abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121554180
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 16:41 schreef JaJammerJan het volgende:
Libi๋, de rebellen worden gesteund. Alle nadruk wordt gelegd op wat het regime van Ghadaffi wel niet fout zou doen of heeft gedaan. De rebellen worden gezien als vrijheidsstrijders die democratie willen en Ghadaffi wordt gezien als de duivelse dictator die al 40 jaar geleden weg had gemoeten.

Mali, de rebellen worden gebombardeerd. Alle nadruk wordt gelegd op het radicaal islamitische geloof en de misdaden die deze rebellen hebben gepleegd of gaan plegen. De rebellen worden gezien als 'islamitische terroristen', zoals Timmermans het zegt en de huidige heersers van Mali als de onschuldigen.
Aan de ene kant heb je een groep die blind alle westerse acties volgt. Als het Westen zegt: dit zijn terroristen, dan zijn het terroristen. Als het Westen zegt: dit zijn vrijheidsstrijders, dan zijn het vrijheidsstrijders.

Aan de andere kant heb je weer een groep zoals jij (JaJammerJan). Je zet vraagtekens bij de westerse acties. Maar dat neemt niet weg dat jij ook in de war bent en nog niet in staat bent om het volledige plaatje ziet.

Ik weet wel hoe jij denkt, je denkt bij jezelf dat je het allemaal zo goed weet en dat de rest blinde schapen zijn. Je denkt, hoe dom kunnen die mensen zijn dat ze niet kunnen zien dat het Westen al-Qaeda in Syri๋/Libi๋ steunen en in Afghanistan/Mali bestrijden?

Nu ga ik jou een vraag stellen: waarom zou het logisch zijn voor het Westen om al-Qaeda in het ene land te steunen en in het andere te bestrijden? Zou het niet veel logischer zijn als het Westen al-Qaeda in alle landen zou bestrijden (wat ook daadwerkelijk gebeurt)?

Heb je weleens van gedeelde belangen gehoord? Vijanden kunnen ook gedeelde belangen hebben. Maar dat ze gedeelde belangen hebben, betekent niet meteen dat al-Qaeda een westerse uitvinding is en dat al-Qaeda als smoes wordt gebruikt om soevereine landen binnen te vallen.

De twitterlink die ik net heb gepost, lees wat er boven op die pagina staat:
Harakat Al-Shabaab Al Mujahideen is an Islamic movement that governs South & Cen. Somalia & part of the global struggle towards the revival of Islamic Khilaafa.

Begrijp je wat daar staat of moet ik het vertalen? Die groep bestaat uit voornamelijk Somalische jihadisten en ze hebben banden met al-Qaeda. Ze hebben uitgelegd wat hun doel is en waar ze een deel van zijn: van de groeperingen wereldwijd die ernaar streven om het Kalifaat opnieuw te stichten.

Hieronder heb je een map van wat zij als islamitisch land beschouwen:

Misschien begrijp je nu wat Frankrijk daadwerkelijk bedoelt wanneer ze zeggen dat een terroristische staat op de drempel van Frankrijk en Europa onaanvaardbaar is.

Met terroristische staat bedoelen ze in werkelijkheid: een islamitische staat, die strekt van Zuid-Frankrijk tot aan het zuiden van de Filippijnen.
pi_121555007
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:54 schreef sp3c het volgende:
kunnen we aub bij dit escalerende conflict houden voorlopig?

die vage familie met hun debiele bordjes interesseert me niet zo heel erg eerlijk gezegd
Dat plaatje is gewoon ontopic en wat jou interesseert doet niet ter zake.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 17:51:18 #243
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121555062
jaja blablabla terug naar het conflict
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_121556041
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:02 schreef sp3c het volgende:
ze voeren geen oorlog om het zo te laten maar om het niet nog meer te laten verslechteren

zie niet in waarom Nederland dit af zou moeten keuren oid ... wmb was er al een compagnie luchtmobiele brigade en een vlucht Apaches ter plaatse maar wat niet is kan nog komen natuurlijk :P

onder andere de PvdA heef jarenlang lopen roeptoeteren dat we wat in Afrika moesten gaan doen, Afrika dit, Afrika dat en vooral niet Afghanistan met die rare Amerikanen maar Afrika want Afrika is toch wel echt Afrika!!!

nu vormen ze de helft van de regering en doet zich een prima gelegenheid voor om eens wat mooie praatjes waar te maken ... maar zover zal het wel niet komen :')
Ik denk dat de partij die een paar jaar terug nog een kabinet liet vallen vanwege verlengen in Afghanistan nu niet zo happig zal zijn op een uitzending in een hoog geweld spectrum.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:23:29 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121556296
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:16 schreef Isee het volgende:

[..]

Ik denk dat de partij die een paar jaar terug nog een kabinet liet vallen vanwege verlengen in Afghanistan nu niet zo happig zal zijn op een uitzending in een hoog geweld spectrum.
nee als ze niet in de oppositie zitten zijn ze wat voorzichtiger maar ook toen hadden ze het over Afrika waar meer eer te behalen viel voor onze troepen of zoiets stoms
pi_121556457
In Frankrijk zelf vinden ze het belangrijker dat homo's niet mogen trouwen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121556584
quote:
On this fourth day of French military operations aimed at routing Islamist militants in Mali, the al-Qaida-linked rebels are "vowing to drag France into a long and brutal ground war," Reuters reports.

"France has opened the gates of hell for all the French. She has fallen into a trap which is much more dangerous than Iraq, Afghanistan or Somalia," a spokesman for the MUJWA Islamist group told Europe 1 radio, the wire service writes.

Another militant spokesman, France 24 reports, told Agence France Presse that "France has attacked Islam. We will strike at the heart of France." On where the attacks might take place, he said, "everywhere. In Bamako, in Africa and in Europe."

According to Reuters: "Launching a counter-attack far to the southwest of recent fighting, the Islamists clashed fiercely with government forces on Monday in the central town of Diabaly, residents and Malian military sources said."
http://www.npr.org/blogs/(...)s-vow-to-strike-back
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 18:34:35 #248
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121556762
Tijd voor het vreemdelingenlegioen!
pi_121556854
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 14:46 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen in hoeverre die vrouwen daar allemaal vrijwillig staan.
Da's waar. Normaal blijven ze in de keuken.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:39:55 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121556967
genoeg over die domme wijven!

quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:34 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tijd voor het vreemdelingenlegioen!
eenheden van het legioen zijn al in Mali
pi_121557138
90% van de Malinezen is trouwens moslim.
pi_121557192
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee als ze niet in de oppositie zitten zijn ze wat voorzichtiger maar ook toen hadden ze het over Afrika waar meer eer te behalen viel voor onze troepen of zoiets stoms
Het zou het hele circus om de Kunduz missie in ieder geval nog belachelijker maken.
Een jaar geleden hard zeuren over agenten die niet mogen vechten, garantie daarvoor eisen en niks mogen trainen voor buiten de provincie en dan nu zelf weer deelnemen aan een missie in het hoogste geweldsspectrum.

Je zou er schizofreen van worden als militair zijnde,
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 18:47:33 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121557291
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:44 schreef Isee het volgende:

[..]

Het zou het hele circus om de Kunduz missie in ieder geval nog belachelijker maken.
Een jaar geleden hard zeuren over agenten die niet mogen vechten en garantie en niks mogen trainen voor buiten de provincie en dan nu zelf weer deelnemen aan een missie in het hoogste geweldsspectrum.

Je zou er schizofreen van worden als militair zijnde,
och, de Nederlandse militair is wel wat gewend wat dat betreft

ik weet nog dat de VVD vanaf de eerste dag (in de oppositie) tegen verlenging van de missie in Uruzgan was want er werden schooltjes gebouwt en er werd niet genoeg geschoten

die 2 militairen die politiek Den Haag nog volgen gebruiken dat als vervanging van comedy central ofzo
pi_121557442
Het is eigenlijk best bijzonder hoe Frankrijk met ex-kolonies omgaat, het lijkt alsof de band veel sterker is dan bij bv Britse kolonies.
Het meest bijzondere is misschien de West-Afrikaanse en Centraal-Afrikaanse CAF franc, die als munteenheid in heel wat landen van die regio wordt gebruikt, en vroeger een bijna constante koers heeft tegenover de Franse frank, en nu tegenover de euro.

Ik denk dat Frankrijk dit vooral doet omdat het een voormalige kolonie van hen is, waardoor er in het land en in de buurlanden veel Fransen zijn en Franse belangen. Net zoals ze in 2008 in Chad te hulp schoten, en zich begin 2011 in Ivoorkust bemoeiden.
  maandag 14 januari 2013 @ 18:52:49 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121557547
Frankrijk kende geen kolonies, maar overzeese departementen. Het was daar geen kolonie, maar frankrijk, met franse wetten, rechten, scholen, etc.
Heel anders dan hoe Nederland of UK dat deden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121557726
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Frankrijk kende geen kolonies, maar overzeese departementen. Het was daar geen kolonie, maar frankrijk, met franse wetten, rechten, scholen, etc.
Heel anders dan hoe Nederland of UK dat deden.
Mja, maar het was niet de bedoeling dat men vanuit de 'overzeese departementen' massaal naar Frankrijk verhuisde terwijl dat andersom wel kon.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 18:57:44 #257
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_121557747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:39 schreef sp3c het volgende:
genoeg over die domme wijven!

[..]

eenheden van het legioen zijn al in Mali
Betere troepen heeft Frankrijk niet :P
pi_121558010
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 18:43 schreef De_Guidance het volgende:
90% van de Malinezen is trouwens moslim.
IQ 68...

http://hypnosis.home.netcom.com/iq_vs_religiosity.htm

Ik zie een verband :')
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121558600
Ik niet, Singapore heeft het hoogste IQ van de wereld en een substanti๋le moslimpopulatie. En ook veel andere grote conservatieve religieuze groepen.

Dus dat gelovigen per definitie een laag IQ zouden hebben lijkt mij geen correcte aanname.

Als het je alleen om moslims gaat, genoeg moslimlanden die boven christelijke landen staan.

Lijkt mij verder wel offtopic.
pi_121558764
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:14 schreef De_Guidance het volgende:
Ik niet, Singapore heeft het hoogste IQ van de wereld en een substanti๋le moslimpopulatie. En ook veel andere grote conservatieve religieuze groepen.

Dus dat gelovigen per definitie een laag IQ zouden hebben lijkt mij geen correcte aanname.

Als het je alleen om moslims gaat, genoeg moslimlanden die boven christelijke landen staan.

Lijkt mij verder wel offtopic.
Singapore is een stadstaat gedomineerd door immigranten en seculiere Chinezen.
pi_121558772
Op de website van CBS News linken ze naar deze video (Frans bombardement in Mali):

Op dezelfde site staat ook dat de bombardementen de islamistische opmars richting de Malinese hoofdstad niet hebben gestopt:

Despite intensive aerial bombardments by French warplanes, Islamist insurgents grabbed more territory in Mali Monday and moved closer to the capital, French and Malian authorities said.
http://www.cbsnews.com/83(...)teps-up-air-strikes/
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:18:03 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121558789
dank u Shawn
pi_121558847
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:46 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Hoge opkomst ook.
_O-
Allah Al Watan Al Malik
pi_121558884
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Shawn het volgende:
Op de website van CBS News linken ze naar deze video (Frans bombardement in Mali):

Op dezelfde site staat ook dat de bombardementen de islamistische opmars richting de Malinese hoofdstad niet hebben gestopt:

Despite intensive aerial bombardments by French warplanes, Islamist insurgents grabbed more territory in Mali Monday and moved closer to the capital, French and Malian authorities said.
Heftig :{
pi_121559036
Het liefst zou ik zien dat de Marokkaanse F16's in actie komen om daar die bebaarde mannekes een lesje te leren. Maar helaas, dat zit er niet in denk ik.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:24:54 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121559168
Marokko zit niet in ECOWAS toch?
pi_121559345
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:24 schreef sp3c het volgende:
Marokko zit niet in ECOWAS toch?
Nope, ook niet in de AU.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 19:33:43 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_121559697
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope, ook niet in de AU.
hmz ... jammer

had een mooie (werkbare) combo geweest met de Fransen
pi_121560309
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:17 schreef Shawn het volgende:

Kunst er is ้้n dag gebombardeerd.
pi_121560440
Denk dat de fransen toch nog wel op aardig wat tegenstand gaan stuiten. En verder is het weer een oorlog tegen moslims. Ik zie het zo gebeuren dat er een keer een echte grote oorlog tussen verschillende moslim en westerse landen komt. De vraag is wat je dan doet met de moslims in de westerse landen. Dat zijn dan enorme risicos natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')