quote:Op zondag 8 juli 2012 16:27 schreef gracee het volgende:
[..]
Gewoon een normgroep hanteren, dus een generatie van studenten die dezelfde opleiding aan dezelfde universiteit hebben gevolgd.
of simpelweg de verkeerde studiekeuze heeft gemaakt en daardoor een jaar of meer heeft 'verspild'. Zoals ik.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:29 schreef gracee het volgende:
Het probleem is dat verschillende groepen samengevat worden onder het begrip "langstudeerder". Iemand die in deeltijd studeert zit in een heel andere situatie dan iemand die een bestuursjaar doet, iemand die het niveau niet aan kan, iemand die zwanger was, iemand die last heeft van een ernstige ziekte, iemand die een heel zware studie volgt enzovoort. De achterliggende oorzaken voor het niet nominaal studeren zijn divers en moeten individueel aangepakt worden. Een maatregel voor iedereen kan, in mijn ogen, niet werken.
Ja geweldig, dan kun die bètastudies straks alle faalbazen opvangen die nu voor rechten kiezen. Komt het niveau vast ten goede.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Of lager collegegeld voor de 'nuttigere' en zwaardere opleidingen. Ik zou er bijvoorbeeld wel wat voor voelen wanneer voor de opleidingen wiskunde en natuurkunde een nultarief zou worden gehanteerd. Hoe meer geschikte mensen dat met succes studeren hoe liever.
waarom schrik je van reacties die iets anders verkondigen dan jouw mening?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Aiaiai, ik schrik van wat ik hier lees, ik doel met name op de eerste reacties.
Ik pik de reactie van AA er uit.
[..]
De VVD wilde weliswaar van die Halbeheffing af maar enkel omdat de VVD dat wilde inruilen voor een leenstelsel. Vanuit jouw perspectief bezien kan jij dus beter wel op de VVD stemmen maar je doet mij een plezier als je dat niet doet.
Heb je, behalve een ongefundeerde afkeer van mensen die zich wel vermaakten tijdens hun studie, eigenlijk ook een fatsoenlijk argument voor de invoering van die boete? Een langstudeerder kost namelijk helemaal niets, daar is iedereen het wel over eens binnen de academische wereld.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:16 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
waarom schrik je van reacties die iets anders verkondigen dan jouw mening?neem aan dat je dat wel vaker tegenkomt toch?
zo'n heffing heb ik in ieder geval niet direct problemen mee, of in plaats daarvan een leenstelsel. ik kan gewoon niet geloven dat een getalenteerd student met ambitie zich daardoor laat afschrikken. waarschijnlijk wel de personen die maar wat aanrommelen, maar daar hoef je het niet voor te doen.
je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. ik heb mij tijdens mijn studie erg vermaakt. wat heeft dat er mee te maken? dus naar jouw mening kunnen vermaak en nominaal afstuderen niet hand in hand gaan? ik heb daar in ieder geval geen problemen mee gehad, jij wel?quote:Op maandag 9 juli 2012 00:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Heb je, behalve een ongefundeerde afkeer van mensen die zich wel vermaakten tijdens hun studie, eigenlijk ook een fatsoenlijk argument voor de invoering van die boete? Een langstudeerder kost namelijk helemaal niets, daar is iedereen het wel over eens binnen de academische wereld.
Je loopt hier een beetje onzin te spuien, als je daadwerkelijk academicus bent mag je wel met wat beters dan je onderbuik komen.quote:Op maandag 9 juli 2012 00:43 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. ik heb mij tijdens mijn studie erg vermaakt. wat heeft dat er mee te maken? dus naar jouw mening kunnen vermaak en nominaal afstuderen niet hand in hand gaan? ik heb daar in ieder geval geen problemen mee gehad, jij wel?
Ik ben het met je eens dat je in ieder geval 1 keer van opleiding moet kunnen veranderen na het eerste jaar.quote:of simpelweg de verkeerde studiekeuze heeft gemaakt en daardoor een jaar of meer heeft 'verspild'. Zoals ik.
Die faalbazen (leuke woordspeling, heb je die zelf bedacht?) lopen binnen een paar weken gillend weg, trust me.quote:Ja geweldig, dan kun die bètastudies straks alle faalbazen opvangen die nu voor rechten kiezen. Komt het niveau vast ten goede.
Ik schrik nooit van gefundeede en onderbouwde meningen die anders zijn dan de mijne. Ik schrik van slecht geïnformeerde en foutief geïnformeerde mensen die hun ongezouten mening verkondigen en ik schrik van simplistische meningen waar niet langer dan twee secondes over is nagedacht en die louter een vertolking zijn van onderbuikgevoelens.quote:waarom schrik je van reacties die iets anders verkondigen dan jouw mening? neem aan dat je dat wel vaker tegenkomt toch?
Durf je ook te vertellen wat je hebt gestudeerd en op welk niveau (HBO/WO, welke school of universiteit)?quote:je hoeft niet zo gepikeerd te reageren hoor. ik heb mij tijdens mijn studie erg vermaakt. wat heeft dat er mee te maken? dus naar jouw mening kunnen vermaak en nominaal afstuderen niet hand in hand gaan? ik heb daar in ieder geval geen problemen mee gehad, jij wel?
dit artikel ook: http://www.telegraaf.nl/b(...)udent_beboet___.htmlquote:Op maandag 9 juli 2012 09:46 schreef tfors het volgende:
ps. http://www.telegraaf.nl/b(...)p_studieboete__.html
(hopelijk heeft de journalist gelijk)
De reacties..quote:Op maandag 9 juli 2012 09:46 schreef tfors het volgende:
ps. http://www.telegraaf.nl/b(...)p_studieboete__.html
(hopelijk heeft de journalist gelijk)
Wat is daar eigenlijk het probleem mee? Alle fiscale wetgeving bevat een overkill om juist dat geëmmer te voorkomen. Door schade en schande is men wijs geworden.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat komt doordat Halbe Zijlstra over onvoldoende verstandelijke vermogens beschikt om wel rekening te houden met verschillende groepen. Hij is bang dat als hij dat doet dat er dan misbruik gemaakt kan worden van de regelgeving: een ultiem zwaktebod van een politicus waaruit blijkt dat die politicus zeker niet geschikt is voor een dergelijke functie.
Voor alle duidelijkheid: hij heeft dit zelf tijdens de senaatsvergadering toegegeven. Hij kreeg kritiek dat hij niet rekening hield met deeltijdstudenten, dat hij te weinig rekening hield met verschillende andere groepen enz.
Zijn antwoord was dat hij één simpele regel wilde om mazen in de wet te voorkomen. Een brevet van onvermogen.
Mocht de VVD volgend jaar weer gaan regeren dan hoop ik dat die partij geschiktere mensen kan vinden dan Halbe Zijlstra voor de ministers- en staatssecretarisfuncties.
Zelfs de VVD was blijkbaar ontevreden over dit werk van Zijlstra. Waarom anders zou de VVD de Halbeheffing willen inruilen voor een leenstelsel nog voordat er een boete is uitgedeeld?
Telegraaf.nl reacties. Petra uit Den Haag en John uit Zoetermeer gaan weer losquote:Op maandag 9 juli 2012 10:53 schreef gracee het volgende:
[..]
De reacties..
Alleen deze is wel goed:
"In het volgende programma van de VVD wordt waarschijnlijk het hele onderwijs afgeschaft. Levert een hoop besparing op hoor."
1. Dat sprookje hoor je vaak maar het is nergens op gefundeerd aangezien bijna geen Nederlander de stelsels in het buitenland kent! Vergelijk het maar met dat veel Nederlanders ten onrechte denkne dat de straffen hier laag liggen terwijl de effectieve straffen juist bijna nergens zo hoog zijn. Ook mijn kennis over hoe het studeren in andere landen is geregeld is verre van volledig maar net genoeg om te weten dat wij hier geen uitspraak over kunnen doen. Bijna overal in de wereld wordt wat voor studenten betaald, op de een of andere manier. In België bijv. betaal je als student van 'arme' ouders een zeer laag collegegeld (zo'n 100 Euro geloof ik) en kan je in gesubsidiëerde huisvesting wonen (100-200 Euro huur per maand).quote:Maar realiseer je wel dat (zover ik weet), het zeer bijzonder is in de wereld dat we hier in NL betaald worden om te gaan studeren.
Die Halbeheffing is geen fiscale wetgeving. De mazen van dit net zouden heel wat gemakkelijker te dichten zijn als je een klein beetje nadenkt.quote:Wat is daar eigenlijk het probleem mee? Alle fiscale wetgeving bevat een overkill om juist dat geëmmer te voorkomen. Door schade en schande is men wijs geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |