Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Onbewust loop je een 3 KM toch harder dan wanneer je langer traint. Je bent op dit moment niet een 5 KM aan het onderhouden, maar slechts een 3 KM. Wil je toch wat meer uithoudingsvermogen trainen zal je toch langere afstanden moeten lopen. De Dam tot Dam loop is 16 KM. Dan zal je toch flink moeten gaan trainen de komende weken
Vezels en granen die niet makkelijk verteren kunnen als een steen op je maag gaan liggen. Ze zitten wel vol goede koolhydraten enzo, maar die kun ej stapelen in de dagen voor de wedstrijd, maar op de wedstrijddag zelf je voeding licht verteerbaar houden.
Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef Dr.Sexy het volgende: Bij deze: Mijn eerste loop sinds 1,5 week ging lekker. Niet supergoed , niet slecht, gewoon lekker.
Bewust bezig met loop techniek kost een hoop energie maar loopt wel 20 keer zo fijn.
Op vrijdag 6 juli 2012 15:27 schreef Dr.Sexy het volgende: Bij deze: Mijn eerste loop sinds 1,5 week ging lekker. Niet supergoed , niet slecht, gewoon lekker.
Bewust bezig met loop techniek kost een hoop energie maar loopt wel 20 keer zo fijn.
En voor morgen ontbijt ik wel stevig, maar aangezien ik rond half 1 moet lopen, zorg ik dat tegen 10 uur een goede fruitboost doe en daarna qua eten pas weer als ik klaar ben...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Thx Credits gaan naar m'n pa trouwens, die loopt al zolang ik me kan herinneren en heeft me wel wat bijgebracht over het effect van voeding op lopen (en het effect van lopen op je spijsvertering).
Nogmaals: het zal van de persoon afhangen. Ik krijg er geen last als ik voor een loop nog wat brinta naar binnen prop. hetzelfde als met whey/eiwitten. De ene reageert er heel sterk op en de ander totaal niet.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
Even over brinta (jaja, daar heb je meneer-je-kunt-beter-wat-anders-eten weer)
brinta is een bewerkte koolhydraad. Je zou het beter kunnen vervangen door havermout die langer nodig heeft om gaar te worden (zeg maar 15 minuten)...
*weer weg rent*
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren. Ecosia ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
En voor morgen ontbijt ik wel stevig, maar aangezien ik rond half 1 moet lopen, zorg ik dat tegen 10 uur een goede fruitboost doe en daarna qua eten pas weer als ik klaar ben...
Ik ontbijt juist licht en 1 - 1,5 uur voor de start eet ik een banaan. Verder alleen water
Pfoe, ik vind het toch wel spannend dat ik het spits afbijt morgen
Wat meer naar voren laten vallen i.p.v. buigen bij mijn heup. Voorvoetslanding, met elk tempo. (al is mijn standaard tempo met die techniek gewoon snel)
Nogmaals: het zal van de persoon afhangen. Ik krijg er geen last als ik voor een loop nog wat brinta naar binnen prop. hetzelfde als met whey/eiwitten. De ene reageert er heel sterk op en de ander totaal niet.
True. Denk dat het ook scheelt hoe lang je inspanning duurt. M'n vader (heb je hem weer...) is veel kieskeuriger met vezels voor een HM of M dan bij "slechts" 16 km.
Onbewust loop je een 3 KM toch harder dan wanneer je langer traint. Je bent op dit moment niet een 5 KM aan het onderhouden, maar slechts een 3 KM. Wil je toch wat meer uithoudingsvermogen trainen zal je toch langere afstanden moeten lopen. De Dam tot Dam loop is 16 KM. Dan zal je toch flink moeten gaan trainen de komende weken
Als je goed las, loop ik de 5 mijl. Dat is bij benadering 6,4 km. Dus een zweep heb ik niet nodig.
En een 5 onderhouden voor wedstrijden doe je niet door het continu lopen van een 5k Of wat vind de rest daarvan? Moet wel toegeven dat ik een beetje ben afgezakt, maar loop nu eenmaal graag een wat kortere afstand momenteel (en vaker) omdat ik die dus sneller loop en 'makkelijker'.