen zouden door de slechte weersverwachting zijn weggebleven.
De ondernemers moeten worden gecompenseerd, vindt de PvdA. De fractie zal B en W van Hoek van Holland vragen om bij de diverse weerstations een schadeclaim in te dienen.
Atmosfeer
NOS-weerman Gerrit Hiemstra moet lachen om het bericht. "Ik kan het niet serieus nemen", zegt hij. "Het is erg kort door de bocht. De mensen die dit roepen weten niet hoe het weerbericht tot stand komt."
Volgens Hiemstra is het onmogelijk om voor elke plaats in Nederland een specifieke verwachting te maken. "Dat zouden we heel graag willen, maar de atmosfeer is op dit moment heel onvoorspelbaar."
Onzeker proces
Het is onzinnig weerinstituten of weerbureaus aansprakelijk te stellen voor schade die zou zijn veroorzaakt door een weersverwachting die niet uitkomt, zegt Hiemstra. "In de eerste plaats zijn wij niet verantwoordelijk voor het onzekere proces dat 'weer' heet. Ten tweede zou het weerberichten opleveren die zo ruim geformuleerd zijn dat niemand er wat aan heeft, maar die altijd kloppen."
Deel deze pagina
http://nos.nl/artikel/392(...)ling-afstraffen.html
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:41 schreef mazaru het volgende:
Dus mensen mogen worden afgerekend op fouten? Cool! Dan zullen de politici het heel zwaar gaan krijgen met hun valse beloftes en smerige streken.
Dat worden geen straffen, aangezien een weerman geen weersvoorspelling doet, maar een weersverwachtingquote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 19:41 schreef mazaru het volgende:
Dus mensen mogen worden afgerekend op fouten? Cool! Dan zullen de politici het heel zwaar gaan krijgen met hun valse beloftes en smerige streken.
Precies en die verwachting komt uit een computer die de huidige weersituatie extrapoleert over verschillende termijnen.quote:Op zondag 8 juli 2012 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat worden geen straffen, aangezien een weerman geen weersvoorspelling doet, maar een weersverwachting
Precies!quote:Op zondag 8 juli 2012 20:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat worden geen straffen, aangezien een weerman geen weersvoorspelling doet, maar een weersverwachting
Wat snappen die fractieleden niet aan het woord: "weersverwachting" ?quote:
Ze snappen wel meer dingen niet, maar ze hebben overal een mening overquote:Op zondag 8 juli 2012 23:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Wat snappen die fractieleden niet aan het woord: "weersverwachting" ?
Ik wel, maar geen druppel hier.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:31 schreef minthy het volgende:
[..]
Stuur es hier heen, ik woon daar toch niet!
quote:
Nog nooit geweest en ik mag er van duckie niet komen...quote:
Maar hij luistert ook naar metal, dus zijn mening doet er sowieso niet toe.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Nog nooit geweest en ik mag er van duckie niet komen...
Heb je wel een klein puntje, al kan ik dat zelf ook best aanhoren! Ach... Hij luistert ook wel eens naar mij, dus ik waardeer zijn mening/advies ook welquote:Op zondag 8 juli 2012 23:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Maar hij luistert ook naar metal, dus zijn mening doet er sowieso niet toe.
Jij woont in verder Zuid Den Helderquote:
Nee, ik luister niet naar metalquote:Op zondag 8 juli 2012 23:51 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Maar hij luistert ook naar metal, dus zijn mening doet er sowieso niet toe.
Blijft pokkeherriequote:Op maandag 9 juli 2012 00:08 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Nee, ik luister niet naar metalMisschien een enkel nummer als het goed is, ik luister meer alternative rock & indie rock
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |