Mooie omschrijving. Zo denk ik er ook over. Goede gedichten met een prachtig taalgebruik. En als persoon markant en vermakelijk. Toch ben ik blij dat ik geen collega van hem was om begrijpelijke redenen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 07:48 schreef Karina het volgende:RIP markante man met je aparte stem en mooie gedichten.
Welke?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 08:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mooie omschrijving. Zo denk ik er ook over. Goede gedichten met een prachtig taalgebruik. En als persoon markant en vermakelijk. Toch ben ik blij dat ik geen collega van hem was om begrijpelijke redenen.
Hij was bekend om zijn ongezouten kritiek op iedereen in het algemeen en collega dichters en schrijvers in het bijzonder.quote:
op de HAVO ben ik eens naar Den Haag gegaan met de klas, naar een literatuurmanifestatie, daar kon je ook met schrijvers praten en boeken van ze kopen, heb 1 boek gekocht, van Gerrit Komrij persoonlijk, 'Humeuren en temperamenten', met zijn handtekening erbij, was enorm zenuwachtig toen want ik wist wel dat hij een bekendheid was maar ikzelf kende hem verder toen nietquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:04 schreef leeell het volgende:
veel gelezen van hem voor Nederlands in 5 havo, mooie man, zonde
De Privé voor intellectuelen.quote:
Ja, nog eens wat anders dan teletekst.quote:
quote:Op zondag 8 juli 2012 17:17 schreef Karina het volgende:
Oh ik las overal dat het niet bekend was gemaakt.
http://nos.nl/artikel/391988-gerrit-komrij-overleden.htmlquote:Schrijver Gerrit Komrij (68) is overleden. Hij stierf gisteravond na een kort ziekbed aan de gevolgen van kanker in het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) in Amsterdam.
Mmm ik kijk op de verkeerde sites blijkbaarquote:Op zondag 8 juli 2012 17:38 schreef Specularium het volgende:
[..]
[..]
http://nos.nl/artikel/391988-gerrit-komrij-overleden.html
Klinkt interessant, weet je toevallig de naam van deze documentaire?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:22 schreef tong80 het volgende:
Zag laatst een mooie documentaire over hem. Zijn huis in Portugal was één grote bibliotheek.
Zag je hem aan de keukentafel, geen keukenkastje te bekennen. Overal boeken.
De gelukkige schizo is een documentaire over Gerrit Komrij;de veelzijdige dichter en schrijver die zich zijn leven lang misplaatst heeft gevoeld ? waar hij ook was. Een portret van een eeuwige buitenstaander. 'Ik weet niet wat links of rechts is. Ik voel me niet vervreemd of verscheurd. Ik aanvaard de versplintering van de wereldbeelden als een godsgeschenk. Ik ben de eerste gelukkige schizo', aldus Komrij.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Klinkt interessant, weet je toevallig de naam van deze documentaire?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop