SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.♔ KoningenUitGroningen ♔
Ga grapjes maken over m'n gevoelige darmen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:24 schreef Rickazio het volgende:
Geur - Geur uit die dingen ruik je soms van 100m afstand al
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:27 schreef Kwalberto het volgende:
Haten op dikke mensenSowieso mensen zonder onderkin
Zie je gelukkig steeds vaker inderdaad, werd tijd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef mymoodfentje het volgende:
Die electrische zijn wel baas, geluidloze dingen lijken wel futuristisch
Die is wel baas alleen wit is lelijkquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:35 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij doelt op een puch denk ik.
[ afbeelding ]
Mijn heldquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Roken is lekker
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:24 schreef Rickazio het volgende:
Ergernis namens heel wat mensen in de maatschappij
Ik zal het even kort en bondig houden =
Herrie - Teveel herrie, met name de wat oudere motoren +/- 110decibel?
Geur - Geur uit die dingen ruik je soms van 100m afstand al
Bestuurders - Best vaak lazy bastards met een dikke pens die wat beweging kunnen gebruiken
| Gedrag - Best vaak asociale paupers die denken alleen deel te nemen in het verkeer
| Veiligheid - Aantal keren meegemaakt dat een fietser of voetganger aangereden werd waardoor de ambulance uitgerukt moest worden (¤) en het hele verkeer stil lag.
Vervoer - Snel van A naar B? Schaf een degelijke auto aan of pak de bus, of beter: koop een fiets.
alle reacties die ik nu ga krijgen van mensen met een scooter/poeg =Veel sneller in een stad, dat jij er niet mee om kan gaan is jouw probleem. Ga maar lekker in je auto zitten met dit weer, mij niet gezien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Love comes unseen; we only see it go
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:24 schreef Rickazio het volgende:
Ergernis namens heel wat mensen in de maatschappij
Ik zal het even kort en bondig houden =
Herrie - Teveel herrie, met name de wat oudere motoren +/- 110decibel?
Geur - Geur uit die dingen ruik je soms van 100m afstand al
Bestuurders - Best vaak lazy bastards met een dikke pens die wat beweging kunnen gebruiken
| Gedrag - Best vaak asociale paupers die denken alleen deel te nemen in het verkeer
| Veiligheid - Aantal keren meegemaakt dat een fietser of voetganger aangereden werd waardoor de ambulance uitgerukt moest worden (¤) en het hele verkeer stil lag.
Vervoer - Snel van A naar B? Schaf een degelijke auto aan of pak de bus, of beter: koop een fiets.
alle reacties die ik nu ga krijgen van mensen met een scooter/poeg =En trouwens, je scheert het wel allemaal voor één kwam zeg..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.~ Love comes unseen; we only see it go
Dat komt omdat ze "dankzij" de NL overheid allemaal zodanig geknepen zijn dat ze - hoewel op topvermogen - bijna niet vooruitkomen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:33 schreef Granduppaaaaah het volgende:
Terechte klacht! Waarom mogen die kutdingen meer lawaai maken dan een motor?
dit, ik heb mijn brommer (wel schakel) alleen maar ontgrenst, niet opgevoerd of niks en nu loopt hij 90 ipv 50quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:46 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze "dankzij" de NL overheid allemaal zodanig geknepen zijn dat ze - hoewel op topvermogen - bijna niet vooruitkomen.
quote:Op zondag 8 juli 2012 00:51 schreef Ratelslangetje het volgende:
Ah, dat scooterkneuzenvolkMet veel lawaai tig keer rondjes rijden door het centrum hier, alsof ze niks anders te doen hebben.
Zelfs zolderkamer FOK!kers hebben meer leven.
quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:02 schreef Ratelslangetje het volgende:
Vieze gore kankerlijer!!!!!!! Ben jij helemaal GEK geworden ofzo?
Ik vind dit echt niet normaal! Ziekelijk figuur dat je erbij rondloopt. Idioot!!!
Ben je nou echt zo wanhopig dat je op zo'n achterbakse manier aan je trekken moet komen?
Bah,mensen zoals jij moeten ze gelijk uitroeien!!!!!! KNEUS!!!!!!!!!!!
Ik hoop dat haar familie jou helemaal verrot trapt. Vieze gek!Vieze gluurder!!!!
lol wut?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef Blester het volgende:
[..]
En trouwens, je scheert het wel allemaal voor één kwam zeg..
Soort van kijk mij een motor hebben maar wat eigenlijk een 50cc plastic brommertje is waarbij je 6 keer moet schakelen om op de 50 te zitten?quote:Op zondag 8 juli 2012 00:24 schreef rickyszz het volgende:
Ik rij gewoon hiermee de stad in
[ afbeelding ]
Nee hoor hij loopt gewoon 90, en ben je jaloers ofzo?quote:Op zondag 8 juli 2012 10:40 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Soort van kijk mij een motor hebben maar wat eigenlijk een 50cc plastic brommertje is waarbij je 6 keer moet schakelen om op de 50 te zitten?
Op wat? Op een 16 jarige puber die onverzekerd rondrijdt op een brommer?quote:Op zondag 8 juli 2012 12:40 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Nee hoor hij loopt gewoon 90, en ben je jaloers ofzo?
Hij is gewoon verzekerd hoor, ik weet niet waar jij over zwetstquote:Op zondag 8 juli 2012 13:00 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Op wat? Op een 16 jarige puber die onverzekerd rondrijdt op een brommer?
Met dit weer zit ik inderdaad liever in een auto, lekker droog.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:26 schreef Blester het volgende:
[..]
Veel sneller in een stad, dat jij er niet mee om kan gaan is jouw probleem. Ga maar lekker in je auto zitten met dit weer, mij niet gezien.
Ja dat is normaal, die dingen houden er niet van om geknepen te worden.quote:
Als jij met 90 km/h een ongeluk maakt ben je niet verzekerd neequote:Op zondag 8 juli 2012 13:20 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Hij is gewoon verzekerd hoor, ik weet niet waar jij over zwetst!
Een scooter heeft tegenwoordig dus ook al gevoel? Een scooter kan dus ook ergens van houden?quote:Op zondag 8 juli 2012 13:26 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Ja dat is normaal, die dingen houden er niet van om geknepen te worden.
In Europa rijden ze allemaal 90.
Moet je dus geen ongeluk makenquote:Op zondag 8 juli 2012 13:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Als jij met 90 km/h een ongeluk maakt ben je niet verzekerd nee
Valt prima mee te pratenquote:
En waar ligt Nederland in? Juist, Europa.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:26 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Ja dat is normaal, die dingen houden er niet van om geknepen te worden.
In Europa rijden ze allemaal 90.
Ja behalve Nederland.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:15 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
En waar ligt Nederland in? Juist, Europa._!
Een scooter is niet gemaakt voor 90 km/h man. Als jij jij een ongeluk maakt moet je blij zijn dat je nog vel om je lichaam hebt zitten terwijl je mag glijden over het asfalt met een snelheid van 90 km/h.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Valt prima mee te pratenAlleen interesseert jouw burgerlijke opinie mij gewoon nul komma nul. Niets persoonlijks verder hoor.
Als auto's gewoon voorrang verlenen waar ze geacht worden dit te doen in plaats van altijd te denken "ik gooi hem er snel nog even voor" dan zul je zien dat scooters hartstikke veilig zijn.
Je zegt net dat die 90 rijdt.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:20 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Hij is gewoon verzekerd hoor, ik weet niet waar jij over zwetst!
Daar denken de fabrikanten toch echt anders overquote:Op zondag 8 juli 2012 14:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Een scooter is niet gemaakt voor 90 km/h man.
Oh, dus jij bent een van die "dappere" jongen die lekker met 90 km/h door de stad heen gaat? Zo maak je inderdaad het imago wat men in de OP zegt. Jij denkt dus echt dat je met 90 km/h genoeg hebt aan een helmpje en dat je gewoon met korte broek en T-shirt op de brommer gaat zitten?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:29 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Daar denken de fabrikanten toch echt anders over
Nogal een suffige reply dit, vind je zelf niet?
Joh laat die 16 jarige domme pubers lekker denken dat ze 90 kunnen rijden en verzekerd zijn.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:31 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh, dus jij bent een van die "dappere" jongen die lekker met 90 km/h door de stad heen gaat? Zo maak je inderdaad het imago wat men in de OP zegt. Jij denkt dus echt dat je met 90 km/h genoeg hebt aan een helmpje en dat je gewoon met korte broek en T-shirt op de brommer gaat zitten?
Als ze een klein kindje met 90 km/h doodrijden kunnen ze meteen voor de rest van hun leven ophouden, lekker betalen dan met hun 90 km/h door woonwijken.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:32 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Joh laat die 16 jarige domme pubers lekker denken dat ze 90 kunnen rijden en verzekerd zijn.
Het is dan zelfs makkelijker om zonder verzekering en kenteken te rijden, maakt geen verschil namelijk.
Volgens mij heb ik in mijn vorige reply al in een enkele zin uiteengezet wat een domme jongen je bentquote:Op zondag 8 juli 2012 14:31 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh, dus jij bent een van die "dappere" jongen die lekker met 90 km/h door de stad heen gaat? Zo maak je inderdaad het imago wat men in de OP zegt. Jij denkt dus echt dat je met 90 km/h genoeg hebt aan een helmpje en dat je gewoon met korte broek en T-shirt op de brommer gaat zitten?
Volgens mij is het afhankelijk van modificaties. Sommige fabrikanten leveren scooters die feitelijk te snel rijden. Ik weet niet of je dan wel of niet verzekerd bent.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:32 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Joh laat die 16 jarige domme pubers lekker denken dat ze 90 kunnen rijden en verzekerd zijn.
Behalve dat je binnen 2 tellen staande gehouden wordt dan.quote:Het is dan zelfs makkelijker om zonder verzekering en kenteken te rijden, maakt geen verschil namelijk.
Als jouw brommer harder kan dan 45 (incl correctie blabla) hoor jij niet op de weg thuis hoe rot het ook is i.v.m. meekomen met het autoverkeer. Ik moet namelijk ook verzekerd zijn met mijn auto. Doe je dit niet dan hoor je niet op de weg en hoop ik dat je een ongeluk maakt zonder iemand anders letsel aan te brengen, puur om te weten hoe het is als je het zelf te moeten betalen. Iets waar je jaren over zal doen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in mijn vorige reply al in een enkele zin uiteengezet wat een domme jongen je bent
Maar prima, gooi je het over een andere boeg.
Nee, ik denk niet dat dat erg gezond is nee. Maar bij 60km/u ook niet. Korte broeken draag ik sws niet en uiteraard kun je niet overal vol gas rijden.
Je noemt mij een domme jongen? Terwijl jij met je brommertje 90 km/h door woonwijken e.d. heen gaat? Je zet jezelf te wel een beetje voor schut hoor. Weet je wel wat de remweg van een brommer is met 90 km/h?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik in mijn vorige reply al in een enkele zin uiteengezet wat een domme jongen je bent
Maar prima, gooi je het over een andere boeg.
Nee, ik denk niet dat dat erg gezond is nee. Maar bij 60km/u ook niet. Korte broeken draag ik sws niet en uiteraard kun je niet overal vol gas rijden.
In Nederland niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:35 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Volgens mij is het afhankelijk van modificaties. Sommige fabrikanten leveren scooters die feitelijk te snel rijden. Ik weet niet of je dan wel of niet verzekerd bent.
[..]
Behalve dat je binnen 2 tellen staande gehouden wordt dan.
Wat een intelligente opmerkingquote:Op zondag 8 juli 2012 14:35 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als jouw brommer harder kan dan 45 (incl correctie blabla) hoor jij niet op de weg thuis hoe rot het ook is i.v.m. meekomen met het autoverkeer. Ik moet namelijk ook verzekerd zijn met mijn auto. Doe je dit niet dan hoor je niet op de weg en hoop ik dat je een ongeluk maakt zonder iemand anders letsel aan te brengen, puur om te weten hoe het is als je het zelf te moeten betalen. Iets waar je jaren over zal doen.
Ach ja, mensen die het niet inzien dat onverzekerd rondrijden niet zo erg is verdienen het imo.quote:
Dat maak jij er van hoor, niet ikquote:Op zondag 8 juli 2012 14:36 schreef Blester het volgende:
[..]
Je noemt mij een domme jongen? Terwijl jij met je brommertje 90 km/h door woonwijken e.d. heen gaat?
Nee jij dan, met je domme aannames.quote:Je zet jezelf te wel een beetje voor schut hoor. Weet je wel wat de remweg van een brommer is met 90 km/h?
Kom een keer naar mn scooter kijken zou ik zeggen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:37 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ach ja, mensen die het niet inzien dat onverzekerd rondrijden niet zo erg is verdienen het imo.
Dan rijdt die zeker 45?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Kom een keer naar mn scooter kijken zou ik zeggen.
Dit dus, beter kan ik het niet verwoorden. Nu loopt hij te lachen, de scooter kan gemakkelijk 90 km/h! ja, natuurlijk kan dat. Ik kan de begrenzer ook wel lostrekken, loopt hij ook 90 KM/h. Heel leuk dat je mee kunt gaan in het verkeer, maar de remweg valt gewoon niet meer goed in te schatten omdat de bromfiets daar niet voor gemaakt is en tevens dus bij een ongeluk mag je alles zelf gaan betalen. Wat als mensen jou nou eens aan zouden rijden en je krijgt dus helemaal niets vergoed? Diezelfde situatie maak jij als je met 90 KM/h een ongeluk maakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:36 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
In Nederland niet.
En dat je aangehouden wordt is alleen maar beter. Maar ja, je bent zo dom je zal dit pas merken als je heel veel ellende hebt veroorzaakt i.v.m. het niet uitbetaald krijgen van de verzekering.
Scooters zijn er niet voor gemaakt? Zo worden ze geleverd, dom wichtquote:Op zondag 8 juli 2012 14:38 schreef Blester het volgende:
[..]
Dit dus, beter kan ik het niet verwoorden. Nu loopt hij te lachen, de scooter kan gemakkelijk 90 km/h! ja, natuurlijk kan dat. Ik kan de begrenzer ook wel lostrekken, loopt hij ook 90 KM/h. Heel leuk dat je mee kunt gaan in het verkeer, maar de remweg valt gewoon niet meer goed in te schatten omdat de bromfiets daar niet voor gemaakt is en tevens dus bij een ongeluk mag je alles zelf gaan betalen. Wat als mensen jou nou eens aan zouden rijden en je krijgt dus helemaal niets vergoed? Diezelfde situatie maak jij als je met 90 KM/h een ongeluk maakt.
Niet in Nederland.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Scooters zijn er niet voor gemaakt? Zo worden ze geleverd, dom wicht
Kijk, je hebt een paar valide punten. Maar je kraamt tegelijk een hoop onzin uit.
Jij komt niet met argumenten, je zegt maar dat andere mensen dom zijn, aangezien ze gewoon gelijk hebben in deze discussie. Dit is geen manier van discussie voeren, maarja dat kan ik ook niet verwachten van tienjarige kinderen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Scooters zijn er niet voor gemaakt? Zo worden ze geleverd, dom wicht
Kijk, je hebt een paar valide punten. Maar je kraamt tegelijk een hoop onzin uit.
Ookquote:
Ik zie ze trouwens niet met 90 km/h uit de fabriek komen hoor. 55 loopt die van mij, dan moet ik hem echt helemaal opentrekken bij een lange rechte weg, maar bij de 45 krijgt hij het al moeilijk hoor.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Scooters zijn er niet voor gemaakt? Zo worden ze geleverd, dom wicht
Kijk, je hebt een paar valide punten. Maar je kraamt tegelijk een hoop onzin uit.
Nee, scooters uit Taiwan die 80 kunnen rijden zijn niet gemaakt om in Nederland 80 te rijden. Een hele andere wereld. Daar nemen ze het sowieso niet nauw met verkeersveiligheid. Ben je hier dan hou je je hier aan de regels. Dat ze in Amerika pistolen mogen hebben wil ook niet zeggen dat ik dat hier mag.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ook
Maar het punt is dat ze er voor gemaakt zijn 100+ te rijden over het algemeen. Zo worden ze nu eenmaal gemaakt.
Dat je geen 90 door een woonwijk moet rijden lijkt me duidelijk. Maar dat doet niets af aan het feit dat de stelling "daar is ie niet voor gemaakt" gewoon lulkoek is.
Ik weet het hoorquote:Op zondag 8 juli 2012 14:42 schreef Blester het volgende:
[..]
Jij komt niet met argumenten, je zegt maar dat andere mensen dom zijn, aangezien ze gewoon gelijk hebben in deze discussie. Dit is geen manier van discussie voeren, maarja dat kan ik ook niet verwachten van tienjarige kinderen.
Kijk die video even, bedenk jezelf even dat je met 90 km/h aan het rijden bent.
Jij denkt dat de banden e.d. uit de fabriek allemaal gemaakt zijn voor 90 km/h? Jij denkt ook dat je remweg niet veel langer gaat worden? Jij denkt nog steeds mooi verzekerd te zijn wanneer jij een kind met 90 km/h aanrijdt? Graag antwoorden op die vragen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ook
Maar het punt is dat ze er voor gemaakt zijn 100+ te rijden over het algemeen. Zo worden ze nu eenmaal gemaakt.
Dat je geen 90 door een woonwijk moet rijden lijkt me duidelijk. Maar dat doet niets af aan het feit dat de stelling "daar is ie niet voor gemaakt" gewoon lulkoek is.
Toen ik in Turkije was zag ik 12 jarige kinderen autorijden, dus je kunt het sowieso niet vergelijken met hier, op geen enkele manier.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:43 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, scooters uit Taiwan die 80 kunnen rijden zijn niet gemaakt om in Nederland 80 te rijden. Een hele andere wereld. Daar nemen ze het sowieso niet nauw met verkeersveiligheid. Ben je hier dan hou je je hier aan de regels. Dat ze in Amerika pistolen mogen hebben wil ook niet zeggen dat ik dat hier mag.
En wat dacht je van de remmen?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:44 schreef Blester het volgende:
[..]
Jij denkt dat de banden e.d. uit de fabriek allemaal gemaakt zijn voor 90 km/h? Jij denkt ook dat je remweg niet veel langer gaat worden? Jij denkt nog steeds mooi verzekerd te zijn wanneer jij een kind met 90 km/h aanrijdt? Graag antwoorden op die vragen.
Dat is een modificatie die volgens mij door de importeur wordt geregeld. De fabriek levert geen scooters die 45 rijden.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:43 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie ze trouwens niet met 90 km/h uit de fabriek komen hoor. 55 loopt die van mij, dan moet ik hem echt helemaal opentrekken bij een lange rechte weg, maar bij de 45 krijgt hij het al moeilijk hoor.
Jep.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:44 schreef Blester het volgende:
[..]
Jij denkt dat de banden e.d. uit de fabriek allemaal gemaakt zijn voor 90 km/h?
Maar natuurlijk.quote:Jij denkt ook dat je remweg niet veel langer gaat worden?
Nope. Maar weet niet zeker of dit ook geldt voor een scooter waar niet aan gesleuteld is. Maar goed mogelijk van niet.quote:Jij denkt nog steeds mooi verzekerd te zijn wanneer jij een kind met 90 km/h aanrijdt?
Dat klopt, vanuit de fabriek lopen ze altijd rond de 55 tot 60, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen een beetje dealer zet hem weer terug naar de normale snelheid.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is een modificatie die volgens mij door de importeur wordt geregeld. De fabriek levert geen scooters die 45 rijden.
Maar er worden in Nederland ook scooters geleverd die feitelijk te snel gaan. Is een bekend fenomeen.
Jij snapt het verschil niet tussen een constructiesnelheid en een maximum toegestane snelheid.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Jep.
[..]
Maar natuurlijk.
[..]
Nope.
Maar je kunt ook niet zomaar overal je gas opendraaien. Doe je in een auto ook niet he?
Dus wat jou betreft kun je een snorfiets (25 KM/h max) ook gewoon 90 laten lopen zonder daar problemen mee te krijgen qua onderdelen die ermee stoppen?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Jep.
[..]
Maar natuurlijk.
[..]
Nope.
Maar je kunt ook niet zomaar overal je gas opendraaien. Doe je in een auto ook niet he?
De "normale" snelheid van een fatsoenlijke scooter uit de fabriek ligt veel hogerquote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat klopt, vanuit de fabriek lopen ze altijd rond de 55 tot 60, daar heb je helemaal gelijk in. Alleen een beetje dealer zet hem weer terug naar de normale snelheid.
Ik snap het primaquote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jij snapt het verschil niet tussen een constructiesnelheid en een maximum toegestane snelheid.
Als je scooter 80 kan en je maakt een ongeluk met 30 ben je net zo goed niet verzekerd.
Ligt aan de onderdelen he?quote:Op zondag 8 juli 2012 14:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Dus wat jou betreft kun je een snorfiets (25 KM/h max) ook gewoon 90 laten lopen zonder daar problemen mee te krijgen qua onderdelen die ermee stoppen?
Dit, ze kunnen aan de remweg zien hoe hard jij hebt gereden, als dit sneller is dan 45 KM/h + correctie kun je de verzekering gewoon vergeten.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:51 schreef sinepedraap het volgende:
Hetzelfde geld trouwens voor auto's. Doe je aanpassingen aan de motor dan moet je dat in veel gevallen aangeven en opnieuw laten keuren. Je kan hem niet opvoeren en niks laten horen want het kan zijn dat je verzekering dan niet meer geldig is als er ooit na een ongeluk een technisch onderzoek plaatsvindt.
Nee JIJ snapt het nietquote:
Ja, maar je vertelt niet echt iets nieuws.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Dit, ze kunnen aan de remweg zien hoe hard jij hebt gereden, als dit sneller is dan 45 KM/h + correctie kun je de verzekering gewoon vergeten.
Het is dan fraude. Je premie is gebaseerd op de specificaties.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Dit, ze kunnen aan de remweg zien hoe hard jij hebt gereden, als dit sneller is dan 45 KM/h + correctie kun je de verzekering gewoon vergeten.
"Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee JIJ snapt het niet
Je hebt geen flauw idee eerlijk gezegd. Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
Het ligt dus aan de onderdelen van de scooter wat ie wel of niet kan hebben
Probleem is dat je er vanuit gaat dat je nooit een ongeluk zult krijgen.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee JIJ snapt het niet
Je hebt geen flauw idee eerlijk gezegd. Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
Het ligt dus aan de onderdelen van de scooter wat ie wel of niet kan hebben
Simpelweg onzin, het spijt mequote:Op zondag 8 juli 2012 14:56 schreef Blester het volgende:
[..]
"Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
"
Je blijft steeds met dezelfde argumenten komen, het is waar dat ze die dingen in China etc. lekker 55-60 laten lopen. Deze scooters gaan per boot naar Rotterdam, daar worden ze verstuurd naar de dealer waar jij ze nieuw koopt. Deze dealer zet de maximale snelheid van 55-60 km weer terug naar 45 KM/h en op dat moment mag de klant deze pas kopen.
Of je nou een Yamaha hebt of een ander merk, dat maakt niets uit. Ze zijn er niet voor gemaakt.
1. Je hebt het topic niet gelezen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:05 schreef rickyszz het volgende:
Wie zegt dat we met 90 km/h door de stad heenrijden
Dat doe je met de auto toch ook niet?
Ik heb juist de prop eruit gehaald zodat ik minder vaak hoeft te schakelen
Maakt dat ding ook zo'n godstyfusherrie als een naaimachine op kerosine?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:05 schreef rickyszz het volgende:
Wie zegt dat we met 90 km/h door de stad heenrijden
Dat doe je met de auto toch ook niet?
Ik heb juist de prop eruit gehaald zodat ik minder vaak hoeft te schakelen
Tsjah daar zit ook wat in ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Probleem is dat je er vanuit gaat dat je nooit een ongeluk zult krijgen.
Of je nu goed oplet of niet, dat kan altijd gebeuren en dan ben je us niet verzekerd.
De kans is misschien niet zo groot, maar wel aanwezig en dat risico moet e niet willen lopen. Niet voor jezelf, of voor andere weggebruikers.
Laat maar jongen, je komt niet met argumenten, je zegt alleen maar dat het allemaal niet klopt en dat jij het beter weet. Dan ben ik bij deze klaar met je. Als jij een keer een ongeluk maakt met je scooter wil ik dus geen topic zien op het forum, als je nog wel leeft hebben we het dan overquote:Op zondag 8 juli 2012 15:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Simpelweg onzin, het spijt me
Laten we het eens over Italie gaan hebben. Niet over China.
Je hebt gelijk, het ding zelf is er wel voor gemaakt.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:04 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Simpelweg onzin, het spijt me
Laten we het eens over Italie gaan hebben. Niet over China.
Ok.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:06 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
1. Je hebt het topic niet gelezen.
2. Je bent heel dom
3. Je bent een troll
Nee dat zijn wcpotten oftewel: Scootersquote:Op zondag 8 juli 2012 15:06 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Maakt dat ding ook zo'n godstyfusherrie als een naaimachine op kerosine?
Nee, dat is niet cru. Als jij de boel belazerd en je dus niet aan de wet houdt heb je geen recht op het geld.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Tsjah daar zit ook wat in ja.
Maar als ik ergens normale snelheid rijd en ik maak een ongeluk vind ik het ook weer een beetje cru om dan te zeggen "u bent niet verzekerd".
Wat dat aangaat lijkt het leed van mijn eventuele slachtoffer eigenlijk niemand te interesseren.
Maar je hebt zeker een punt hoor.
Als je te hard gaat ga je te hard. Helemaal eens.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het ding elf is er wel voor gemaakt.
Echter zijn de regels hier niet dat je er zo hard mee mag als je kan. Dat geldt ook voor auto's, over het algemeen kun je daarmee ook wel wat harder dan toegestaan, echter mag dat dus niet.
Wat maakt het dan verder nog uit?
De gemiddelde (fatsoenlijke) scooter die uit het buitenland naar nederland geimporteerd word loopt nog 80-90 als ze nederland binnenkomen. Hierna word door de importeur de motor zo aangepast dat de brommer 55-60 rijdt.quote:Op zondag 8 juli 2012 14:56 schreef Blester het volgende:
[..]
"Scooters zoals je ze in Nederland koopt zijn doorgaans NIET hetzelfde als wat een fabrikant levert.
"
Je blijft steeds met dezelfde argumenten komen, het is waar dat ze die dingen in China etc. lekker 55-60 laten lopen. Deze scooters gaan per boot naar Rotterdam, daar worden ze verstuurd naar de dealer waar jij ze nieuw koopt. Deze dealer zet de maximale snelheid van 55-60 km weer terug naar 45 KM/h en op dat moment mag de klant deze pas kopen.
Of je nou een Yamaha hebt of een ander merk, dat maakt niets uit. Ze zijn er niet voor gemaakt.
Wat voor argument wil je dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef Blester het volgende:
[..]
Laat maar jongen, je komt niet met argumenten, je zegt alleen maar dat het allemaal niet klopt en dat jij het beter weet. Dan ben ik bij deze klaar met je. Als jij een keer een ongeluk maakt met je scooter wil ik dus geen topic zien op het forum, als je nog wel leeft hebben we het dan over
Er zit toch een geel brommerkenteken op? Er verandert geen drol. Je bent ook op een schakel niet verzekerd. Sterker nog: een schakel heeft vanwege die regel heel veel nadelen. Omdat je hem in de hoogste versnelling door kan trekken dat je een snelheid haalt die je niet normaal kan rijden maar wel op de testbank. Dus moet je met een normaal toerental eigenlijk maar 40 rijden.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Nee dat zijn wcpotten oftewel: Scooters
Er zijn zat schakelbrommers die als een opgevoerde naaimachine klinken.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:07 schreef rickyszz het volgende:
[..]
Ok.
[..]
Nee dat zijn wcpotten oftewel: Scooters
Maar waarom zou een auto die 50 rijdt wel verzekerd zijn en een scooter niet? Is dat naar het slachtoffer toe wel eerlijk dan?quote:Op zondag 8 juli 2012 15:08 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee, dat is niet cru. Als jij de boel belazerd en je dus niet aan de wet houdt heb je geen recht op het geld.
OMDAT EEN SCOOTER GEEN 50 MAG RIJDEN...quote:Op zondag 8 juli 2012 15:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar waarom zou een auto die 50 rijdt wel verzekerd zijn en een scooter niet? Is dat naar het slachtoffer toe wel eerlijk dan?
De verzekering is er niet om medelijden te hebben hè vergeet dat niet.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:11 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Maar waarom zou een auto die 50 rijdt wel verzekerd zijn en een scooter niet? Is dat naar het slachtoffer toe wel eerlijk dan?
Geld interesseert mij verder niet zo veel. Zou me wel erg schuldig voelen jegens het slachtoffer. De wetgever boeit dat blijkbaar nog veel minder, die zegt feitelijk tegen ons beiden: zoek het uit.
quote:Op zondag 8 juli 2012 14:47 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Jij snapt het verschil niet tussen een constructiesnelheid en een maximum toegestane snelheid.
50 km/u valt nog binnen de correctie volgens mij. whatever, 45 dan.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:12 schreef Blester het volgende:
[..]
OMDAT EEN SCOOTER GEEN 50 MAG RIJDEN...
Een wettelijk verplichte verzekering is er niet voor niets. Die moet dan ook fatsoenlijk in elkaar zitten.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
De verzekering is er niet om medelijden te hebben hè vergeet dat niet.
Die zitten fatsoenlijk in elkaar. Ik snap niet wat er voor jou nog niet duidelijk is.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:16 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Een wettelijk verplichte verzekering is er niet voor niets. Die moet dan ook fatsoenlijk in elkaar zitten.
Het heeft toch geen zin, dadelijk krijg je weer een reactie dat je dom bent met wat je zegt en dat het niet waar is.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Die zitten fatsoenlijk in elkaar. Ik snap niet wat er voor jou nog niet duidelijk is.
Hoezo krom?
Ik ben het er wel mee eens dat scooters wel 5km/u harder mogen gaan mits op de rijbaan tussen de auto's. Buiten het feit dat 16 jarigen zich hier niet aan houden.
Maar zolang het in de wet en in de verzekering anders is (dus 45km/u) kan je het niet doen, ook al 'bedoel je het goed'.
Doe je dit wel heb je geen recht op een uitkering van de verzekering als je een ongeluk maakt.
Zo simpel is het.
Daar ben ik ook bang voor. Maar ja nu weten tenminste de andere lurkers dit. Wie weet bespaar je er wel een heleboel ellende mee.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin, dadelijk krijg je weer een reactie dat je dom bent met wat je zegt en dat het niet waar is.
Nee hoor, dat bewaar ik voor jouquote:Op zondag 8 juli 2012 15:20 schreef Blester het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin, dadelijk krijg je weer een reactie dat je dom bent met wat je zegt en dat het niet waar is.
Ik vind dat 16 jarigen gewoon lekker moeten fietsen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Die zitten fatsoenlijk in elkaar. Ik snap niet wat er voor jou nog niet duidelijk is.
Hoezo krom?
Ik ben het er wel mee eens dat scooters wel 5km/u harder mogen gaan mits op de rijbaan tussen de auto's. Buiten het feit dat 16 jarigen zich hier niet aan houden.
Maar zolang het in de wet en in de verzekering anders is (dus 45km/u) kan je het niet doen, ook al 'bedoel je het goed'.
Doe je dit wel heb je geen recht op een uitkering van de verzekering als je een ongeluk maakt.
Zo simpel is het.
Als scooterrijders op de weg rijden mogen ze alleen rijden waar auto's 50 mogen. Dus dat snelheidsverschil van 5km/u is niet een hele grote ramp. Vandaar ook dat stukje van mij over die 5km/u.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:27 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nee hoor, dat bewaar ik voor jou
Paardenpenis komt met inhoudelijk correcte beweringen, jij leutert als een kip zonder kop.
[..]
Ik vind dat 16 jarigen gewoon lekker moeten fietsen.
Rijbewijs gehaald? Mag je brommer rijden, en die mag dan ook een beetje fatsoenlijke snelheden kunnen halen.
Wat ik krom vind, is dat je afgerekend wordt op de maximale snelheid van je voertuig. Dit is extra krom, omdat het maar de vraag is of een scooterrijder veiliger is op de openbare weg met een maximale snelheid van 45.
Maar ik snap dat de regels momenteel zijn zoals ze zijn en dat je daar uiteindelijk mee te maken hebt.
Dat is dus de vraag. Bij mijn weten ben je onveiliger wanneer je max onder de snelheid ligt van het verkeer om je heen.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:30 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als scooterrijders op de weg rijden mogen ze alleen rijden waar auto's 50 mogen. Dus dat snelheidsverschil van 5km/u is niet een hele grote ramp. Vandaar ook dat stukje van mij over die 5km/u.
Daar kan ik me in vinden zoals eerder aangegeven. Maar het weegt niet op met het risico van onverzekerd rondrijden. En je hebt nog die marge dus het komt ongeveer wel heel dicht in de buurt bij elkaar. Het is ook gewoon een stukje veiligheid voor fietsverkeer gezien je daar best vaak de weg mee deelt buiten de bebouwde kom.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:44 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Bij mijn weten ben je onveiliger wanneer je max onder de snelheid ligt van het verkeer om je heen.
Is ook een tijdje discussie over geweest volgens mij.
Maar ze moeten 16 jarigen gewoon lekker laten fietsen. En dan de scooter tot een volwaardige verkeersdeelnemer maken.
Toen was het ook veel rustiger en minder wegen.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Nog vroeger kon je gewoon scooterrijden, niks geen bewijsjeals je maar 16 was
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:12 schreef Mr.Cooper het volgende:
Typte je nou poeg?
Poeg?
POEG?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Of het daar beter van gaat worden........quote:Op zondag 8 juli 2012 16:39 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Daar kan ik me in vinden zoals eerder aangegeven. Maar het weegt niet op met het risico van onverzekerd rondrijden. En je hebt nog die marge dus het komt ongeveer wel heel dicht in de buurt bij elkaar. Het is ook gewoon een stukje veiligheid voor fietsverkeer gezien je daar best vaak de weg mee deelt buiten de bebouwde kom.
En ze zijn daar al mee bezig hè. Naar 17 jaar en met praktijklessen. Vroeger kon iedere 16 jarige 2 avonden een boek leren en paar dagen later op een scooter rijden.
Toen werden die kutdingen ook vernietigd als ze harden liepen dan toegestaan.quote:Op zondag 8 juli 2012 16:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Nog vroeger kon je gewoon scooterrijden, niks geen bewijsjeals je maar 16 was
Ja.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:31 schreef cvboer het volgende:
[..]
Of het daar beter van gaat worden........
Onderbouwing?quote:
17 jarigen zijn over het algemeen beter ontwikkeld dan 16 jarigen. Nog al logisch hè. Verder is praktijk een stuk beter. En de begeleiding die ze krijgen + de extra uitleg en een plek waar ze hun vragen kwijt kunnen is ook al stukken beter.quote:
bedankt voor je 3 nuttige toevoegingen, ga maar weer die cartoon kijkenquote:
Dat je de de maximale snelheid van een auto in de bebouwde kom mag hebben is sowieso al opmerkelijkquote:Op zondag 8 juli 2012 20:22 schreef OnweersComplex het volgende:
Ik heb een scooter en heb hem deze week afgevoerd naar 60km/u (op de teller). Gezien het feit dat de teller behoorlijk afwijkt zal ik in werkelijke kilometers op 50 zitten. Wettelijk gezien is dat te hard, maar een boete zal ik niet krijgen als ik naar de rollerbank gedirigeerd word. De maximum constructiesnelheid is 45km/u vermeerderd met 5km/u
Het is niet verplichtquote:
Ik deel er ook niet meer aan mee nee, kwam hem tegen in actieve topics, maarja daar staan alle KLB topics inquote:Op maandag 9 juli 2012 19:30 schreef Rickazio het volgende:
[..]
Dat je de de maximale snelheid van een auto in de bebouwde kom mag hebben is sowieso al opmerkelijk
[..]
Het is niet verplicht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |