Dit is fakequote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:00 schreef MakkieR het volgende:
Ik realiseer me net dat deze twee weer gaan samenwerken haha
Hier speelt Van Gaal een rol in een comedy, suffie.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 00:00 schreef MakkieR het volgende:
Ik realiseer me net dat deze twee weer gaan samenwerken haha
Smullen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:34 schreef TheFatLady het volgende:
Denk niet dat dit de goede keuze is. V Gaal is naar mijn idee een clubtrainer.
Maar ik zie nu al uit naar de persconferenties met Bertje Maalderink
Op zich wel raar maar die had zijn lot aan dat van Van Gaal verbonden bij Ajax (bij die coup poging) dus die krijgt als dank deze baan dus ook wel weer logisch, ben benieuwd welke assistenten er nog meer bij komen, ik hoop niet Marcel Bout en Frans Hoekquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:45 schreef Guidetti het volgende:
Dit is gewoon een tussenoplossing. Over 2 jaar als Koeman vrij komt mag die het stokje overnemen.
Vooral Blind erbij vind ik erg raar.
Blind heeft dus gewoon alweer een baan gekregen omdat hij zo aardig voor bepaalde personen is en niet omdat hij wat heeft gepresteerd. Om van te kotsen. Ik ken er weinig die dat zo voor elkaar krijgen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Op zich wel raar maar die had zijn lot aan dat van Van Gaal verbonden bij Ajax (bij die coup poging) dus die krijgt als dank deze baan dus ook wel weer logisch, ben benieuwd welke assistenten er nog meer bij komen, ik hoop niet Marcel Bout en Frans Hoek
Nee wat dat betreft is Blind toch wel uniek, verder qua voetbalvisie passen ze wel bij elkaar en ook bij het Nederlandse voetbal, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:18 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Blind heeft dus gewoon alweer een baan gekregen omdat hij zo aardig voor bepaalde personen is en niet omdat hij wat heeft gepresteerd. Om van te kotsen. Ik ken er weinig die dat zo voor elkaar krijgen.
Het mooie aan Louis is dat hij schijt heeft aan de status van de spelers. Toni en Lucio konden gelijk hun koffers pakken toen v. Gaal werd aangesteld als trainer van Bayern.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:16 schreef Komakie het volgende:
Ik denk niet dat hij de juiste man op de juiste plek is aangezien hij niet met lastige spelers kan omgaan en op het moment zijn zo'n beetje alle spelers lastig.
Zijn voetbal opvatting is niets mis mee, maar dan moet je wel dagelijks met die jongens werken. Hoewel hij natuurlijk in die 10 jaar wel wat bij geleerd heeft.
Daarom, hij is een goeie om wat nieuws neer te zetten, zijn houdbaarheid is in principe een jaar maar als bondscoach kan dit wel gerekt worden naar 2 jaar, kan hij weer een goed fundamentje neerleggen voor Ronald Koeman of wie weet Frank de Boerquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:24 schreef J2T het volgende:
v. Marwijk had 2 dilemma's; Huntelaar/v. Persie en v.Bommel/VDV. Van Bommel is er niet meer bij dus dat probleem is opgelost en Huntelaar en v. Persie stel je of samen op of je laat er 1 thuis. Probleem opgelost.
Enige probleem voor Oranje is de pretverdediging die er nu staat. Maar dit soort dingen kun je wel aan v. Gaal toevertrouwen. Die laat gewoon Joris en Johnny thuis en die zal dan wel Douglas samen met Viergever of een ander talentje opstellen.
Dat is allemaal leuk en aardig bij een club, waar je nieuwe (betere) spelers kan kopen en kan bouwen aan een elftal.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:17 schreef J2T het volgende:
[..]
Het mooie aan Louis is dat hij schijt heeft aan de status van de spelers. Toni en Lucio konden gelijk hun koffers pakken toen v. Gaal werd aangesteld als trainer van Bayern.
Juist nu heeft NL deze coach nodig. Tijd voor verjonging.
Dat laatste klopt niet, vergelijk Ajax van 95 met Bayern Munchen van 2 jaar geleden, zitten echt wel verschillen in qua spelsysteem, ook met AZ speelde hij weer een ander systeem.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:46 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig bij een club, waar je nieuwe (betere) spelers kan kopen en kan bouwen aan een elftal.
Bij een nationaal elftal moet je simpelweg de beste spelers van dat moment van een land goed laten samen spelen. Dus als coach moet je 2 dingen beheersen: 1. het aanpassen van het spelsysteem aan de beschikbare kwaliteit en 2. om kunnen gaan met spelers die bij hun club de grote ster zijn.
BvM was succesvol op het WK2010 omdat hij onderkende dat het probleem lag bij de verdediging en het systeem daarop aanpaste. Door het succes was punt 2 toen van minder belang. Hij faalde op het EK door het stug blijven vasthouden aan het zelfde systeem. Vervolgens kwam aan het licht dat hij op het tweede lang niet zo goed was als gedacht.
Louis van Gaal is een hele goede trainer, maar wel eentje die uit gaat van een spelsysteem en het aanpassen van het team aan het systeem. Bij het NL-elftal krijg je dus of de beste spelers die niet naar hun beste kunnen presteren om dat ze totaal anders moeten spelen dan ze gewend zijn, of er worden spelers geselecteerd niet het beste zijn, maar wel in het systeem passen.
Daarnaast is al meermaals gebleken dat de eigenwijze LvG niet altijd soepel omgaat met vedettes. Alhoewel er ook uitzonderingen zijn geweest natuurlijk.
quote:AMSTERDAM - "Mijn all-time favorite trainer is dus de nieuwe bondscoach van het Nederlands elftal geworden", zegt Demy de Zeeuw over de aanstelling van Louis van Gaal als nieuwe keuzeheer van Oranje. "Heel Nederland heeft een mening over hem. De één houdt van hem de ander kan hem niet uit staan. Ik ken Louis van Gaal als een hele aardige man en daarnaast als een super goede trainer."
De Zeeuw werkte bij AZ jarenlang onder Van Gaal. De coach was altijd zeer gecharmeerd van de middenvelder die tegenwoordig bij Spartak Moscow speelt. Bert van Marwijk riep de oud-Ajacied al een tijdje niet meer op, maar De Zeeuw lijkt zijn kans op een nieuwe selectie te ruiken.
Zuid-Afrika
"We kunnen allemaal alleen maar blij zijn met deze keuze van de KNVB", gaat De Zeeuw verder op zijn site. "De cirkel is zoals dat zo mooi wordt gezegd, nu rond. Van Gaal wilde nog graag een keer bondcoach worden van een groot voetballand. Wij zijn geen groot land maar kunnen wel groots worden. Denk aan het WK in Zuid-Afrika."
"Hopelijk krijgt hij de ruimte en het vertrouwen van het Nederlandse publiek en pers, want er zijn een hoop mensen die hem liever af zullen zien gaan. Louis van Gaal en Danny Blind veel succes!"
Ik zeg ook niet dat de systemen van die teams identiek zijn, maar dat LvG bij elk team wel vasthoudt aan 1 systeem. Een systeem waarnaar hij het team opbouwt.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet, vergelijk Ajax van 95 met Bayern Munchen van 2 jaar geleden, zitten echt wel verschillen in qua spelsysteem, ook met AZ speelde hij weer een ander systeem.
Het is een arrogant stuk vreten maar wel een hele goede coach die aan de hand van het beschikbare materiaal een zo offensief mogelijk elftal neerzet en verder schijt heeft aan reputaties en dat komt nu wel van pas.
Het is natuurlijk wel weer zo dat Van Gaal een ander spelsysteem neer wil zetten dan Van Marwijk. Iets wat op het moment goed is omdat het systeem niet meer werkte na het WK. In de kwalificatie speelde hij al regelmatig een ander systeem (1 verdedigende middenvelder) maar bij betere tegenstanders pakte hij weer terug naar het oude systeem. Waarschijnlijk omdat hij bang was doelpunten tegen te krijgen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:46 schreef Joppy het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig bij een club, waar je nieuwe (betere) spelers kan kopen en kan bouwen aan een elftal.
Bij een nationaal elftal moet je simpelweg de beste spelers van dat moment van een land goed laten samen spelen. Dus als coach moet je 2 dingen beheersen: 1. het aanpassen van het spelsysteem aan de beschikbare kwaliteit en 2. om kunnen gaan met spelers die bij hun club de grote ster zijn.
BvM was succesvol op het WK2010 omdat hij onderkende dat het probleem lag bij de verdediging en het systeem daarop aanpaste. Door het succes was punt 2 toen van minder belang. Hij faalde op het EK door het stug blijven vasthouden aan het zelfde systeem. Vervolgens kwam aan het licht dat hij op het tweede lang niet zo goed was als gedacht.
Louis van Gaal is een hele goede trainer, maar wel eentje die uit gaat van een spelsysteem en het aanpassen van het team aan het systeem. Bij het NL-elftal krijg je dus of de beste spelers die niet naar hun beste kunnen presteren om dat ze totaal anders moeten spelen dan ze gewend zijn, of er worden spelers geselecteerd niet het beste zijn, maar wel in het systeem passen.
Daarnaast is al meermaals gebleken dat de eigenwijze LvG niet altijd soepel omgaat met vedettes. Alhoewel er ook uitzonderingen zijn geweest natuurlijk.
Bij een club heb je ook de tijd om een systeem erin te slijpen terwijl dat bij een nationaal team niet zo is, dus ik neem aan dat hij ook zal variëren afhankelijk van het beschikbare materiaalquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:02 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat de systemen van die teams identiek zijn, maar dat LvG bij elk team wel vasthoudt aan 1 systeem. Een systeem waarnaar hij het team opbouwt.
Bij oranje moet hij mijns inziens ook kunnen schakelen naar een ander systeem als bijvoorbeeld belangrijke spelers wegvallen door blessures en hun vervanging beter rendeert in een ander systeem.
Ik hoop het van harte.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bij een club heb je ook de tijd om een systeem erin te slijpen terwijl dat bij een nationaal team niet zo is, dus ik neem aan dat hij ook zal variëren afhankelijk van het beschikbare materiaal
De volgende vraag is of dat Koeman zijn prestatie van vorig seizoen kan evenaren en of hij een serieuze optie is voor bondscoach in de toekomst.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:45 schreef Guidetti het volgende:
Dit is gewoon een tussenoplossing. Over 2 jaar als Koeman vrij komt mag die het stokje overnemen.
Vooral Blind erbij vind ik erg raar.
Alles goed en aardig, maar dan moet wel spelers met diezelfde kwaliteiten hebben anders hoef je ook niet door te selecteren en op dit moment zie ik niet zoveel spelers klaar staan die het stokje "even" over kunnen nemen.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:17 schreef J2T het volgende:
[..]
Het mooie aan Louis is dat hij schijt heeft aan de status van de spelers. Toni en Lucio konden gelijk hun koffers pakken toen v. Gaal werd aangesteld als trainer van Bayern.
Juist nu heeft NL deze coach nodig. Tijd voor verjonging.
Er moeten toch wel 2 centrale verdedigers te vinden zijn beter dan Heitinga en Mathijsenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef NLGooner het volgende:
[..]
De volgende vraag is of dat Koeman zijn prestatie van vorig seizoen kan evenaren en of hij een serieuze optie is voor bondscoach in de toekomst.
Zeker nu de verwachtingen behoorlijk hoog zijn.
[..]
Alles goed en aardig, maar dan moet wel spelers met diezelfde kwaliteiten hebben anders hoef je ook niet door te selecteren en op dit moment zie ik niet zoveel spelers klaar staan die het stokje "even" over kunnen nemen.
Geweldig ook hoe Koeman 1 goed seizoen draait en gelijk bondscoach moet wordenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:14 schreef NLGooner het volgende:
[..]
De volgende vraag is of dat Koeman zijn prestatie van vorig seizoen kan evenaren en of hij een serieuze optie is voor bondscoach in de toekomst.
Zeker nu de verwachtingen behoorlijk hoog zijn.
Ik neem aan dat iedereen een kans krijgt. Als iemand zich niet kan gedragen moet hij er uit. Hoe goed die persoon ook is. Er zijn niet veel spelers met uitzonderlijke kwaliteiten, maar als die spelers er een zooitje van maken als ze een keer niet opgesteld worden ben je ze liever kwijt dan rijk. Hoe goed ze ook zijn.quote:[..]
Alles goed en aardig, maar dan moet wel spelers met diezelfde kwaliteiten hebben anders hoef je ook niet door te selecteren en op dit moment zie ik niet zoveel spelers klaar staan die het stokje "even" over kunnen nemen.
Feyenoord heeft een aantal grote talenten in verdedigend/verdedigende middenvelder opzicht, maar met Van Gaal en Blind aan het roer zullen ze nog liever Ajax 2 jeugd in laten stromen, want dat is beter voor Ajax.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er moeten toch wel 2 centrale verdedigers te vinden zijn beter dan Heitinga en Mathijsen
Weer zo'n onzin opmerking, hoe ben jij ooit mod geworden of moet je daar gewoon dom voor zijn?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Feyenoord heeft een aantal grote talenten in verdedigend/verdedigende middenvelder opzicht, maar met Van Gaal en Blind aan het roer zullen ze nog liever Ajax 2 jeugd in laten stromen, want dat is beter voor Ajax.
Je moet yvonne pijpen. Domheid is duidelijk een pre.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer zo'n onzin opmerking, hoe ben jij ooit mod geworden of moet je daar gewoon dom voor zijn?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Weer zo'n onzin opmerking, hoe ben jij ooit mod geworden of moet je daar gewoon dom voor zijn?
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij is gewoon bang dat het een joden kliekje gaat worden. Kans is groot dat dat ook gaat gebeuren ben ik bang.quote:
ja als je beste spelers in het buitenland spelen is de kans ook erg grootquote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:00 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hij is gewoon bang dat het een joden kliekje gaat worden. Kans is groot dat dat ook gaat gebeuren ben ik bang.
Ik geloof dat ze daar in Barcelona wel een boompje over op kunnen zetten.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:58 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Waarom zou van Gaal nou weer voorkeur hebben voor spelers van Ajax.
Dat waren vooral spelers waar hij eerder mee gewerkt had in een zelfde spelsysteem. Zou niet weten waarom hij als bondscoach een voorkeur voor Ajacieden zou hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 13:04 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze daar in Barcelona wel een boompje over op kunnen zetten.
Eensch. Maar dat hebben Schreuder, Faber en Cookie ook niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:08 schreef Komakie het volgende:
Wat ik overgens problematischer vind is dat Van Gaal slecht is met pers en dat moet je als bondscoach niet als eigenschap hebben. Je vertegenwoordigd natuurlijk wel een land.
Daarnaast is de aanstelling van Danny Blind helemaal lachwekkend. Die man heeft er nog nergens iets van gebrouwen.
Wat vond jij van de keuze van Van Marwijk om Willems en Bouma boven Urby te verkiezen?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 12:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Feyenoord heeft een aantal grote talenten in verdedigend/verdedigende middenvelder opzicht, maar met Van Gaal en Blind aan het roer zullen ze nog liever Ajax 2 jeugd in laten stromen, want dat is beter voor Ajax.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |