abonnement Unibet Coolblue
pi_114402854
quote:
6s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:58 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Zou je dat echt leuk lijken?
Ja, soms wel. Er zijn van die dagen dat ik gewoon ff simpel werk wil en geen gezeik aan de kop.
pi_114402870
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:59 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Ja, soms wel. Er zijn van die dagen dat ik gewoon ff simpel werk wil en geen gezeik aan de kop.
Hmm, lijkt me nu niet echt de werkplek waar je geen gezeik naar je kop krijgt :P
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:00:40 #203
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114402874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Salaris is 1 ding, leuk werk is een ander.
Ik mag meewerken aan grote infrastructuurprojecten die echt verschil maken in het leven van mensen en in de Nederlandse economie. Dat doe ik liever dan een beetje prutsen aan weer een tot mislukking gedoemd ICT projectje.
Neger alsjeblieft :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:02:21 #204
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_114402910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:53 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Dit dus.

Iedereen draait mee in de Nederlandse economie. Of wou je zeggen dat een vuilnisman minder waard is dan een algemeen directeur van een groot bedrijf? Zonder die directeur loopt een bedrijf in de soep waardoor een product van de markt verdwijnt wat die vuilnisman niet meer kan kopen van het geld wat hij verdient heeft door vuilnis op te halen van eerstgenoemde.

En overigens "je mag meewerken aan grote infrastructuur projecten die verschil maken..." vertaalt al snel naar "ik ben 1 van de vele vervangbare medewerkers die het zelfde kunstje op een grote schaal uitvoeren".

Als McDonalds medewerker mag je ook meewerken aan 1 van de grootste restaurants ter wereld.
Nee sorry, dan geef ik persoonlijk liever de voorkeur om in een ontwikkelteam te werken van 5 man wat applicaties maakt die een bedrijf van 1000+ werknemers draaiende houdt.

Ik moet ook altijd lachen om die vrachtwagens met "zonder transport staat alles stil"... No shit sherlock, anders bestond de transport sector niet. Maar dat geldt voor ongeveer 80% van de beroepsgroepen.
Droogdok asfalteert snelwegen met 450.000 anderen. Fuck yeah.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_114402983
De ICT sector heeft lange teentjes...
Natuurlijk faciliteert ICT een hoop maar het voegt niets tastbaaars toe aan de economie en blijft daardoor voor mij altijd "minder" dan de bouw en industrie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114403039
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:
De ICT sector heeft lange teentjes...
Natuurlijk faciliteert ICT een hoop maar het voegt niets tastbaaars toe aan de economie en blijft daardoor voor mij altijd "minder" dan de bouw en industrie.
En wat vind jij beter; ICT of Finance?

:7.

ICT voegt heel veel toe aan onze economie. Door efficientere productie worden dingen goedkoper, sneller en constanter geproduceert. Het is nu mogelijk om groenten en fruit bijna volledig "machinaal" te kweken. Die auto van je? Bomvol electronica. Dat jij hier post? ICT. Belletje naar je collega's in Japan, een web-ex met een klant, je bankrekening, je salaris, allemaal ICT.

Of het nou allemaal veranderingen ten goede van onze maatschappij zijn, is een andere vraag. Maar de ICT is in onze huidige maatschappij onmisbaar heur :).
pi_114403876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

En wat vind jij beter; ICT of Finance?

:7.
Liever verbranden of verdrinken, tja :D
quote:
ICT voegt heel veel toe aan onze economie. Door efficientere productie worden dingen goedkoper, sneller en constanter geproduceert. Het is nu mogelijk om groenten en fruit bijna volledig "machinaal" te kweken. Die auto van je? Bomvol electronica. Dat jij hier post? ICT. Belletje naar je collega's in Japan, een web-ex met een klant, je bankrekening, je salaris, allemaal ICT.

Of het nou allemaal veranderingen ten goede van onze maatschappij zijn, is een andere vraag. Maar de ICT is in onze huidige maatschappij onmisbaar heur :).
Ik noem het niet nutteloos, maar het is geen primair proces.
Ik kan ook zelf mijn brood bakken, maar een bakker is toch best wel handig.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114407303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:50 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Liever verbranden of verdrinken, tja :D

[..]

Ik noem het niet nutteloos, maar het is geen primair proces.
Ik kan ook zelf mijn brood bakken, maar een bakker is toch best wel handig.
Net toen ik dacht dat je geen grotere onzin kon posten, post je dit. ICT geen primair proces? Jah, in 1716 misschien _O- Je beseft toch hoop ik wel dat geen enkel bedrijf zonder ICT meer kan? En het dan geen primair proces noemen :')

Zelfs het kleinste onderdeeltje van je gereedschappen waar jij dagelijks mee werkt is gefreesd met een computer gestuurde machine. Sterker nog, hoe stel jij je eens voor wat er gebeurd als alle 1 tjes morgen een 0 worden. Dan gaan we gelijk 300 jaar terug in de tijd want er zal zelfs binnen een paar uur geen schoon drinkwater meer in je huisje komen. Of denk jij bij ICT alleen aan de OV chipkaart e.d. :')

Want over bouw en industrie gesproken : dat produceert ook niets tastbaars. Ja, je verplaatst wat hout van een bos naar een andere plek en zaagt het in stukken, of verplaatst wat zand, maar reeel gezien produceer je niets, je verplaatst alleen maar. De enige productie zelf is door de natuur, d.w.z. groeien van gewassen e.d.

En overigens, de ICT sector heeft geen lange teentjes maar je lult gewoon complete onzin.

[ Bericht 5% gewijzigd door Wijnbo op 19-07-2012 11:48:22 ]
pi_114409174
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:22 schreef static het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad natuurlijke vijanden. Marketing en Product Management. En sales soms.
Ik heb dit echter nog nooit zo meegemaakt moet ik zeggen. Bij de bedrijven waar ik heb gewerkt is er natuurlijk een gezond spanningsveld (is ook nodig om tot de beste resultaten te komen), maar om nou te spreken van vijanden / uitknijpen gaat wel heel erg ver ;-). Maar wellicht is dit bij Boobah, Droogdok of bij jou anders :)
Live to ride, ride with your heart
pi_114409665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:42 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Net toen ik dacht dat je geen grotere onzin kon posten, post je dit. ICT geen primair proces? Jah, in 1716 misschien _O- Je beseft toch hoop ik wel dat geen enkel bedrijf zonder ICT meer kan? En het dan geen primair proces noemen :')

Zelfs het kleinste onderdeeltje van je gereedschappen waar jij dagelijks mee werkt is gefreesd met een computer gestuurde machine. Sterker nog, hoe stel jij je eens voor wat er gebeurd als alle 1 tjes morgen een 0 worden. Dan gaan we gelijk 300 jaar terug in de tijd want er zal zelfs binnen een paar uur geen schoon drinkwater meer in je huisje komen. Of denk jij bij ICT alleen aan de OV chipkaart e.d. :')

Want over bouw en industrie gesproken : dat produceert ook niets tastbaars. Ja, je verplaatst wat hout van een bos naar een andere plek en zaagt het in stukken, of verplaatst wat zand, maar reeel gezien produceer je niets, je verplaatst alleen maar. De enige productie zelf is door de natuur, d.w.z. groeien van gewassen e.d.

En overigens, de ICT sector heeft geen lange teentjes maar je lult gewoon complete onzin.
ICT is in alle niet-ict bedrijven geen onderdeel van het primaire proces. Niet snappen wat primaire processen zijn en dan mij de les lezen :{w

Edit:

Een plaatje zodat jij het ook snapt, boven in het primaire, daaronder de ondersteunende processen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114410283
Je orderintake gaat al krak bij gebrek aan IT. Of wou je zeggen dat je een order binnen sleept met pen papier en een viltstift zonder ook maar 1 x gebruik te maken van IT? Dus het is wel degelijk onderdeel van je primaire proces.

Verder negeer je ook de rest van mijn post, dus slinger gauw je shovel aan en stop met onzin posten. Alles hangt met elkaar samen hoe graag je ook primaire processen wilt zien, ze zijn er nauwelijks meer.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:08:30 #212
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114410577
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:59 schreef Wijnbo het volgende:

[..]

Ja, soms wel. Er zijn van die dagen dat ik gewoon ff simpel werk wil en geen gezeik aan de kop.
Plan je werk daar op in ;) Ik spaar bepaalde taken op die je kunt scharen onder simpel(er) werk. Op baaldagen doe ik dat meestal :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114410585
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:01 schreef Wijnbo het volgende:
Je orderintake gaat al krak bij gebrek aan IT. Of wou je zeggen dat je een order binnen sleept met pen papier en een viltstift zonder ook maar 1 x gebruik te maken van IT? Dus het is wel degelijk onderdeel van je primaire proces.

Verder negeer je ook de rest van mijn post, dus slinger gauw je shovel aan en stop met onzin posten. Alles hangt met elkaar samen hoe graag je ook primaire processen wilt zien, ze zijn er nauwelijks meer.
:')
Het primaire proces kan prima uitgevoerd worden zonder IT, zoals ik eerder al zei maakt IT het wel makkelijker, maar het is evenmin onderdeel van het primaire proces als bijvoorbeeld HR of de administratie. Je snapt duidelijk niet wat de term "primair proces" inhoud.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:09:07 #214
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114410601
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:06 schreef DroogDok het volgende:
De ICT sector heeft lange teentjes...
Natuurlijk faciliteert ICT een hoop maar het voegt niets tastbaaars toe aan de economie en blijft daardoor voor mij altijd "minder" dan de bouw en industrie.
Niets tastbaars?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:11:36 #215
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114410682
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

ICT is in alle niet-ict bedrijven geen onderdeel van het primaire proces. Niet snappen wat primaire processen zijn en dan mij de les lezen :{w

Edit:

Een plaatje zodat jij het ook snapt, boven in het primaire, daaronder de ondersteunende processen.
[ afbeelding ]
Jouw plaatje gaat ook niet in alle gevallen op. Inkoop is hier bijvoorbeeld wel een primair proces.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114410699
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Niets tastbaars?
Ik was iets te kort door de bocht in die post, in niet-ICT bedrijven voegt ICT niets tastbaars toe, maar is het slechts een middel.
Ik noem dan een computerprogramma wat Google maakt ook even tastbaar.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:12:33 #217
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114410730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:01 schreef Wijnbo het volgende:
Je orderintake gaat al krak bij gebrek aan IT. Of wou je zeggen dat je een order binnen sleept met pen papier en een viltstift zonder ook maar 1 x gebruik te maken van IT? Dus het is wel degelijk onderdeel van je primaire proces.

Verder negeer je ook de rest van mijn post, dus slinger gauw je shovel aan en stop met onzin posten. Alles hangt met elkaar samen hoe graag je ook primaire processen wilt zien, ze zijn er nauwelijks meer.
Maar zonder IT weet hij niet waar hij heen moet (planning is ook met IT gemaakt).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114410745
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:11 schreef sanger het volgende:

[..]

Jouw plaatje gaat ook niet in alle gevallen op. Inkoop is hier bijvoorbeeld wel een primair proces.
Bij Google is ICT dat ook.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114410763
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar zonder IT weet hij niet waar hij heen moet (planning is ook met IT gemaakt).
Kan ook met een papiertje en een potlood.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:22:04 #220
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114411123
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:13 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Kan ook met een papiertje en een potlood.
En hoe zijn die gemaakt denk je? Juist, met behulp van IT.

Om maar niet te spreken van de onuitvoerbaarheid binnen de grote aannemers. Zie jij al iemand de hele dag op de fiets briefjes met planning rondbrengen? Want bellen gaat ook niet (is ook automatisering), auto is ook automatisering en e-mail is helemaal uit den boze.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 19 juli 2012 @ 13:22:31 #221
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114411144
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Bij Google is ICT dat ook.
En hier niet. Moraal van het verhaal; er is geen standaardplaatje...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114413271
01: Branche : Agrarisch?
02: Functie : Client Manager
03: Opleiding: MTS-E
04: Leeftijd: 36
05: Aantal uren per week: volgens contract 40
06: Aantal vakantiedagen: 21
07: 13e maand: nope
08: Bruto maand salaris: 2921
09: Netto maand salaris: ????
10: Overuren betaald: ja of tijd voor tijd (afgelopen jaren gemiddeld >500 uur per jaar)
11: Werkervaring: 14.5 jaar bij dit bedrijf, daarvoor vakkenvuller :D
12: Goodies: Blackberry, laptop, auto, volledig pensioen, onkosten regeling, veel reizen binnen en buitenland.

Tevreden? mwah..
leuke afwisselende baan (technisch/sales/training), door het teveel aan overuren, vergoedingen heb ik geen idee wat mijn netto maand salaris is, door "getover" met netto vergoedingen zou mijn bruto salaris een stuk hoger liggen. zou het fijner vinden als dat allemaal recht getrokken is, overuren bij mn bruto salaris in.
suck my asshole taco bender
pi_114413627
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 13:22 schreef sanger het volgende:

[..]

En hier niet. Moraal van het verhaal; er is geen standaardplaatje...
Wat droogdok maar niet wil in zien en "zijn" werk boven het andere stelt :') (denigrerend verwijzen naar "weer een of ander mislukt ICT projectje" etc.)

Oftewel heel erg proberen je werk maar zo leuk mogelijk te vinden terwijl het ergens toch niet helemaal aan je verwachtingen voldoet schijnbaar (uitdaging, salaris, whatever).
pi_114417602
Ik lees zo de comments door en ik zie dat iemand beweert dat IT geen primair proces is buiten niet IT bedrijven. Dat is grote onzin want ik werk offshore o.a op een olieplatform en zonder IT staat het allemaal stil. Werkplanning is niet mogelijk evenals bijna alle veiligheidssystemen om maar wat te noemen.

Een primair systeem is een systeem wat niet uit het productieproces weg te denken is. Ook in een niet IT bedrijf is IT een primaire schakel omdat zonder, heel veel andere processen niet meer mogelijk worden of inefficiėnt/onveilig lopen.
pi_114418136
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 08:25 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Salaris is 1 ding, leuk werk is een ander.
Ik mag meewerken aan grote infrastructuurprojecten die echt verschil maken in het leven van mensen en in de Nederlandse economie. Dat doe ik liever dan een beetje prutsen aan weer een tot mislukking gedoemd ICT projectje.
Dat mag ik ook. Grote en kleine infrastructuurprojecten. Maar of het verschil in leven maakt of economie, misschien een beetje. Het is namelijk wel fijn dat mensen ongestoort kunnen poepen en het ongezien allemaal netje naar de zuivering wordt getransporteert.
Maar je vergeet 1 ding. Voordat jij aan jouw infrastructuurprojectje begint, dan is er al een rits aan voorbereiding gedaan. Waarbij gebruik is gemaakt van diverse ict-dingetjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')