VIquote:Louis van Gaal is door de KNVB benoemd tot bondscoach van het Nederlands elftal. De 63-jarige trainer volgt Bert van Marwijk op, die na het EK van dit jaar zijn ontslag indiende. De onlangs bij Ajax vertrokken Danny Blind zal Van Gaal assisteren.
Van Gaal was sinds zijn ontslag in april 2011 bij Bayern München zonder werkgever en had al lange tijd de ambitie als bondscoach van een gerenommeerd voetballand nog een groot eindtoernooi mee te maken.
In 2001 liet Van Gaal die kans liggen. Oranje overleefde onder zijn leiding de kwalificatie voor het WK 2002 in Japan en Zuid-Korea niet. Portugal en Ierland plaatsten zich ten koste van Nederland voor dat mondiale eindtoernooi. Het was toen de eerste keer sinds 1986 dat Nederland niet van de partij was op een EK of WK.
Dat Blind in het kielzog van Van Gaal aan de technische staf van Oranje wordt toegevoegd, mag geen verrassing heten. Het tweetal was eerder al in beeld om Ajax weer naar de Europese top te leiden, op voorspraak van voormalig RvC-voorzitter Steven ten Have. De keuze voor Van Gaal als technisch directeur werd via een rechtszaak echter geblokkeerd door Johan Cruijff en een groep volgelingen.
Ja, maar dat was Korea en Japan met van die idiote uitzendtijden, dit leek me wel een leuk toernooitje te gaan worden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:20 schreef Caland het volgende:
Ach, zo'n toernooi zonder Oranje is ook wel leuk. 2002 was ook niet verkeerd
Wedstrijden om 3 uur 's nachts ofzo.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ja, maar dat was Korea en Japan met van die idiote uitzendtijden, dit leek me wel een leuk toernooitje te gaan worden.
Echt onvoorstelbaar. Ergens vind ik die man nu wel een baas.quote:
Zo slecht is ie toch ook weer niet...quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt onvoorstelbaar. Ergens vind ik die man nu wel een baas.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zo slecht is ie toch ook weer niet...
Bouma speelde onder Van Gaal linksbuiten. Zou hij dat weer gaan doen?quote:
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:29 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Toch lekker man. maar daar passen ze zich ook aan hoor
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Zo slecht is ie toch ook weer niet...
Klopt. Slechter kán het ook niet. Hij kan het nog wel evenaren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:35 schreef -Willempie- het volgende:
Veel slechter dan de vorige keer kan v. Gaal het niet doen lijkt me.
Ik ben benieuwd..
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:32 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt onvoorstelbaar. Ergens vind ik die man nu wel een baas.
2 jaren voorlopig.twitter:KNVBpers twitterde op vrijdag 06-07-2012 om 20:31:12Louis van Gaal per 1 augustus bondscoach Oranje. Danny Blind assisteert Van Gaal komende twee jaar op weg naar WK 2014 in Brazilië. reageer retweet
Dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt. Slechter kán het ook niet. Hij kan het nog wel evenaren.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:35 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]Dan lig jij allang te slapen joh.
[..]
Wedstrijden om 18.00 uur, 21.00 uur, 24.00 uur en soms in de eerste ronde nog eentje om 3.00 uur inderdaad. Lekker toch!quote:
Wel dus, niet kwalificeren, dat is hem al eerder gelukt.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:43 schreef EVH001 het volgende:
Veel slechter als Van Marwijk kan het toch niet...
Hebben jullie het over Brazilie of Korea toen? Wedstrijden om 24 uur lijkt me alleen maar lachen juist, hele avond om te zuipenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Wedstrijden om 18.00 uur, 21.00 uur, 24.00 uur en soms in de eerste ronde nog eentje om 3.00 uur inderdaad. Lekker toch!
Idd, met Bertje reikten we iig tot de finalequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:44 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Wel dus, niet kwalificeren, dat is hem al eerder gelukt.
We lopen 6 uur voor op Brazilië. Een wedstrijd om 20.45 daar zal dus 02.45 hier zijnquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:44 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Hebben jullie het over Brazilie of Korea toen? Wedstrijden om 24 uur lijkt me alleen maar lachen juist, hele avond om te zuipen
Brazilië uiteraard.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:44 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Hebben jullie het over Brazilie of Korea toen? Wedstrijden om 24 uur lijkt me alleen maar lachen juist, hele avond om te zuipen
Na de PSV-kliek van Bert, mag nu de (ex)Ajax-kliek het proberen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:45 schreef GGMM het volgende:
Wel mooi trouwens, alle afdankertjes van Ajax.
Hoezo uitschieter? Het is gewoon een hele goede afmaker, altijd al geweest. Gaat komende seizoenen ook gewoon weer veel scoren.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:40 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Denk trouwens uberhaupt dat het afgelopen seizoen voor Huntelaar een uitschietertje was bij schalke, voor hetzelfde geld is hij over 2 jaar niet eens meer in beeld voor Oranje..
Ja, want Bert komt van welke club? En tijdens het WK had hij welke assistenten?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:47 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Na de PSV-kliek van Bert, mag nu de (ex)Ajax-kliek het proberen.
Rio en de rest van de oostkust is 5 uur tijdverschil met Nederland.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We lopen 6 uur voor op Brazilië. Een wedstrijd om 20.45 daar zal dus 02.45 hier zijn
WK 2014: vooral avondwedstrijdenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:45 schreef onlogisch het volgende:
[..]
We lopen 6 uur voor op Brazilië. Een wedstrijd om 20.45 daar zal dus 02.45 hier zijn
*Ideaal.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
Idiaal voor Nederland op de FIFA ranking:
heeft die als trainer ooit wat gepresteerd?quote:
Hij heeft iets gewonnen met Chelsea maar dat vergeet iedereen .. ofzoquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:50 schreef WEST het volgende:
[..]
heeft die als trainer ooit wat gepresteerd?
Hij kan inderdaad zeer goed spelen, maar er valt geen pijl te trekken op die kerel als je het mij vraagt..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:47 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Hoezo uitschieter? Het is gewoon een hele goede afmaker, altijd al geweest. Gaat komende seizoenen ook gewoon weer veel scoren.
Van Gaal.. Tja, gemengde gevoelens Positief: denk dat hij jong talent wel durft in te passen. Negatief: zijn hele houding.
Bij Chelsea is hij aardig begonnen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:50 schreef WEST het volgende:
[..]
heeft die als trainer ooit wat gepresteerd?
En verder?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:52 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Hij heeft iets gewonnen met Chelsea maar dat vergeet iedereen .. ofzo
Ze zijn niet voor niks weggestuurd he?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:47 schreef -Willempie- het volgende:
[..]
Na de PSV-kliek van Bert, mag nu de (ex)Ajax-kliek het proberen.
Gijpiequote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:54 schreef debeterebob het volgende:
Waarom is Derksen geen bondscoach geworden?
Het zegt ook allemaal nix uiteinderlijk denk ik..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:59 schreef byah het volgende:
2002 anyone. Ook maar weer typisch dat resultaten uit het verleden geen ene reet uitmaken.
Alleen Ajacieden of ex-Ajaciedenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:58 schreef Slobeend het volgende:
Van Gaal.Wel benieuwd naar zijn selectie beleid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |