Je hoefde dus geen ruk te doen voor een 7?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:05 schreef Ceviche het volgende:
De leraar Frans becijferde altijd tussen een 7 en een 10, die vond het niet meer dan logisch dat wij geen frans accent hadden![]()
Ik had toen een vriendin die familie had in Duitsland. Qua schrijven e.d. was ik beter maar ze had wel de uitspraak zeg maar en ze sprak het ook wel aardig. Zij kreeg een 8quote:Op zondag 20 januari 2013 15:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Vraag me af wat ze zou doen als iemand echt foutloos Duits sprak/schreef.
Om heel eerlijk te zijn: het was echt een aardige man, maar ook heel gelovig en behoorlijk sentimenteel af en toe. Ik lette op in de klas wat anderen over het boekje vroegen en waar ze vastliepen e.d. en haalde een boekverslag van internet. Ik stopte er heel veel in van: 'dit vond ik erg aangrijpend, en dit vond ik mooi, en zo zie je dat God echt bestaat' enzo en ik kreeg nog tienen ook.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:13 schreef Beavis het volgende:
[..]
Je hoefde dus geen ruk te doen voor een 7?
Ik wou dat ik het zo makkelijk had op school!
Maar leefde die worm door of niet?quote:Op zondag 20 januari 2013 16:01 schreef DrSnuggle het volgende:
In de brugklas zat een meisje die Jehova getuige is. Dat vond ik wel een aparte, was gruwelijk lelijk en van de vrouwelijke klasgenoten gehoord dat ze tijdens het douchen zagen dat ze okselhaar had.
Verder vroegen wij altijd over dat Jehova gebeuren. Komt ze opeens met een verhaal dat als ze aangereden word en dringend extra bloed moet hebben, dat ze dat dan moet weigeren van haar geloof en maar dood moet bloeden daar.
Ikzelf heb op de basisschool wel eens een actie uitgehaald. Zo dramatisch was het niet maar het is me nog steeds bij gebleven. Het was in groep 5 van de basisschool, mn leraar had een bak met grond met daarin wormen. Is hardstikke leuk natuurlijk om te zien hoe die wormen gangen maakten e.d., maar de leraar vertelde ook dat als een worm doormidden gehakt werd, dat ie dan gewoon verder leeft als twee wormen.
Ik was natuurlijk de aangewezen jongen om in de pauze een schaar te pakken.
Ook maakte ik een keer een blunder in de 2e klas waar ik met gym aan de leraar vroeg: "meneer, mag ik de ballen uit het hok pakken". Het was de eerste keer dat we les van 'hem' hadden en 'hij' moest mij even vertellen dat 'hij' geen hij is... Ik voelde me wel een beetje rood worden toen.
Dit herinnerde mij aan een biologieleraar van mijn middelbare school...quote:Op zondag 20 januari 2013 15:17 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Om heel eerlijk te zijn: het was echt een aardige man, maar ook heel gelovig en behoorlijk sentimenteel af en toe. Ik lette op in de klas wat anderen over het boekje vroegen en waar ze vastliepen e.d. en haalde een boekverslag van internet. Ik stopte er heel veel in van: 'dit vond ik erg aangrijpend, en dit vond ik mooi, en zo zie je dat God echt bestaat' enzo en ik kreeg nog tienen ook.
Heel dat boekje niet gelezen
niet mogelijk, wormen doormidden snijden is sadistisch, en ze leven niet verder als "2 aparte wormen"quote:
Heb je dat getest?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:37 schreef DesmondKilometer het volgende:
[..]
niet mogelijk, wormen doormidden snijden is sadistisch, en ze leven niet verder als "2 aparte wormen"
Wat een gave school heb jij gezeten danquote:Op maandag 21 januari 2013 11:11 schreef Poem het volgende:
Als ik vertel over mijn middelbare school, word ik vaak zó aangekeken: O_O
Zo heb ik een paar jaar een klasgenoot gehad die ik al die jaren maar twee verschillende truien heb zien dragen. Van CoolCat, mét die katten er ook inderdaad op. Hij was een stille en mikpunt van pesterijen. Had ook een spraakgebrek; de R kan hij niet uitspreken, dat werd een N. Dus niemand hield het droog bij Duits:
"En, Keesje, waar eindigt dit werkwoord op?"
"E-N, meneen."
"Nee, Keesje, op E-R."
"Nja, dat zneg ik: E-N!"
De decaan van het VMBO was zo'n nette meneer die altijd netjes in pak liep en die favoriet was van alle leerlingen. Gewoon een heel toffe peer. Was wel vreemd toen ik vernam dat hij in zijn vrije tijd in vrouwenkleding loopt.![]()
De decaan van het VWO noemde de leerlingen geen leerlingen maar demonen. Een beetje een Hannibal; zó intelligent dat hij eng werd. Hij had zijn vrouw en dochtertje verlaten voor een vrouwtje uit Rusland en had aan de collega-leraren verteld dat het puur om de seks ging. Hij heeft haar een keer meegenomen en door onze school rondgeleid. Het was ook echt zo'n stereotype: lang blond haar, zware make up, kunstnagels, stilettohakken, netpanty, minirokje en kort nepbontjasje met tijgerprint. Was ook wel awkward. Helemaal omdat hij twee lesbische meisjes op zijn kantoor had geroepen en hen had medegedeeld dat zij op het schoolplein niet te klef mochten zijn, want dat zou een verkeerd voorbeeld zijn voor de brugklassers.
Een klasgenootje van mij had tijdens carnaval met een leraar biologie van rond de 50 gezoend. De hele klas moest horen dat hij 'dat wel kon' en ze haalde haar schouders op alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zij was 16/17.
O en op de vierde verdieping werd altijd heel weinig les gegeven, want niemand had zin om zo veel trappen te lopen. Dus daar gingen sommige leerlingen nog wel eens van bil. Of leraren.
En zo kan ik nog wel even doorgaan...
Katholieke middelbare, hè. Dan krijg je dat...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:55 schreef Geerd het volgende:
[..]
Wat een gave school heb jij gezeten danBij mij gebeurde er echt helemaal niks.
Ohwja 1 dingetje er werd een condoom opgeblazen in de aula![]()
![]()
En de geschiedenis leraar heb ik sucsex gewenst toen die ergens anders heen ging, daar waren wel aardig wat klassen bij
![]()
Voor de rest geen fuck te beleven
Gelukkig niet zegquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:39 schreef Poem het volgende:
[..]
Katholieke middelbare, hè. Dan krijg je dat...
?quote:Op maandag 21 januari 2013 11:11 schreef Poem het volgende:
Als ik vertel over mijn middelbare school, word ik vaak zó aangekeken: O_O
Zo heb ik een paar jaar een klasgenoot gehad die ik al die jaren maar twee verschillende truien heb zien dragen. Van CoolCat, mét die katten er ook inderdaad op. Hij was een stille en mikpunt van pesterijen. Had ook een spraakgebrek; de R kan hij niet uitspreken, dat werd een N. Dus niemand hield het droog bij Duits:
"En, Keesje, waar eindigt dit werkwoord op?"
"E-N, meneen."
"Nee, Keesje, op E-R."
"Nja, dat zneg ik: E-N!"
Kan je aan mij, een niet native speaker van Nederland, uitleggen wat je hiermee bedoelt? Ik kan uit de hele context niet één ding vinden wat die zin te begrijpen maakt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:12 schreef BenjaminLinus het volgende:
Kerel kenden we wel van gezicht en naam hier uit het dorp, maar hij had de klok wel horen luiden maar wist niet zo goed waar de klepel hangt om het zo maar te zeggen..
Die uitdrukking betekend zoiets als dat iemand er gewoon niet zo heel veel van snapt. Een persoon met laag IQ die de meeste dingen niet snapt. Je kunt de klok/klepel uitdrukking ook gebruiken als iemand bijvoorbeeld een uitspraak met (seksuele) lading of een bepaalde ondertoon niet snaptquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Kan je aan mij, een niet native speaker van Nederland, uitleggen wat je hiermee bedoelt? Ik kan uit de hele context niet één ding vinden wat die zin te begrijpen maakt.
Bedanktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef Triptamine2 het volgende:
[..]
Die uitdrukking betekend zoiets als dat iemand er gewoon niet zo heel veel van snapt. Een persoon met laag IQ die de meeste dingen niet snapt. Je kunt de klok/klepel uitdrukking ook gebruiken als iemand bijvoorbeeld een uitspraak met (seksuele) lading of een bepaalde ondertoon niet snapt
Net als: Hij heeft ze niet alle zeven op een rijtje, dat betekend zoiets als: Die is niet goed bij zijn hoofd.
Nee, we hadden het over werkwoorden. In het Nederlands eindigen alle werkwoorden op -en. In het Duits kunnen ze ook op -er eindigen. Er stond een stam van een Duits werkwoord op het bord en die klasgenoot moest dus aangeven of het werkwoord op -en of op -er eindigt. Hij zéí -en, maar bedoelde -er.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:57 schreef Mirel het volgende:
[..]
?
Dus hij moest meneer zeggen? Dat is geen werkwoorden dat moest hij dus zreggen
Als je meegelezen had had je misschien wel gezien datik al een bijdrage had geleverd. Als dat alles is, wat verwacht je dan van me?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:23 schreef PeterPastoor het volgende:
[..]
Lever dan een nuttige bijdrage....dit topic was net 12 uur stil...
Dat je ophoudt met elke keer "up" te posten? Oftewel kappen met die onzinnige topickicks.quote:Op maandag 28 januari 2013 15:34 schreef Appeltaartkonigin het volgende:
[..]
Als je meegelezen had had je misschien wel gezien datik al een bijdrage had geleverd. Als dat alles is, wat verwacht je dan van me?
Jaja, Michael Bolton zeker.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:41 schreef Gwywen het volgende:
Ik had vroeger een collega die dezelfde naam had als een bekende en destijds nogal geliefde rockzanger.
Idd moet je buiten doen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 00:40 schreef 1marcelfilms het volgende:
/// Soms (vooral in de winter) zat hij gewoon WEKEN lang in het doordeweeks en in het weekend thuis, op zijn kamer. Tekeningen maken, world of warcraft spelen, echt weken en weken achter elkaar. Ooit ging hij weer een keer met ons mee varen de eerste mooie dag van 2011, was er in de tussentijd aan het eind van zijn straat waar hij woont een heel nieuw sportcomplex van de voetbalclub gebouwd. Daar waren ze echt al 3 maanden mee bezig geweest, zegt hij: WOW, WAT IS DIT NOU WEER, nog nooit gezien..
Vol trots vertelde hij dan ook dat hij om 5 uur 'sochtends pas ging slapen, tot een uur of 2 in de middag ofzo. Die gozer kiest er gewoon bewust voor om geen leven te hebben.
Blijkt het dus dat hij al serieus in geen 3 maanden zijn huis uit was geweest![]()
\\\
Dus ik ben niet zo raar als ik dacht
op een school in Nederland? Tering wat was mijn jeugd dat braaf zegquote:Op donderdag 19 juli 2012 09:34 schreef MeneerLogica het volgende:
Een emo die in ze polsen sneed tijdens wiskunde en afgevoert moest worden.
Een gozer die alles deed wat je voorstelde, zoals met ze broek op ze enkels rondrennen door de klas terwijl hij riep leraar pak me pak me.
En een gothic die tijdens het eindexamen schreeuwde dat ze zwanger was en de vader ze kind nooit mocht zien omdat hij niet zei dat hij van haar hield haha.
dit. dit is waarom ik de mens onbegrensd adoreer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:22 schreef Mgolovic het volgende:
Deze discussie liep echter zo ver uit de hand (met nog steeds als enig twistpunt de drumstijl van Dave Grohl) dat er meerdere mensen voor nodig waren om die 2 uit elkaar te halen.
o gast, jij zit op goud. Voor jou zit de hele Nederlandse taal nog vol avonturen en ontdekkingen. O, ik benijd je gewoon. Je moet zeker de boeken van Mulisch en Cees Nooteboom lezen. Lees 'Rituelen' van Nooteboom en je wereld zal voorgoed veranderen. Ontdek zequote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:30 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Kan je aan mij, een niet native speaker van Nederland, uitleggen wat je hiermee bedoelt? Ik kan uit de hele context niet één ding vinden wat die zin te begrijpen maakt.
Jouw school verkocht bier?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 02:35 schreef Tripdraak het volgende:
Ik heb op 3 scholen gezeten, op school 1 was er toch wel een jongen die het waard is genoemd te worden in dit topic. Hij heette "Peter", deze jongen was ook niet zo van de persoonlijke hygiëne en werd hierom ook gepest. Maar goed, ik vond dit sneu en heb hem onder mijn vleugels genomen. Duurde een week of twee, en hij begon me Godfather te noemen, hij kuste mijn ring e.d. vage acties.
Heb ook eens gezien dat er een krat bier in de koelkast van de kantine werd gezet. Ik heb gelijk 2 vrienden opgetrommeld die de boel moesten bewaken terwijl ik het bier snel in mijn schooltas propte. Heerlijk gedronken hierna, wat gratis is smaakt immers beter.
en nog veeel meer meegemaakt op de middelbare school. Maar dan kan ik wel blijven schrijven.
Denk jij echt dat jouw schoolgeld niet naar het eten en drinken van de leraren gaatquote:
Haha ja onder andere, nog veel meer rare shit.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 01:12 schreef tarantism het volgende:
[..]
op een school in Nederland? Tering wat was mijn jeugd dat braaf zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |