Ik heb hem hier gekeken:
http://www.documentairene(...)-geheim-van-de-aldi/Regiodirecteuren die langskomen in de winkel klopt. Ik zag ze meerdere keren in de maand en ik werkte alleen op zaterdag en sommige avonden. Ook dat de producten in de dozen blijven. Is ook stuk makkelijker om producten neer te zetten als medewerker.
Ik heb nooit iets gemerkt van targets maar dat ligt ook aan je filiaal leider. In de andere vestiging in de stad waar ik toen woonde was een veel strengere filiaal leider waar veel mensen dan ook een hekel aan hadden.
Ik heb zelf in 3 verschillende vestigingen gewerkt omdat ik wel eens bij een andere vestiging moest helpen als ze weinig mensen hadden. Maar vond het bij alle 3 eigenlijk heel gezellig. Kwam ook omdat de filliaalleiders ook meer als collega waren. Ze hielpen ook gerust mee met producten uitpaken en zaten dus niet hele tijd op hun kantoor zoals ik vaak hoorde van AH medewerkers. Maar dat zal denk ik meer een filiaal eigen ding zijn.
Regels kwa productiviteit heb ik zelf niet veel van mee gekregen. Ze hadden wel altijd lijsten met hoeveel producten je per uur ingetypt had. We gebruikten het als collega's vaak om juist elkaar te verslaan. Dus denk ook niet dat ze veel hoefden te doen om onze productiviteit te verhogen.
Meeste dingen in de documentaire gaan over regels voor filliaalleider. Daar heb ik nooit inzicht in gehad dus weet niet in hoeverre die dingen kloppen.
De plu test ken ik nog wel. Dan moest je testen of je de codes wist van de producten. Koste je 10 minuten per week ofzo. Op zich snapte ik dat ook altijd omdat je anders niet weet of men de codes wel wist. Tevens moest je elke week nieuwe codes leren door die week aanbiedingen die dan nieuwe codes hadden. Je moest dus elke week 25/30 codes leren boven op de standaard 650 codes. Meeste codes weet ik nog steeds. Dit terwijl ik er al 12 jaar niet meer gewerkt heb. Die heb ik echt in mijn hoofd gestamd toendertijd en zal ik nooit meer vergeten denk ik.
Ik heb zelf dus nooit last van productiviteit regels gehad. Dit kan dus zijn omdat ik er gewoon altijd aan voldeed of omdat mijn filiaalleider er nooit over zeurde. Misschien ook wel omdat ik geen fulltime medewerker was.
Op het einde van de documentaire is wel een bekend fenomeen. Dat de winkel leeg is of gewoon de producten niet heeft die men koopt gebeurde heel vaak. Er werd vaak heel strakke bestellingen gedaan waardoor je op zaterdag vaak met een lege winkel bleef zitten.