SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Brainteaser's beestjes:
NijntjesUk superheld:
Whoopdidoo's pinguinnetje:
EsseEi heeft der ei uitgebroed:
Bijou de dekenhaakster:
Bakkiedoen's schattige paardje:
[ Bericht 16% gewijzigd door Dottey op 05-07-2012 15:46:23 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op donderdag 5 juli 2012 13:45 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben net bij Zeeman geweest en heb 0 bolletjes wol gekocht!
quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:41 schreef Dottey het volgende:
haaknaalden bij de acction zijn goedkoperalleen van die plastic maat 2-3 ofzo die ik altijd zie liggen. en laat liggen
Welke naalden zijn (in jouw optiek), waardeloos/ niet fijn, om mee te haken?quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:14 schreef Angelof9 het volgende:
Oh nee, die rottige Zeeman naalden gebruik ik niet
Ik heb er een met een lampje. Haakt op zich best fijn, wel ietsje stroever dan de ergonomische naald die ik heb, die glijdt beter. Met het lampje maakt af en toe zo'n stroef piepgeluidjequote:Op donderdag 5 juli 2012 16:37 schreef Dottey het volgende:
Hoe haakt die met dat lampje? Iemand of twee had(den) die toch hier in de groep?
Mijn zilverkleurige fijntjes van 1 t/m 3.5 heb ik idd dubbel, maar komt omdat ik indertijd thuis er mee aan het werken was (2.5) en ermee in werktas op stap ging... en ik steeds mn goede nld thuis vergatquote:waarom kopen jullie zo veel naalden?
en als je hem een paar keer door je haar haald?quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:05 schreef Bijou het volgende:
[..]
Ik heb er een met een lampje. Haakt op zich best fijn, wel ietsje stroever dan de ergonomische naald die ik heb, die glijdt beter. Met het lampje maakt af en toe zo'n stroef piepgeluidje
Als ik weer aan een nieuwe deken begin zal ik dat eens proberen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:41 schreef Dottey het volgende:
[..]
en als je hem een paar keer door je haar haald?
Goh, 'k ben begonnen met dat setje uit de winkel omdak zo'n fijne nodig had, maar daarna webshops en Paypal ontdektquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:42 schreef Dottey het volgende:
leuk dat iedereen opmijn vraag inhaakt trouwens
Het maakt je naald een beetje vetter.. en dan glijd je wol beter van je naald.. en piept hij nietzo.. dus mocht het niet helpen.. je haar een dag niet wassen en nogmaals proberenquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:54 schreef Bijou het volgende:
[..]
Als ik weer aan een nieuwe deken begin zal ik dat eens proberen.
Zou je zo ook een patroontje in je haar kunnen haken vraag ik me nu even hardop af?
leuke actie.. leuk haakpatroontje voor je restjes wol.Maar is het alleen noord holland die aan deze actie doet?quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:10 schreef EsseEi het volgende:
kennen jullie trouwens de actie van een Kitten breien al, voor de dierenbescherming? iewmand heeft het nu vertaald tot haakpatroon
"inhaakt"quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:42 schreef Dottey het volgende:
leuk dat iedereen opmijn vraag inhaakt trouwens
cute!quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:42 schreef Angelof9 het volgende:
Het beroemde popje:
[ afbeelding ]
(Wel gewoon met patroon gemaakt)
mooie foto trouwens! Bloemen van bij jou thuis?quote:Op donderdag 5 juli 2012 18:42 schreef Angelof9 het volgende:
Het beroemde popje:
[ afbeelding ]
(Wel gewoon met patroon gemaakt)
Klopt ja, daarom ben ik er ook nog steeds niet aan begonnen! Het ligt een beetje aan de stof misschien als er een duidelijke draadlijn in de stof zit of iets met een lijntjes patroon dat het makkelijker is om de steken op gelijke afstand te krijgen. Als ze ongelijk zitten, ga ik me er dood aan ergeren, dat weet ik nu al.quote:Op donderdag 5 juli 2012 21:17 schreef EsseEi het volgende:
maar het probleem van stekenafstand heb je ook als je eerst festoneert en daarna daar overheen haakt Angel....en zie je echt zo'n groot verschil denk je, als t ietsje meer of minder is??
Ja! Dat was nog een hele rel op Ravelry. Het Olympisch commitee in de VS draafde een beetje door.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:22 schreef beefje16 het volgende:
http://mobiel.nu.nl/pda/o(...)dische-stappen-.html
Pff 'breiclubje'...
stroef, maar voor de grotere maten goed te doenquote:Op donderdag 5 juli 2012 16:37 schreef Dottey het volgende:
Hoe haakt die met dat lampje? Iemand of twee had(den) die toch hier in de groep?
verdorie.. nu wil ik die ookquote:Op donderdag 5 juli 2012 20:46 schreef EsseEi het volgende:
moooi kussen, met mooi randje!
wist je trouwens dat er nu ook haaknaalden zijn met een scherp puntje, zodat randjes haken lekker makkelijk gaat???
(het lijkt wel of ik ergens aandelen heb he? zoveel dingen spam ik)
Helemaal vergeten erbij te posten: ik heb ook allerlei soorten en maten haaknaalden. Van 0.75 tot 12mm. Ik heb voornamelijk metalen haaknaalden en een aantal can prym met zo'n zwart stukje, geen ergonomische.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:51 schreef MizzEnroe het volgende:
Leuk annelotje!
De andere projectjes die ik gezien heb, waren ook weer leuk! Ik heb zelf mijn hexagondeken opgepakt, maar haak ca. 6 hexagons per dag eraan. Gaat dus heel erg traaaaaag. Ik heb wel al heel veel rondjes af, moet ze alleen eraan haken. Ik heb nog genoeg voor anderhalve strook (28 hexagons per strook). Ik weet nog niet hoeveel stroken ik eraan wil maken. Zit nu op de 5 stroken.
[ afbeelding ]
Altijd zo denigrerendquote:Op vrijdag 6 juli 2012 00:22 schreef beefje16 het volgende:
http://mobiel.nu.nl/pda/o(...)dische-stappen-.html
Pff 'breiclubje'...
dan doe ik mee!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:00 schreef kirsten. het volgende:
Ik gebruik al de hele tijd (2 jaar ofzo?) de naalden van eBay, aluminium naalden met vrolijke kleurtjes. heb nog geen haakjes of kloofjes gehad oid, en ze waren 3 euro voor iets van 16 naalden dus in dit geval geen goedkoop=duurkoop
of doen we gewoon in de zomer weer een meet en dat mensen ze dan meenemen ofzo?![]()
Inderdaad! Het enige wat ze hiermee bereiken is dat iedereen nu massaal op 'Ravelry' gaat googelen!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:50 schreef Angelof9 het volgende:
Dat breiclubje verhaal trouwens, wat een triestheid. Heeft het IOC niets beters te doen dan mensen afstraffen voor creativiteit? Zijn er Apple mensen in dienst getreden daar ofzo?
Belachelijk.
Haha, dat vind ik dan ook wel weer ver gaan!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 17:14 schreef trui het volgende:
en nu zitten er mensen te breien op de tribune van 't Wimbledon centre court.
SPOILER: verbouwing van de boerderijOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oei. Pas je wel goed op jezelf?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 20:57 schreef trui het volgende:
Klopt pluph, erg druk. En nu bijv. te moe, ik lig voor pampus op de bank...
Heb je toevallig ook vóór foto's gemaakt? Ik ben nog steeds erg onbekend met (het effect van) blokken en dat maakt me, zeker met mijn huidige project, heel onzeker.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:40 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb twee shawls afgekregen, die liggen ook te blokken. Het is afmaak-weekend
Yup: http://www.ravelry.com/patterns/library/festival-shawlquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:45 schreef blabbel6 het volgende:
Die paarse shawl vind ik prachtig! Komt dat patroon van Ravelry?
grappig die van mij is Andere kleuren, maar vorderd aardigquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:51 schreef MizzEnroe het volgende:
Leuk annelotje!
De andere projectjes die ik gezien heb, waren ook weer leuk! Ik heb zelf mijn hexagondeken opgepakt, maar haak ca. 6 hexagons per dag eraan. Gaat dus heel erg traaaaaag. Ik heb wel al heel veel rondjes af, moet ze alleen eraan haken. Ik heb nog genoeg voor anderhalve strook (28 hexagons per strook). Ik weet nog niet hoeveel stroken ik eraan wil maken. Zit nu op de 5 stroken.
[ afbeelding ]
Lekker vrolijk!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 10:59 schreef kirsten. het volgende:
Oef,,,, bijna klaar met m'n regenboogdeken. Nog 2 rijen (regenboogrijen, niet 2 rijtjes) dan draadjes wegwerken, randje maken, blocken en hop onder die deken want het is zo koud!
[ afbeelding ]
Prachtig, die ga ik misschien ook eens proberenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 11:03 schreef Angelof9 het volgende:
Hier een foto van de shawl tijdens het blokken:
[ afbeelding ]
Behoorlijk verschil toch?
Lief! ik doe m'n best!quote:
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:48 schreef Serinde het volgende:
M'n hond is af[ afbeelding ]
Link naar project op Raverly.
In de trein gebruik ik altijd mijn huissleutel om de draad mee door te snijdenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:50 schreef Lijnloos het volgende:
Mooie dekens en sjawls mensen!!!
Effe een vraagje, heeft iemand hier ervaring met vliegen met Transavia en handbagage? Ik wil graag volgend weekend wat te haken mee nemen in mijn rugzak voor tijdens de vlucht. Nou heb ik op Transavia al gekeken, en haaknaalden staan niet bij de lijst van verboden zaken in handbagage, maar scharen (lekker ruim begrip) wel. Zou een nagelschaartje wel mogen? Kan me haast niet voorstellen dat je daar een vliegtuig mee kan kapen en voor de prijs van zo'n ding kan ik het risico ook wel nemen dat ie weggegooid wordt, maar misschien heeft er hier iemand ervaring?
Ow... wouw: respectquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:33 schreef Bijou het volgende:
[..]
In de trein gebruik ik altijd mijn huissleutel om de draad mee door te snijden
Die krijg je denk ik niet mee het vliegtuig inquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ow... wouw: respect
Ik heb altijd een Swiss Army Knife bij me
Die ziet er lekker knuffelbaar uitquote:Op zaterdag 7 juli 2012 15:48 schreef Serinde het volgende:
M'n hond is af[ afbeelding ]
Link naar project op Raverly.
Ah top! Dan ga ik gewoon een kleine schaartje proberen en idd mijn reserve/oude haaknaalden meenemen. Als het dan niet mag is het ook niet zo ergquote:Op zaterdag 7 juli 2012 16:51 schreef looklikemerel het volgende:
Even uit meeleesmodus: ik ben as we speak in de VS en heb gehaakt in t vliegtuig hier naar toe. Had een etui met pennen in m'n handbagage en daarin een clover 3,5 mm haaknaald én een schaar! Als de schaar korter is dan 6 cm (vanaf scharnier) en een ronde punt heeft, mag ie gewoon mee. Goede reis!
Het fotolijstje bestaat uit twee delen: bekleed karton voor en achterkant van hout. Die haal ik dan van elkaar af.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:28 schreef trui het volgende:
leuk gedaan dat fotolijstje! hoe heb je die randjes zo mooi naar binnen gekregen? blijft dat goed zitten?
Oh, ik heb dat ook een keer gedaan, toen was ik zo gestresst dat ik dacht "even lekker bijkomen bij de mondhygenieste". Dan heb je wel een break nodig, inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:48 schreef phluphy het volgende:
trui, ik hou je in de gaten. Uitrusten bij de mondhygieniste gaat wel erg ver.
Take it easy, woman.
Ik dacht even dat ik de kraaltjes zag, maar het waren de kopspeldenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb er ook kraaltjes in verwerkt, zal nog wel een close-up posten zodat je het kunt zien.
Ik was ze gewoon, in het handwas programma van de machine. Ik had deze, vanwege de kraaltjes, wel in zo'n wasnetje gestopt. En ik zet de centrifuge op de laagste stand.
Doe je mee, trui in de gaten houden?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:50 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Oh, ik heb dat ook een keer gedaan, toen was ik zo gestresst dat ik dacht "even lekker bijkomen bij de mondhygenieste". Dan heb je wel een break nodig, inderdaad.
Oh dan zit ik nog goed... Ik vond het gisteren gewoon betaald martelenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:50 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Oh, ik heb dat ook een keer gedaan, toen was ik zo gestresst dat ik dacht "even lekker bijkomen bij de mondhygenieste". Dan heb je wel een break nodig, inderdaad.
hahaha daar zou ik nou niet opgekomen zijn!quote:Op zaterdag 7 juli 2012 17:33 schreef Bijou het volgende:
Ik heb eerst een vierkant lapje gehaakt, dat vastgenaaid aan de buitenste randen van het karton en toen het midden opengeknipt en rondom het kader gevouwen en genaaid. En dan alles met flinke laag bisontix weer op elkaar plakken
Die laatste foto is net zo leuk als die andere raamfoto!quote:Op zondag 8 juli 2012 18:52 schreef BrainTeaser het volgende:
Gonzales is af!![]()
[ afbeelding ]
Meer foto's op projectpagina
Waarbij het idee voor de laatste foto schaamteloos is gejat van de giraffe van Ilske!![]()
Oeh ... goed (en leuk!) idee!quote:Op zondag 8 juli 2012 19:36 schreef EsseEi het volgende:
Gonzales is cuute:D
Nieuw speldenkussen/schildpad gemaakt!
[ afbeelding ]
hij kijkt boos want er zitten spelden in zn rug
Moest een nieuwe hebben want ik had een speldenegel, maar die was te klein: spelden kwamen er aan de andere kant weer uit, vrij pijnlijk aan mn vingers
haha leuk istie!quote:Op zondag 8 juli 2012 19:36 schreef EsseEi het volgende:
Gonzales is cuute:D
Nieuw speldenkussen/schildpad gemaakt!
[ afbeelding ]
hij kijkt boos want er zitten spelden in zn rug
Moest een nieuwe hebben want ik had een speldenegel, maar die was te klein: spelden kwamen er aan de andere kant weer uit, vrij pijnlijk aan mn vingers
Ow Wauw!! is dat alleen voor kinderen of kan een volwassene er ook in rondlopen zonder voor gek te staan?quote:Op maandag 9 juli 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:
Voor degene die houden van de granny-stripe, ik ben nu dit patroon aan het maken en het is echt super! Ik vind het heel leuk om te doen en het effect met die strepen is zo leuk
Het is heeeel makkelijk aan te passen, dus geen probleem.quote:Op maandag 9 juli 2012 11:01 schreef trui het volgende:
het is juist voor volwassenen aan het patroon te zien, ik was benieuwd of hij m'n dochter ook zou passen.
inderdaad, heel leuk idee! maar dan moet je wel veel van die eieren zien te verzamelen.quote:Op maandag 9 juli 2012 13:19 schreef annelotje het volgende:
Die poppetjes met zo'n surpriseei zijn geweldig! Misschien leuk idee als traktatie en dan iets van smarties ofzo erin doen.
OMG... die zou ik wel voor mezelf willen maken. Ben helaas geen kind meerquote:Op maandag 9 juli 2012 10:24 schreef Angelof9 het volgende:
Voor degene die houden van de granny-stripe, ik ben nu dit patroon aan het maken en het is echt super! Ik vind het heel leuk om te doen en het effect met die strepen is zo leuk
Ben er heel blij mee, alleen stiekem zou ik willen dat ze hem af en toe liet "zwemmen" als hij problemen heeft en niet meteen alles in een uur oplost.quote:Op maandag 9 juli 2012 15:59 schreef Godagoyas het volgende:
Prachtig opgelost dus![]()
(wou dak ook zo'n schoonmoeder had...)
Die maak ik gewoon toch voor mezelf : handig, muts en sjaal in één!quote:Op maandag 9 juli 2012 15:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
OMG... die zou ik wel voor mezelf willen maken. Ben helaas geen kind meer
Even kijken hoe groot dat ding gaat worden, als hij niet te klein wordt heb ik er van de winter zo eentjequote:Op maandag 9 juli 2012 16:00 schreef Godagoyas het volgende:
[..]
Die maak ik gewoon toch voor mezelf : handig, muts en sjaal in één!
Je maakt hem gewoon zo groot als je wilt. Je haakt een lossen ketting van een veelvoud van 3+1, van schouder tot schouder (over je hoofd) en dat wordt de grootte van de muts. Die maak je net zo breed totdat ie bijna goed past (want er komt nog een rand aan), dan zet je het sjaalgedeelte eraan, weer een lossenketting met een veelvoud van 3, dus zolang als je maar wilt!quote:Op maandag 9 juli 2012 16:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Even kijken hoe groot dat ding gaat worden, als hij niet te klein wordt heb ik er van de winter zo eentje
Nice! Dank je wel, dat moet mij wel lukkenquote:Op maandag 9 juli 2012 16:24 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Je maakt hem gewoon zo groot als je wilt. Je haakt een lossen ketting van een veelvoud van 3+1, van schouder tot schouder (over je hoofd) en dat wordt de grootte van de muts. Die maak je net zo breed totdat ie bijna goed past (want er komt nog een rand aan), dan zet je het sjaalgedeelte eraan, weer een lossenketting met een veelvoud van 3, dus zolang als je maar wilt!
Yo, en ik had helemáál niet gelezen..quote:
eh de achterkant?? daar moet ik dan ook eerst weer even naar kijken..quote:Op maandag 9 juli 2012 23:06 schreef Herfstblad het volgende:
Trui, ik zat net je kussen met nana squares te bekijken en ik vroeg me af wat de steek aan de achterkant is. Vind dat wel een erg gave steek namelijk
En kindersurprise is lekker
quote:Op maandag 9 juli 2012 23:10 schreef trui het volgende:
[..]
eh de achterkant?? daar moet ik dan ook eerst weer even naar kijken..
oh wacht die! ja, ik weet 't alweer. het is de vintage stripe oid. in elk geval: vrij eenvoudig, volgens mij zijn het halve stokjes met telkens 1 losse ertussen. in de volgende rij haak je dan hetzelfde, maar om de lossen uit de vorige rij heen. zo komt het er een beetje 'geweven' uit te zien.
er is niet meer patroon dan wat ik je beschreef...quote:Op maandag 9 juli 2012 23:11 schreef Herfstblad het volgende:
[..]Thanks!
En de achterkant bedoelde ik inderdaad.
Ik ga eens googlen naar een patroon.
Voor je deken misschien een handige tip; er bestaat een online random stripe generator waarin je zelf mag aangeven met welke kleuren, hoeveel rijen er achter elkaar hetzelfde mogen zijn etc.. Vind ik wel zo handig omdat ik te compulsief ben om iets echt random te doenquote:Op maandag 9 juli 2012 22:20 schreef Spiegelei het volgende:
Ik praat ook weer even mee, ik zit de laatste tijd vaak mobiel of op de tablet mee te lezen. Mobiel vind ik reageren echt een hel en op de tablet heb ik er ook altijd ruzie mee (wegspringende cursor enzo). Ach ja, luxeprobleem.
Ik heb nog bezig met de draak in paars/lila/roze van de sparklespul van de Zeeman, maar eigenlijk ligt dat even helemaal stil omdat ik bezig ben met de leeuw van Delicious Crochet. Nog 1 voorpoot, 2 achterpoten en de staart en dan issie klaar. Het is bedoeld voor een collegaatje die binnenkort gaat bevallen en als het goed is zal haar kindje sterrenbeeld Leeuw zijn (en anders is het ook een leuke knuffel).
Verder nog een vriendin die voor in verwachting is van een jongetje en graag een grannydeken wil in grijstinten (met beetje wit en beetje zwart). Ik kan zelf bepalen hoe het moet worden. Hoeft/Moet zeker niet symmetrisch. Die deken moet klaar zijn eind september/begin oktober, dus daar ga ik straks eerst mee verder.
Serinde die hond vind ik echt super gaaf, die gaat ook op mijn to hook-lijstje!
Ohja, grannies kunnen het gewoon ook nog wordenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 08:17 schreef trui het volgende:
ah, granny strepen zou natuurlijk ook nog kunnen. ik dacht dat 't echt om 'granny squares' ging.
Als je het label niet meer hebt, zou ik gewoon wat proeflapjes haken met verschillende maten naalden. Dan kun je zie wat je zelf mooi vind. Er is niet echt een 'goed' of 'fout'. Gewoon naar eigen smaak doen! Ik houd mij zelden aan wat er op het label staatquote:Op dinsdag 10 juli 2012 12:18 schreef YogaLove het volgende:
Is 3,5 eigenlijk een te dikke naald voor katoen?
Er zitten geen labels meer op, het katoen komt allemaal uit die buit van de rommelmarkt.
Sssst die moet nog, en dat vind ik stiekem altijd te veel werkquote:
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:27 schreef bietel het volgende:
[..]
Als je het label niet meer hebt, zou ik gewoon wat proeflapjes haken met verschillende maten naalden. Dan kun je zie wat je zelf mooi vind. Er is niet echt een 'goed' of 'fout'. Gewoon naar eigen smaak doen! Ik houd mij zelden aan wat er op het label staatVoor beestjes gebruik ik vaak een kleinere naald (zo klein mogelijke gaatjes, ivm vulling) en voor sjaals oid (vind ik luchtig en soepel mooier), een grotere dan voorgeschreven.
NOOOOO!!!quote:Op maandag 9 juli 2012 00:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ondanks dat het niets met haken te maken heeft, moet ik even mijn leed delen:
Mijn naaimachine is overleden (NOOOOOOOOOOOOO)![]()
Oorzaak: mijn vriend![]()
Hij ging zelf een broek inkorten en moest dat zo nodig op mijn machine doen (ook al had ik dat liever niet), heeft hem zonder handleiding of hulpvraag ingesponnen. Helemaal verkeerd, draad in de motor geraakt (mijn god wat heeft hij gedaan) kortsluiting in de machine en vervolgens weggezet alsof er niks aan de hand is.
Het leuke is dat ik vanavond de vraag had gekregen of ik voor iemand twee jurken wilde naaien (en daar zou ik ¤150 voor vangen), deze week met haast en wil gaan beginnen en de machine doet niks. Op onderzoek uit, kom erachter wat er gebeurd is en dan probeert die lummel mij nog een schuldgevoel aan te praten ook.
O... ja natuurlijk hebben we op het moment beiden geen geld voor een nieuwe machine. Iets met arme student.
Ja... ik ben woedend
ik trouw 28-09 op een vrijdagquote:Op zaterdag 7 juli 2012 07:05 schreef caroline88 het volgende:
Mooi mooi mooi! Spuuglokje die achterkant heb je heel netjes vastgemaakt zeg. Als ik ooit zover kom dat ik kussens kan gaan haken weet ik nu alvast hoe dat moet
Dot, gefeliciteerd, trouwen op zaterdag luxe hoor
Ja dat ook ja.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:03 schreef Angelof9 het volgende:
Ik zou ze lager maken, zodat ze tot de bodem komen
Ik ook nietquote:Op dinsdag 10 juli 2012 14:41 schreef YogaLove het volgende:
[..](meestal heb ik het geduld hier niet voor
![]()
)
Jep, is een gratis patroontje. Al is dat wel een groot woord, want ze zijn echt supersimpel!quote:Op dinsdag 10 juli 2012 18:13 schreef Dierenfan het volgende:
@BrainTeaser: heb je ook een patroon van die leuke poppetjes? Ik vind ze wel leuk voor bij mij in de klas!
Ik vrees dat mijn kat dat binnen no time kapot heeft getrapt en gebeten hahaquote:Op woensdag 11 juli 2012 07:49 schreef trui het volgende:
ik zou zo'n reuzenmuis ook niet vertrouwen.
Wow! Dat dat niet stuk gaat met al die kinderenquote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:54 schreef trui het volgende:
en als iemand nog eens flink wat tijd over heeft: ook speeltuinen kun je haken!
Ja voeten, of vingers... Maar het ziet eruit als dikke pret iigquote:Op woensdag 11 juli 2012 09:52 schreef trui het volgende:
zeker! ik was toen ik die foto's van de gehaakte speeltuin zag eerst ook wel bang dat ze met hun voeten vast zouden komen te zitten in de gaatjes. maar als ik de foto's met kinderen erop zie, ziet het er toch heel goed te doen uit.
quote:Op woensdag 11 juli 2012 00:54 schreef Godagoyas het volgende:
Voor de poezenliefhebbers![]()
[ afbeelding ]
heb het patroontje ter beschikking
quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:06 schreef Jannuk het volgende:
Die moeten er idd in de derde rij bij, bovenop het stokje haak je 4 lossen, dan een halve vaste in de derde losse vanaf de naald (picot), dan weer een losse en dan weer verder met een stokje.
Toch al in de derde rij dus! Dankjulliewel!quote:Op woensdag 11 juli 2012 17:06 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, dat kan. Je doet 4 lossen, dan een halve vaste in de tweede losse, één losse, en dan ga je weer verder met de stokjes. Zo krijg je pico'tjes boven op de stokjes. Rij twee zijn geen vaste, maar halve stokjes.
En ik denk dat de 3 stokjes van rij 3 in de ruimte gaan, dus om de twee lossen heen, niet erdoorheen.
Dank je welquote:Op donderdag 12 juli 2012 06:17 schreef Bijou het volgende:
Die expo van Tim Burton lijkt me zo tof bietel! Heb je nog iets gekocht daar? Beterschap met je mysterieuze uitslag...
Ja saskia, 100 gram, en dan denk ik met een iets grotere naald, 4 of 4,5 ofzo?quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:44 schreef trui het volgende:
ligt ook een beetje aan de dikte van 't garen lijkt me. bedoel je saskia? hoeveel gram zit daarop?
Superleuk!!! Ik hou van kleuren.... (niet zo erg van bloemen, of eigenlijk van het onderhouden van bloemen en plantenquote:Op donderdag 12 juli 2012 10:18 schreef Angelof9 het volgende:
Voor als er iemand nog naar bloemen op zoek was: http://www.ravelry.com/pa(...)terns--k-and-j-dolls
Ik ben voor mijn 1 persoons dekens van 90 x 1.60 ongeveer 12 bollen kwijt, een tweepersoons is iets van 19. Haaknaald 5.5.quote:Op donderdag 12 juli 2012 10:37 schreef Whoopdidoo het volgende:
Iemand enig idee hoeveel bollen wibra je nodig hebt voor een 1 persoonsdeken met granny stripes?
Ik dacht 30 maar dat lijkt me zoveel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |