quote:
Op donderdag 5 juli 2012 23:24 schreef TheArt het volgende:[..]
Weet je, ik denk dat er echt een heel deel tegenwoordig schoon rijdt. En dat denk ik te weten door heel veel signalen die ik tegenwoordig in de wielersport zie. Een deel van de mensen durft daar echter niet naar te kijken en denkt maar aan één ding bij wielrennen. En dat is het nadeel door het verleden. Niemand kan tegenwoordig meer wat doen, zonder nu al een portie beschuldigingen over zich heen te krijgen. En dat is aan de ene kant enigszins logisch en heeft de sport aan zichzelf te denken, maar aan de andere kant is dat vreselijk triest voor iedereen die niets met het verleden te maken heeft. En ik heb het idee dat bijna niemand daaraan denkt.
Ik ben het niet met je oneens, maar welke signalen heb je het dan over? Ik ben het inderdaad eens dat er een bepaalde groep wielrenvolgers schuldig is aan wat je beschrijft, ik gruw van een deel van the clinic gang van Cyclingnews bijvoorbeeld, maar aan de andere kant worden er ook gewoon nog af en toe renners zomaar gepakt, en niet altijd renners die grote prestaties neerzetten. En uiteindelijk zijn "marginal gains" moeilijk te controleren...