De relatief lage prijzen (denk ik, kan niet vergelijken met andere supers daar ze over het algemeen alleen hun eigen "huismerk" in de schappen/dozen hebben liggen) worden ruimschoots gecompenseerd met schijnbaar de hoogste vorm van minachting van hun klanten... Maar als iets goedkoop is zijn we blijkbaar bereid een hoop te slikken. Lidl daarentegen begint zich steeds meer als "echte" supermarkt te profileren... Radioreclames, sponsordingetjes bij tv- en radioprogramma's... Vroegah zou ik die 2 beetje onder dezelfde noemer gooien, maar Aldi is toch echt een beetje blijven hangen in de tijd lijkt het. Overigens alleen boodschappen-ervaring.. nooit zelf gewerkt...quote:Op zaterdag 7 juli 2012 07:52 schreef waspoedertje het volgende:
Ik kom er zelden, kutdrukte bij de kassa's
Ik ook, maar die streams lijken het niet te doen. Kan ze niet kijkenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:45 schreef Brentmeister het volgende:
Interessant, wil de docu wel even terugkijken
Oh serieus?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:00 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik ook, maar die streams lijken het niet te doen. Kan ze niet kijken
Misschien bij gebrek aan ander werk voor laagopgeleide vrouwen van boven de dertig? Ik weet het anders ook niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat beweegt mensen om uberhaupt voor zo'n bedrijf willen werken dan vraag ik mij altijd af. Een strak management en regeltjes is opzich niet erg, maar het moet wel menselijk blijven.
Hier werken ze niet neequote:
Hier zit er een achter de kassa, als je zelf niet weg gaat kom je er nooit weg zoveel dat die lultquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:43 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ik was laatst bij de Aldi bij ons .. Klant wilde praatje aanknopen met caissiere. Deze laatste gaf aan niet teveel te mogen praten omdat dan haar scansnelheid (lees:productiviteit) te laag zou zijn. Schijnbaar moeten ze aan het einde van hun dienst achter de kassa de kassa uitlezen. Dan komt er een bonnetje uit rollen met berekeningen over productiviteit. En als die niet snel genoeg is heb je een probleem.
En ik ving ook nog op dat er tegen haar gedreigd wordt met overplaatsing naar een ander filiaal, met minder omzet en daardoor minder loon.
Maar lijkt mij dat ook Aldi zich toch heeft te houden aan het minimum loon?
Je moet toch ergens werken.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:15 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat beweegt mensen om uberhaupt voor zo'n bedrijf willen werken dan vraag ik mij altijd af. Een strak management en regeltjes is opzich niet erg, maar het moet wel menselijk blijven.
Toevallig ken ik de marketingmanager van de Lidl, die zijn inderdaad heel hard bezig om zich anders te profileren.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:25 schreef Kluiven-79 het volgende:
[..]
De relatief lage prijzen (denk ik, kan niet vergelijken met andere supers daar ze over het algemeen alleen hun eigen "huismerk" in de schappen/dozen hebben liggen) worden ruimschoots gecompenseerd met schijnbaar de hoogste vorm van minachting van hun klanten... Maar als iets goedkoop is zijn we blijkbaar bereid een hoop te slikken. Lidl daarentegen begint zich steeds meer als "echte" supermarkt te profileren... Radioreclames, sponsordingetjes bij tv- en radioprogramma's... Vroegah zou ik die 2 beetje onder dezelfde noemer gooien, maar Aldi is toch echt een beetje blijven hangen in de tijd lijkt het. Overigens alleen boodschappen-ervaring.. nooit zelf gewerkt...
OMG das idd wel heel erg dat je dan een hoofdband om moetquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:52 schreef Mallet het volgende:
Lidl kan/kon er ook wat van:
http://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
Wat erg! Als mijn baas met zoiets zou komen, zou ik 'm elke dag omdoen. Controleren gaan ze toch nietquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:52 schreef Mallet het volgende:
Lidl kan/kon er ook wat van:
http://www.volkskrant.nl/(...)dewerksters-af.dhtml
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:52 schreef fotostarter het volgende:
Die Aldi in Wijchen is trouwens treurnis ten top
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 07:23 schreef Me_Wesley het volgende:
Moesten daar tot niet zo heel lang geleden de cassieres niet alle producten met code uit hun hoofd weten?
VWO voor caissièresquote:Op zondag 8 juli 2012 14:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]ze vroegen toen ook minimaal VWO voor de caissières...
Dus dat laagopgeleid wat ik hier een paar keer zag langskomen was niet zo heel erg van toepassing.
Je moest dus wel voor alle producten de codes uit je hoofd kennen en snel intypen.quote:
Waren maar zo'n 650 codes van 3 cijfers elk. Codes typen werkte (als je het blind kon) wel veel sneller dan scannen. Je kan namelijk gewoon de hele band doen voor dat de band uberhaubt bij je is.quote:Op zondag 8 juli 2012 15:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je moest dus wel voor alle producten de codes uit je hoofd kennen en snel intypen.
Maar nu bliepen ook die dames. Alles gaat voorbij
Wajoo een medeWijchenaar?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:52 schreef fotostarter het volgende:
Die Aldi in Wijchen is trouwens treurnis ten top
Noem eens een paar voorbeelden dan? Volgens mij is het al lastig te vergelijken omdat Lidl andere merken heeft dan AH?quote:Op zondag 8 juli 2012 18:33 schreef SLP_ het volgende:
Ik was laatst in de Lidl en schrok me dood van de prijzen! Zelf haal ik altijd mijn boodschappen bij de AH XL [] en dat is een stuk goedkoper dan bij de Lidl!
je hebt minimaal havo nodig...zo laag is dat niet hoor??quote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:19 schreef Ludd het volgende:
[..]
Misschien bij gebrek aan ander werk voor laagopgeleide vrouwen van boven de dertig? Ik weet het anders ook niet.
Hmm, ik weet de precieze prijzen niet meer, maar ik weet wel dat de cashewnoten en jus d'orange duurder zijn dan de AHquote:Op zondag 8 juli 2012 18:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Noem eens een paar voorbeelden dan? Volgens mij is het al lastig te vergelijken omdat Lidl andere merken heeft dan AH?
quote:Op maandag 9 juli 2012 02:27 schreef maickeltje het volgende:
Ik vind het nu wel een beetje eng worden dat er niemand reageert die daar werkt...
Ik neem aan dat ik dus niet mee tel als ex medewerker?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 22:06 schreef RPG het volgende:
Ik heb vroeger ( toen je nog de codes moest weten voor alle producten en er geen scanners waren) bij de aldi gewerkt. Ik vond het er wel altijd gezellig maar dat zal vast per vestiging verschillen.
Voornaamste reden dat ik er ging werken was omdat ze er goed betaalde (helemaal vergeleken met de AH) omdat je de codes moest weten.
sorry over het hoofd gezien...maar kan je wat uitgebreider erop ingaan?quote:Op maandag 9 juli 2012 02:34 schreef RPG het volgende:
[..]
[..]
Ik neem aan dat ik dus niet mee tel als ex medewerker?
wat wil je precies weten dan?quote:Op maandag 9 juli 2012 02:43 schreef maickeltje het volgende:
[..]
sorry over het hoofd gezien...maar kan je wat uitgebreider erop ingaan?
Of de zembla-docu een beetje klopt qua inhoud. Hoe je tegenover de ervaringen staat die hier worden verteld. Sappige verhalen. Dat soort dingen.quote:
Toen ik student was en vlak bij een in de buurt woonde durfde ik pas naar binnen toen ik even heel krap zat. Maar het is de laatste 15 jaar wel een ander soort winkel geworden.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:44 schreef StateOfMind het volgende:
Ik vind er altijd zo'n naargeestige, jaren '80-oostblok sfeer hangen, in de winkels.
Ik ben misschien iets assertiever, want ik verzoek altijd om mij dat kleingeld niet terug te geven.quote:Op zondag 8 juli 2012 23:24 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Het meest irritante aan de Aldi is trouwens dat ze nog steeds 1 en 2 eurocenten aannemen en teruggeven. Wel een goede manier om iedereen aan het pinnen te krijgen want ik wil ze niet meer ontvangen.
Ik zal de docu kijken en zal het je laten wetenquote:Op maandag 9 juli 2012 04:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Of de zembla-docu een beetje klopt qua inhoud. Hoe je tegenover de ervaringen staat die hier worden verteld. Sappige verhalen. Dat soort dingen.
Kun jij hem wel zien dan?quote:Op maandag 9 juli 2012 13:46 schreef RPG het volgende:
[..]
Ik zal de docu kijken en zal het je laten weten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |