abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113995213
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij ben ik vrij duidelijk, inclusief argumentatie, al die verschillende religies en religieuze bewegingen opereren vanuit dezelfde basis, die hebben zich soms in samenhang maar ook soms los van elkaar gevormd, de basis is dat ieder mens gelooft in een hogere macht en dat is tegelijk een heel abstract en een heel specifiek idee, religies vormen zich daar weer op.
Ik niet. En nu?
pi_113995228
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:47 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Kom zeg, op eigen oordeel uit de koran schrappen staat de doodstraf wegens afvalligheid, vraag je fundibroeders maar.
Afvalligheid in de Koran is alleen strafbaar in het hiernamaals, niet in de Koran. Ik bestudeer de Koran niet op basis van wat mijn 'fundibroeders' zeggen, maar op basis van wat er in staat, dat jij verwijst naar hen zonder zelf met referenties te komen geeft aan dat je het zelf niet eens hebt bestudeerd, correct?
quote:
bovendien heb ik ook nog een leven naast dit forum, dus wen er maar aan dat ik niet op afroep beschikbaar ben. Goede nacht ook.
Oh ik vraag je niet je altijd te reageren op mijn posts, maar herhaling na herhaling, zonder inhoudelijke punt is wel wat onnodig ja. :)
pi_113995284
Ook jij.
Ook jullie.
Ieder mens.
Alle mensen.
pi_113995328
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:57 schreef DeParo het volgende:
Ook jij.
Ook jullie.
Ieder mens.
Alle mensen.
Fukking hell, heb je een openbaring gekregen dat je moet gaan evangeliseren ofzo? :O.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:00:26 #230
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_113995380
quote:
13s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:59 schreef Modus het volgende:

[..]

Fukking hell, heb je een openbaring gekregen dat je moet gaan evangeliseren ofzo? :O.
Jammer dat er geen cursus logica bij inbegrepen was.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_113995486
Nogmaals, wat ik stel is dat ieder mens gelooft, dat hoort simpelweg bij het mens zijn en dat staat aan de wieg van de opkomst van vele religies.
pi_113995531
Nogmaals: nee.
pi_113995558
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:52 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

soera 9:73
Weer zo een typisch referentie, jammer hé dat het woordje 'kafir' onterecht wordt vertaald als 'ongelovig'? Bedankt voor mijn punt, het woordje kafir heeft niets met ongelovig te maken.
pi_113995607
quote:
13s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:04 schreef Modus het volgende:
Nogmaals: nee.
Nogmaals, ja, jij hebt je gedistantieerd van religie omdat dat de invulling is die je hebt gezien jij hebt echter niet het onderscheid gemaakt met geloof zelfs, het Godsbesef, dat heeft ieder mens namelijk.
pi_113995714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:06 schreef DeParo het volgende:
Nogmaals, ja, jij hebt je gedistantieerd van religie omdat dat de invulling is die je hebt gezien jij hebt echter niet het onderscheid gemaakt met geloof zelfs, het Godsbesef, dat heeft ieder mens namelijk.
Nee. Wat ben je voor idioot?
pi_113995819
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:08 schreef Modus het volgende:

[..]

Nee. Wat ben je voor idioot?
Jawel, en ik ben geen idioot, jij bent gewoon gefrustreerd op religies in de wereld dat is anders.
pi_113995878
Ja die heb ik weleens eerder gehoord, mensen zijn atheistisch want ze zijn boos op God.
pi_113995882
Ik geloof niet in een hogere macht. Snap je het nou? Nee he? Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht. Ik geloof niet in een hogere macht.

Nu?
pi_113996142
Mensen zijn niet zo zeer boos op God, sommige mensen hebben een verknipt beeld doordat ze binnen een bepaalde samenleving met bepaalde interpretaties zijn opgegroeid, sommige mensen nemen afstand daarvan en denken dat ze dan afstand nemen van heel het geloof wat incorrect is, ieder mens heeft immers het Godsbesef dus zij ook, daar komen ze wel achter als zij dat gevoel erkennen vinden en dus ook geloven wat ze al deden en doen en dus altijd zullen doen dat lijkt me duidelijk.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:22:10 #240
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_113996251
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:19 schreef DeParo het volgende:
Mensen zijn niet zo zeer boos op God, sommige mensen hebben een verknipt beeld doordat ze binnen een bepaalde samenleving met bepaalde interpretaties zijn opgegroeid, sommige mensen nemen afstand daarvan en denken dat ze dan afstand nemen van heel het geloof wat incorrect is, ieder mens heeft immers het Godsbesef dus zij ook, daar komen ze wel achter als zij dat gevoel erkennen vinden en dus ook geloven wat ze al deden en doen en dus altijd zullen doen dat lijkt me duidelijk.
Nee. :')

Ik kan je verzekeren dat ik niet denk dat er iets bestaat als een god, en dat ik niet het gevoel heb dat er een god bestaat. Waarom is dat zo moeilijk om te accepteren?
pi_113996296
quote:
Nee. En nu?
pi_113996381
Wat gelooft DP eik?
pi_113997209
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:03 schreef DeParo het volgende:
Nogmaals, wat ik stel is dat ieder mens gelooft, dat hoort simpelweg bij het mens zijn en dat staat aan de wieg van de opkomst van vele religies.
Dit kan je niet zomaar stellen, natuurlijk. Ik geloof dan ook niet dat jij daadwerkelijk zoiets stelt. Je bent een beetje aan het trollen, of niet? :o
pi_113997322
Zoals ik al zeg, ik heb het duidelijk gemaakt en voorlopig zal ik niet reageren omdat sommige posters simpelweg irritant doen, ieder mens gelooft in principe en wat ik daarmee bedoel zoek maar terug dus.
pi_113999979
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:14 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
Hee ik ik heb een wederopstandingsarchetype ontdekt: :Y
Assepoes, Sneeuwwitje, Jezus.
Marneeee, dat was Assepoes niet Tiestje, dat was Doornroosje. ( bron : D 24:3 )
pi_113999987
quote:
3s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:41 schreef Triggershot het volgende:
Het gebruik van 'ongelovigen' is serieus zwaar misbruikt in de vertalingen.
Volkomen eens, net zoals ' maagd '.
pi_113999995
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:53 schreef DeParo het volgende:
Volgens mij ben ik vrij duidelijk, inclusief argumentatie, al die verschillende religies en religieuze bewegingen opereren vanuit dezelfde basis, die hebben zich soms in samenhang maar ook soms los van elkaar gevormd, de basis is dat ieder mens gelooft in een hogere macht en dat is tegelijk een heel abstract en een heel specifiek idee, religies vormen zich daar weer op.
Ik geloof dat niet, niet, niet, niet...n... :Z
pi_114000011
quote:
Atheïsten ? Dat zijn homo's, maar ze beseffen dat nog niet....maar ze komen er wel achter. ( da's toch logisch ) _O- :Y
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:18:09 #249
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_114000225
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:48 schreef DeParo het volgende:
Zoals ik al zeg, ik heb het duidelijk gemaakt en voorlopig zal ik niet reageren omdat sommige posters simpelweg irritant doen, ieder mens gelooft in principe en wat ik daarmee bedoel zoek maar terug dus.
Witlof.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
  dinsdag 10 juli 2012 @ 07:20:21 #250
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_114000235
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 06:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Atheïsten ? Dat zijn homo's, maar ze beseffen dat nog niet....maar ze komen er wel achter. ( da's toch logisch ) _O- :Y
Hey, da's bij deze bewezen!

....

*proest*

Je kan in elk geval mormomen met terugwerkende kracht tot homo verklaren, net zoals mormomen ongevraagd anderen met terugwerkende kracht tot mormoon ombatterijen.

http://alldeadmormonsarenowgay.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')