Een kind van 3 kun je dan ook niet alleen, zonder supervisie, op straat laten spelen. Als je weet dat er daar een gevaarlijke situatie kan ontstaan moet je simpelweg zorgen dat hij daar niet kan komen. Dat heeft niets met verbieden te maken dat heeft te maken met zelf actief zorgen dat hij in huis blijft.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:22 schreef joey_k het volgende:
Natuurlijk ben ik op de hoogte dat je als ouder zelf ook verantwoordelijk bent en op je kids let. Maar iedereen met kinderen weet dat je soms 10 keer iets kunt verbieden en dat het toch gebeurt.
Nee. Jij bent verantwoordelijk en niemand anders.quote:Is de aannemer verantwoordelijk, of de gemeente? Hoe pak ik dit het beste aan?
Exact. De aannemer behoort het spul dusdanig op te slaan / weg te leggen dat het geen gevaar voor omstanders kan opleveren. Het neerleggen op een openbaar grasveld zonder afzetting is simpelweg niet toegestaan.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:30 schreef Lienekien het volgende:
Ik neem aan dat de aannemer verantwoordelijk is om de spullen goed op te slaan. En de gemeente voor het toezicht.
Dit. Beiden waren helaas fout!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:37 schreef BrandX het volgende:
[..]
Exact. De aannemer behoort het spul dusdanig op te slaan / weg te leggen dat het geen gevaar voor omstanders kan opleveren. Het neerleggen op een openbaar grasveld zonder afzetting is simpelweg niet toegestaan.
Andere kant: als ouder heb je ook verantwoording. Je hebt je kind toegestaan daar te spelen. Dat had je sowieso ook niet moeten doen natuurlijk.
Je had je kind op het hart moeten drukken ver uit de buurt van de bouwmaterialen te blijven (in plaats van hem slechts verbieden erop te klimmen). Dan hoef je 'm echt niet binnen te houden en kun je ook gerust even 2 minuten naar de wc.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:46 schreef joey_k het volgende:
Dat dus; het is een openbaar stuk grasveld, de straat is doodlopend, alleen tweewielers hebben doorgang. Het is eigenlijk een soort "hofje"..
En met deze temperaturen een kind binnenhouden? Ja als het voor een paar dagen is oké, maar maanden achtereen?
En tuurlijk is het ook onze verantwoording, maar iedereen met kids weet dus dat je soms ook even bij je andere kind moet kijken of even naar de wc moet. Je kan dan toch niet iedere keer je kind mee naar binnen slepen....
Gelukkig luistert een kind altijdquote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:58 schreef r_one het volgende:
[..]
Je had je kind op het hart moeten drukken ver uit de buurt van de bouwmaterialen te blijven (in plaats van hem slechts verbieden erop te klimmen). Dan hoef je 'm echt niet binnen te houden en kun je ook gerust even 2 minuten naar de wc.
Dat laat overigens onverlet dat de aannemer nalatig is door geen afscheiding te plaatsen.
inderdaad, nieuwbouw wijken waren het leukst om te spelen. half gebouwde huizen waren ideaal voor verstoppertjequote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:31 schreef ElisaB het volgende:
Ja,, en dan staat er een hek omheen en dan krijgt je zoon de bloempot uit de tuin van de buren op z'n kop. Of stoot zijn knie tegen een openbare prullenbak.
Ik weet het niet hoor, maar toen wij klein waren, werd bij ons in het dorp doorlopend gebouwd. Dat we nog leven mag een godswonder heten
Het leven zit vol gevaren. Hou je kinderen gewoon in de gaten en ga niet zo in de stress als er eens iets gebeurt. Neem gerust van me aan dat er tussen nu en een jaartje of 15 nog wel een paar keer iets gebeurt
je hebt helemaal gelijk hoor, doch ik gaf antwoord op de vraag of dat de wijze van opslag van de aannemer zo mocht. En dat is nee. Doch de ouder heeft hier ook verantwoording. En dat vergeet TS even.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:31 schreef ElisaB het volgende:
Ja,, en dan staat er een hek omheen en dan krijgt je zoon de bloempot uit de tuin van de buren op z'n kop. Of stoot zijn knie tegen een openbare prullenbak.
Ik weet het niet hoor, maar toen wij klein waren, werd bij ons in het dorp doorlopend gebouwd. Dat we nog leven mag een godswonder heten
Het leven zit vol gevaren. Hou je kinderen gewoon in de gaten en ga niet zo in de stress als er eens iets gebeurt. Neem gerust van me aan dat er tussen nu en een jaartje of 15 nog wel een paar keer iets gebeurt
Maar toch niet met 3 jaar alquote:Op zaterdag 7 juli 2012 21:45 schreef BrandX het volgende:
Btw, inderdaad, wij speelden ook altijd bij (nieuw)bouw. Joh we deden tikkertje op de stellages die tegen de huizen in amsterdam werden gezet bij renovatie. Op drie hoog aan een stalen pijp slingeren en springen, why not
dat er nooit iemand naar beneden viel is idd een godswonder. En de gaten in mijn hoofd, ellebogen, knieen, open handen, schaaf- en snijplekken om het nog maar niet te hebben over alle blauwe plekken, dat hoorde er idd bij. En thuis ook altijd steevast het antwoord krijgen als je een betraant gezicht had: ''Word je groot en sterk van, moet je maar uit kijken! Hup, naar buiten, we eten om zes uur!'' En dan ging je maar weer naar buiten toe
nee inderdaad toen lette onze ouders nog op. en als er iets gebeurde dan begonnen ze niet iedereen zwart te maken maar was het eigen schuldquote:
Dat pleit de aannemer niet vrij, hoor.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:03 schreef kijkmij het volgende:
Daar komt bij dat die kinderen een hut hebben gebouwd van het losliggende materiaal en niet de aannemer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |