abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:56:34 #76
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905402
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik heb de OP niet gemaakt, simpelweg een nieuw deel aangemaakt.
Dat is je vrijheid.
Fuck your god.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:58:18 #77
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905467
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:53 schreef Triggershot het volgende:
Gelukkig vallen jouw reacties wel onder ABN, dat wel. :)
ja gelukkig wel, dat scheelt een hele hoop

quote:
Geen antwoord waarop, waarop wil jij of hij een antwoord waarin ik gebrekkig ben gebleven? :')
Wanneer ik een vraag stel, is het allerminst de bedoeling dat ik daarmee een antwoord geef, dus nogmaals wat is het wat je graag beantwoord wilt hebben, kom op, lucht je hart en vertel het me.
lees anders eventjes rustig terug

quote:
Oh de ironie, je hebt tot nu toe nog geen enkel x inhoudelijk gereageerd op mijn antwoorden behalve op persoon gerichte reacties en dan beschuldig je mij van niet weten en kronkelen? Classic. :)
waarop moet ik reageren? op jouw vraag of ik me er bewust van ben dat er veel analfabetisme is in Arabische landen? je kan er van alles bijhalen om de aandacht af te leiden hoor, prima

quote:
Zo nu en dan kan er wel een commercial voorbij komen tijdens het doorspitten, sorry daarvoor, wel treffend dat je iets claimt maar niet kunt onderbouwen.
ben je geen moslim dan? dan heb je gelogen namelijk
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 21:58:44 #78
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905485
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Monotheistisch gezien, spreekt voor zich toch? De Islam claimt absolute monotheisme, dat wil zeggen, god is één en daarbuiten is er niets goddelijks, vanuit polytheisme of een pantheon van goden krijg je een ander antwoord natuurlijk.
Duidelijk. In het christendom bestaat god om een of andere reden uit drie personen, maar is tegelijkertijd 1. De islam is het daar niet mee eens.

Is er een reden om het een als meer aannemelijk te zien dan het ander?
Fuck your god.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:00:20 #79
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905532
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik als Mormoon dat aanneem, dan waarom zou ik twijfelen aan hem, op grond van wat?
Ik denk dat elke claim met een zekere korrel zout genomen mag worden. Als je geindoctrineerd bent in het mormoonse geloof zie ik geen reden om kritisch te zijn.
But where is the proof?
Fuck your god.
pi_113905576
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:58 schreef Scabies het volgende:

[..]

ja gelukkig wel, dat scheelt een hele hoop

Wij van WC eend reactie.

quote:
lees anders eventjes rustig terug
Geef antwoord aub ipv te moeten laten gissen over welke vragen je het hebt.

quote:
waarop moet ik reageren? op jouw vraag of ik me er bewust van ben dat er veel analfabetisme is in Arabische landen? je kan er van alles bijhalen om de aandacht af te leiden hoor, prima
Is het serieus zo lastig voor je om te vatten dat analfabetisme een serieus obstakel is om de Koran niet zelf te kunnen bestuderen en nogal noodzakelijk gewezen te moeten zijn op de antwoorden van geleerden, dat begrijpen is toch niet zoooooo een uitdaging?

quote:
ben je geen moslim dan? dan heb je gelogen namelijk
Ja, zo kan ik ook stellen dat jij tegen mij ergens op het forum zei dat jij een aanhanger van scientologie bent en wanneer je het ontkent ik zeg dat je hebt gelogen. Toon dan de uitspraken waarin ik zei dat ik moslim ben? Iaw: Je weet helemaal niets over mijn levensbeschouwing.
pi_113905605
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 21:58 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Duidelijk. In het christendom bestaat god om een of andere reden uit drie personen, maar is tegelijkertijd 1. De islam is het daar niet mee eens.

Is er een reden om het een als meer aannemelijk te zien dan het ander?
Objectief gezien denk ik niet, geloof is per definitie een persoonlijke beleving, dus is het aannemelijke dan ook niet zoiets, per persoon verschillend?
pi_113905657
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:00 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Ik denk dat elke claim met een zekere korrel zout genomen mag worden. Als je geindoctrineerd bent in het mormoonse geloof zie ik geen reden om kritisch te zijn.
But where is the proof?
In religieuze kringen is er zelden sprake van bewijzen, er zijn verschijnselen wat als wonderen worden weggezet, wat weer vervolgens als gebaren van god worden gezien, ik ben het met je eens dat sceptisch zijn gezond is, maar als je het eenmaal al hebt aangenomen, op grond van welke redenen dan ook, waarom zou je dan nog twijfelen?
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:04:08 #83
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905668
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Ja, zo kan ik ook stellen dat jij tegen mij ergens op het forum zei dat jij een aanhanger van scientologie bent en wanneer je het ontkent ik zeg dat je hebt gelogen. Toon dan de uitspraken waarin ik zei dat ik moslim ben? Iaw: Je weet helemaal niets over mijn levensbeschouwing.
ja leuk, maar ik ga dat niet allemaal doorzoeken
ik heb jou een keer gevraagd of je moslim was, daarna hadden we een discussie over waarom hadith geldig was, en over "quran-only" moslims... weet je dat nog?

als je nu beweert dat je geen moslim bent dan heb je toen gelogen iig
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:05:47 #84
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905717
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:01 schreef Triggershot het volgende:
Is het serieus zo lastig voor je om te vatten dat analfabetisme een serieus obstakel is om de Koran niet zelf te kunnen bestuderen en nogal noodzakelijk gewezen te moeten zijn op de antwoorden van geleerden, dat begrijpen is toch niet zoooooo een uitdaging?
haha nou doe je het weer

hee Triggershot, is het nou zooooo moeilijk om te beseffen dat Eskimo's meer zeehondenvlees eten omdat er in die gebieden zo weinig groeit? hmmmm?

totale non-sequitur
I thought you thought
pi_113905747
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:04 schreef Scabies het volgende:

[..]

ja leuk, maar ik ga dat niet allemaal doorzoeken
ik heb jou een keer gevraagd of je moslim was, daarna hadden we een discussie over waarom hadith geldig was, en over "quran-only" moslims... weet je dat nog?

als je nu beweert dat je geen moslim bent dan heb je toen gelogen iig
Zolang ik ontken dat ik heb gezegd moslim te zijn en jij niet kunt bewijzen dat ik dat wel heb gezegd, valt er helemaal niet te stellen dat ik heb gelogen, prima dat je me wilt wegzetten als leugenaar, heb ik verder weinig problemen mee, maar hard maken is je vooralsnog niet gelukt hé scientoloog?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2012 22:07:18 ]
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:08:32 #86
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905822
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:06 schreef Triggershot het volgende:
Zolang ik ontken dat ik heb gezegd moslim te zijn en jij niet kunt bewijzen dat ik dat wel heb gezegd, valt er helemaal niet te stellen dat ik heb gelogen, prima dat je me wilt wegzetten als leugenaar, heb ik verder weinig problemen mee, maar hard maken is je vooralsnog niet gelukt hé scientoloog?
haha wat een gedraai weer
okee je bent dus moslim, althans daar ga ik vanuit want dat heb je zelf gezegd toen
schaam je je daarvoor of zo?
I thought you thought
pi_113905828
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:05 schreef Scabies het volgende:

[..]

haha nou doe je het weer

hee Triggershot, is het nou zooooo moeilijk om te beseffen dat Eskimo's meer zeehondenvlees eten omdat er in die gebieden zo weinig groeit? hmmmm?

totale non-sequitur
Over non sequiturs gesproken zeg, damn, mijn reactie op jou komt voort uit een uitspraak van jou, noodzaak van geleerden, dat is niet echt een non sequitur. :')
pi_113905861
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:08 schreef Scabies het volgende:

[..]

haha wat een gedraai weer
okee je bent dus moslim, althans daar ga ik vanuit want dat heb je zelf gezegd toen
schaam je je daarvoor of zo?
Nee hoor, je mag ook denken dat ik Taqqiya doe of dat ik een homo-moslim-in-de-kast ben, boeit me allemaal vrij weinig, goed als jij perse wilt dat ik een moslim ben, stel ik mij als moslim op voor jou.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:09:46 #89
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905864
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:08 schreef Triggershot het volgende:
Over non sequiturs gesproken zeg, damn, mijn reactie op jou komt voort uit een uitspraak van jou, noodzaak van geleerden, dat is niet echt een non sequitur. :')
noodzaak van geleerden kwam je zelf mee aanzetten door meteen om een citaat van een islamitisch geleerde te vragen, dat was het hele punt vanaf het begin.

gaat het nog?
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:10:38 #90
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113905884
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:09 schreef Triggershot het volgende:
Nee hoor, je mag ook denken dat ik Taqqiya doe of dat ik een homo-moslim-in-de-kast ben, boeit me allemaal vrij weinig, goed als jij perse wilt dat ik een moslim ben, stel ik mij als moslim op voor jou.
van mij hoef je niks te zijn, ik ga puur af op jouw eigen woorden
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:11:35 #91
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905922
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Objectief gezien denk ik niet, geloof is per definitie een persoonlijke beleving, dus is het aannemelijke dan ook niet zoiets, per persoon verschillend?
Even de aannemelijkheid van geloof bekijkend. Is mijn overtuiging dat er geen god is dan niet net zo aannemelijk dan?
Fuck your god.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:13:21 #92
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113905971
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In religieuze kringen is er zelden sprake van bewijzen, er zijn verschijnselen wat als wonderen worden weggezet, wat weer vervolgens als gebaren van god worden gezien, ik ben het met je eens dat sceptisch zijn gezond is, maar als je het eenmaal al hebt aangenomen, op grond van welke redenen dan ook, waarom zou je dan nog twijfelen?
Ik ben zelf ook religieus geweest. De christelijke variant. Ik meen ook dingen te hebben meegemaakt die niet per se bewijsbaar zijn, desondanks denk ik dat ik eerder in de war ben geweest dan dat er supernatural dingen gebeurd zijn.
Ik twijfel eerder aan mijn eigen waarneming dan aan mijn eigen ratio.
Fuck your god.
pi_113906001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:09 schreef Scabies het volgende:

[..]

noodzaak van geleerden kwam je zelf mee aanzetten door meteen om een citaat van een islamitisch geleerde te vragen, dat was het hele punt vanaf het begin.

gaat het nog?
Beetje dorst, maar prima, dankje, met jou.

Het is geen kwestie van kip en ei, zoals je zelf ook al aangeeft was waarmee ik kwam zelf sowieso 2 maal geen begin, maar een reactie. :')
pi_113906005
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:10 schreef Scabies het volgende:

[..]

van mij hoef je niks te zijn, ik ga puur af op jouw eigen woorden
Ja toch, scientoloog.
pi_113906016
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:11 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Even de aannemelijkheid van geloof bekijkend. Is mijn overtuiging dat er geen god is dan niet net zo aannemelijk dan?
Voor de atheist uiteraard.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:15:38 #96
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113906038
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Beetje dorst, maar prima, dankje, met jou.

Het is geen kwestie van kip en ei, zoals je zelf ook al aangeeft was waarmee ik kwam zelf sowieso 2 maal geen begin, maar een reactie. :')
Op de FP ben ik bekend met dit soort discussies, ik hoopte dat dat op het forum anders zou zijn.
Fuck your god.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:17:24 #97
340994 Scabies
Ab asino lanam quaeris.
pi_113906103
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja toch, scientoloog.
maar dat heb ik nooit gezegd, klein verschilletje he ;)
I thought you thought
  zaterdag 7 juli 2012 @ 22:18:17 #98
220940 SavageMM
Carpe Noctem!
pi_113906135
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor de atheist uiteraard.
De niet gelovige ziet geen bewijs voor het bestaan van een god(en). Waarom zou de niet gelovige zich dan gedwongen voelen te geloven in zo'n god(en)

Ter illustratie. Ik poneer de stelling dat er tussen de baan van Uranus en de Kuiperbelt een theepot rond de zon gaat, de thee is overigens nog heet. Waar is het bewijs dat dat niet zo is?
Fuck your god.
pi_113906152
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:15 schreef SavageMM het volgende:

[..]

Op de FP ben ik bekend met dit soort discussies, ik hoopte dat dat op het forum anders zou zijn.
Het spijt me. :@
pi_113906159
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 22:17 schreef Scabies het volgende:

[..]

maar dat heb ik nooit gezegd, klein verschilletje he ;)
Dan heb je gelogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')