Net weer in de Volkskrant een column van een of andere sociologiestudent Rene van Leeuwen.
Die heeft het niet zo op met de PVV ( zijn goed recht) en gebruikt allemaal valse argumenten ( over zijn geblondeerde haar schelden) om zijn betoog kracht bij te zetten:
quote:
Wij, fatsoenlijke, weldenkende, echte kosmopolieten, stemmen natuurlijk nooit op een man die z'n haar blond verft, schrijft René van Leeuwen.
Ja, dat doen ze goed trouwens, onze Diederiken en Alexanders.
De PVV. De partij waar ieder zichzelf respecterend, zogeheten 'weldenkend' mens, niet over peinst om op te stemmen. Populistische, fascistische, inhoudsloze, tja, wat eigenlijk? In ieder geval kun je een stem op de PVV bij je minstens net zo weldenkende vrienden never nooit verdedigen.
Maar naast die sociale zelfmoord is er natuurlijk nog meer mis met de PVV. Wie stemt er nou op een volwassen man die z'n haar blond verft? Nee even serieus, volgens mij is er dan iets mis in je bovenkamer. Zo iemand neem je toch niet serieus?
En nog zo iets. Hij komt steeds maar weer op voor Nederland. Wat is dat toch, dat Nederland, waar die knettergekke man met die geverfde haren het steeds over heeft? Máxima zei het al: 'De Nederlander bestaat niet.' Weg met ons!
Hij heeft ook nog het gore lef om de Verenigde Staten van Europa tegen te werken. De 'cojones' van die man, dat geloof je toch niet? Trix, Rutte en Pechtold hebben net verse orders van Bilderberg cum suis, gaat die xenofobe kanarie er doorheen zitten tetteren. Vrinden Draghi, Barroso en Van Rompuy lachen zich scheel. Alsof democratie nodig is in Europa, gaat heen!
Weet je wat, ik lees gewoon voor de grap even dat verkiezingsprogramma. Dat wordt lachen.
En ja hoor. De 'vrijheidspartij' wil de koran verbieden. Zie je wel! Wat voor vrijheid is dat nou! Haha! Prutsers. En dit dan: bijzonder onderwijs mag blijven, maar islamitische scholen niet. Want de islam is een totalitaire ideologie en geen religie, tuurlijk. Zie je wel, totaal onuitvoerbare 'ideeën', nazistisch gelul, en 't lost ook nog eens niks op. Niet serieus te nemen die vent. En het is ook zo simplistisch en begrijpelijk geschreven! Alsof 't simpele stemvee de politiek ook moet kunnen snappen, wat een grap!
Excuus-, pardon, knuffel-, pardon, Marokkaan, pardon, ik bedoel: meneer Dibi zei het al: 'schaf het integratiebeleid af'. Gelijk heeft ie. Sociale hypochondrie! Schreef Willem Schinkel, die natuurlijk bij mij, bescheiden kosmopoliet, in de veel te grote boekenkast prijkt. Thierry Baudet niet hoor, nee, Baudet niet. Enge ideeën, van die Baudet. Nationalisme, brrr.
Ok, we bladeren door. HA, KIJK NOU. Pagina 19: 'AOW blijft op 65'. HAHAHA! Tuurlijk Geertje. Alsof we je U-bocht één dag na de vorige verkiezingen vergeten zijn. Breekpunten, lol! Nee, daar kan Geert nog wat leren van Mark: die draait NOOIT!
Maar überhaupt: uit de EU? Geen Euro? Wat kletst die bange bangmaker nou? Dat kan toch helemaal niet meer! Dan krijgen we dikke oorlog, enzo, weet je wel. En al die miljarden! Miljarden wat? GEWOON! MILJARDEN! TRIL-JARDEN! Schiphol kan sluiten, de Rotterdamse haven valt gelijk droog. Wie wil er nou nog Goudse kaas als het niet uit de EU komt?
Hè, wat nu? Twee ja-knikkers uit de fractie? Niet serieus genomen? Nee duh! Wilders is de nieuwe Mussert, dat wist je toch toen je eraan begon? Haha, sukkels, die hele presentatie in de soep. Dat gebeurt nou nooit bij de PvdA, dat interne gerommel, dat is tenminste een fatsoenlijke partij!
Ja, dat doen ze goed trouwens, onze Diederiken en Alexanders. Gewoon doodzwijgen die blonde vlerk. Dan houdt 't plebs vanzelf op met zeuren. Fuck Nederland, leve Europa. Wat boeit het wat Henk en Ingrid vinden. Wat praat je überhaupt over 'Henk en Ingrid', ga weg man, die bestaan niet. Jorge en Fatima, daar doen wij 't voor.
Wij, fatsoenlijke, weldenkende, echte kosmopolieten.
René van Leeuwen is masterstudent sociologie aan de Erasmusuniversiteit Rotterdam en columnist voor Volkskrant.nl. Op Twitter is hij te volgen via @RHvL88
Door dit zinloze geouwehoer denk ik er over zelfs PVV te gaan stemmen, hoewel ik het met die partij totaal niet eens ben (idiote standpunten over de Islam enz.)
Doordat zulke politiek correcte figuren doorslaan in hun agressie tegen alles wat maar enigzins rechts is ( Of het nou de VVD , Verdonk is of wat dan ook) wordt er nog meer olie op het vuur gegooid:
"Fuck Nederland, leve Europa. Wat boeit het wat Henk en Ingrid vinden. "
Dat vinden veel politici ook. Dus daarom denk ik erover PVV te gaan stemmen, ondanks mijn grote weerzin daartegen.
[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 05-07-2012 10:44:21 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!