abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113795559
Net weer in de Volkskrant een column van een of andere sociologiestudent Rene van Leeuwen.
Die heeft het niet zo op met de PVV ( zijn goed recht) en gebruikt allemaal valse argumenten ( over zijn geblondeerde haar schelden) om zijn betoog kracht bij te zetten:

quote:
Wij, fatsoenlijke, weldenkende, echte kosmopolieten, stemmen natuurlijk nooit op een man die z'n haar blond verft, schrijft René van Leeuwen.

Ja, dat doen ze goed trouwens, onze Diederiken en Alexanders.
De PVV. De partij waar ieder zichzelf respecterend, zogeheten 'weldenkend' mens, niet over peinst om op te stemmen. Populistische, fascistische, inhoudsloze, tja, wat eigenlijk? In ieder geval kun je een stem op de PVV bij je minstens net zo weldenkende vrienden never nooit verdedigen.

Maar naast die sociale zelfmoord is er natuurlijk nog meer mis met de PVV. Wie stemt er nou op een volwassen man die z'n haar blond verft? Nee even serieus, volgens mij is er dan iets mis in je bovenkamer. Zo iemand neem je toch niet serieus?

En nog zo iets. Hij komt steeds maar weer op voor Nederland. Wat is dat toch, dat Nederland, waar die knettergekke man met die geverfde haren het steeds over heeft? Máxima zei het al: 'De Nederlander bestaat niet.' Weg met ons!

Hij heeft ook nog het gore lef om de Verenigde Staten van Europa tegen te werken. De 'cojones' van die man, dat geloof je toch niet? Trix, Rutte en Pechtold hebben net verse orders van Bilderberg cum suis, gaat die xenofobe kanarie er doorheen zitten tetteren. Vrinden Draghi, Barroso en Van Rompuy lachen zich scheel. Alsof democratie nodig is in Europa, gaat heen!

Weet je wat, ik lees gewoon voor de grap even dat verkiezingsprogramma. Dat wordt lachen.

En ja hoor. De 'vrijheidspartij' wil de koran verbieden. Zie je wel! Wat voor vrijheid is dat nou! Haha! Prutsers. En dit dan: bijzonder onderwijs mag blijven, maar islamitische scholen niet. Want de islam is een totalitaire ideologie en geen religie, tuurlijk. Zie je wel, totaal onuitvoerbare 'ideeën', nazistisch gelul, en 't lost ook nog eens niks op. Niet serieus te nemen die vent. En het is ook zo simplistisch en begrijpelijk geschreven! Alsof 't simpele stemvee de politiek ook moet kunnen snappen, wat een grap!

Excuus-, pardon, knuffel-, pardon, Marokkaan, pardon, ik bedoel: meneer Dibi zei het al: 'schaf het integratiebeleid af'. Gelijk heeft ie. Sociale hypochondrie! Schreef Willem Schinkel, die natuurlijk bij mij, bescheiden kosmopoliet, in de veel te grote boekenkast prijkt. Thierry Baudet niet hoor, nee, Baudet niet. Enge ideeën, van die Baudet. Nationalisme, brrr.

Ok, we bladeren door. HA, KIJK NOU. Pagina 19: 'AOW blijft op 65'. HAHAHA! Tuurlijk Geertje. Alsof we je U-bocht één dag na de vorige verkiezingen vergeten zijn. Breekpunten, lol! Nee, daar kan Geert nog wat leren van Mark: die draait NOOIT!

Maar überhaupt: uit de EU? Geen Euro? Wat kletst die bange bangmaker nou? Dat kan toch helemaal niet meer! Dan krijgen we dikke oorlog, enzo, weet je wel. En al die miljarden! Miljarden wat? GEWOON! MILJARDEN! TRIL-JARDEN! Schiphol kan sluiten, de Rotterdamse haven valt gelijk droog. Wie wil er nou nog Goudse kaas als het niet uit de EU komt?

Hè, wat nu? Twee ja-knikkers uit de fractie? Niet serieus genomen? Nee duh! Wilders is de nieuwe Mussert, dat wist je toch toen je eraan begon? Haha, sukkels, die hele presentatie in de soep. Dat gebeurt nou nooit bij de PvdA, dat interne gerommel, dat is tenminste een fatsoenlijke partij!

Ja, dat doen ze goed trouwens, onze Diederiken en Alexanders. Gewoon doodzwijgen die blonde vlerk. Dan houdt 't plebs vanzelf op met zeuren. Fuck Nederland, leve Europa. Wat boeit het wat Henk en Ingrid vinden. Wat praat je überhaupt over 'Henk en Ingrid', ga weg man, die bestaan niet. Jorge en Fatima, daar doen wij 't voor.

Wij, fatsoenlijke, weldenkende, echte kosmopolieten.

René van Leeuwen is masterstudent sociologie aan de Erasmusuniversiteit Rotterdam en columnist voor Volkskrant.nl. Op Twitter is hij te volgen via @RHvL88
Door dit zinloze geouwehoer denk ik er over zelfs PVV te gaan stemmen, hoewel ik het met die partij totaal niet eens ben (idiote standpunten over de Islam enz.)
Doordat zulke politiek correcte figuren doorslaan in hun agressie tegen alles wat maar enigzins rechts is ( Of het nou de VVD , Verdonk is of wat dan ook) wordt er nog meer olie op het vuur gegooid:

"Fuck Nederland, leve Europa. Wat boeit het wat Henk en Ingrid vinden. "
Dat vinden veel politici ook. Dus daarom denk ik erover PVV te gaan stemmen, ondanks mijn grote weerzin daartegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 05-07-2012 10:44:21 ]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:47:58 #2
330385 TrollenFTW
Adverteer hier vanaf ¤9.95
pi_113795708
PVV stemmen om eens lekker tegen het systeem in te gaan? Goed bezig, TS.
Zo is dat.
pi_113795814
'links' doet alles verkeerd.. om te beginnen schrijven ze veel te lange en moeilijke teksten die niemand leest.

zoals Tofu Dibi al zei: "stem gewoon PVV" en gelijk heeft die!

ik ga ook PVV stemmen, bij de The Voice of Holland, het komende televisieseizoen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 5 juli 2012 @ 09:57:11 #4
350138 aequus
Kwalitatief superieur
pi_113795973
Wie zijn henk en ingrid eigelijk?
pi_113796226
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:51 schreef RM-rf het volgende:
'links' doet alles verkeerd.. om te beginnen schrijven ze veel te lange en moeilijke teksten die niemand leest.

zoals Tofu Dibi al zei: "stem gewoon PVV" en gelijk heeft die!

ik ga ook PVV stemmen, bij de The Voice of Holland, het komende televisieseizoen.
"zeer lang "veel te moeilijk" zijn subjectieve begrippen.
"niemand" lijkt me een irrationele gedachte

geen dank
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_113796335
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:57 schreef aequus het volgende:
Wie zijn henk en ingrid eigelijk?
Iedereen die het niet wilt zijn maar toch op de PVV stemt?
pi_113796624
Dat politiek correcte geneuzel van links-georienteerde partijen is idd tenenkrommend. Komt ook altijd gepaard met een morele superioriteit van hier tot aan India.

Lees voor de gein dit stuk eens door: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)teit-van-links.dhtml

Snap je precies wat ik bedoel. Gaat niet eens zozeer om het standpunt over kunst of ontwikkelingshulp, maar de hele manier van redenatie van links georienteerde partijen eromheen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2012 10:19:59 ]
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:22:10 #8
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_113796725
Lieve schat, je snapt toch wel dat deze column niet geheel serieus bedoeld is? Of denk je echt dat deze schrijver alles in deze column zonder een spoortje sarcasme bedoelt?
pi_113796807
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:19 schreef Scorpie het volgende:
Dat politiek correcte geneuzel van links-georienteerde partijen is idd tenenkrommend. Komt ook altijd gepaard met een morele superioriteit van hier tot aan India.

vreemd dat zoveel 'rechtsen'gelijk in een calimero-houding schieten en menen minderwaardig te zijn als 'linksen' een mening hebben...?

wat is er gewoon mis mee te stellen dat je het ergens niet mee eens bent...? of is _dat_ dan gelijk weer 'demoniseren'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_113796884
quote:
14s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:19 schreef Scorpie het volgende:

Lees voor de gein dit stuk eens door: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)teit-van-links.dhtml

Snap je precies wat ik bedoel. Gaat niet eens zozeer om het standpunt over kunst of ontwikkelingshulp, maar de hele manier van redenatie van links georienteerde partijen eromheen.
De hele politiek is vergeven van hypocrisie, niets nieuws onder de zon dus.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_113796925
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De hele politiek is vergeven van hypocrisie, niets nieuws onder de zon dus.
Alles buiten de politiek ook. Dus wat dat betreft is de politiek best menselijk.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:32:00 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_113796993
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 09:51 schreef RM-rf het volgende:

zoals Tofu Dibi .
Hier ben ik gestopt met lezen. Niveautje Bakellende..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_113797171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hier ben ik gestopt met lezen. Niveautje Bakellende..
Gelukkig hoefde je nog maar 1 zin te lezen.
pi_113797181
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:45:07 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_113797342
Even de OP wat leesbaarder gemaakt. Overigens faalt TS met wel meer dingen dan enkel het plagieren van de tekst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 juli 2012 @ 10:46:46 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_113797387
(goede column, trouwens)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_113798044
Doorziet TS werkelijk niet het sarcasme van deze columnist? :')

Het is geen kinderachtige aanklacht tegen Wilders maar juist tav de "gevestigde" partijen voor de zogenaamde "weldenkende" mensen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_113798630
Slechte column, hij krijgt z'n punt bij veel mensen blijkbaar niet duidelijk. Hij had nog een laatste alinea moeten toevoegen waarin hij de voorgaande alinea's in perspectief plaatst en zijn klacht duidelijk samenvat.
Ja, ik generaliseer.
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:29:15 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_113798697
Als je het sarcasme van deze column niet doorziet, val je niet meer te helpen. Als alles voor iedereen begrijpbaar zou moeten zijn kunnen we onze beschaving wel opdoeken.
pi_113798737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:27 schreef Northside het volgende:
Slechte column, hij krijgt z'n punt bij veel mensen blijkbaar niet duidelijk. Hij had nog een laatste alinea moeten toevoegen waarin hij de voorgaande alinea's in perspectief plaatst en zijn klacht duidelijk samenvat.
Het sarcasme ligt er toch nogal dik bovenop hoor. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_113798841
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 10:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Lieve schat, je snapt toch wel dat deze column niet geheel serieus bedoeld is? Of denk je echt dat deze schrijver alles in deze column zonder een spoortje sarcasme bedoelt?
OK deze column is door schrijver een sarcastisch geheel, maar precies zo denken er veel in Politiek Correct Nederland. Zij voelen zich verheven boven iedereen die anders denkt. Netzo als Geert Wilders zich verheven voelt boven iedereen die anders gelooft. Allebei even afkeurenswaardig
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 5 juli 2012 @ 11:39:21 #22
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_113799116
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:33 schreef paulgo het volgende:

[..]

OK deze column is door schrijver een sarcastisch geheel, maar precies zo denken er veel in Politiek Correct Nederland. Zij voelen zich verheven boven iedereen die anders denkt. Netzo als Geert Wilders zich verheven voelt boven iedereen die anders gelooft. Allebei even afkeurenswaardig
Euh.. Ja.. Dat is 'de een of andere sociologiestudent'' dus met jou eens. En die houding wordt dan ook belachelijk gemaakt in de VK in een column. De kracht van de columnist is ook dat hij in één column door middel van sarcasme de idoterie van beide kanten aan de kaak weet te stellen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_113799649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:29 schreef speknek het volgende:
Als je het sarcasme van deze column niet doorziet, val je niet meer te helpen. Als alles voor iedereen begrijpbaar zou moeten zijn kunnen we onze beschaving wel opdoeken.
Ik weet het niet. Ik begreep het, jij begreep het. Er waren ook mensen die het blijkbaar niet begrepen. Afhankelijk van hoe groot die groep is is je column een succes of een mislukking.
Ja, ik generaliseer.
pi_113800046
quote:
12s.gif Op donderdag 5 juli 2012 11:39 schreef Ryon het volgende:

[..]

Euh.. Ja.. Dat is 'de een of andere sociologiestudent'' dus met jou eens. En die houding wordt dan ook belachelijk gemaakt in de VK in een column. De kracht van de columnist is ook dat hij in één column door middel van sarcasme de idoterie van beide kanten aan de kaak weet te stellen.
Helaas denken veel mensen in het echt ook zo zwart wit . De tekst in de VK is een letterlijke weergave van veel uitspraken ook hier op dit forum
pi_113802480
PVV-stemmers - in een ander topic werden ze terecht PVV-supporters genoemd - hebben sowieso schijt aan kritiek op Wilders. Of dat nou cynische opmerkingen zijn uit de linkerhoek, of zuiver inhoudelijke argumentatie; het boeit niet. Geert is hun held.

Ook al bereikt Geert niks, ook al is -ie één van de grootste plucheklevers in Den Haag (vandaag op de kop af 5.000 dagen), ook al breekt -ie talloze beloftes: Geert is en blijft hun held. Hoe meer je tegen die kritiekloze houding ageert, des te feller worden de fans. Vergelijk het maar met de hetzte tussen Madonna- en Lady Gaga-fans die pubers uitvechten. Bieber niet te vergeten natuurlijk.

Niemand mag hun held bekritiseren; zelfs de eigen 'bandleden' (lees: bendeleden) niet. Zelfs de keiharde kritiek van de insiders Kortenhoeven en Hernandez kon de PVV-supporters, of beter gezegd de Geert-supporters, niet overtuigen. Minder vertrouwen in de partij? Nee, door de openbaringen van het duo is het vertrouwen juist gegroeid. Je verzint het niet, maar het is echt onderzocht.

Geert is onschendbaar; Geert mag alles. Complete bullshit in zijn verkiezingsprogramma opschrijven, zijn eigen fractieleden als oud vuil behandelen, weglopen uit onderhandelingen.... het maakt niet uit. Inhoudelijk argumenteren met de PVV-achterban? Zinloos.

Er is geen aanpak van Wilders mogelijk. Wilders is door zijn supporters heilig verklaard. Zo veel mogelijk negeren lijkt me de beste optie. Geen enkele plucheklever heeft het eeuwige leven; Geert Wilders ook niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2012 13:10:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')