quote:
Op donderdag 5 juli 2012 23:23 schreef uniekhoorn het volgende:Uhmm, hoezo heeft vakantie te maken met " niet dieeten?"
Zo heb je ook: ben ongesteld, het is pinksteren, het is kerst, het is warm, het is koud, voel mij niet lekker, de zon komt op in het oosten...
Het is gewoon zonde, als je 5 kg kwijt bent geraakt door gezond te doen, dat teniet te doen door 2 week vakantie.
Knopke in ut kopke

Ik heb van de week voor mezelf opgeschreven wat ik wel of niet van plan ben voor de vakantie. Ik heb het allemaal we aardig in mijn hoofd zitten, maar ik vond de opdracht van Beck wel fijn om het voor mezelf eens op een rijtje te zetten:
- Voor onderweg gewoon de normale hoeveelheid brood en tussendoortjes klaar maken en niet zakken witte puntjes met een flinke bak rundvleessalade.
- alleen appels en worteltjes bij mijn voeten als extra'tjes mocht er toch vervelingstrek ontstaan
- geen enorme zak snoep voor de kinderen, maar van te voren een paar kleine zakjes met een paar snoepjes erin maken voor ze. En dan ook echt voor hen! (desnoods leg ik ze achterin de kofferbak zodat ze niet voor het grijpen liggen
- veel water mee!
en dan tijdens de vakantie zelf:
- ik mag best eens een ijsje, maar niet elke dag
- als ik een ijsje plan, dan een salade maken voor de lunch
- niet standaard een pain au chocolat als ontbijt, gewoon lekker kwark of yoghurt, en de brinta gaat mee!
- matig met vlees, liever wat meer groente
- elke dag een flink aantal baantjes trekken in hete zwembad of de rivier
- als de weg (bergop?) en de temperatuur het toe laat gaan hardlopen, zo niet elke dag minstens een half uurtje wandelen
- matig m brood, een verse pain complet of pain de campagne is superlekker, maar daarom hoef je het nog niet in 1 keer op te eten
- niet elke keer bij de supermarkt een fles YOP (drinkyoghurt) kopen en onderweg naar de camping leegklokken. (Dit doen we eig altijd wel, het is echt lekker, maar totale onzin natuurlijk)
Dit is dus wat er in mijn dieetschrift staat. Verder ben ik van plan om mijn receptenschrift mee te nemen zodat ik daar ook alle lekkere dingen die ik de laatste tijd bij elkaar gezocht heb kan koken.
Ik ben heel erg benieuwd. Het streven is om op zijn minst gelijk te blijven, maar zou het stiekem wel fijn vinden als er op twee weken nog wat vanaf gegaan is.

En met een opmerking als 'je mag toch ook wel eens even lekker leven' gaat voor mij niet op. Dan ben je in mijn ogen te veel bezig met dieten ipv met je levensstijl/eetstijl aan te passen. En ik heb gelukkig op dit moment echt het gevoel dat ik mijn manier van leven en eten structureel heb aangepast en aangepakt en dat ik eten (en leven

) op. Deze manier echt nog heel lang vol kan houden dus ik hoef ook niet meer of anders te gaan eten om het gevoel te hebben 'lekker te leven'.
Ik ben overigens wel heel blij dat ik niks met drank heb en ik dus die verleiding absoluut niet heb.
Oh, en nog even

-0,8 deze week, en dat in mijn menstruatie week!
[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 06-07-2012 08:11:44 ]